't Schippersrijk

Lagendijk 3 1911 MT Uitgeest Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Schippersrijk

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Met mooi weer op het terras gedineerd. Onervaren bediening, die de Chenin blanc wijn eerst op buitentemperatuur (ca 20 graden) wilde serveren. Nadat ik om wijnkoeler met ijsblokjes had gevraagd werd toch mijn glas gevuld met de ongekoelde wijn. Carpaccio was prima. Tournedos was mals en goed bereid, maar helaas niet warm en het garnituur van matig niveau. Voor een eenvoudige maaltijd aan te bevelen, maar meer dan dat ook niet.
Kellysaft .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij zijn hier geweest voor een high tea ivm een babyshower. De broodjes en zoetigheden waren echt heerlijk! Ze maken alles vers en weten precies wat er in de gerechten zit. Hierdoor kunnen ze ook glutenvrij heerlijke dingen maken die niet onder doen voor de normale hapjes. De sfeer in het restaurant is erg gezellig nautisch ingericht en heel vriendelijke bediening! Je kunt hier ook prima met (kleine) kinderen terecht en ook leuk buiten zitten. Een toppertje waar wij zeker vaker terug zullen komen!
Lisa J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De zaak zelf is wel aan een update toe. Personeel uiterst vriendelijk. Eten is goed, een kaart met ruime keuze. Ben er meerdere keren geweest: vooral de vleesgerechten en de proef gerechtjes vooraf zijn een aanrader. Dessert echt goedkoop voor de hoeveelheid lekkers die je krijgt. Terras geweldig. Zeker heengaan!
?ob K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ik heb hier onlangs met mijn vriendin gedineerd, en wow, wat een ervaring! De reflectie van de zon op het meer, de capabele bediening en het overheerlijke eten maakten dit tot een onvergetelijke avond. Als voorgerecht hadden we een proeverij voor twee personen (de verzameling ), en als hoofdgerecht had ik de Alaska roast XXL. Heerlijk, de roast smolt gewoon op de tong. Ook de aangeraden wijnen pasten perfect bij het menu.

We komen hier binnenkort zeker terug! =)
Schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Met (eet)vriendin gegeten. Natuurlijk is Het Schippersrijk schitterend gelegen aan het Uitgeestermeer en het restaurant is dan ook mooi nautisch ingericht.
Zonder kitcherig te lijken.
Ze hebben ook wat kleinere voorgerechten op de kaart en daarvan kozen we de Smoked Beef, een kleine carpaccio van gerookte entrecôte en een garnalen schoteltje.
Prima van smaak en voor ons groot genoeg.

Daarna kozen we voor de Bistecca, een kalfsbiefstuk gegratineerd met Italiaanse ham, kaas en cashewpesto.
Er werd ons niet gevraagd hoe we de biefstuk gebakken wilden hebben en onze vrees werd bewaarheid.
Hij was bijna helemaal doorgegaard en dat was jammer.
Verder zag het er heel goed uit.
Goede bijlagen met heerlijke frites.
Fijne witte schenkwijn met keus in diverse smaken en goede koffie maakten het helemaal af.
Een aanrader !
Stijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Eten is goed, gespecialiseerd in vlees, bediening is zeer persoonlijk, vooral de borrel en het voorstellen word gewaardeerd.
Brigitte L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Prachtig gelegen aan t water!
Het was super mooi weer, dus enorm druk. Hierdoor een klein beetje chaotisch, maar wel erg vriendelijk!
Het eten was heerlijk, beetje teveel. Niet goedkoop, wel goede kwaliteit!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Vlak aan t meer zit in de haven dit restaurant. Leuke locatie en zeker sfeervol. Alles nautisch ingericht. Personeel is jong en vriendelijk.
De gerechten zijn Hollands. Van de garnaaltjes naar kaasfondue, paling en carpaccio.
De aankleding van de gerechten ziet er mooi uit. De smaak vonden wij wat tegenvallen. Prijstechnisch klopt alles met elkaar.
Voor een leuke zonnige dag is het prima om hier heen te gaan.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
We hadden gereserveerd en kregen een tafeltje bij de trap. Voor ons niet acceptabel met allemaal rondrennende kinderen. Bij navraag voor een andere tafel werden we keurig naar boven begeleid. Nu konden we helemaal tevreden aan ons diner beginnen. Heerlijke carpaccio en mijn metgezel een aantal zelf samengestelde voorgerechtjes. Helemaal naar wens. Als hoofdgerecht de vis van de dag: heerlijke roodbaars, goed klaargemaakt met genoeg en variabele garnituur. Toe, koffie met bon bons. Keurige bediening en prijs kwaliteit super in orde. We zijn hier nog nooit teleurgesteld.
Christyn .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Afgelopen zondag voor het eerst gegeten bij Het Schippersrijk. Wat een unieke locatie met prachtig uitzicht over het Uitgeestermeer. Nog genietend van het fantastische uitzicht waren we onder de indruk van de sfeervol gedekte tafels. Het eten was super en onze tafeldame Ilsa was vol passie ons ten dienst. Het dessert 'The Loveboat' bracht onze smaakpapillen opnieuw in vervoering..........kortom een heerlijke moederdag waarbij het ons werkelijk aan niets ontbrak!
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Op aanraden van een kennis zijn wij op deze zonnige dag eens langs gegaan bij het Schippersrijk. Wat een leuke lokatie bij mooi weer. Aan de haven, vol bootjes een gezellig vol terras. Leuke lounge kaart en veel knusse zitjes. Maar wij kozen de menukaart en hebben buiten grandioos gegeten. Vooraf carpaccio, supersmakelijk en mals. Daarna de Japanse spies. Dwz een spies met gamba's en een spies met malse biefstuk. Daarbij groente, compote, gevulde tomaat, aardappeltjes en friet. Meer dan genoeg. Tot slot een kaasplankje gedeeld. Heerlijke fles biologische wijn erbij. Zeer vriendelijke bediening. Wij gaan zeker nog eens langs!
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op zaterdagavond met vrienden (totaal 5 personen) gegeten.
Voorafgaand gezellig geborreld aan de bar. We kregen een welkomstdrankje aangeboden van het huis. We kregen een ronde tafel toegewezen met uitzicht op het Uitgeestermeer. De dame die ons deze avond ging bedienen stelde zich netjes voor. Mijn keuze viel op een voorgerecht betstaande uit meerder kleine gerechtjes. o.a. eendeborst en gambas'. Mooi opgemaakt en uitstekend van smaak. Vervolgens gekozen voor een vegetarisch hoofdgerecht. Verassend lekker, en ook weer mooi opgemaakt. Een goed restaurant op een prima lokatie, en zeer correct personeel!
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Afgelopen weekend wezen eten bij het Schippersrijk.

