Over het restaurant 't Regthuys

Historisch smullen op een wierde

Voor de uitvinding van de dijk verhoogden bewoners hun woonplaats om zich tegen de zee te beschermen. Dat is een wierde. Op de eeuwenoude wierde Wirdum tref je Restaurant ’t Regthuys met zicht op de oude kerk en Groningse natuur. Bij het ’t Regthuys in het historisch dorpje is niet alleen de oudste cultuur van Nederland, maar ook een gezellig en verrukkelijk restaurant.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant 't Regthuys

Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gezellige locatie met lekker eten.
Sjoerdtje W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het eten was heerlijk en van goede kwaliteit, de bediening liet niets te wensen over. Fijne sfeer, wij zullen in de toekomst dit restaurant zeker vaker bezoeken.
a.kruizenga .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Komen zeker terug naar Wirdum en kunnen het aan bevelen bij andere mensen uit onze kennissen kring.
wij hebben al een aantal keren gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te eten met Jens en deze keer is het ons prima bevallen.
Pp-Klaas .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Sfeervolle inrichting, voldoende ruimte tussen de tafels, aardige bediening. Met vier personen gegeten die verschillende gerechten hadden en ieder was tevreden over het geheel
peter K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Lekker gegeten, prima bediening, gezellig en geen lastige bijgeluiden of rumour. Graag een volgende keer weer. Waren er vanuit de ah actie sparen voor tweede diner gratis. Wel aangepaste keuze maar daarom niet minder lekker.
Desmitten .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het was al een flink aantal jaren geleden dat we bij het Regthuys waren. Het was nog altijd een heel gezellig iets. We zaten aanvankelijk met z'n vieren als enigen in de zaal, maar gelukkig kwam daar even later verandering in.
We hebben heerlijk gegeten (o.a. een heerlijk malse varkenshaas) en super gebakken patat) en zijn zeer tevreden over alles. De bediening was vriendelijk en voorkomend. Kortom, we komen zeker terug.
jkhofman .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Leuk restaurant met een gezellige uitstraling. De bediening was goed. De gerechten waren in het algemeen goed.
We gaan eens vaker naar dit restaurant.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
een bijzonder prettige avond op een plaats waar je het niet verwacht
en een hoofdgerecht wat je niet verwacht
in 3 woorden:prima de luxe
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Commentaar klink negatief in mijn oren gelijk als het woord constructief.
Voor ons aan tafel zowel als de andere gasten hebben alleen genoten de sfeer en het restaurant de menu's (en niet alleen de specialiteiten maar ook de kaart) waren zeer goed samengesteld. Kwaliteit en streekprodukten komen hier ook in de diverse gangen aan bod.
Gea M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zoals gewoonlijk hebben we weer heerlijk gegeten bij ons gezellige restaurant in Wirdum. Ik hoop dat ze de volgende keer weer mee gaan doen aan de actie van Albert Heijn.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Groede ontvangst. Mooie menukaart. Beperkt, maar veel variatie. Attente bediening. Timing opdienen uitstekend. Vis (tarbot) was perfect. Overige ook. Locatie en inrichting: mooi. Stoelen t.o.v. Tafel aan de lage kant. We komen graag weer.
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Leuke sfeer bij binnenkomst. Zeer vriendelijk en gastvrij. Het eten was heerlijk. Al met al een leuke avond gehad. Zeker aan te bevelen voor een gezellige avond.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle accommodatie en werden erg plezierig bediend! Kortom een aanrader om zeker nog eens weer heen te gaan
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij vinden het een top restaurant met zeer goede kwaliteiten op alle gebied. Zien al weer uit naar een volgende keer. Hebben de uitnodiging meegenomen voor het Wild en Wijnproeverij. Lijkt ons ook erg leuk en lekker.
fiebo K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Het was weer prima in 't Regthuys. Komen zeker nog eens terug. Onze vrienden waren eveneens verrast. Familie Kamminga
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
We werden heel goed ontvangen. Gezellig bij de warme haard gezeten.
Het eten was heel smaakvol en we hebben er erg van genoten.
De bediening was ook uitstekend, kortom een restaurant waar je graag weer terug komt.
henk.bleker .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Ontvangst, bediening,en diner waarvan 1 Glutenvrij was weer uitstekend, een aanrader, de kok kookt met passie.
We komen zeker weer terug.
Tineke E.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Ik had bij de reservering aangegeven graag zoutarm te willen eten,wegens boeddrukproblemen. Boter, frites en vlees waren zout. Het stoofpotje met op zich prima mals vlees, was heel erg zout. Het ging me zelfs tegenstaan. In gesprek met de eigenaar gaf hij aan mijn vraag om zoutarm eten niet gezien te hebben en dat ze probeerden om de gerechten "op smaak'' te maken. Waarom niet minder zout en extra potje peper en zout op de tafel zetten? Wij gebruiken thuis geen zout, natuurlijk is onze smaak ook daaraan gewend, toch proeven wij of iets zout of te zout is. Dit was te zout. Jammer. Ik zou graag het stoofpotje nog wel eens willen proeven, dan met veel minder zout. J.G. Ellen-Jager. NB. De mosterdsoep en het toetje waren top!
Aaldrik S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Hoort bij de Toppers. We hebben al veel ah eet gelegenheden bezocht maar deze is wel de beste. Dit restaurant is aan iedereen aan te bevelen.
Kor N.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Het was geweldig we waren al eens eerder geweest en we komen vast nog wel weer naar jullie. En we zullen jullie zeker aanraden in onze kennissenkring.