't Schulten Hues

's-Gravenhof 5 7201 DN Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant 't Schulten Hues

Genieten op hoog niveau

Het schitterende interieur geeft je direct een prettig gevoel; chique, maar toch warm en huiselijk. Gastvrouw Jacqueline ontvangt je met grote gastvrijheid, je voelt de passie voor het vak. Passie is eigenlijk het sleutelwoord van de avond. Je merkt het aan alles, van de bediening tot in de keuken.

Meer informatie over restaurant 't Schulten Hues

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hoewel de borden een plaatje zijn om te zien, vond ik het eten niet echt indrukwekkend. Ik kreeg een beetje het gevoel dat het mooi opmaken van de borden een 'trucje' of een soort format is geworden. Ik heb liever dat het eten fantastisch smaakt én er mooi uitziet.
Positief: Wij hadden bij ons 5-gangen diner een wijn arrangement genomen wat prima is bevallen. De wijnen waren top! Complimenten voor de sommelier, vriendelijke dame, die met passie haar vak verstaat. Overige bediening was goed, een beetje afstandelijk/stijfjes.
Wij hebben buiten in de tuin gegeten, mooie plek, maar de sfeer blijft stijfjes / afstandelijk.
Ik zou hier niet snel nog een keer gaan eten
Mboh .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanavond het vijf gangen verassingsmenu genoten. Sfeer is okay maar niet overdadig. De gerechten waren top. Een plaatje op het bord maar zeker ook in smaak. Mooie diverse gerechten. Wat ons betreft mag men iets minder scheutig met sausen en jus zijn maar dat is persoonlijk. De bediening is correct maar de persoonlijke touche mist. Is zeker een verbeter punt. Al met al een gezellige avond met heerlijk eten.
WalterS .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het was weer eens tijd om te eten in het restaurant van Jacqueline en Peter. We weten sinds 2004 wel zo ongeveer wat we kunnen verwachten en juist daarom komen we hier iedere keer weer graag terug.
Ditmaal genoten van een 6-gangen verrassingsdiner. Na de laatste tijd alleen maar teleurstellingen op restaurantgebied was dit een ware verademing!! Wederom een culinair feestje en daarom met een blij gevoel naar huis. Dank en tot gauw weerziens!
HankDussen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Correct maar steriel
Bij reservering vermeldt de website dat er tafels met en zonder linnen zijn. Wie zoals wij voor ‘linnen’ kiest, wordt geplaatst in een ruimte met hoog plafond; vloer en muren hebben een donkergrijze tot zwarte modderkleur. Een enorm vierkant blok (bar?) domineert de ruimte, op het veel te brede blad staan tientallen drankflessen uitgestald. Vanwege dit houten rotsblok zijn de tafeltjes hier langs de muren geplaatst. Heerlijke stoelen. Twee stijlvolle lampen aan het plafond: cirkelvormige gouden platen met cachet. Helaas zijn daarnaast twee kransen (formaat ooievaarsnest) van houten takken opgehangen, overdadig bedekt met witte veren en behangen met bungelende kristallen. Deze inrichting, de afwezigheid van kleur en planten muv twee roze gerbera’s op tafel, in combinatie met het geringe aantal (totaal 10) gasten, geeft een sombere indruk. Een schril contrast met omschrijving Michelingids: “Het samenspel van kleur en licht brengt sfeer in dit elegante restaurant. Een lust voor het oog.” (Waarom is er op de website geen pagina met een representatieve foto-impressie van het interieur?). De bediening is redelijk correct, maar beperkt zich tot het hoog nodige, iedere gang wordt keurig toegelicht maar beide dames nemen geen enkel initiatief tot minimaal gesprek, en iedere poging onzerzijds strandt op een beleefd antwoord zodat ook wij het verder zo laten. Het vijfgangen-verrassingsmenu biedt visueel mooie, in de mond verrassende en een enkele keer wat moeizame smaaksensaties. Schuim, blaadjes en bloemen zijn in deze keuken soms net iets te favoriet? Als we naast wijn plat water kiezen, krijgen we direct de ongekoelde fles die al op tafel staat. In een eetcafé geen reden tot zeuren, maar in een sterrenrestaurant check je even of je gasten gekoeld of ongekoeld water willen. Muziekkeuze is zeker niet stijlvol en met teveel beat, en is het gangetje naar het restaurant een (tijdelijke?) opslagplaats? Hier stonden enkele honderden wijnglazen uitgestald. Samengevat: de gerechtjes zijn zeker bijzonder, vaak iets te geconstrueerd, maar vanwege entourage en klinisch/steriele behandeling zijn we niet enthousiast.
André T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De drie lunch gerechten waren lekker en verfijnd van smaak. Het vegetarische voorgerecht was erg lekker. De eendenborstvet van hoofdgerecht was niet krokant genoeg. Jammer dat de afstand te ver van mijn woonplaats, anders zal ik vaker komen. Vriendelijke bediening en de inrichting was modern.
Cok D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Na een bezoek aan museum More in Gorssel, ligt een lunch in 't Schulten Hues in Zutphen voor de hand. Zeker 8 jaar geleden voor het laatst geweest (nog op de oude lokatie). Maar het eten is nog steeds zoals ik het mij herinner: prima. Driegangen verrassingslunch - voorgerecht groenten en kruiden uit eigen tuin, wilde eend als hoofdgerecht, dessert: geitenyoghurt in witte chocolade in granny smith-sap! - en een aantal verfijnde amuses vooraf. Een beter tijdverdrijf op zondag kan men zich niet wensen.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het eten was fantastisch.
Het was binnen koud en tochtig, we hebben de tussendeur zelf 6 keer dichtgedaan, dat vond ik erg storend.
Bier schonken ze in wijnglazen, dat is toch not done. maar zo van dat drink je hier niet.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Een geweldige keuken, verfijnde gerechten met veel fantasie samengesteld en gepresenteerd. Bediening vakkundig, correct en op de juiste momenten op de plaats. Vermeldenswaard was het (voor) gerecht met drie bereidingen van roodbont IJsselvallei rund. Geweldig!

