't Smelnehûs

6,9
6,8
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De mosterdsoep was een maizenapap met grove mosterd. Het glanste in de soepkop. Daarbij 2 hapjes brood en een klontertje bevroren room voor de prijs van 6, 05€. De bitterballen waren goed, zoals het hoort. De cappucino lauw warm.
Zo'n mooi pand heeft iets beter verdiend.
03klaas .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Na een geslaagd dagje shoppen besloten mijn man en ik een hapje te gaan eten bij het Smelnehus. Wij gaan hier regelmatig naar toe en vinden de bediening altijd erg vriendelijk . Het eten is er vrij simpel , maar vaak erg smakelijk en goed bereid. Mijn man bestelde gisteren de Schotse Biefstuk met rode wijnsaus en ik ging voor de Tongschar. Tijdens het opnemen van de maaltijd vroeg ik de vriendelijke dame wat erbij de Tongschar geserveerd zou worden. En hier ging het mis, zij riep "bij de Panga serveren wij asperges" . Dus ik vroeg , het was toch Tongschar ?. Waarop zij antwoorde nee bij de asperges serveren wij Panga. En ik hou helemaal niet van asperges!! Na deze Babilonische spraakverwarring, dacht ik de tongschar te hebben besteld, vooral zonder asperges! Toen de lang verwachte maaltijden eindelijk kwamen, waren daar voor mij ( JAWEL!) de asperges! Ik gaf natuurlijk aan dat ik dit toch echt niet besteld had. Hierop antwoorde de vriendelijke doch gebekte dame "ja het is ook verwarrend he, Mevrouw, al die vissen"??!! Dus nu had ik asperges waar ik niet van houd, en er werd ook nog aan mijn gezonde verstand getwijfeld. Wegens tijdgebrek toch maar aan de asperges met Panga begonnen. De Asperges waren erg goed bereid, de Panga met zalm was helaas zo uit het vriesvak bij de Hanos gezwommen en smaakte dan ook naar niets. De biefstuk van mijn man was daarentegen erg smakelijk en goed gegaard.

Ondanks de visverwarring hebben wij het er toch wel weer naar ons zin gehad.
Kritische_eter .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Schnitzel op menukaart erg mals in de praktijk dus niet. Had daarnaast beetje zoetige smaak (paneer?). Bloemkoolroosjes niet echt warm. Salade met smakeloze tomaat en weinig dressing en niet goed gemengd. Zoete smaak schnitzel gemeld, zou het melden/vragen. Niks meer gehoord. Kortom zeer matige kwaliteit en niet voor herhaling vatbaar.
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Deze 'tent' is vooral verouderd. Toch blijft het een icoon in Drachten en is het terras in de zomer een fijne plek om even te borrelen. Het eten varieert tussen 'okay' en 'mwah', waarbij met name de ingrediënten niet vers en kwalitatief hoog aandoen. De borden zijn netjes en garnituren fris. Borrelhapjes zijn ook uitstekend, al heb ik op verschillende momenten ook wel eens gemerkt dat op drukke dagen het oude frituurvet 'proefbaar' is. Al met al kom ik hier toch regelmatig terug. Voor een lekkere uitsmijter bij de lunch, een wijntje op het terras of een biertje met bitterbal. Maar echt dineren doe ik er niet meer: daarvoor is de prijs/kwaliteit naar mijn mening niet in balans.
Monami .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Leuk restaurant. Eten is van goede kwaliteit. Het vlees is erg goed. Jammer dat je soms lang moet wachten en niet helemaal goed word begrepen door het personeel.
Jskgw19 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Met een vriendin hier een drankje gedaan met een hapje.. Verschrikkelijk wil ik het niet noemen. Maar terug komen zal ik zeker niet. Voor het eerste drankje werden wij snel geholpen, dit stond ook snel optafel. Maar daarna. Thee kopjes stonden al tijden leeg op onze tafel en ook konden we de aandacht van de bediening niet trekken. Ze stonden alle 2 met een leunedehouding achtet de bar tekletsen. De ander collega had pauze, deze kwam na haar pauze wel gelijk bij ons! We vroegen een kaart. Deze was stoffig plakkerig en ouderwets. Net zoals de rest van de inrichting, oudestyle is leuk! Maar did noem ik eerder oudbollig . Het brood was droog en de smeersel druipten in de oli. De tortiliaships waren lekker maar de kaas verbrand. Toen hebben we ook besloten om tegaan. Zelfs toen we naar de deur liepen, werd ons geen fijnadag of een totziens gezecht. De blonde vrouw liep ons chagerijnig en met het hoofd omlaag voorbij. Als je er voor vrolijk personeel komt moet je wel de goeie treffen. 2 van de 3 waren echt niet leuk. Slechte ervaring voor ons niet meer smelne!
GPV .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Gezellig eetcafe en goed voor een drankje. De bediening is vriendelijk en vlot. De kwaliteit van het eten is matig. De porties zijn groot (te groot). Voor het niveau van een eetcafe zijn de prijzen te hoog. In vergelijking met eerdere bezoeken is de kwaliteit van het eten teruggelopen.
RobZ .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Het Smelnehus voldoet goed aan de verwachtingen die je hebt als je binnen komt, het eten is eenvoudig en goed, het pand ziet er mooi uit en de bediening is vlot en vriendelijk. Mooie locatie om met een paar vrienden te eten en dan te blijven zitten voor een paar drankjes.