Over restaurant 't Regthuys

Historisch smullen op een wierde

Voor de uitvinding van de dijk verhoogden bewoners hun woonplaats om zich tegen de zee te beschermen. Dat is een wierde. Op de eeuwenoude wierde Wirdum tref je Restaurant ’t Regthuys met zicht op de oude kerk en Groningse natuur. Bij het ’t Regthuys in het historisch dorpje is niet alleen de oudste cultuur van Nederland, maar ook een gezellig en verrukkelijk restaurant.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Regthuys

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 17:00 - 22:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
zoals al eerder,een heel goed restaurant super en heerlijk eten niet te veel niet te weinig.
Alleen de tussentijden duren te lang vooral de laatste menugang van ongeveer een half uur.
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wederom was het eten goed, maar de ober die bij ons serveerde was nogal gehaast.
Dus na 1.30 uur waren we klaar.
Te snel
Gerardus Henricus S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Goed parkeer ruimte gemakkelijke entre ook voor invallieden prettige bediening, vriendelijk en attent' producten uitstekend van smaak `n aanrader om weer eens heen te gaan met familie of kennissen.
Lea K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij zijn met de AH restaurant actie naar dit restaurant geweest. Geweldig ! ze hadden een speciale menukaart voor deze actie gemaakt, waarvan je keuze had uit 2 keuze menu's. Wat hebben wij lekker gegeten, de gerechten waren van zeer goede kwaliteit, het personeel vriendelijk, de accommodatie hebben wij als fijn ervaren. Kortom een aanrader ! wij komen zeker nog een keer terug.
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij vonden het super.... we voelden ons echt een beetje verwend . we hebben echt genoten en wat een goede service. Wij komen zeker nog eens terug..
Menukeuzetuininga T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Voor ons was het een geslaagde avond. Een vriendelijke bediening en prachtig uitziende en heerlijke gerechten.
Gelukkig waren wijzigingen ook mogelijk.
Een restaurant om nog eens weer te bezoeken.
Jannyluursema .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
we hebben erg genoten van het lekkere eten en de gezellige sfeer . Alle drie de gangen waren verrassend en lekker. Dikke pluim.
Roelie H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een leuke en gezellige Restaurant , heerlijk eten leuke bediening erg gastvrij , voor herhaling vatbaar dus dat gaan we zeker nog eens doen .
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Hier al vaker gegeten en altijd uit de kunst.
Nu met een AH kortingsbon gegeten, maar dat maakt hier niet uit.
We begonnen met een amuse. Heerlijk.
Als voorgerecht kozen we de carpaccio van ossenhaas,parmezaan en pijnboompitten. Echt lekker.
voor het hoofdgerecht kozen we de snoekbaars en de kalfsbiefstuk/kalfszwezerik. Fantastisch.
De wijn was een Zd.Afrikaanse rode, die ook bij de snoekbaars uitstekend smaakte.
Als nagerecht kozen we beide voor de crème brullen, banaan, Licor 43. Erg lekker.
Of je nu al of niet met een kortingsbon hier komt, het eten en de bediening blijft uit de kunst.
Roseenvie .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een parel onder de Groningse restaurants! Originele eerlijke gerechten, heerlijke wijnen en vriendelijk alert personeel.
Nu nog een overnachtingsmogelijkheid en het is compleet ????
Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Deze culinaire parel van de provincie Groningen wordt vaker door ons bezocht. De gastheer begroet ons vriendelijk en neemt, ondanks de drukte, de tijd voor ons. Heerlijke amuse met zalm en broodjes, gevolgd door een voorgerecht, een terrine van gevogelte met prachtig opgemaakte sla, eendenborstfilet en een variëteit aan subtiele smaken. Flesje huiswijn was voortreffelijk. Bij het hoofdgerecht (kalfsvlees en kalfszwezerik) betrappen we onszelf erop dat we telkens, "heerlijk, heerlijk" zeggen. Kaas na voor mij, chocolade voor mijn partner, ook heerl... Na de koffie huiswaarts, iets te vroeg anders hadden we ongetwijfeld nog even van het pianospel van onze gastheer kunnen genieten. Bijzonder restaurant op een bijzondere plek.
