't Soldaatje VOC

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Tara V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Via de email het weekgerecht Bobotie vanochtend besteld, deze zou ik om 17:30 komen ophalen. Keurig gereageerd en kon het inderdaad om 17:30 zo meenemen. Vriendelijke service en bovenal wat een heerlijk gerecht! Echte aanrader! Ga er zeker vaker heen.
Newhouses .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Gegeten: voorgerecht loempia hoofdgerecht gadogado met sate. Voorgerecht waren 2 loempia's. Erg veel omhulsel en weinig vulling. Er zou kip in moeten zitten volgens de toelichting bij de menukaart maar die was gevlogen. Niet veel smaak. De zelf gemaakte sambal loste dat op. Ook de piccalilly met madam janetpeper was erg lekker. De gadogado had koude satesaus, dat ben ik niet gewend. De smaak was koud al erg goed dus warm mogelijk nog beter. Er zaten niet de typische Indische ingrediënten in zoals bijv. gebakken tempeh maar wel gekookte aardappel. Dat heb ik nog niet eerder aangetroffen in gadogado. Alles heel vers en precies goed geblancheerd. De sate was uitstekend. Ik had varken mijn vrouw de kip. Beide prima. Op de rekening € 50,50. Eigenlijk te veel inclusief fles plat water en twee cola. Bediening attent. Het was ook niet druk.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Lekker buiten een drankje gedronken. Binnen lekker genoten van de bij gerechten. Het Surinaamse brood echt lekker. Daarna over heerlijke stoofgerechten. Dat gecombineerd met een Italiaanse wijn en goede service. Groetjes Richard en Floortje
Kostolom .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Zojuist thuis een lemper van 't Soldaatje gegeten... Heerlijk!
Binnenkort ga ik even een weekspecial proberen.
Veel succes met alles en tot kijk!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Voor het eerste gegeten bij 't Soldaatje VOC, op een historische plek tussen Voorhout, Noordwijkerhout en Sassenheim.
Gerechten uit de voormalige VOC-landen. Leuk concept. Je kunt er Zuid-Afrikaans eten en Surinaams, gerechten uit Indonesië, Sri Lanka/Ceylon, India.
Compliment voor de vriendelijke gastvrouw bij wie je je als gast op je gemak voelt. Decor een beetje kaal.
Heerlijke cassavekroepoek met dipsausjes. De rode huiswijn voldeed. Met een groep waren we en we hebben van alles wat besteld, hapjes vooraf en verschillende hoofdgerechten.
Goed gegeten maar de gerechten waren naar mijn smaak iets te veel aan de Nederlandse smaak aangepast. Surinaamse Roti ken ik goed en die welke mijn Surinaamse vriendin bereidt heeft meer smaak. De Indonesische daging rendang (lang gegaard rund in pittige kokossaus) leek meer op een daging smoor, dus meer zoet dan pittig. Eén van mijn tafelgenotes die de Indische keuken goed kent had dezelfde ervaring. Ik begrijp wel dat niet iedereen even pittig kan eten, maar misschien kan men dan kiezen een daging smoor (mild) te serveren, eventueel naast een 'echte' rendang.
De Braziliaanse visschotel en de gado gado waren erg lekker. Rundvlees met kousenband ook geslaagd. Al met al prima gegeten en de service is goed. Een negen. Met iets meer uitleg bij de gerechten en het aanbieden van diverse huisgemaakte sambals (idee?) zou het een 10 zijn.
Bedankt voor de opbouwende recensie! Daar zijn we blij mee. De sambals gaan we mee aan de slag. Hopelijk nog een keer tot ziens in 't Soldaatje.
Nvanloon .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Heerlijk genoten van de weekspecial, verrassend, kruidig en ruim gevuld. De bediening is bijzonder attent, decor kan nog iets warmer maar daar wordt aan gewerkt is mij verteld.
Tieke .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Bij de aankondiging van de opening de menukaart bestudeerd en voor genomen om de weekspeciaal te gaan proberen. De prijzen op de menukaart leken aan de hoge kant. Een roti voor €16,50 terwijl dit gerecht bij de gemiddelde toko niet boven de €7 uitkomt.
Weekspeciaal €14,50. Pom een bewerkelijk Surinaams gerecht. Op een soepbord geserveerd. Een plak van 13cm bij 7 cm met een blaadje botersla en plakje augurk en een eetlepel chutney. Daarnaast een rotivel.
Dat is wel erg veel betaald voor erg weinig. Pickwick thee €3,75.
Volgende keer toch maar naar de toko.
Service enigszins belerend. Men gaat ervan uit niet bekend te zijn met de Surinaamse of Indonesische keuken.
Ongezellig interieur.
Jammer, het idee had een leuke aanvulling kunnen zijn op hetgeen in de omgeving geboden wordt.
En op zondag gesloten dat is zakelijk niet handig. Dat kunnen alleen toprestaurants zich veroorloven.

Geen tweede keer voor ons.
Frederick1957 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met zijn tweetjes gegeten. Viel niet tegen maar had het meer spannender verwacht. Kok met eigen ideeën over eten. Geef het voordeel van de twijfel. Kom over een paar weken nog een keertje. Restaurant moet zijn draai nog vinden, hoewel over de bediening e.d. niets valt aan te merken.
Het idee is leuk, verfrissend. Menukaart beperkt maar weer wel een afwisselend week menu.
Kort om geen 6 maar een dikke 7 hopelijk op weg naar ruim een 8 !!
Robert F.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Gegeten met 3 personen
Proeverij voorgerechten ok
Lemper, voorgerecht, heerlijk; perfect!
Soto ajam niet lekker, pindasmaak, dat hoort echt niet; veel te waterig en te flauw ook.
Roti met kip; smaakt goed, niet authentiek, te flauw, te mager.
Men is zuinig met zout en vet, daar is niets mis mee, maar vetten zijn wel smaakdragers.
Ze zijn nog maar net begonnen, maar het kan best wat worden.