Eén opmerking: in het restaurant hing een grondlucht, die af en toe vervelend aanwezig was. In elk geval iets om even aandacht aan te besteden. Anders was de waardering voor het decor ook een 9 geweest!
Jelte V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wij gaan jaarlijks ter gelegenheid van een verjaardag uit eten. Wij worden daarbij graag verrast door het restaurant team. 2 weken voorafgaand aan ons bezoek heb ik het schulten hues bezocht en hier een voor mij simpele boodschap neergelegd: verras ons als restaurateur met culinaire hoogstandjes en wijnen die complementair zijn. Peter begreep na een paar worden wat de bedoeling was en dat gaf mij toen al een goed gevoel. Op 4 december heeft het team ons een geweldige avond bezorgd.... een verrassende ontvangst in de keuken met heerlijke amuses en een verassend apperatief: brut uit de achterhoek...ook de rest van de avond heerlijke, feestelijke en prachtig uitziende gerechten gegeten....en daarbij voor ons erg belangrijk exact de juiste wijn keuze.....met uitleg van de sommelier over juist die keuze.
Het is nu 7 december en ik ben nog steeds blij dat wij bij deze bevlogen restaurateur hebben gedineerd.....team van het schulten hues nogmaals dank hiervoor....
We hebben de afgelopen jaren tal van sterrenzaken bezocht.... hier klopte het hele plaatje toch wel het beste...
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Bijna 1.5 uur onderweg voor een avondje eten bij 't Schulten Hues en het was het meer dan waard. 4 gangen met 3 zeer smaakvolle amuses hebben wij gehad. Noemenswaardig is het kruidentuintje met alles vers uit eigen tuin en de zeer imposante kaaswagen voor het dessert waar mijn vriendin zich op mocht uitleven. De service was zoals je van een dergelijk restaurant mag verwachten dik in orde. Enige kleine puntje van kritiek vond ik de zeer stevige 25 euro die werd gerekend voor 2 glaasjes Cava. Wijn in (sterren)restaurants is doorgaans prijzig maar dit vond ik persoonlijk wat veel vh goede. Los daarvan hebben wij een heerlijke avond gehad in dit mooie restaurant.
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Ons bezoek was inbegrepen in een KRAS weekend. Donderdagmiddag kwamen we in het hotel aan, zowel de kamer en ook de ontvangst was teleurstellend. Maar: aan de avond van deze dag werden we zeer gastvrij bij u ontvangen. Een zeer persoonlijke bediening en een prima verzorgd diner. De prijs van het diner zat in het KRAS arrangement in, maar de persoonlijke sfeer maakte dat we er verwenavond van maakte. We rekende als extra 114,00 af en gingen tevreden en gelukkig naar ons hotel. we gaven 10,00 euro fooi, maar achteraf gezien was dit te weinig. De verwarring ontstond aan onze kant omdat de dinerprijs vooraf was voldaan.
Lajos N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Met mijn partner samen gegeten om onze relatie dag te vieren. Dat hadden wij van tevoren aangegeven en dat werd letterlijk onderstreept bij het nagerecht d.m.v. een gelukwens.
Wij hadden een 7 gangen diner met een wijn arrangement.
We werden telkens op onze wenken bediend door goed geïnstrueerd personeel die ons alles wisten te vertellen. In een zeer aangename sfeer met lekkere lounge muziek op de achtergrond kregen wij onze gerechten geserveerd op prachtige borden met steeds weer andere mooie wijnglazen. Het eten was formidabel en heel verrassend, de wijnen geweldig en goed passend bij de gerechten. Je kon aan alles merken dat dit een ster restaurant is. Absolute aanrader!
PauldeGoede .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Het Schultenhuys is een weldaad voor de tong. Een heerlijke dynamische bediening met verstand van heerlijke wijnen.
De combinaties van eten en wijn zijn absoluut top. Wij voelden ons er direct thuis in een gezellige sfeer.
Een absolute aanrader om naar toe te gaan.
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Lekker gegeten maar niet helemaal bijzonder. Hoofdgerecht vlees was een beetje minimaal qua hoeveelheid, en bij elke gang kwam de kelner nog iets op het bord draperen uit een glazen kommetje dat voegde niet zoveel toe. Wijn vaak te laat ingeschonken of niet bijgeschonken iets wat je van zon restaurant wel verwacht. Ook erg jammer dat ons werd gevraagd of wij een of andere kortingbon hadden bij binnenkomst...
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Van de negatieve ervaring van de vorige recensent konden wij niets terugvinden. Ook gedineerd met een kortingsvoucher (4-gangen) en alleen een paar kleine puntjes.

