't Schippershuis

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant 't Schippershuis

Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Gezellig druk, was een mooie warme dag. Toch binnen gaan zitten. Het is netjes, maar wel iets gedateerd. Bediening is attent en hebben oog voor de gast. Tournedos en Varkenshaasje met juiste smaak bereid. Goede huiswijn. Een plek om gerust weer naar toe te gaan.
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
Heerlijk gegeten... samen met manlief wezen eten. Hadden een broodmandje met kruidenboter, zat alleen geen kruidenboter bij, deze kwam 1 min eerder als ons hoofdgerecht... vonden wij jammer, zeiden we ook... met als antwoord; ja tournedos is altijd snel klaar. Dit was jammer evenals dat we de friet 5 minuten later pas kregen... ook vonden we het zwaar irritant dat er zoveel mensen aan je tafel komen met ieder om ste beurt de zelfde vraag... ik was samen met me man maar werden iedere keer onderbroken... na de koffie de rekening gevraagd.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Drankje bij aankomst vergeten,na herhaalde vraag een kwartier later gebracht. Voorgerecht na 40 minuten gebracht .Hoofdgerecht na anderhalf uur wachten gecanceld omdat zelfs niet gereageerd werd op de vraag of het nog veel langer zou duren. genuttigde consumpties afgerekend en vervolgens vertrokken.
Oordeel zelf,als je zitvlees hebt: een aanrader
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Afgelopen weekend bij 't Schippershuis gegeten. En de keuze is reuze, zoveel lekkers om uit te kiezen. Wij gingen ervoor om een lekkere vis te eten en dat is gelukt! Vooraf de High Fish, dat was een goede start. Leuk om samen te delen, want de verschillende vissoorten worden mooi gepresenteerd op een etagère. Vervolgens hebben wij gekozen voor de tonijn (tataki) met groente en Portugese mosselen. Om over naar huis te schrijven. Beide heerlijk, met genoeg groenten! Een 9 voor de keuken.

De bediening is prima, vriendelijk, we zijn goed verzorgd. Verder is het restaurant erg warm en gezellig ingericht. De openhaard is een echte sfeermaker.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Vanmiddag geprobeerd om iets te drinken bij het Schippershuis.
Was wel druk, maar er waren nog tafeltjes vrij. Na ruim 20 minuten nog steeds niet kunnen bestellen en serveerster gewenkt.
Deze snauwde ons af, we moesten wachten want ze moest eerst nog de tafeltjes naast ons bedienen.....
Na nog een kwartier wachten uiteindelijk maar vertrokken; ruim 35 minuten gewacht, uitgesnauwd en niets te drinken gehad.
Wij komen hier nooit meer.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Vorig weekend gegeten bij 't Schippershuis met heel de familie (12personen) om de 70e verjaardag van mijn vader te vieren. Erg gezellige avond, voor ieder wat wils, alle gerechten kwamen tegelijk en warm op tafel, alle drie de gangen. Dat maak je niet vaak mee. Er was zelfs vuurwerk, dat was een leuke verrassing.

Het duurde soms wel wat lang tussen de verschillende gangen, maar dat is niet vreemd op een drukke zaterdagavond. In de tussentijd werden we goed bediend. Het was een gezellig avondvullend diner. Schippershuis is wat mij betreft een aanrader.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Gisteren voor het eerst in het Schippershuis in Numansdorp gegeten. Dat was een ervaring die gemengde gevoelens bij ons opriep. Het begon al met het drankje op het terras, voordat we aan tafel zouden gaan. Na een half uur wachten maar eens voorzichtig bij een voorbijrennende serveerster geïnformeerd of we nog wat te drinken konden krijgen. Binnen meteen de kaart gevraagd en tweede drankje besteld, want je leert snel in een dergelijke situatie. Die vier maaltijden - alleen een hoofdgerecht, want aan een voorafje durfden we al niet te beginnen - lieten maar liefst een uur op zich wachten. Over de kwaliteit en de smaak heb ik geen klachten, die is prima. Maar zelfs een rondje koffie van de zaak is niet echt een goedmakertje. Wat een erbarmelijk slechte logistiek! En de serveersters krijgen de klachten en opmerkingen voor de kiezen, terwijl de baas zich niet vertoont. We moeten er nog eens goed over nadenken of we hier nog ooit terugkomen.
