't Schathoes (Museum Menkemaborg)

Menkemaweg 2 9981 CV Uithuizen Nederland Kaart

Over restaurant 't Schathoes (Museum Menkemaborg)

De verrassing van Uithuizen

Op deze bijzondere locatie verzorgt eigenaresse Corrie Bisschop culinaire maaltijden in een sfeervolle ambiance. ’t Schathoes Menkemaborg is dan ook door de gemeente Eemsmond aangewezen als trouwlocatie. Dit restaurant is dus voor veel koppels een sprookjesachtig begin van een nieuw leven. Dagvers koken staat bovenaan de kaart. Er worden zoveel mogelijk ingrediënten voor lunch en diner uit de Borgtuin gehaald. Natuurlijk kun je hier ook terecht voor een lekker drankje met gebak of borrelhapjes.

Meer informatie over restaurant 't Schathoes (Museum Menkemaborg)

Dinsdag 10:00 - 17:00
- High Tea 13:00 - 16:00
Woensdag t/m Vrijdag vanaf 10:00
- High Tea 13:00 - 16:00
Zaterdag vanaf 10:00
- Diner 17:30

Anna S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten met name het voorgerecht was subliem. Heerlijk gebakken broodje met sla rauwe ham pesto en oude kaas.
Hoofdgerecht smaakvol en nagerecht vonden we niet lekker (beschreven info op menu kaart vonden wij onvolledig! Wij hadden graag gezien dat er vermeld had gestaan dat dit gerecht warm was. Dat was een onaangename verassing! Maar bovenal kon je proeven dat de gebruikte producten van hoge kwaliteit waren. Eindelijk weer eens bittere witlof (met ham en kaas) geproefd zalig! Top kok(ken)!!
Geweldige bediening en de locatie was prachtig. Wij komen zeker weer!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuke, gezellige sfeer. Bediening mag wel wat vrolijker zijn!! Het geeft een sfeer dat ze er geen zin in hebben. Zout en peper stonden niet op tafel. Ook de kinderstoelen moesten nog gehaald worden, terwijl wij door hadden gegeven dat er kleine kinderen bij waren. Op de vraag of wij van te voren iets konden brengen, werd erg moeilijk gedaan! Speelgoed was wel aanwezig! Het eten was goed!
Ginajanssen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We werden keurig ontvangen. Het eten was goed bereid. Het vlees heerlijk mals. De groente lekker en knapperig. De pompoensoep heerlijk. Echt een aanrader. Voor herhaling vatbaar.
Jan_horse .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijke gerechten vanaf de kaart besteld (met de AH-kortingskaart), we hebben genoten van het diner in dit restaurant dat goed past in deze fraaie omgeving. Hetgeen wat ons werd voorgeschoteld was erg goed, en dat geldt voor alle gangen. Het tempo van serveren is goed, echt niet te langzaam of te snel, maar wel genoeg tijd om te genieten. Hier komen wij zeker terug!
Aukehoogstra .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Zeer goed eten voor een redelijke prijs.
Leuke ambianse.
Een aanrader.
We zijn blij dat we er vlak bij wonen ,we komen er regelmatig
Alinaterpstra .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was heerlijk, goed bereid! Het waren grote porties. Bij het twijfelen van een gerecht liet de gastvrouw op eigen initiatief een ander gerecht voorproeven. Het was een fijne sfeer en een zeer gastvrij restaurant.
Evelienfranse .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Laagdrempelig bediend. Vriendelijk en gezellig. Fleecedekentje gekregen omdat ik het koud had. Eten was eenvoudig - sowieso al niet duur - en lekker. Ambiance geweldig natuurlijk.
Jasperjapink .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij 't Schathoes, leuke ambiance en gezellige bediening. We hebben een drie gangen diner gehad via AH en mochten kiezen van de kaart. Komen zeker opnieuw eten!
Jhvolmer .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het eten was qua prijs kwaliteit verhouding ruim voldoende. De sfeer, omgeving wat killig. Beetje onverzorgd geheel, geen tafellinnen, weinig sfeer. De bediening zei geen woord teveel.
Sbtvew .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Bediening mag wel wat attenter zijn ten aanzien van de drankjes. De ambiance is prima! Mooie plek. We komen graag terug.
135 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdagavond hebben wij met 2 personen genoten van een 4 gangen culinair verrassingsmenu. De kok kwam bij iedere gang een toelichting geven op de gerechtjes. Heel verrassende smaken, veel groenten en kruiden zo uit de moestuin van de Menkemaborg. Werkelijk heerlijk gegeten , waarbij ik het nagerecht subliem vond.
Attente, vlotte bediening. De sfeer was gezellig .
AWO .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gelunched bij 't Schathoes. Fijn, goed verzorgd, terras. Vriendelijk personeel dat vooral met lege handen heen en weer loopt. Uiteindelijk maar eens aangegeven dat we een keuze hadden gemaakt. Vanwege het 'gewacht' om ons heen toch even op de klok gekeken na het bestellen van twee eenvoudige salades. Na ruim een half uur (!) wordt eea opgediend. De salades waren bescheiden van omvang maar erg lekker! Goede ingrediënten, géen franje. Omdat we wat weinig brood hadden en er veel, lekkere, boter overbleef, wat brood bijgevraagd. Die kregen we, weer met boter èn in rekening gebracht.. Afgesloten met een fijne cappuchino die, bij het afrekenen bleek, andere gasten werd aangeboden die zich blijkbaar assertiever hadden opgesteld tijdens het wachten. Wat ook opviel was dat de uitbaatster maar ging meehollen met het personeel waar waarschijnlijk een beter toezicht en coaching van het logistieke proces een betere optie was geweest. Wij laten 't Schathoes voorlopig maar even links liggen.
Dank voor uw recensie, wij betreuren hoe het afgelopen zondagochtend is gelopen. Wij zien uw reactie als opbouwende kritiek. We hebben e.e.a. uitgebreid met ons personeel besproken.
Andrea P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
In een prachtige omgeving heerlijk gegeten afgelopen zaterdagavond. We mochten genieten van een 5-gangendiner met wijnarrangement. De zeeduivel overtrof de verwachtingen van mijn man en ik werd aangenaam verrast door de kokkeljus bij de griet. Ook het lamsvlees was heerlijk en de wijnen pasten voortreffelijk bij de gerechten. De groenten en het fruit uit het toetje kwamen uit de Borgtuin, super. De sfeer was heel goed, met leuke gesprekken met chef Nico Siebring en de rest van de bediening. Persoonlijke benadering en voortreffelijke ambiance. Zeker een aanrader!
Géke D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Super lekker vegetarisch gegeten; de kok kwam aan tafel om het menu te bespreken, bijna alle groentes en kruiden kwamen vers uit de tuin. Rondleiding door deze tuin gehad; enthousiaste bediening, fijne atmosfeer en absoluut niet duur. echt een aanrader en niet alleen voor vegetariërs!
Mooie recensie, hartelijk dank hiervoor!
Monique3010 D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wat hebben we genoten met ons viertjes afgelopen zondag bij Menkemaborg. We hadden een verrassingsmiddag georganiseerd voor onze jarige vriendin. Er waren zelfs slingers opgehangen en een prachtige bos bloemen op tafel. 4 gangen verrassingsmenu...vooraf een proeverij van voorgerechtjes, aspergesoep, hoofdgerecht met asperge en als nagerecht een proeverij van verschillende ijssoorten met brownie en aardbeien. Heeeerlijk! Bedankt Kok Nico!

