't Raedthuys

Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 17:00 - 21:30

Steven K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Genoten van een proeverij van tien gangen. De tien gangen, de amuse, de bediening, de sfeer, alles was behoorlijk in balans.
Kleine minpuntjes waren er ook: de afstand tussen de tafels is wat klein, waardoor je net niet rustig genoeg zit en na de vierde of vijfde gang zaten we een half uur op de volgende te wachten.
De prijs-prestatieverhouding, 10 gangen voor 80,--, was erg goed.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben hier genoten van een heerlijke lunch. Leuke
amuses, verrassende combinaties, mooie producten, schitterende wijn(Meursault) en een zeer vriendelijke service. Als het voor ons wat dichterbij zou zijn, zeker een vast adresje.
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Met de dinnerdeal voor de eerste keer gegeten bij het Raedhuys. Een schitterende locaties, mooi pand en een heerlijke ambiance voor een mooie avond. De bediening is echt erg fijn. Leuke mensen die plezier hebben in hun vak, dat straat er vanaf en is leuk te ervaren.

De gangen zijn stuk voor stuk mooi opgemaakt en smaken perfect! Van een sterrenrestaurant verwacht je veel dus ondanks dat het eten top was vind ik het een ruime voldoende maar niet een 10.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Eten heel erg goed. Een belangrijk aandachts en verbeterpunt is de ontvangst. Een wat nors en arrogant overkomende jongeman ontving ons en nam het aperitief op. Ook vroeg hij naar allergieën. Mijn vrouw meldde dat ze niet tegen schaal en schelpdieren kan. Waarop gevraagd werd: bent u allergisch of intolerant. Zeer merkwaardig . Zet deze jongen niet in om gasten te ontvangen als er ook een charmante en spontane serveerster is, die wel gastvrijheid uitstraalt. We hebben overigens een prima avond gehad.
Conny30 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor het eerst gegeten toen het net geopend werd en nu weer nav onze trouwdag. We werden hartelijk ontvangen en gefeliciteerd. Het eten was voortreffelijk en steeds een weer een verrassing. Omdat mijn man moest rijden had ik het wijnarragement voor mij alleen. Bij ieder gerecht een ander glas wijn, prima geregeld, goede uitleg waarom ze de wijn aanbeveelt. Dessert was een feestje (chocolade ijs) en de tafel naast ons was ook in hun sas met het kaasplankje. We hebben genoten van het eten, drinken en de bediening.
Addegroot .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Met een reispakketje van Kras (hotel met eten in sterrenrestaurant), hier terecht gekomen. Het was zeer de moeite waard. De temperatuur was net genoeg om nog buiten te kunnen zitten in de tuin, wat het geheel een echte vakantiesfeer gaf. De gerechten zijn heel mooi en divers opgemaakt, heerlijke smaken en vriendelijke en professionele bediening.
Janineoomens .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Helaas was onze ervaring niet goed in het Raedthuys. Laat ik voorop stellen dat de tuin van het restaurant prachtig is! Daarnaast was er een ober en die was ronduit vriendelijk! Maar verder voldeed het totaal niet aan onze verwachtingen. Er was van te voren doorgegeven dat dit voor mijn verjaardag was. Normaal zijn wij gewend dat een restaurant daar wel een comment overmaakt, maar dit bleef achterwege. Kan gebeuren uiteraard. Vervolgens kregen wij een aperitief en werd een fles water voor ons neergezet. Het meisje wat dit deed kwam later terug om haar excuus aan te bieden omdat ze niet had gevraagd of we plat of bruisend water wilden. Wij gaven al aan dat dit geen probleem was en plat water prima was. Wij waren ook in de verondersteling dat dit water er complimentary bij zat, gezien niet gevraagd was of we water wilden. Helaas zagen wij op de rekening dat deze fles water gewoon was aangeslagen. Het was geen hoog bedrag, maar daar gaat het niet om. Er wordt niet gevraagd dus of je überhaupt water wil. Er wordt vanuit gegaan en dan moet je er ook nog voor betalen. Na ons aperitief hebben wij een aantal gangen gewacht (10 gangen proeverij) en vervolgens zelf maar om de wijnkaart gevraagd bij gang 4. Vervolgens namen wij de huiswijn. Ze hadden erg veel wijnen en dat vinden wij super. Alleen ze waren allemaal per fles. En dat vinden wij zonde want wij proberen juist lievere meerdere wijnen bij de verschillende gangen en zoeken ze graag zelf uit ipv een arrangement gebruik te maken. Vervolgens kregen we de wijn. Hij werd direct ingeschonken zonder de vraag of we de wijn wilden voorproeven. Ook werd er niets verteld over de wijn. Wij vonden