Bernard T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Ben hier vanmiddag gaan lunchen en had zelf een boterham met 2 kroketten. Moest er wel lang op wachten en heb uiteindelijk zelf maar de bediening opgezocht om geholpen te worden. De eerste bestelling was lauwwarme kroketten die weer meegenomen zijn. Bij de tweede bestelling kreeg ik kroketten die van buiten wel warm waren maar van binnen koud. Ook een ander laten proeven die het bevestigde. Weer weg laten halen en de rekening gevraagd. Komt later de eigenaresse die een discussie start over de kroketten en dat ze wel warm zijn. Ongelooflijk. Of ik een lunch wil hebben die niet goed is en alleen maar klaag. In plaats van service te verlenen krijg je een grote mond. Hier kun je beter wegblijven.
Leo Z.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Vandaag gegeten met 13 personen waaronder 3 kinderen. Heel goed verzorgd en heel goed gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Fam Zwaans
Frits A.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
N.a.v. een artikel in het Algemeen Dagblad van 12 juli 2016 voor de verkiezing van het Terrassentrofee 2016 is er voor 't Schippershuis een waardering gegeven van 8,0. Een waardering die wij ook zelf eens wilden ervaren.
Een zeer juiste waardering, die wat ons betreft best nog wat hoger had kunnen uitvallen. Op alle punten een zeer ruime acht. Helaas is voor de hygiene geen waardering geven, maar dat het wat ons betreft een ruime 9 mogen zijn. Kortom een aanrader voor iedereen. Het was onze rit vanuit Vlaardingen meer dan waard.
MoniqueVD73 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij kwamen per toeval bij 't Schippershuis terecht en gelukkig! Dit had ik en de rest van mijn gezin niet willen missen. Voor ieder wat wils en kleine aanpassingen aan de gerechten zijn geen probleem. Het personeel was zorgzaam. Heerlijk genoten van de asperges, die in drie variaties besteld konden worden. Zelfs onze kids waren erg enthousiast, spare ribs zijn een echte aanrader wat hen betreft. Wij zaten lekker op het terras met uitzicht over de haven, maar ook binnen ziet het er mooi uit. Prijs kwaliteit verhouding is prima. En oh ja! De desserts.. hiervoor moet ik terug! Tot de volgende keer.
Sonja1958 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben als moeder en dochter een heerlijke lunch willen gaan eten in het schippershuis.Dit was een grote teleurstelling.Wij beide glutenvrij en dat hadden ze maar na een half uur gewact te hebben op ons eten was het brood koud en bevroren dus.Hiervoor geen excuus en wij hebben de wijn afgerekend en zijn zonder eten opgestapt.Dit vonden wij erg slecht hier geen goede woorden voor.
KleineNeef .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Aangezien de 17-jarige student een weekeindje overbleef in Leiden kozen wij er gedrieën voor om een keer te gaan voor een thuiswedstrijd. Meestal kiezen wij er voor om bewust niet in de buurt te eten, dat is namelijk wel zo rustig. Af en aan komen we al zeker 20 jaar in het Schippershuis en de kwaliteit is eigenlijk altijd even goed geweest. De kaart gaat natuurlijk met de tijd mee, maar de echte toppers in onze ogen zijnde de sliptongen en de ribeyes doorstaan gelukkig de grillen des tijds. Enfin, we hebben weer uitstekend gegeten, niets op aan te merken; gewoon lekker en goed. Ik kan iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten. Ik geef de voorkeur aan een doordeweekse dag aangezien het op de zaterdag wel eens heel erg druk kan zijn. Naar ik verwacht gaat binnenkort het terras weer open met zicht op de haven en dan is het ook daar uitstekend toeven.
