't Schippershuis

Woensdag t/m Zaterdag 11:00 - 22:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
FritsAries .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
N.a.v. een artikel in het Algemeen Dagblad van 12 juli 2016 voor de verkiezing van het Terrassentrofee 2016 is er voor 't Schippershuis een waardering gegeven van 8,0. Een waardering die wij ook zelf eens wilden ervaren.
Een zeer juiste waardering, die wat ons betreft best nog wat hoger had kunnen uitvallen. Op alle punten een zeer ruime acht. Helaas is voor de hygiene geen waardering geven, maar dat het wat ons betreft een ruime 9 mogen zijn. Kortom een aanrader voor iedereen. Het was onze rit vanuit Vlaardingen meer dan waard.
MoniqueVD73 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij kwamen per toeval bij 't Schippershuis terecht en gelukkig! Dit had ik en de rest van mijn gezin niet willen missen. Voor ieder wat wils en kleine aanpassingen aan de gerechten zijn geen probleem. Het personeel was zorgzaam. Heerlijk genoten van de asperges, die in drie variaties besteld konden worden. Zelfs onze kids waren erg enthousiast, spare ribs zijn een echte aanrader wat hen betreft. Wij zaten lekker op het terras met uitzicht over de haven, maar ook binnen ziet het er mooi uit. Prijs kwaliteit verhouding is prima. En oh ja! De desserts.. hiervoor moet ik terug! Tot de volgende keer.
Sonja1958 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben als moeder en dochter een heerlijke lunch willen gaan eten in het schippershuis.Dit was een grote teleurstelling.Wij beide glutenvrij en dat hadden ze maar na een half uur gewact te hebben op ons eten was het brood koud en bevroren dus.Hiervoor geen excuus en wij hebben de wijn afgerekend en zijn zonder eten opgestapt.Dit vonden wij erg slecht hier geen goede woorden voor.
KleineNeef .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Aangezien de 17-jarige student een weekeindje overbleef in Leiden kozen wij er gedrieën voor om een keer te gaan voor een thuiswedstrijd. Meestal kiezen wij er voor om bewust niet in de buurt te eten, dat is namelijk wel zo rustig. Af en aan komen we al zeker 20 jaar in het Schippershuis en de kwaliteit is eigenlijk altijd even goed geweest. De kaart gaat natuurlijk met de tijd mee, maar de echte toppers in onze ogen zijnde de sliptongen en de ribeyes doorstaan gelukkig de grillen des tijds. Enfin, we hebben weer uitstekend gegeten, niets op aan te merken; gewoon lekker en goed. Ik kan iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten. Ik geef de voorkeur aan een doordeweekse dag aangezien het op de zaterdag wel eens heel erg druk kan zijn. Naar ik verwacht gaat binnenkort het terras weer open met zicht op de haven en dan is het ook daar uitstekend toeven.
Gj D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zomaar tegenaan gelopen en blij verrast,we hebben overheerlijk gegeten in een leuke ambiance met bijzonder fijn personeel.De porties meer dan voldoende en de kwaliteit top! Wij zouden ervoor omrijden ;-)
Kaarsaar .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Met z'n 8en gegeten. Het eten was heerlijk!
Begrijp alleen nooit waarom je in restaurants zelf om mayonaise bij je patat moet vragen, dit hoort er toch gewoon bij.
De bediening was erg enthousiast! En erg lief, mijn twee oma's van bijna 90 waren ook mee eten en die kregen echt een speciale behandeling. Oma's blij en wij dus ook!
De locatie is top al zie je daar weinig van als je binnen zit.
Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar!
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wij waren hier met een grote groep mensen, vooraf was door het bestuur gekozen voor welke voor- hoofd- en nagerechten. Prima idee, maar de logistiek liet wel wat steken vallen: geen warme borden, waardoor degenen die vis hadden besteld, al bijna koud eten hadden terwijl de rest nog niet had. Salade en groentjes kwamen veel later, geen patatjes erbij (wel bijbesteld, dat was geen probleem). Door te snel koude vis en dan nog 3 stuks sliptong, was de laatste echt te koud. Maar goed< misschien was de rest wel tevreden, dus niets gezegd. De week erna bleek dat meerdere mensen dit ook vonden, vandaar dat ik het via Iens toch maar deel. Wat wel een toppertje was: bij de koffie, kregen we een schaaltje bonbons, met maar 1 pure bonbon voor 6 personen: dit aangekaard en toen kregen we een paar extra pure bonbons. Lekker en leuk!
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
't Schippershuis is een leuke locatie met zicht op de haven. Inrichting een beetje ouderwets maar wel gezellig.
Je kan er uitgebreid eten, maar ook bijvoorbeeld gekookte mosselen een mogelijkheid waar veel mensen gebruik van maken. Je krijgt veel lekkere mosselen met drie sausjes, frites en wat salade.
Er is een aardige wijnkaart, dus je kan er een lekkere wijn bij drinken.
De service is vriendelijk en attent.
Hinson .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Fraaie plek aan de haven. Binnen en buiten zit je hier perfect.
Goede gerechten en ruim voldoende. Redelijk geprijsd. Ook met alleen een hoofdgerecht vis en vlees werden we vriendelijk en attent bediend. Kortom gewoon goed. We leggen hier vast weer eens aan.
Dos-gastronomos .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Onlangs maar weer eens in ’t Schippershuis te Numansdorp gaan eten. Hoewel de inrichting misschien wat gedateerd is blijft het toch een sfeervol restaurant met een warme uitstraling.
Over de voorgerechten die we geserveerd kregen, soep, vis en vlees, waren we het eigenlijk wel eens. Het was zonder meer goed van smaak en de presentatie was ook verzorgd maar het waren geen toppers. Ook de hoofdgerechten waren helemaal goed maar misschien was het geheel net iets te vlak om er laaiend enthousiast over te worden. Juist dat ontbreken van een positieve uitschieter maakte wellicht dat het geheel wat prijzig leek. De service was ook zonder meer goed te noemen alleen soms even net iets te amicaal waardoor de beoordeling wat (te) laag uitvalt. Toch was het zeker een aangename avond met een goed smakende maaltijd.
Frenkies .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Weer heerlijk gegeten bij het Schippershuis. Eten was, als altijd, lekker vers en goed bereid. Bediening was erg behulpzaam en vriendelijk. Het was gezellig druk in het restaurant. Gekookte mosselen zeker een aanrader! :-)
Tuinpad .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Regelmatig eet ik onderweg wel eens een uitsmijter, niet het moeilijkste om te bereiden, dacht ik zo. Ik heb in het verleden wel eens in andere restaurants gevraagd of misschien de 'werkster' in de keuken stond of dat ik alsjeblieft zelf mijn eieren mocht bakken, zo allerbelabberdst kreeg ik iets voorgeschoteld. Maar dit was zeker niet het geval bij het Schippershuis. Mijn hemel, ze bestaan nog, koks die een uitstekende uitsmijter kunnen bakken, geheel naar wens en met alles erop en eraan. Lekker vers brood, ruim beleg en de kaas perfect meegebakken. Chapeau! Het wordt een stukje rijden maar ik kom hier zeker terug.
Salome S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Afgelopen week hier op het terras gezeten. We wilden graag een broodje eten rond lunchtijd. Aangezien ik vegetarisch eet en er maar één vegetarisch broodje (broodje kaas) op de kaart stond, gevraagd of er iets anders mogelijk was. Wellicht een omelet vroegen we. Maar helaas werd er niet van de kaart afgeweken. Dat spreekt niet voor een restaurant naar onze mening.