Manons90 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Lekker eten. Helaas kon de bediening beter. Na 1 drankje geen drinken meer gekregen. Goede sfeer. Leuke plek! Ondanks de slechte bediening, gaan we waarschijnlijk wel vaker heen.
Zeejong .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben erg lekker gegeten in 't Regthuys. De bediening is zeer vriendelijk en maakt het je naar de zin. De sfeer is knus en gezellig. Wij hadden onze kinderen mee en die hebben ook genoten. Zij hadden een kindermenu, patat met frikandel. Daarnaast hadden ze een voorgerecht en nagerecht. Zij werden ook leuk ontvangen en er werd ook aandacht aan hun besteed. Absoluut aan te raden.
Renée H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Vooral leuk om een nieuw restaurant te ontdekken dankzij de actie van Albert Heijn. Bijzonder lekker gegeten in een sfeervolle omgeving. Vooral het voorgerecht met geitenkaas en het dessert (crème brûlée) waren erg lekker!
Marzonnetje .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de AH bon. Er werd niet beknibbeld op de gerechten ondanks de 2 voor 1 bon. Het was goed verzorgd en gewoon erg lekker van het begin tot eind. De bediening is top!
Marielouisegroeneweg .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten en het was zeker wéér voor herhaling vatbaar!
Het bedienend personeel was ook goed en zeer vriendelijk.
Anja T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Goed gegeten! Duidelijke kaart met genoeg keuze. Tussendoor nog een amuse gehad van het huis! Zeker een aanrader. Gezellig en sfeervol ingericht
Rudi K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Afgelopen weekend voor de tweede keer in Wirdum gegeten. En wederom was het een heerlijke avond. Van het hartelijke ontvangst tot de gezellige haard. Van de heerlijke wijnen tot het verrassingsdessert, alles was top! Leuk detail: de kok kwam nog even bij ons aan tafel om te vragen hoe onze avond was! Kortom: tot snel 't Regthuys!
Jaap T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Na een jaar weer in de buurt, dus snel naar dit geweldige restaurant. Fijne bediening en super eten. Leuke amuse, fijne wijnen, maar..... dit keer mochten we door de AH-actie niet meer van de hele kaart kiezen. Dit beperkte de keuze waardoor er veel beef werd besteld en deze was zeer taai. We zijn de dag erna naar een Argentijn gegaan om mijn gasten te laten proeven dat het echt wel goed kan. Dit drukte dus een beetje de score van dit anders zo superieure restaurant.
Valerie D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vorige week vrijdag weer na een lange tijd terug in het noorden van het land en besloten in 't Regthuys te gaan eten. In het verleden heb ik hier vaker gegeten in mijn tienerjaren met mijn ouders en had goede herinneringen aan dit restaurant. Bij binnenkomst is het restaurant prachtig klassiek en heel sfeervol. Achterin de eetzaal kregen wij een tafel aangewezen, de ambiance klopte helemaal, mooie belichting en een fijne achtergrondmuziek. De bediening stond gelijk voor ons klaar en gaf ons de kaart, die er overigens ook erg chique uitziet, en vroeg wat hij voor ons in kon schenken. Er werd door de bediening gelet op wanneer hij de bestelling kon opnemen waardoor wij wederom niet lang hoefden te wachten. Ruime keuze voor zowel vis- en vleeseters, als voor de vegetariërs. Erg genoten heb ik van zowel mijn voorgerecht, de salade met brie, als hoofdgerecht een malse Groninger weiderund gegeten, niks op aan te merken. Complimenten voor de kok die ons een verrassingsdessert heeft aangeboden! Mijn man heeft de roodbaars gehad, viel ook in de smaak. Met kerst zijn wij weer in het noorden en nemen dan onze familie mee. Aanrader!