't Ruifje

Meer informatie over restaurant 't Ruifje

Dinsdag t/m Zondag

Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
mijn vrouw had de kipsaté, en ik de saté van varkenshaas.
Beiden waren we zeer tevreden.
Smaakte gewoon goed, ook de eigen gemaakte appelcompôte was een lekkere verrassing.
Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker een keer terug.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Even een hapje doen in de buurt, de keuze viel op 't Ruifje. Het eten is prima, de wijnen van Montes zijn goed en de bediening is erg vriendelijk en vlot. Wanneer het weer het toelaat is er een prachtig terras, helaas regende het deze avond. We aten spareribs, de hamburger clasic en de entrecote. Lekker. Prijs-Kwaliteit is een dikke 8. Het tapas-dessert is echter de absolute topper van 't Ruifje. Wij namen ze alle tien, behalve de zwarte bes (die veel naar aardbei smaakte) was de ene nog beter dan de ander, verrukkelijk gewoon. Tot de volgende keer.
LJansen2016 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij zijn bij dit Eetcafé beland tijdens een verblijf op een Landal park in de buurt. Het is een gezellig, laagdrempelige gelegenheid. Verrassend terras aan de achterzijde van het pand! We hebben hier een keer geluncht en later ook 's avonds gegeten. Die avond was er later een feest, en daarom konden we niet in het café gedeelte zitten, maar werden we in de serre geplaatst. Het was behoorlijk druk, maar toch werden we vlotjes geholpen. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Kidsmenu is aan gedacht, heerlijke Burger gegeten en ook een maandmenu voor nog geen 20 euro; vers én ruim voldoende. Wij raden 't Ruifje zeker aan als u eens in de buurt bent! Ps. zeker met kinderen ook erg geschikt (kinderstoel, kinderhoekje, grabbelton erg leuk!).
Bachus020 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gezellig eetcafe dat de verwachting zeker waard maakt. Gewoon goed eten,ruime porties, verse producten en prima bediening.
Een goed restaurant met de uitstraling van een gezellig eetcafe !
Santoku .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Afgelopen donderdag hebben wij hier heerlijk gegeten . Leuke en verrassende kaart met de klassieke eetcafe toppers als saté en hamburger maar ook verrassingen zoal de filet american van zalm .
De biefstuk was perfect gebakken en ook de zeebaars was heerlijk.
Dat alles aan tafel gebracht door bediend personeel dat erg vriendelijk en adequaat is.
Kortom een aanrader en ons zie je zeker terug
Carlijngielens .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Afgelopen najaar/winter verbleven we met 6 volwassenen en 3 kinderen op het nabij gelegen Landal Park. We zijn toen ook gaan eten bij 't Ruifje. we stond een lange tafel klaar met een kinderstoel en de kleurplaten met op de achterkant het menu en kleurpotloden stonden klaar.
De bediening was enorm vriendelijk en behulpzaam en het eten was heerlijk. Zowel de kinderen als de volwassenen hadden en 3-gangen menu en de keuken vond het geen probleem dat er allemaal verschillende gerechten gekozen werden. Ook werd er goed rekening met de kinderen gehouden zodat we niet te lang aan tafel zaten, maar ook niet het gevoel hadden dat we meteen klaar waren.
Ondanks dat het steeds drukker werd, konden de kinderen lekker spelen in de speelhoek en rondlopen, de bediening liep er omheen en lachte erom.
Ook was het mogelijk om de jongste een luier te verschonen.
Kortom, het was een heerlijke avond en zeker aan te raden voor families met kleine kinderen (2-4 jaar). Wjj komen graag een keer terug!
Neal G.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Ik lees veel positieve reacties maar ik kan me daar niet in vinden.
Afgelopen zomer waren mijn schoonouders bij ons op visite en aangezien wij in de buurt wonen leek het me leuk om hier te gaan eten.

