't Schouwtje

Schouwweg 14 2243 BB Wassenaar Nederland Kaart

Over restaurant 't Schouwtje

De ogen van het dorp

Wat van buitenaf een rustig en kalm gebouw lijkt, blijkt van de binnenkant een gezellig en bruisend café-restaurant te zijn! Neem plaats aan de gezellige bar en bestel een glas bier of een mooie wijn uit het rijke assortiment. Restaurant ‘t Schouwtje in Wassenaar is als een wam en gastvrij buurthuis. Hier komt iedereen graag over de vloer. En dat is ook niet zo gek. Geniet van de specialiteiten, zoals fondue, steengrill of barbeque. Of voor de dames: het chocolade fondue dessert!

Meer informatie over restaurant 't Schouwtje

Service8,9/10
Decor8,5/10
Desmondov . Fijnproever (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Erg leuke authentieke locatie, helaas lastig parkeren.
Gekozen voor kaasfondue. Er worden zonder toelichting 6 grote schalen met sauzen op tafel gezet. Daarna een bordje met komkommer, harde bleekselderij, gesneden tomaat en stukjes ananas (uit blik?). Kaasfondueen met tomaat en ananas is lastig. Harde bleekselderij wordt niet door iedereen gewaardeerd.
Verder nog een bakje aardappelsalade en een gemengde salade met ketchupdressing en frietjes.

Leuke locatie, vriendelijk en enthousiast personeel, maar de groentekeuze voor de kaasfondue en de overdaad aan sauzen zorgen voor een zesje voor het eten.
KellyVries64 . Meesterproever (18 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gezellige ouderwetse bodega. Het eten is er heerlijk. Wij kiezen altijd voor de fondue en steengrillen. Het vlees is heerlijk, daarom nemen we ook altijd wat extra biefstuk erbij. De frietjes zijn ook lekker! Zij hebben ook een heel speciaal sausje, de groene knoflooksaus! Heerlijk!
Mtol_070 . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Hier komen wij vaker. Super lekker eten, mijn favoriet de sate garni en de zigeunersnitsel. En vast altijd als nagerecht de banaan royaal.
Locatie gezellig en heel passend ingericht erg sfeervol.
Groot pluspunt het parkeren voor de deur!