Gj D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zomaar tegenaan gelopen en blij verrast,we hebben overheerlijk gegeten in een leuke ambiance met bijzonder fijn personeel.De porties meer dan voldoende en de kwaliteit top! Wij zouden ervoor omrijden ;-)
kaarsaar .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Met z'n 8en gegeten. Het eten was heerlijk!
Begrijp alleen nooit waarom je in restaurants zelf om mayonaise bij je patat moet vragen, dit hoort er toch gewoon bij.
De bediening was erg enthousiast! En erg lief, mijn twee oma's van bijna 90 waren ook mee eten en die kregen echt een speciale behandeling. Oma's blij en wij dus ook!
De locatie is top al zie je daar weinig van als je binnen zit.
Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar!
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wij waren hier met een grote groep mensen, vooraf was door het bestuur gekozen voor welke voor- hoofd- en nagerechten. Prima idee, maar de logistiek liet wel wat steken vallen: geen warme borden, waardoor degenen die vis hadden besteld, al bijna koud eten hadden terwijl de rest nog niet had. Salade en groentjes kwamen veel later, geen patatjes erbij (wel bijbesteld, dat was geen probleem). Door te snel koude vis en dan nog 3 stuks sliptong, was de laatste echt te koud. Maar goed< misschien was de rest wel tevreden, dus niets gezegd. De week erna bleek dat meerdere mensen dit ook vonden, vandaar dat ik het via Iens toch maar deel. Wat wel een toppertje was: bij de koffie, kregen we een schaaltje bonbons, met maar 1 pure bonbon voor 6 personen: dit aangekaard en toen kregen we een paar extra pure bonbons. Lekker en leuk!
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
't Schippershuis is een leuke locatie met zicht op de haven. Inrichting een beetje ouderwets maar wel gezellig.
Je kan er uitgebreid eten, maar ook bijvoorbeeld gekookte mosselen een mogelijkheid waar veel mensen gebruik van maken. Je krijgt veel lekkere mosselen met drie sausjes, frites en wat salade.
Er is een aardige wijnkaart, dus je kan er een lekkere wijn bij drinken.
De service is vriendelijk en attent.
hinson .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Fraaie plek aan de haven. Binnen en buiten zit je hier perfect.
Goede gerechten en ruim voldoende. Redelijk geprijsd. Ook met alleen een hoofdgerecht vis en vlees werden we vriendelijk en attent bediend. Kortom gewoon goed. We leggen hier vast weer eens aan.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Onlangs maar weer eens in ’t Schippershuis te Numansdorp gaan eten. Hoewel de inrichting misschien wat gedateerd is blijft het toch een sfeervol restaurant met een warme uitstraling.
Over de voorgerechten die we geserveerd kregen, soep, vis en vlees, waren we het eigenlijk wel eens. Het was zonder meer goed van smaak en de presentatie was ook verzorgd maar het waren geen toppers. Ook de hoofdgerechten waren helemaal goed maar misschien was het geheel net iets te vlak om er laaiend enthousiast over te worden. Juist dat ontbreken van een positieve uitschieter maakte wellicht dat het geheel wat prijzig leek. De service was ook zonder meer goed te noemen alleen soms even net iets te amicaal waardoor de beoordeling wat (te) laag uitvalt. Toch was het zeker een aangename avond met een goed smakende maaltijd.
tuinpad .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Regelmatig eet ik onderweg wel eens een uitsmijter, niet het moeilijkste om te bereiden, dacht ik zo. Ik heb in het verleden wel eens in andere restaurants gevraagd of misschien de 'werkster' in de keuken stond of dat ik alsjeblieft zelf mijn eieren mocht bakken, zo allerbelabberdst kreeg ik iets voorgeschoteld. Maar dit was zeker niet het geval bij het Schippershuis. Mijn hemel, ze bestaan nog, koks die een uitstekende uitsmijter kunnen bakken, geheel naar wens en met alles erop en eraan. Lekker vers brood, ruim beleg en de kaas perfect meegebakken. Chapeau! Het wordt een stukje rijden maar ik kom hier zeker terug.