We kregen een fijne, ruime tafel in het midden, met prima stoelen. Drankjes werden opgenomen en uitgeserveerd (lekker wit uit de pays d'oc) met een drietal amuses (kroepoekje met algenmayonaise, krokantje met mierikswortelcreme, augurk en haring en een cocktail van komkommer en snijboon, de laatste was heerlijk!).

Vervolgens een lekker fris kruidentuintje met daarnaast rolletjes kalf in rettich en watermeloen die in bouillon van augurk lagen, een fijn stukje schelvis met schuim van bouillabaisse en als hoofd runderlende, jus de veau met ingelegde rettich en kleine paddenstoeltjes. Alles was zeer goed op smaak, mooi gepresenteerd en prima qua porties. Persoonlijk vond ik de lende een iets te eenvoudig gerecht voor dit niveau, daar had ik iets meer van verwacht.

Het dessert was een imposante verzameling aan piepkleine onderdelen in 1 bord, ondanks de verschillende smaken en structuren was het toch zeer harmonieus. Afsluitend koffie (dubbele espresso zat gewoon in 1 kopje), waarbij expliciet werd gevraagd of we er friandises bij wilden ("doe maar een halve portie"). Vond ik erg prettig!

Al met al een fijne ervaring, zeker als je bedenkt wat het in totaal heeft gekost.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Duidelijk signatuur van een restaurant met een ster. Alles ademt kwaliteit en perfectie.
Model van heel veel kleine hapjes met ieder zijn eigen smaak explosie.
Mooie verrassende producten van top kwaliteit. Presentatie van een kunstenaar.
¨Schilderijtjes die je ook nog kan eten.¨

Alles ( sfeer, service, inrichting ) ademt wel ¨de oude school ¨.
Dus niet hip en stoer en vernieuwend.