dit echt een tegenvaller voor een Michelin restaurant. Wij eten vaker in sterrenrestaurants en dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. De tafel naast die van ons, die niet via Heerlijk kwamen kregen wel uitleg over de wijnen. Wij kregen het idee dat we minder belangrijk waren omdat we "maar een heerlijk aanbieding" hadden ipv van de kaart te bestellen. Op je verjaardag is zo'n ervaring uiteraard erg jammer. De broodjes vonden wij erg lekker en gezien het bordje voor de broodjes etc bleef staan waren wij in de veronderstelling, zoals in andere restaurants, dat deze bijgevuld werden. Toen dit niet gebeurde en ik hier om vroeg werd er een beetje raar gereageerd, als of ik een vreemde vraag stelde, en moest de dame in kwestie dit gaan navragen. Vervolgens kregen wij het brood, maar zoals er in het begin 6 broodjes in het mandje zaten waren dat er nu slechts twee. Ik vind dat erg raar. Je betaald toch een hoop voor zo'n avond, het water wordt ongevraagd op tafel gezet en moet je voor betalen maar een extra broodmandje is teveel gevraagd. Helaas dus geen goede ervaring op zijn zachtst gezegd. De borden waren mooi opgemaakt maar het eten miste bij de meeste gangen smaak. Er zijn veel restaurants die voordeliger zijn en waar het eten en de bediening vele malen beter is.
Harry .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met 2 personen het 4 gangen menu gegeten. Het werd een prima avond, waarin heerlijke en fraai opgemaakte schotels, afgewisseld met verrassend lekkere amuses, door de vriendelijke en ontspannen bediening aan ons werden uitgeserveerd. Onze bewondering voor de keuken is groot, omdat we gevraagd hadden voor een van ons beiden lactosevrij te koken. Het resultaat was, dat van bijna elke gang en van bijna elke amuse een lactosevrije variant nodig bleek en ook geserveerd werd, stuk voor stuk wonderen van vindingrijkheid, creativiteit en grote profesionaliteit (en stuk voor stuk ook een lust voor het oog en ontzettend lekker, want dat zijn immers redenen om buiten de deur te eten). Het bijpassende wijnarrangement was heerlijk en vergrootte onze wijnkennis met wijnen uit o.a. Burgenland en Catalonië.
Ekiaam123 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een viergangen verrassingsdiner gegeten bij 't Raedthuys met een reservering een week daarvoor. Ondanks dat in de reservering ook al is aangegeven dat ik lactose intolerant ben was de creativiteit in het menu ver te zoeken. Alles wat lactose kon bevatten is weggelaten in het menu en in bijna alle gevallen kwam er niks voor in de plaats. De beleving was helemaal weg en de smaken waren niet optimaal. Alle sausjes en mousses waren weggelaten en het dessert bestond uit aardbeien met sorbetijs en amandelen. Persoonlijk had ik meer verwacht bij een restaurant met een Michelin ster...
LisaenJari .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Met z'n tweeën hebben we een 4 gangen menu van de chef gegeten bij t Raedthuys, met beide een wijnarrangement. Na eerst twee amuses, begonnen we met een prachtig opgemaakt bord met octopus en garnaaltjes. Hierbij zat heel verrassend ijs van augurk! Vervolgens hadden we heilbot met kreeft en als hoofdgerecht lam op verschillende manieren bereid, beide met een geweldige bijpassende wijn. Voordat we het dessert, gemaakt met verschillende streekproducten, kregen werden we nog verrast met een amuse. We hebben afgesloten met een lekker kopje koffie met huisgemaakte bonbons! Een geweldige avond, wij komen zeker terug!
King60 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
De sfeer van het restaurant is prima. het eten was oke en de opmaak een schilderij.
de service heeft wat verbeterpunten nl;

- we hadden een vast arrangement en kregen dus geen kaart en bij het afrekenen werden we verrast door een extra supplement terwijl dit niet aan tafel bij de keuze die werd uitgelegd gemeld was.
- tijdens het uitserveren stoot de bediening een net ingeschonken rode wijn over mijn vrouw mouw heen, kan gebeuren. De afhandeling van dit incident is lachwekkend voor een zaak met een ster.
In eerste instantie werd mijn vrouw aangekeken of zij dit gedaan had door de manager. Na informatie vanuit de bediening bood ze een nieuw glas wijn aan echter wij hadden een fles van de kaart die niet open stond, dus kregen we niets. Verder ook geen aanbieding om de mouw met rode wijn te laten stomen bijv..
Bij het afrekenen heeft mijn vrouw nog het incident uitgelegd en kreeg ze de koffie van 6,50 euro(gelijk aan een glas wijn die we al betaald hadden middels de fles) als compensatie en wij een kater van stomerij(39 euro).

