't Regthuys

Fromaweg 1 9917 PK Wirdum Nederland Kaart

Over het restaurant 't Regthuys

Historisch smullen op een wierde

Voor de uitvinding van de dijk verhoogden bewoners hun woonplaats om zich tegen de zee te beschermen. Dat is een wierde. Op de eeuwenoude wierde Wirdum tref je Restaurant ’t Regthuys met zicht op de oude kerk en Groningse natuur. Bij het ’t Regthuys in het historisch dorpje is niet alleen de oudste cultuur van Nederland, maar ook een gezellig en verrukkelijk restaurant.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Regthuys

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 17:00 - 22:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
Froukje D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Met AH actie hier uitstekend gegeten. Een aanrader, bijzonder smakelijk en fraai gemaakt. Top kwaliteit. En ook deskundige vlotte bediening. Leuk dat ook dit restaurant meedoet met de AH actie.
Prulette D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Na een fijne tocht door prachtig Groningen werden mijn man en ik op tweede paasdag (gelukkig maar want daardoor waren ze geopend op een maandag!) in een bomvol restaurant op plezierige wijze verwelkomd en naar een ruime tafel in een knus hoekje geleid.

We kozen uit alle mogelijke menu's Salade met Brie en Peer, Portobello en Rabarbertaartje aan de ene kant van de tafel en Huisgerookte Zalm, Boerderij Eend en Omelette Siberienne aan de andere zijde.

Deze fraai uitziende en goed op smaak gebrachte gerechten werden in een vlot tempo door de vriendelijke bediening gebracht. Na nog een kaasplankje met -naast voor ons bekende kazen- ook een selectie van kaas uit de streek vergezeld van een glaasje port sloten wij de avond af met koffie en thee en werden daarbij getrakteerd op een heerlijke huisgemaakte chocoladetruffel.