Billywhite27 . Meesterproever (27 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Lekker kaasfonduen bij het Schouwtje is een aanrader wat mij betreft. Ik had het al een tijdje niet meer gedaan, maar mocht ik weer zin hebben in fondue kom ik hier denk ik wel weer terug. De jonge bediening is erg hartelijk en maken het je naar je zin. Beetje donker binnen, maar dat maakt het ook wel weer gezellig.
Marion S. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Je kan er heerlijk steengrillen of fondueen, fijne sfeer. Leuke bediening .
Ik heb 1 tip. nooit veranderen , want dan blijven we terugkomen
Food4us . Meesterproever (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Wat hebben wij een gezellige avond gehad zeg in dit Bourgondisch uitziend restaurant. Specialiteit is de fondue in vele varianten. Wij hebben voor de welbekende vleesfondue gekozen die echt uitstekend was en meer dan voldoende, sterker nog en bleef zelfs over. De inrichting is gezellig autenthiek en de service is vlot en noukeurig.
Gina V. Expertproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wij komen al sinds 1979 (en mijn man nog veel langer) bij 't Schouwtje. Minstens één keer per twee maanden genieten we van hun heerlijke eten. Fondue, kaasfondue, steengrill of à la carte, alles is even goed. Super kwaliteit vlees, onbeperkt frites, brood, salade en sauzen. En niet te vergeten een heel gezellige, gemoedelijke sfeer en prima bediening.
Brixen2010 . Fijnproever (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Heel simpel, wil je lekker ouderwets steengrillen of fondue? Dan ben je absoluut aan het juiste adres bij 't Schouwtje! Erg vriendelijke bediening en vlees van zeer goede kwaliteit! Ruime keuze uit sauzen, lekkere stevige patat en een ouderwetse salade, heerlijk! Voor de prijs loop je tevreden en voldaan de deur uit, hier nog wél een fatsoenlijke schaal sla groente en aardappeltjes/friet! Lijkt tegenwoordig zeldzaam te zijn! Ambiance is geweldig, helemaal wat je verwacht en leuk voor een steengrill restaurant, niet voor thuis :) en als je nu echt goed oplet...het is er zeer schoon en erg goed onderhouden, zowel buiten als binnen, kraak schone ramen en strak in de verf, dat is nooit anders geweest overigens! Een begrip in Wassenaar en snap werkelijk niet dat klanten "klagen" over te donker, ouderwets, hompen vlees enz...dat hoort in zijn geheel bij het totaal plaatje en ben je appels met peren aan het vergelijken als je een sterrenmenu/restaurant verwacht! Van ons mag het weer winter worden, kunnen we weer genieten onder de prachtige (op perfecte hoogte hangende) afzuigkap!
Vince59 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vanavond heerlijk gegeten in een zeer prettig huiskamerdecor. Gemoedelijke sfeer. Leuke manier van dineren met z'n allen rond een hete steen. Goed vlees!!
Sjaac K. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wat een ontzettend gezellige zaak dit!! Heerlijk steengrill en kaasfondue gegeten hier. Bediening top en interieur is helemaal ouderwets gezellig. Ze zien me hier zeker snel weer terug.
Dick V. Proever (1 recensie) 2,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Pepersaus was niet peperig
Vlees was erg flauw
Er bleek een groot stuk rubber in de salade te zitten afkomstig van een telefoon uit de keuken. Wel excuses gehad maar de baas bleef uit de buurt de bak salade bleef op tafel en een drankje had op z'n minst op z'n plaats geweest. Erg slecht opgelost. Ze hadden misschien gehoopt dat we het niet zouden zien in het donker. Jammer erg teleurgesteld
Beste Dick, allereerst sorry voor de late reactie. Jammer dat u ontevreden onze zaak hebt verlaten. Er is u weldegelijk meerdere malen een excuus gemaakt ook door de eigenaar. Het "grote stuk rubber in de salade" was een stukje "piepschuim" van een verpakking. daarvoor nogmaals onze excuses en dit had idd niet in uw salade thuisgehoord!! Toen de bediening u vroeg om een nieuwe salade te brengen heeft u dit afgewimpeld en gezegd: nee laat maar staan!!! Ook heeft u ons de gelegenheid niet gegeven dit goed te maken middels een drankje of iets dergelijks, want dit is u WEL aangeboden. tot slot vind ik het jammer dat u ons echt onrecht aandoet om zoiets op iens te zetten. niet met vr gr. 't Schouwtje
Tineke B. Proever (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Persoonlijk vind ik het niets dikke hompen vlees die verbranden op de steengrill. Jonge mensen in de bediening doen wel heel erg hun best en dat maakt dan weer iets goed. Decor je ziet bijna niets in het donker ik vind het geen prettige locatie.
Beste Tineke, wij zijn inmiddels kleinere stukken, maar meer soorten vlees gaan serveren bij de steengrill. Het kan natuurlijk zijn dat u niet van oud-hollands houdt, maar dat er niets te zien is, is wel erg overdreven hoor. Bij twijfel probeer onderstaande link maar eens. mvgr 't Schouwtje
Robertzandstra . Meesterproever (38 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Het schouwtje is een rustig gelegen restaurant. In richting van jaren 1950/1960.
Zeer gedateerd en nooit opnieuw geverfd of wat dan ook. Kan hier steengrillen, vleesfondue, kaasfondue eten. Boven iedere tafel hangt een afzuigkap. Echter zo laag dat je moet bukken om je tafelgenoot tegenover je te zien. Vlees wordt in hompen geserveerd, veel te dik voor de steen gril! Moet je zelf maar kleiner maken. Vlees is wel van goede kwaliteit. Salade, aardappelsalade, frietjes, stokbrood en vier verschillende sausen maken geheel compleet. Eten en service kan hoger komen op de kwaliteitsladder met weinig inspanning. Verlopen inrichting gaat duidelijk meer kosten maar zou zeker gezien de ligging en de geleverde kwaliteit na kleine verbeteringen zeker meer klanten genereren. Restaurant is zeker prijs kwaliteit niet slecht.
Jilly76 . Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Wj komen al jaren bij t schouwtje. Eten is echt heerlijk, vers en veel! Bediening altijd vriendelijk. Decor inderdaad lekker ouderwets, maar van ons hoeven ze dat niet te moderniseren, dit zorgt juist voor een knus sfeertje. Zelfs onze zoon die niet graag in restaurants komt door de drukte, vind het Schouwtje super! Je zit in voorste gedeelte in gezellige nisjes waardoor je veel privacy hebt.
Michael T. Meesterproever (69 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Het eten is goed bij het Schouwtje. Dat wil zeggen kwalitatief goed vlees. Voor de steengril misschien te dikke brokken. Veel en lekkere sausjes, aardappelsalade en gewone salade. Het interieur is misschien gedateerd, maar wel gezellig en gemoedelijk. Een soort bruin cafe achtig restaurant. De bediening was vriendelijk en behulpzaam op 1 ober na. Die was nogal kortaf en duidelijk geïrriteerd als het allemaal niet snel genoeg ging. Maar, ach dat kun je overal treffen. Al met al een aardig restaurant dat waar voor je geld biedt.
Klaassen69 . Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Lekker goed eten, voor een leuke prijs. Vooral de groene knoflooksaus is heerlijk! Er hangt altijd een ontspannen sfeertje hier. Bediening altijd vriendelijk. Wat vooral fijn is, is dat er verschillende soorten vlees op tafel staan, lekker wat brood, frietjes en een salade. Toppie!
Robertzandstra . Meesterproever (38 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Vandaag gegeten bij het schouwtje. Was steengrillen met drie personen.
Vlees was in hompen gesneden, veel te dik voor steengrillen. Je moet dus zelf alles dunnersnijden anders wordt het niet gaar maar verbrand.
Verder veel sausjes, aardappelsalade, salade, patat, stokbrood. Kortom genoeg. Dessert was ook goed. Maar halverwege was de gasbuis leeg en moest deze verwisseld worden, en dat zie je haast overal gebeuren. Is toch storend! Decor is zeer gedateerd en tafels zijn te klein voor vier personen. Ook de tegels op de tafel zijn out! Een frisse opknapbeurt met beter meubilair zou een goede investering zijn. Personeel is wel erg vriendelijk.