Nadat wij besteld hadden moesten we erg lang wachten op ons voorgerecht en ondanks dat het rustig was.
De bediening was best vriendelijk maar ondanks dat we bij het raam zaten (pal voor de bar) was het moeilijk om iemands aandacht te trekken om wat te bestellen.
De soep die ik zelf voorgeschoteld kreeg was te zout en zeker niet rijk gevuld zoals op de kaart omschreven. Het hoofdgerecht was niet veel beter, mijn vis was mishandeld en de bijgerechten smakeloos en tot prut gekookt.
Alle 4 hadden we wat anders besteld maar we waren er unaniem over eens dat dit restaurant geen topper is.
HenkVermeulen .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Na een vriendelijke ontvangst zeer verrast over de leuke inrichtign van dit eetcafé op de Veluwe. Na een lange fietstocht waren wij (met 4 personen) heel erg toe aan goede maaltijd. Verrast door enkele lokale bieren en heerlijk brood vooraf.

De kok heeft het tradiotionele eetcafé-eten een extra dimensie weten te geven. Zeker de moeite waard!

Wij gaan bij de volgende fietstocht zeker hier langs
BiancaJansen .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Voor een fantasieloze zoute, kleffe hap kun je hier prima terecht. Verwacht hier geen fijn proeverij of een mooi opgediend gerecht. Het eten van de plaatselijk snackbar is serieus lekkerder en minder vet en bovendien een stuk goedkoper.De eigenaresse kwam nogal ongeïnteresseerd over, behalve wanneer er kennissen binnen kwamen. Niet iedereen kreeg zijn koffie of dessert tegelijk uitgediend, zat wel een kwartier tussen. Bij het weggaan werden we niet bedankt of gedag gezegd, terwijl het zo druk niet was.
Jg02 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Bij binnenkomst zat het restaurant goed vol met grote tafels. Ondanks dat werden we keurig naar ons tafeltje gewezen enhadden we snel de menukaart en ons eerste drankje. Mij sprak het maandmenu erg aan en mijn partner bestelde ala carte. Het vooraf geserveerde broodje was vers gebakken en nog warm, de kruidenboter en aioli heerlijk op een leiplankje geserveerd. De courgettesoep van het maandmenu was voortreffelijk en voor mij veel te veel, de daarop volgende coq au vin mals en prima van smaak. Ook het vlees van mijn partner was mals en goed gegaard. De eigengemaakte koolsalade en appelmoes heerlijk, de warme groenten beetgaar geserveerd, prima! Mijn yoghurtmousse was geweldig en samen met de gastvrijheid van de eigenaresse maakte dit een zeer geslaagde avond. We komen zeker terug.
Blom62 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij het Ruifje. Een driegangen menu voor 18,50 euro is toch bijna nergens meer te krijgen, met zeer goede prijs/kwaliteit! Super lekkere courgettesoep, erg verrassend. Daarna een stoofpotje en als dessert een yoghurtmousse met aarbeien.
Twee van ons namen het "Tapas Dessert", wat is dat een leuk idee, erg lekker ook, daar komen we zeker nog een keer voor terug en ook voor de heerlijke wijn!
De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Doen erg hun best om het de gast naar de zin te maken. Gemoedelijk, laagdrempelig eetcafé.
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Een simpel eetcafe, met eenvoudige keuken. we hadden mosterdsoep en saté. De mosterdsoep vond ik erg matig de soep was flauw en werd niet heel warm geserveerd.De saté was lekker, maar niet bijzonder. De bediening is prima. De entourage is oudbollig naar mijn mening. Het is niet heel duur, maar liever betaal ik iets meer voor betere kwaliteit.
Degrave .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Zaterdag ll. heerlijk genoten van streekbiertje en superlekkere huisgemaakte appeltaart. Het was ons zo goed bevallen dat we zondagmiddag met de hele bende van smaakvolle gerechten hebeen genoten gevolgd door de jawel super de luxe appeltaart. Heerlijke keuken, knap interieur en een supertoffe uitbater.
Echt een aanrader. Kolen zeker terug als we nog eens in de buurt zijn