Geen service sterren waardig dus
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het was in een woord fantastisch wat een smaken en creaties.
Alles vanaf ontvangst door de gastvrouw Karina tot aan vertrek was op en top gastvrijheid zoals het bedoeld is.
Genoten van een 5 gangen verrassings menu met hele mooie en heerlijke gerechten , met daarbij een zeer goed uitgezocht wijn arrangement.
Alles was gewoon af tot aan de koffie met huisgemaakte friandises.
Super.
K H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Al meerdere malen bij Michelin restaurants gegeten dus deze keer richting Duiven om samen romantisch te genieten bij 't Raedthuys. Wat ons opviel was dat de gastvrouw erg bot overkomt. Ja, wij zijn relatief jong maar dat zegt niets over smaakbeleving en passie voor eten (daarbij proeven jonge mensen beter, smaakpapillen nemen af bij het ouder worden). Een jongere serveerster vroeg of wij nog wijn wensten en ik gaf aan graag een lekker glas wijn bij het hoofdgerecht te willen. Bij het hoofdgerecht kwam ineens de gastvrouw/sommelier bij onze tafel staan en schonk een glas huiswijn in. Ik was zo verbaasd dat ik geen woord wist uit te brengen. Geen keuze krijgen uit de verschillende wijnsoorten terwijl juist hier hele goede wijnen geserveerd worden. En juist van een sommelier, die passie heeft voor wijn en dit graag overbrengt aan gasten. Ook kon ik niet eens proeven van de wijn voor ik akkoord kon gaan met haar keuze.

Het voorgerecht mistte balans maar alle andere gerechten hadden mooie creatieve smaakexplosies waardoor we elke keer benieuwd waren hoe we opnieuw verrast zouden worden. Het nagerecht was echt een plaatje! Ook de ambiance waar overal kunst werd tentoongesteld was sfeervol. Na het etentje bleef ons echter de gastvrouw/sommelier in het achterhoofd. Het eten kan nog zo goed zijn maar het gaat om de totaal beleving, je gastvrij voelen. Dat miste, erg jammer.
Edvdpee V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ik heb op vrijdag middag geluncht bij het Raedthuys, samen met mijn moeder.
Een hele fijne ervaring, waar alles klopt. Van de ontvangst, tot het eten en de mooie bijpassende wijnen. Ook stelden wij de lokale producten die gebruikt worden in de gerechten op prijs.

Tegenwoordig woon ik in Edam, maar vroeger in Zevenaar.

Wat een geweldige aanwinst zo'n klasse restaurant in De liemers!

