Over het restaurant 't Regthuys

Historisch smullen op een wierde

Voor de uitvinding van de dijk verhoogden bewoners hun woonplaats om zich tegen de zee te beschermen. Dat is een wierde. Op de eeuwenoude wierde Wirdum tref je Restaurant ’t Regthuys met zicht op de oude kerk en Groningse natuur. Bij het ’t Regthuys in het historisch dorpje is niet alleen de oudste cultuur van Nederland, maar ook een gezellig en verrukkelijk restaurant.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant 't Regthuys

Giny O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Hoewel het er erg druk was, was de bediening uitstekend. Aparte kaart voor de AH-actie, maar zeker niet slechter. We gaan er zeker nog eens naar toe. Voor herhaling vatbaar!
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Goed en in een verzorgde ambiance gegeten bij Het Regthuys in Wirdum.
Met een AH spaarkaart kon gekozen worden uit verschillende verrassende gerechten.
Vriendelijke en attente bediening.
Een aanrader!!
Maria S.
A. L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ontvangst was vriendelijk, sfeer goed,bediening prima en het eten was verrukkelijk,
we komen graag terug Prima aktie van Albert Heijn
Ida W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wij hebben wel een leuke avond gehad maar te lange wachttijd. vermoedelijk kwam het doordat er ook een bruiloft was. maar wij komen vast terug
Foktje D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
't Regthuys is ons zeer bekend. We gaan er regelmatig een hapje eten.
De gerechten die worden geserveerd zien er goed uit en zijn heerlijk van smaak.
Een echte aanrader.
Reinard1961 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Met de ah actie, dus voordelig. Wel een aparte kaart maar de gerechten pasten ons goed. Dus heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
we hebben met ons vieren heerlijk gegeten in een sfeervolle ruimte, vlotte spontane bediening. alles klopt in Wirdum. Ga zo door!
Gea S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gezellig. De prijs naar hoeveelheid wat je krijgt, moet lager zijn. De inrichting kan een stuk moderner en lichter. Het is nog steeds hetzelfde als 24 jaar geleden, toen wij daar een feest gehad hebben met ons eigen trouwerij.
Arne M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Vorige keer AH menu en dat was super. Op deze zaterdagavond was dit niet mogelijk en aten wij a la carte. We vonden het tegenvallen en met name het voorgerecht met koude kip en bleekselderij verveelde snel. De gerechten kwamen heel snel door en we stonden na iets meer dan een uur al weer buiten. Behoorlijk aan de prijs wanneer je kijkt naar kwaliteit en hoeveelheid.
Bedankt voor uw recensie we gaan hier zeker wat mee doen
Jannie T.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het was een gezellige sfeer en leuke bediening.
De bediening was ontzettend gastvrij. We komen hier zeker nog wel eens terug.
Sunny R.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een gezellig restaurant waar je heerlijk kan eten, rustig kan praten met de mensen aan jouw tafels en correcte bediening.
Charl C.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Talrijke restaurants in Groningen bezocht, maar we komen toch altijd weer het liefst terug naar 't Regthuys. Waarom? Het is niet helemaal te grijpen. De sfeer is een tikje ouderwets, maar dan op een aangename en verwelkomende wijze - zoals het thuiskomen op een regenachtige dag. Het eten is culinair en origineel bedacht maar zonder frutsels en flauwe kul. Kom vooral voor mooie regionale seizoensproducten opgediend als een schilderijtje. De kwaliteit van het eten is constant - doe dat maar jaar in jaar uit. De ligging is idyllisch, op een wierde in Nederlands oudste cultuurlandschap. Dan is daar nog de onnavolgbare maître d'; vriendelijk en gastvrij - maar vooral een vakman eersteklas. Heeft u écht geluk dan volgt er aan het eind van de avond een heerlijk stukje pianospel door deze man. Niet verbazend dus dat het hier ook op een doordeweekse dag vaak druk is.
filosgreece .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Compliment voor de kok en de bediening!
Het eten was heerlijk en de bediening zeer goed.
Hebben genoten van het diner en komen graag terug.
hannymar .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Mijn man en ik zijn al enkele malen bij "t Regthuys geweest, nu met een AH bon.
We zijn vol lof over eigenlijk alles. De allerbeste van de restaurants die we hebben bezocht met de kortingsbonnen.
Ze geven je op geen enkele manier het gevoel dat je een "tweede rangs"klant bent. Dat hebben we wel eens heel anders meegemaakt. Kortom alle LOF!!!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Hier zondagmiddag gegeten. Men hanteert hier voor de a.h.gasten een aparte menukaart, die overigens een zeer ruime keus biedt. Maar het geeft toch een wat ander gevoel, net alsof je niet als volwaardige klant wordt gezien.
Waarom niet de gewone kaart gehanteerd? Jammer.
Het eten was, zoals altijd hier, van uitstekende kwaliteit en ook de bediening was prima.
We kozen voor de ceviche van dorado, tartaar van gamba's als voorgerecht. Heerlijk.
Als hoofdgerechten: biefstuk van de boeuf d'or in rookspek en tarbot, risotto, kreeftenbisque. Uit de kunst.
Bij de biefstuk werd een fijne Malbec geadviseerd.
De maaltijd werd afgesloten met een heerlijke dessertwijn en een kaasplankje met lekkere, maar minimale ,stukjes
kaas.
H.J. D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Ondanks dat het druk was, vlotte bediening en we hebben heerlijk gegegeten, zoals altijd trouwens! Echt een aanrader dus.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Kwaliteit van het eten is goed en netjes gepresenteerd, bediening is netjes en vriendelijk. Dit restaurant is zeker een aanrader, en maakt zijn positieve recensies zeker waar.
bert.janny .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Fijne avond gehad met vrienden een uitstekend diner. ( o.a. een heerlijke biefstuk ) Het kaasplankje had wel iets royaler mogen zijn
wallydepally .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
geweldig gegeten. alles was buitengewoon lekker, ook alles vlot achter elkaar opgediend. prima service. gaan zeker weer heen.