Alle focus is gericht op top kwaliteit ¨op je bord ¨.

Prijsstelling zoals je verwacht van een sterren restaurant.
Kwaliteit overall idem dito.

K H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Al een aantal maal gedineerd bij 't Schulten Hues en elke keer is het verrassend wat er geserveerd wordt. Altijd is het opgemaakte bord een mooi plaatje en vraag je je af hoe de kok dit opnieuw heeft kunnen verzinnen. Ook het personeel is bijzonder hartelijk en heeft veel kennis van zaken. Wijnen zijn top, zelfs de huiswijn.
De laatste een keer met een Groupon-bon gedineerd en men maakt geen onderscheid tussen een diner met of zonder bon, erg fijn! Aan alles wordt gedacht, zelfs het toilet is voorzien van tissues, schoenenpoetsdoekjes, handcreme en de handzeep ruikt ook erg lekker (niet het belangrijkste maar toch attent hoeveel aandacht er is voor details om je welkom te voelen)

De laatste keer werd er een cocktails voor onze ogen bereid en kosteloos geserveerd, echt top! Wij komen zeker binnenkort weer langs!
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Op een mooie zomeravond heerlijk genoten van een viergangen diner met bijpassende wijnen. Van de verrassende amuses tot de huisgemaakte bonbons bij de koffie was het een groot genieten, met name het dessert was een topper. De inrichting was smaakvol, lekker zittende stoelen, ruime afstand van de overige tafels en de het servieswerk een lust voor het oog. De bediening was een gezamenlijke operatie van vier, vriendelijk met mooie uitleg over het geserveerde en de wijnen. Minpuntje: bij de vraag of we ook water wilden werd de op tafel staande fles plat water ingeschonken, lauw dus, volgende keer even vragen of plat of bruis gewenst is en dan uit de koeling. Verder niets dan lof.
Zizz .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Gegeten met een coupon-aanbieding van het restaurant zelf. Omdat het mooi weer was, naar een tafeltje buiten begeleid: kale stoelen en tafels waar alleen een kleedje op lag met vlekken. Jammer.

Ook jammer dat ze ons daarna vergeten waren waardoor een drankje lang op zich liet wachten. Amuse was lekker, maar bizar genoeg geserveerd op doorgeschoten radijsstengels (bediening had geen flauw idee wat het was en noemde het een kruid) en kleine zwarte zaadjes, waardoor het leek alsof er luizen over de stengels liepen.

Rest van het eten was veel van het zelfde: alles gedecoreerd met dezelfde eetbare bloemen. Uitzondering was het vlees met een zeewier-saus: het vlees was bedorven. Wellicht pech omdat het zulk warm weer was? Na excuses kregen we snel een vervangend stukje lam wat heerlijk was.

Personeel is vriendelijk, maar te onkundig: Spaanse wijn werd ons aangeprezen als Italiaanse (overigens wel lekkere wijn). En al eerder door anderen genoemd, maar ook bij ons werd de thee in een wijnglas geserveerd (drinkt vreselijk onhandig) en een dubbele espresso werd geserveerd als twee kopjes espresso (!). Dat is gewoon lachwekkend, maar bij een restaurant met een ster bijna meelijwekkend...

De intenties zijn vast goed en door de coupon-aanbieding kan ik ook niet klagen over de prijs- / kwaliteitverhouding, maar een ster is wel een enorme overschatting van dit restaurant.
Addegroot .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
In dit restaurant een hapje gegeten met een aanbieding van de Macro. Ben ik mijn voucher vergeten, tja dat is dom. Maar daar doet men dan niet moeilijk over, mag ik de volgende dag mailen, dus men is lekker klantgericht, een goed begin. Men is verder ook vriendelijk, er wordt uitstekend eten geserveerd, mooi opgemaakt, de sfeer is goed. Dus een hele dikke plus. Qua muziek - instrumentale geluiden, geen idee hoe dat heet - vond ik het ietsjes minder, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Beslist een keer gaan eten.