Edwin van der Plaats
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wij komen meerdere keren per jaar bij 't Raedthuys en elke keer is het weer een feestje voor de smaakpapillen. Wij laten ons graag verassen door de prachtig geserveerde gerechten in een 5 gangen menu met een mooi bijpassend wijnarrangement. De uitstekende bediening maakt de beleving helemaal af.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag met vier personen gedineerd in dit prachtige restaurant. We werden uiterst vriendelijk door Anouschka ontvangen en namen plaats in de gezellige tuin, het was namelijk mooi weer. Omdat 't Raedthuys onlangs enige tijd gesloten was i.v.m. vakantie was het niet erg druk op deze zaterdag. Wij kozen voor het 10-gangen amuse menu incl. het wijnarrangement. Na het aperitief begon het feest met eerst enkele reguliere amuses en daarna het 10-gangen amusediner. Bij elke twee gangen werd een glas wijn geschonken en mocht dat onverhoopt niet toereikend zijn dan kwam sommelier Marijn onmiddellijk bijschenken. Zijn uitleg was overigens prima en uitgebreid en zeker niet gehaast zoals in een andere review werd gesuggereerd . Het serveertempo tussen de verschillende gerechten was uitstekend en gelijktijdig doordat eigenaresse Karina en de goedlachse Mario hierbij assisteerde. Diogo zorgde bedreven voor de mise en place. Tijdens de koffie met friandises kwam ook chef Hans den Engelsen nog even langs en hebben we een mooie avond in stijl afgesloten. En was er dan helemaal niets aan te merken ? Nou in ieder geval niet over de ambiance , de service, het gastheerschap en de motivatie. Bij tien gerechten heb je met vier personen wel veertig meningen en natuurlijk valt het een soms net iets meer in de smaak dan het ander, maar dat is nou juist de charme van dit enorme scala aan ingrediënten. Al met al was het een prachtige ervaring daar in het mooie Duiven en als kers op de taart werden we ook nog eens naar ons hotel gebracht door chef Hans en Mario, waar vind je nog een dergelijk gevoel voor service en vriendelijkheid. Vooral zo doorgaan daar in het Raedthuys...
Pimto T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met zijn vieren gegeten bij chef kok Hans den Engelsen, voor ons ca. een uur rijden naar het restaurant maar het was absoluut de moeite waard.
Een menu en wijnarrangement van grote klasse,mooie amuses daarna o.a. kreeft. scholfile en runderlende.(rekening gehouden met een gluten intollerantie van een van de gasten!).
De jonge bediening, zonder uitzondering correct, gastvrij en deskundig.
Het wachten is op en 2e Michelin ster voor dit restuarant.
Emanuel56 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Mijn echtgenote en ik (later onze zoon) hebben voortreffelijk gedineerd en genoten van een vijfgangen diner dat ons in het kader van dining with the stars is aangeboden. Daarbij hadden we een wijnarrangement dat uitstekend gekozen was bij de diverse gangen. Het eten en de service zijn buitengewoon goed en voldoet helemaal aan onze (hoge) verwachtingen. Een gelegenheid om naar terug te keren!
Elskamp .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Omdat mijn vrouw jaren in Duiven heeft gewoond stond 't Raedthuys al heel lang op ons programma. Door een weekend in Doorwerth en Dining with the stars togen we met een vriend zaterdag 27 juni naar Duiven. We beleefden de ultieme eetervaring. Fantastische, heerlijke gerechten, begeleid met perfect bijpassende wijnen. Uitstekende, deskundige bediening en een juist tempo om er een onvergetelijke avond van te maken.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Door mijn lief gereserveerd voor Dining with the Stars. Wat een waanzinnige ervaring!
De ontvangst was correct en we konden lekker de hele avond buiten eten. Heerlijk. En zeker sfeervol. Amuse van bavarois van augurk, gazpacho met toast, vers gebakken broodjes met heerlijke soorten boter, (o.a. geitenkaas, buikspek). Nieuwe haring! Stukje kreeft, schuimpje van kreeft, prachtig opgemaakt met bloemetjes, kreeftmousse en vast nog wat anders, maar ik heb het niet allemaal onthouden..., stukje heerlijke vis met coquilles en een super sausje, NU komt voor ons de topper: Veluwse eend. WAUW! echt complimenten aan de kok. Wat een fantastisch gebakken stukje vlees, begeleid door een saus met o.a. truffel. Ook de wijn die bij deze gang geserveerd werd, was tongstrelend. Een wereldcombi! En wij dachten dat dat het hoofdgerecht was... Maar dat was in bouillon gegaarde varkenslende. (vergeef me als het niet in detail klopt, volgende x neem ik pen en papier mee...) met risotto, asperge en een persoonlijke favoriet: puree van pastinaak. Ook enorm genieten weer.
Voor het dessert kregen we een mooie bonbon met framboos. Zag er prachtig uit, bijna zonde om op te eten. Maar dat zou ook weer zonde zijn, want het smaakte zooo lekker.
De laatste gang; ijs van ui (ja ja) met frambozen. Bijzonder mooi opgemaakt. Over de smaak valt te twisten uiteraard. Het was een bijzondere smaak, we hebben afgesproken dat we de volgende keer alleen een dessert nemen als het van chocolade is gemaakt en anders voor een kaasplankje gaan. Dus in dit geval: hadden we het kaasplankje moeten nemen. Maar; we kunnen nu wel vertellen dat we ijs gegeten hebben gemaakt van ui. Ik denk dat mijn hersenen en mijn smaakpapillen nog niet zo heel erg voorbereid waren op ijs met een hartige smaakje.
De service; ik heb de recensies gelezen voordat we gingen en de meningen van andere mensen gehoord. Ik kan alleen maar zeggen: ALLE mensen van de bediening waren superattent, niet sacherijnig en in voor een praatje en vroegen regelmatig of alles naar wens is, zonder opdringerig over te komen en met respect voor privacy. Top gedaan!
Tja, het decor. Perfect voor een romantisch etentje... zo fijn buiten gezeten. Toch even binnen gespiekt, (als je er dan toch bent), ik vond het heel mooi. We hebben er ongeveer 4,5 uur gezeten, maar de tijd vloog om. Heerlijke combinaties van eten en wijnen, goede service en prettige plek. Dankjewel lief, ik voelde me net een prinsesje. xx