Winefood .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Erg gezellig weer bij 't Ruifje. Nu voor de tweede keer hier geweest en het was weer gezellig druk. We moesten even wachten voor een tafel, maar konden gezellig aan de bar wachten met een drankje. Het eten was weer goed bereid en de sfeer zoals het hoort in een eetcafé. Komen snel weer!!
MirjavanderStouwe .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Wat een slecht eten zeg! Zwart geblakerde saté, slappe friet, groenten die gewoon doorgekookt waren zonder bereiding met kruiden of zout. Smakeloos en vooral zonde van een avond uit eten!
Gert F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Verrassend en goed! Na een fietstocht 'toevallig' bij 't Ruifje binnengewandeld voor wat verfrissing en versnapering. Gezeten op een prachtig en gezellig tuinterras - met uitzicht over een mooie weide waarin pony's lopen - hebben we genoten van wat drankjes, vriendelijke bediening en werkelijk heerlijke bitterballen.... Bij navraag bleken de bitterballen ambachtelijk voor 't Ruifje gemaakt te worden en dat proef je er aan af; heerlijke smaak, volle bite en mosterd in het zaad als garnering. Fijne verrassing op een mooie Pinksterdag, dit gezellige en kwalitatief goede café-restaurant. We gaan er zeker binnenkort nog eens heen om er voluit te eten.
Karinmarielouise .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Nieuwe eigenaren sinds januari 2015: Erg slecht gegeten, taai vlees, laffe snotterige groente, veel te zoute aardappelpuree en dat alles zonder fantasie op het bord gekwakt met een kledder saus dat uit een potje leek te komen. En dat na 1,5 uur wachten! Ongeorganiseerd, niet gastvrij, nog niet eens een gedag van de eigenaresse die ons recht aankeek bij vertrek! Wij wonen in Eerbeek en zijn altijd blij met een leuk eetcafe in de buurt, maar hier zien ze ons nooit meer terug! Zo jammer want het was zo'n leuk en lekker!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Op weg naar de start van mijn wandelroute had ik 't Ruifje in Loenen 's morgens al zien liggen en uitgekozen om daar op het eind van de middag te gaan eten. Het bleek een goede keuze geweest te zijn. Het eetcafé beschikt over een mooi tuinterras en het was nog warm genoeg om het voorgerecht - tomatensoep - daar te eten. Daarna werd het tijd om naar binnen te gaan om het hoofdgerecht - slavink van pangasiusfilet - te nuttigen. Bijzonder was de ogenschijnlijk simpele vondst, niet spectaculair, maar de combinatie van een visfilet met wat spek als een soort slavink met een prima mayonaisse van mosterd smaakte voortreffelijk. De bij de maaltijd geserveerde rabarcompote, koolsalade en niet vette frietjes maakten het geheel compleet. Een klein puntje van kritiek: het moet toch mogelijk zijn - bijvoorbeeld via een plaatselijke bakker - iets van een warm broodje vooraf te serveren. Wat het decor betreft, het tuinterras is zeker een acht waard.
Milco H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
wat wil je nog meer, in een bijzonder klein dorpje, aan de grote weg gelegen, makkelijk parkeren, en een Super keuken, vriendelijke mensen, wat gedateerde inrichting maar ach .... de sate is hier beroemd... en dat was te merken... boter zacht en geweldige smaak... een aanrader als ge eens onderweg bent en door Loenen heenkomt.....
Xuan N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Afgelopen weekend daar geweest met valentijnsdag. Het eten was ok, niet heel speciaal.
Als toetje had ik een kaasplankje. Die was erg teleurstellend. Het bestond uit 3 soorten harde kaas (nagelkaas, old amsterdam en mosterdkaas?), volgensmij allemaal uit vacuum verpakking. Het zag er in iedergeval niet vers gesneden uit. Het lekkerste van het kaasplankje was het stroop wat erbij zat en een notenreep/brood.
Ik had het beter verwacht, wat uitdagender. Bijvoorbeeld blauwschimmelkaas, zacht kaasje, oud kaasje, roodkorst kaasje enz enz..

Bediening was wel heel erg vriendelijk en deed goed hun best.