We werden helaas ook niet erg vriendelijk geholpen door de meneer in de bediening. Erg jammer, want we hadden er graag een keer 's avonds willen gaan eten, maar hadden geen goede indruk.

Verder is de locatie en entourage top.
Kiki-Lo .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Wij eten regelmatig in het Schippershuis. Een prima streek- restaurant met een redelijk gevarieerd aanbod. De inrichting is verzorgd en netjes, maar door de bruintinten een beetje gedateerd en vooral ook donker. Wel mooi uitzicht op de haven of tuin.

Het eten is over het algemeen gewoon goed.
Amuses lekker, brood (met makreel tapenade) heerlijk.
Witte huiswijn erg lekker. (Tonijn) steaks worden op verzoek rosé bereid, en dat ze dan ook echt. Kwaliteit van het vlees/vis is goed.

Opvallend is trouwens dat de porties royaal zijn. Ik heb om die reden zelfs weleens een halve portie besteld (gewokte ossenhaas).

Minpuntjes: ik vermoed soms magnetron opwarming van de groenten en de kindermenu's. De frites zijn soms wat te vet.

Tot slot: bediening is prima, maar wel wat stug. Dit hangt echt af van wie er aan je tafel staat.

Conclusie: al met komen wij hier steeds met tussenpozen terug, omdat de prijs/kwaliteit verhouding prima is. Je kunt hier met een gezin uitgebreid eten voor rond de €125,00 (dat is inclusief voorgerechten, een paar glazen heerlijke Chardonnay, twee kinderijsjes en een goed verzorgde koffie met bonbons).

Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Vooraf een tomatensoep, lekker maar iets teveel aan de zoete kant, stokbrood lekker krokant, hoofdgerecht schnitzel was iets te zout van smaak; met frites en groenten. Mooie omgeving, zowel de inrichting van het restaurant als de ligging van het restaurant op de dijk.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Lamskroon was heerlijk, ook de sliptongetjes. Patat was "her"bakken. Salade is heerlijk. Bediening correct maar vrolijk is anders. Binnen is mooi maar wel erg donker, terwijl er niets te verbergen valt!