't Somerhuys

De Passaazje 1 9251 CX Burgum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Somerhuys

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,7
Duur
Erg lang
J B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Eten is redelijk, service is abominabel slecht. Ontzettend lang moeten wachten op zowel het voor- als het hoofdgerecht. Bijgerechten waren lauw en de witte kool en de stukken ijsbergsla zijn niet iets om voor uit eten te gaan. Het vlees en de vis waren wel heet. Borden worden niet afgeruimd, wordt niet gevraagd of men nog iets wil drinken. Toen we wilden afrekenen was er niemand te bekennen. Uiteindelijk zelf de keuken ingelopen om te vragen of we konden afrekenen. Geen aanrader!
J B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Bediening zeer vriendelijk, ongedwongen en snel. We voelden ons direct thuis. Goede fijne stoelen. Kwaliteit en smaak van het eten zeer goed. Stoofpotje heerlijk mals vlees. Snoekbaars uitstekend van smaak en postuur. Bij gerechtjes ook prima. Heerlijke rabarber, verse rode kool, etc. Carpaccio en gamba´s prima. Prijs prestatie verhouding dus heel goed. Sfeer is wat minder en niet bijzonder.
Dus alles is ons heel prima bevallen. Voor deze redelijke prijzen een top restaurant.
Geselligkeit .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat een vriendelijke bediening en het was er behoorlijk druk. Het eten was heerlijk en werd smaakvol opgediend. Vermeldingswaardig is de frites , vaak een ondergeschoven kindje maar hier helemaal top. De bediening bestond uit 2 personen , maar ze bleven vriendelijk en opmerkzaam. Het restaurant mag iets sfeervoller worden ingericht. Bedankt voor weer een topavond.
Nir63 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een allervriendelijkste ontvangst en de gastvrijheid bleef de hele avond. Sinds kort zijn er nieuwe eigenaren en ze verdienen alle lof ! Moeder en zoon weten hoe het hoort, hoe je het je gasten naar de zin maakt en niets lijkt teveel. Dan het eten, goede kaart met voldoende keus voor elk wat wils. Smakelijke gerechten voor een absoluut goede prijs. Restaurant is netjes, schoon en comfortabele stoelen, decor vind ik persoonlijk wat minder maar goed , dat mocht de pret beslist niet drukken. Ik kom er zeker snel terug !
WH J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Altijd weer een feestje om hier te eten. Het is voor ons het dichtstbijzijnde restaurant, dus het is een logische keuze om vrij regelmatig hier te eten. Het eten is goed, de kaart verandert elk kwartaal waardoor je ook heel regelmatig terug kunt komen en de bediening is geweldig. Persoonlijk, hartelijk en (bijna) alles kan.
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Jammer genoeg hebben wij na een aantal bezoeken nu een negatieve beoordeling.
Bij binnenkomst werden wij gehaast naar de tafel gebracht ( vroeger gebeurde dit met rust en een vriendelijk praatje)
De mouse van het zalmbuikje was niet echt spectaculair. Als hoofdgerecht een bavette gekozen, helaas was deze zeer en zeer taai. Volgens mij had de slager zich vergist in de type koe. Als dessert een Ald wyf, jammer jammer 1 bolletje ijs. De reden van dit alles blijkt achteraf dat de kaart nog kleiner is geworden en de snackbar methode wordt gehanteerd. Snel eten voor weinig geld en dan weer weg. JAMMER!!
Nu moeten wij weer op zoek na we dachten gevonden te hebben.
Ilgerardo .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
We stappen bij 'tSomerhuys naar binnen voor een kopje koffie, maar er ligt een menukaart met "de lekkere vijf"en die ziet er zeer uitnodigend uit. We besluiten dit maar eens te proberen. Terwijl de kok bezig is zitten we comfortabel bij de haard in een gezellige serre. We kijken uit op een steegje met blinde muren en dat is niet echt aantrekkelijk. De dame des huizes vertelt dat ze de eigenaar van de blinde muur hebben gevraagd of ze die mooi mochten beplanten. Maar die weigerde dat. Helaas!
De maaltijd is eenvoudig maar zeer smakelijk. Ik heb koolvisfilet met mosterd saus, mijn partner een zalmmoot. Beide zijn goed klaargemaakt, d.w.z. zoals vis moet zijn. Gaar en toch nog een beetje stevig. De vis is vergezeld van gebakken aardappeltjes en spinazie rolletjes in een plakje spek. Geen culinaire hoogstand, maar wel smakelijk. En dat alles voor een onwaarschijnlijk prijsje van €8.- Dit is waar voor je geld. Bovendien een vlotte, vriendelijke en informele bediening.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
komen hier al jaren, iets minder vaak te laatste tijd maar zeker met regelmaat. Dat ligt zeker niet aan het restaurant, want je kunt er lekker eten voor een betaalbare prijs. Eigenaars hebben aan een half woord genoeg. Verrassingsmenu is ook zeker een aanrader. Keuze tussen vlees, vis of combi. Hebben aantal jaar terug romantisch diner voor twee gehad hier (kado voor trouwdag), we werden opgehaald van huis en weer thuis gebracht (wel limiet qua kilometers). Is zeker ook een aanrader als je een leuk kado wilt geven.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
In dit restaurant zit men gezellig in een serre, er is ook de mogelijkheid binnen te verblijven. Het uitzicht is op een winkelstraatje dat overdag druk, 's-avonds wat kaal is. Wij werden vriendelijk verwelkomd en konden een tafel kiezen. De bediening was vriendelijk en snel, had ook iets gemoedelijks. De lichte Friese mosterdsoep was goed van smaak. Datzelfde gold voor de snoekbaars, net goed gegaard, die ook nog graatloos werd geserveerd, met lekkere gebakken aardappeltjes en een salade. De prima rode huiswijn was een cabernet-sauvignon die door een karaf water werd vergezeld. Het kaasplankje presenteerde drie Friese kazen, bekend, maar altijd lekker, met een klein glaasje beerenburg. Men moet hier geen culinaire topprestatie verwachten. Wel krijgt men een nette en aangename maaltijd tegen een zeer redelijke prijs.