Alles bij elkaar een plezierige en ontspannen ervaring in dit sfeervolle restaurant en we kijken er zeker naar uit om hier nog eens terug te komen!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Alles pico bello en we komen zeker weer een keertje terug.
marein26 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
27 januari gegeten met vrienden. Ondanks de drukte had je hier geen last van. Eten was heerlijk! Bediening zeer vriendelijk. Zeker de moeite waard om een keer terug te komen.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten, ondanks misverstand mbt de Ah actie, naar tevredenheid opgelost.Top avond gehad.
wilvdwerf .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Fijne ambiance, mooie gerechten en een attente bediening. En dat alles voor een prachtige prijs! Wat wil een mens nog meer?
jan_horse .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vlotte bediening die ondanks dat het vrij druk was toch een persoonlijke noot op tafel wist te brengen en uitermate attent was. Na een amuse een uitstekende mosterdsoep gehad, gevolgd door een zalig hoofdgerecht. De combinatie van bestanddelen verraste ons zeer. Tenslotte het toetje, die er voor gezorgd heeft dat we voldaan huiswaarts konden keren. De porties zijn (ruim) voldoende. Kortom: Heerlijk gegeten en voor herhaling vatbaar!
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, uitgebreide kaart. Alle gerechten waren perfect, de geitenkaas in filo-deeg, de varkenshaas met gorgonzola saus en het dessert van ijs met cake. In één woord perfect! De wijnen hadden iets ruimer geschonken mogen worden maar waren in elk geval wel goed bijpassend. De bediening is zeer vriendelijk en attent, ondanks de jonge leeftijd, met oog voor detail. De hele avond verliep vlekkeloos terwijl het erg druk was [grote groep aan een andere tafel]! Complimenten!
jochum A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Veel AH bon genieters bij 't Regthuys. De geserveerde mosterdsoep ( een favoriet) was nog net niet koel genoeg om naar de keuken terug te moeten. Het opwarmen was toch wel te kort. De uit het 'dure' menu gevraagde Biefstuk van de boeuf d’or in rookspek was droog, zenig en stevig. De sucade prima. De frietjes wat vettig alsof de frituur de temperatuur niet helemaal had. De 'siberienne' degelijk maar niet bijzonder; zo uit de diepvries. Het fruit prima. Bij het afrekenen zag men geen probleem in het toerekenen van het 'dure' menu waardoor het biefstukje maar liefst 8 euro meerprijs opleverde. Jammer dat een restaurant als het Regthuys niet meer prijscreativiteit heeft. De kelner wenste niet in te gaan op enig opmerking hierover.Tafel 21 wordt hierdoor niet gestimuleerd om eerst weer te komen.
Gezina D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten met mijn collega. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant actie! Keuze uit een goed samengesteld menu, voorafgegaan door een creatieve amuse. De avond gezellig afgesloten met een kopje koffie, likeur en bonbon. Dit blijft een favoriet restaurant, gezellig, sfeervol en altijd gastvrij! Een echte aanrader!
Twee juffen van een basisschool.
Alice W.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
In 1 woord: fantastisch!
Heerlijk mals vlees op prachtig opgemaakte borden geserveerd door uiterst profressioneel personeel.
Wij hebben alweer opnieuw gereserveerd, want in februari kunnen de kaarten hier ook nog ingewisseld worden.
gm.nienhuis .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het ontvangst en de bediening waren van goede kwaliteit.
De afspraken bij de reservering zijn prima nagekomen.
Met vriendelijke groeten,
Garbrand en Diny Nienhuis
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Het slotakkoord van een mooi culinair jaar moest dit keer komen van 't Rechthuys. Door een dichte mist reden we over het duistere Groninger land naar Wirdum, alwaar - eenmaal binnen - de mist snel optrok en overging in een uiterst gemoedelijke sfeer. Het was er vol, in deze herberg, maar gelukkig hadden we een plaats voor ons vieren gereserveerd. De bediening, bij aankomst wat gehaast en zakelijk, bleek in de loop van de avond functioneel en punctueel, en liet geen steekje vallen. De keuken was wat uitbundiger, zoals de amuse al aankondigde. Waren onze gevoelens bij het voorgerecht nog wat dubbel (lees: een wat smakeloze terrine van vis, tegenover een heerlijke tartaar van garnaal), vanaf het hoofdgerecht kwam het helemaal recht, tussen ons en het Rechthuys. Een voortreffelijke wildzwijnhaas werd begeleid door een verrukkelijke gerookte coppa-ham, en knapperige ambachtelijke frites. Jammer alleen dat de groentes, hoewel heerlijk, in zo'n minuscule hoeveelheid op het bord vertegenwoordigd was. Het nagerecht, een complexe samenstelling van smaken met worteltaart, brokjes witte chocolade en sinaasappelijs, was een perfecte derde helft, waarna een alleszins behoorlijke espresso de eindnoot vormde van dit majestueuze akkoord. We genoten nog lang na, ook van de goede witte Spaanse Verdego en de fluweelzachte, stevige Argentijnse Malbec. Aan ons culinaire topjaar 2016 was een passend einde gekomen. 2017 krijgt het nog moeilijk om dat te evenaren!
Xaverius V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Altijd gemoedelijk en gezellig. Parkeerplaats altijd vol, gelukkig was er nog wel een plaats voor ons. Het eten was echt voortreffelijk en van hoge kwaliteit! Zonder kaas gevraagd, bijgerecht werd toch met kaas geserveerd: jammer! Dit werd toch keurig en snel opgelost.
Alles is zo lekker en voortreffelijk echter het couvert is van snackbar/lunchroom kwaliteit. Geen boter mes (boter al op tafel bij aankomst), botte messen (geen vleesmes), uitsluitend een theelepel (nb!) voor het tussen en nagerecht. Ik noem dit dus echt een gemiste kans want waarom is de tafel dan wel netjes gedekt. Toch weerhoudt het me niet om er weer naartoe te gaan.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Dit restaurant gelegen in het mooiste stukje van Wirdum met uitzicht op het kerkje en het oude dorpshuis kent haar klassiekers. Vlees of vis, allebei even geraffineerd zonder ook weer bedolven te worden door een overdaad van smaakverhullende entourages. Het bewijst maar weer: een goede kwaliteit ingrediënten en een kok die bij zichzelf blijft en de kunst van het vuur beheerst - dat maakt het verschil. Na een prachtige rit vanuit de stad langs het Damsterdiep met alle sterrenformaties voor het grijpen, strijk je neer in deze enclave van smaak, ongekunstelde gastvrijheid - achter een reeks nostalgische siphonflessen zie je medewerkers tevreden glazen op hoogglans wrijven terwijl het kiezen bij zoveel lekkers moeiljk wordt. De Verdejo was een goede keus, het glas had van mij iets voller gemogen. Uit eten is geslaagd wanneer je het idee hebt dat je dit alles in de verste verte niet zelf had kunnen bereiden. We komen zeker terug ook als de actie afgelopen is.
Elkafeetja ..
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ondanks een vol restaurant heb je hier moment last van. Het zit goed en gezellig. De kwaliteit van de gerechten is geweldig. Je wordt echt verwend en het is zodoende een prima avond uit. Begeleidt met heerlijke soepele huiswijn.
Porties precies goed, je hoeft niets bij te bestellen, en ook het nagerecht was een klasse apart. We komen graag terug !
AnitEr .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening met zichtbaar plezier in het werk. Mooi opgemaakte gerechten en zelfgebakken frieten! Heel tevreden.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
zoals al eerder,een heel goed restaurant super en heerlijk eten niet te veel niet te weinig.
Alleen de tussentijden duren te lang vooral de laatste menugang van ongeveer een half uur.
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wederom was het eten goed, maar de ober die bij ons serveerde was nogal gehaast.
Dus na 1.30 uur waren we klaar.
Te snel
gerardus henricus S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Goed parkeer ruimte gemakkelijke entre ook voor invallieden prettige bediening, vriendelijk en attent' producten uitstekend van smaak `n aanrader om weer eens heen te gaan met familie of kennissen.