De menukaart was flink onderhanden genomen en veel gerechten waren nieuw. En dat is goed nieuws want bij het Schippersrijk zijn ze keer op keer in staat om een hele lekkere, creatieve en vernieuwende kaart samen te stellen.

De bediening was goed alhoewel we wel het idee kregen dat we iemand in opleiding aan tafel hadden. Kleine dingetjes als een speciaal biertje in een fluitje, na 20 minuutjes aan tafel pas wat te drinken opnemen en wat te populair taalgebruik vielen op, maar verder was het prima.

De kwaliteit van het eten is bij het Schippersrijk altijd goed. Dat komt omdat ze werken met lokale vlees en vis leveranciers en dit is te herkennen in de mooie producten. Op deze avond hebben we genoten van een goede kalfsbiefstuk, een voorgerecht bestaande uit diverse kleine gerechtjes en een mooi dessert. Zowel de voor als nagerechten zijn te verkrijgen in kleine porties. Zo kan ook de kleine eter toch genieten van al het lekkers.

De sfeer is hier altijd prettig, het interieur bijzonder en nautisch getint. Samen met het uitzicht over het Uitgeestermeer is dit echt een aanrader!
Rogier P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk eten hier, ruim van te voren gereserveerd om een plekje op de begane grond met uitzicht over het uitgeestermeer te verkrijgen. Dit is toch echt beter als de entresol verdieping!

De bekende verrassing is altijd goed, ware het niet dat onze tafelgasten de picknicktafel hadden besteld! Ook zeer uitgebreid en lekker! Daarna genoten van een heerlijke rib eye.

Lekker dat de deserts wat kleiner zijn geworden zodat je hier ook nog ruimte voor hebt...

Bediening zeer enthousiast en vriendelijk, kortom een topper aan het meer!
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Gisteravond alvast de jaarafsluiting met het werk hier gevierd. Wat een klasse tent. We hadden een mooi menu en geweldige bediening. Heel erg fijn als je met zo'n grote groep (26 man) alles tip top in orde kunt aanbieden. Onze complimenten.
Tot de volgende keer.
Sjoerddebruin1 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Afgelopen zondag heerlijk gegeten van de nieuwe diner kaart! Mijn vriendin had lady tournedos en ik had zelf de dag special hertenbiefstuk! Onwijs lekker, goeie service! Super aanrader!!
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Vandaag weer eens bij Schippersrijk gegeten omdat we gehoord hadden dat de kaart eindelijk eens was aangepast. We hebben een dagvis en steak gegeten, voor de "bijbehorende " keuze saus mochten we 1,25 euro bijbetalen (overigens niet vooraf gecommuniceerd). Verder kregen we sla in een kommetje en frites, beetje karig. De bediening was vooral bezig met mensen heel erg welkom te heten, maar aandacht voor de tafel was er niet echt. Kortom er is nog wel heel wat te verbeteren en voor ons wederom een teleurstelling.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Voor de tweede keer in 3 jaar slecht gegeten. De tournedos/entrecote taai en de tonijn veel te doorbakken. De serveerster was onvoldoende op de hoogte van gerechten en namen van sauzen. Dit wordt geen 3e keer in Schippersrijk.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Heerlijk op het terras een lunch met zijn viertjes.
vriendelijk personeel en een heerlijke lunch de verzameling XXL.
echt een aanrader.
Komen zeker terug Ria kos
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Wat is dit toch een heerlijk restaurant! Afgelopen vrijdag buiten op het terras genoten van een perfect diner. We zijn begonnen met de verzameling, zoals altijd perfect. Als hoofdgerecht de kabeljauw met hollandse garnaaltjes: heerlijk. Omdat het wat frisser werd hebben we de capuccino binnen genuttigd. De bediening was uiterst correct en vriendelijk. Jammer dat de inrichting wat goedkoop aandoet, maar dat houdt ons niet tegen om hier wederom weer terug te komen. Een topper in zijn klasse!