Bjorn G.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Voor een relatief lage prijs een goede ervaring in Burgum. Heerlijk vlees van de rood vlees kaart op een originele wijze bereid. Met een zeer goede wijnkeuze die recht doet aan een restaurant uit een hoger segment! Voor herhaling vatbaar!
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Jammer dat dit leuke restaurant in een achterafsteegje ligt, je zou er zo voorbij lopen! Bij toeval terechtgekomen in Burgum en vanwege de hitte op zoek naar een restaurant waarbij je heerlijk buiten kunt eten zonder al teveel last te hebben van de warmte, ik kan namelijk niet transpireren..Kaart is niet heel uitgebreid, maar we hebben toch een keus kunnen maken. Beiden genoten van een heerlijke biefstukspies, precies goed gegaard. Vergezeld van een schaaltje met kaas gegratineerde bloemkool (helaas geen Nederlandse bloemkool..) mooi gebakken aardappeltjes en een heerlijke salade met verse croutons. Alles heel goed verzorgd en ook de huiswijn is prima. Ook de nagerechten smaakten heerlijk; coupe Oranjeboven met heerlijk fris sorbetijs en een coupe met crumble en zelfgemaakte vruchtensaus!! Het uitzicht is niet gezellig: de zijkant van een winkel, maar het eten is top! Fijne bediening, erg betrokken mensen, gewoon erg goed! Jammer dat aan de buitenkant lijkt of het een duur restaurant is want dat is niet zo. Er liepen mensen langs en na een snelle blik op terras gingen ze snel verder onder het mom: o, dit is zo'n dure tent...Klopt echt niet!!
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Vroeger zat hier de Koriander die een Michelin ster had. Nu wordt deze restaurant gerund door een gepasioneerde liefhebber voor smaak en finesse. Ook al heeft hij de kaart moeten aanpassen aan de hedendaagse realiteit, is dit een restaurant om aan te bevelen.
Dit echtpaar doet er alles aan om een etentje onvergetelijk te maken. Het gastboek is een voorbeeld hiervan.