Hartelijk dank voor je mooie recensie!
Fijnproever1952 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Blij dat we hier gereserveerd hadden. De ontvangst was buitengewoon vriendelijk. De kok kwam naar onze tafel om uit te leggen wat er allemaal mogelijk was en dat was veel. Mijn partner koos voor de Tarbot en ik voor de Wiener schnitzel. Vooraf kregen we nog heerlijk brood.
De gerechten werden geserveerd met patat, gebakken aardappeltjes en een perfecte salade.
Alles was van zeer goede kwaliteit en werd vriendelijk en vlot geserveerd. Kortom, voor herhaling vatbaar.
Als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen dan was het de muziek. Na twee nummertjes van Jan Vayne wil ik weleens wat anders horen. Ik kan iedereen aanraden om hier eens te gaan eten.
Hartelijk dank voor het schrijven van deze recensie!
Hekje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Wat een leuke verrassing in Uithuizen. We kwamen voor een drankje, maar hebben gelukkig besloten om er ook te eten. De kok geeft aan wat hij vers in huis heeft, dus geen menukaart. Heerlijke harder van over de dijk met lamsoortjes en frisse kippendijtjes met kruiden uit eigen tuin. Ook laat hij vol trots de groententuin zien. De prei gaat uit de grond en 15 minuten later al op je bord. Verser kan het niet. We komen zeker weer terug voor meer gangen.
Wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat een prachtige plek ! Lekker buiten op een groot en rustig terras gegeten met een goeie fles wijn erbij voor redelijke prijzen en met een TOP bediening door een vreselijk aardige en ontwapende jongeman die wel begrepen heeft waarom het gaat !
JohannaK .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Een goed verzorgde lunch. We waren op afspraak met een 16 personen van IVN(ver. voor natuureducatie en duurzaamheid). Zeer goed verzorgd alles op tijd. Na onze excursie stonden de tafel buiten voor ons klaar , voor een afsluitend een drankje en heerlijke snacks. Tip:de pompoensoep was zeer heerlijk. De bediening goed en vriendelijke. Sfeervol ingerichte ruimte.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij hebben hier zaterdag geluncht;
Op de menu kaart is genoeg keuze; een halve uitsmijter vind ik briljant gevonden en deze was ook erg lekker.

Helaas waren wij er net op een verkeerd moment, tegelijk met ons kwam er een groep wadlopers aan en de bediening was hier duidelijk niet op ingesteld.
Op zich was het personeel best vriendelijk maar over het algemeen gewoon te jong en te onervaren
[eerst alles neerzetten en dan pas een doekje brengen om de oude kruimels van tafel te vegen, en dat ook pas na twee keer vragen]
We moesten daarnaast elke keer veel te lang wachten en een aantal keer bij de bar opnieuw om aandacht vragen.
Rennend personeel is niet bevorderend voor de rustige sfeer die de rest van Menkemaborg uit straalt.
Het eten zelf was erg lekker, de locatie prachtig maar ik denk niet dat we hier terug gaan komen.