't Pruttelhuus

Meer informatie over restaurant 't Pruttelhuus

Jouw recensie over het restaurant 't Pruttelhuus

Rufus E.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
heerlijk gegeten, geen bijzondere keuken. Verwacht geen apparte gerechten. Ik had een saté schotel en die was lekker mals en goed van smaak.Verder zat er meer dan genoeg omheen. zelfgemaakte nacho chips en friet,een lekkere salade. Was een prima avond. kan je gerust gaan eten
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Voorgerechten en hoofdgerechten zijn lekker op smaak en van goede kwaliteit. Leuke bijgerechten en vriendelijke bediening. Netjes en sfeervol ingericht.
Ermin B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Vanavond na lange tijd weer uit eten geweest bij t pruttelhuus. Vooraf hadden we de tapas besteld voor 2 pers a €13 p.p. We kregen een etagère van 3 bordjes met verschillende gerechtjes: 1 ste bordje met vis, zalm paling rolmops ( zure haring) en garnaaltjes. Dit was lekker. De rest ( gehaktballetjes worstjes geitenkaas met spek etc) was prima maar kwam rechtstreeks uit een pakje en voor €26 voor 2 personen erg aan de prijs. Hoofdgerecht beide entrecote( zonder saus) a €27 met saus €30)deze waren goed gebakken.het bijgerecht, de salade was uitgedroogd, deze stond er blijkbaar al een tijdje. De serveerster ruimde een tafel naast ons af en gooide het overgebleven drinken voor ons in de put, althans dit probeerde ze, de helft belande bij ons op de benen. Dit werd na er wat van te hebben gezegd met een sorry beklonken.Al met al redelijk maar niet voor herhaling vatbaar.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Onze oudste twee kinderen nodigden ons uit om hier te eten. Kwaliteit is best goed, wel veel gebruik van paprika. Na het tapas voorgerecht hoef je bijna geen hoofdgerecht meer. Lekker , maar ook veel. Hoofdgerechten zijn kleiner, maar wel prijzig. Champignons en uitjes kosten eur 3 elk extra bij de ossenhaas van eur 28. Wijn gaat pee glas. Veel keus is er niet. Wel heerlijk met elkaar genoten..
Emma A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het restaurant ziet er heel gezellig uit. Goede investering van de mooie terras-heaters. De bediening was klant vriendelijk en goed getimed.
Het eten was uitstekend en veel voor je geld. Zeker een aanrader!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Na de flutontvangst bij Paal 19 was dit een verademing. Vriendelijke bediening, ruimte voor speciale wensen, prima kwaliteit vlees en veel aandacht voor de gerechten (frites, sla). Hadden we beter gelijk naar roe kunnen gaan
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Vriendelijke personeel, leuke inrichting en vlotte bediening. Het eten was prima. Hadden de schnitzel en het lamstrio. Jammer dat je EUR3 extra moet betalen voor een piepklein bakje saus. Sowieso vonden we het eten best prijzig in vergelijking met de hoeveelheid. Bijgerechten zoals salade, friet en appelcompote ook goed. Alleen de aardappeltwister vonden we overbodig (alleen friet was genoeg geweest). Kleine tip: zet de naam van het restaurant op de gevel.
Klinkert P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Afgelopen zaterdagavond met vriendin in ’t Pruttelhuus gegeten: een sfeervol aangekleed restaurant waarbij de bediening meteen het eerste vriendelijke visitekaartje gaf (was voor ons de reden om naar binnen te gaan, wij hadden niet gereserveerd). Zowel ons hoofdgerecht als ons nagerecht werd vlot en goed op temperatuur geserveerd. Kennelijk had een medewerkster buiten op straat opgevangen dat mijn vriendin jarig was, want haar nagerecht werd onverwacht feestelijk gepresenteerd: chapeau! Met de hoeveelheid eten, de presentatie en de kwaliteit/smaak van de gerechten heeft dit restaurant onze verwachtingen overtroffen. Wij komen hier zeker terug! Kortom een aanrader waarbij zowel de kok als de bediening het verschil weet te maken.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Tijdens een week vakantie op Texel in de Koog enkele restaurants bezocht, met hondje en dat kan niet overal…. ’t Pruttelhuus was de eerste, de profilering als restaurant met Texelse specialiteiten lokte ons naar binnen. Allebei het trio lam besteld (€25) met een honing-thijm saus (€3). Het viel zwaar tegen, de beloofde fijne specerijen waren alleen op het lamspiesje aangebracht. Bovendien was het vlees veel te rauw. De gepresenteerde bijlage met o.a. patat en zelfgemaakte appelmoes (een topper) kon het negatieve gevoel niet wegnemen. De indruk is dat de omzet –veel tafeltjes in een kleine ruimte- prevaleert boven de kwaliteit. De zwarte brigade baant zich continu een weg tussen de gasten door. Enfin, het vlees was van goede kwaliteit, het rauwe gedeelte vond de hond heerlijk.
Drbw .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond bij dit restaurant gegeten om mijn verjaardag te vieren. Het eten was voortreffelijk moet ik zeggen, niks op aan te merken. Heerlijke steak tartaar. Goede lamsfilet met asperges. De soep die we tussendoor kregen moest terug naar de keuken omdat deze niet warm was. Kan gebeuren. Waar we ons wel aan stoorden was de bediening. Ik weet als gastheer dat het een vak is, maar hier ging een hoop mis. We moesten lang op onze drank wachten. Tafels om ons heen ook en toen we vroegen hoe dat kwam kregen we te horen. Er staat maar 1 iemand achter de bar en er is maar 1 drankloper. Dat kan, maar als er dan 3 man personeel constant bij de kassa staan te hangen dan denk ik er gaat iets fout. Bij de bestelling van het eten ging het ook al mis. Ze kwamen 4 keer aan de tafel vragen wat we besteld hadden. Uiteindelijk hebben we na het hoofdgerecht de rekening gevraagd, omdat we door alles geen zin meer hadden in een dessert. Op de rekening stonden 4 hoofdgerechten. Best knap voor 2 personen. Telfoutje van 45 euro. Best veel geld. We komen graag op Texel maar hier nooit meer.
PS. Gasten naast ons vertelden ons dat t nu al een stuk beter is dan vorig jaar. Hoe slecht moet t dan vorig jaar zijn geweest.
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het voorgerecht dat we uitgekozen hebben was een waar festijn. We hadden een etagère van tapas. Echt goed gepresenteerd en erg lekker.
Het hoofdgerecht bestond uit een lams trio en een lams spies. Alles was goed bereidt en goed van smaak. Geen overbodige sausjes of kruiden. Alles goed gedoseerd.
Als we nog eens in de buurt van De Koog zijn zullen we hier zeker nog een keer eten.
Renske N.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Geweldig restaurant! Leuke bediening en erg lekker gegeten porties meer dan voldoende, leuke oudejaarsavond van mijn schoonvader gevierd! Wij zouden hier met zijn zessen zo weer gaan eten volgende keer!
desaco .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Op aanraden van vrienden hier gegeten. Eens maar nooit weer. De entrecote had niet overal dezelfde dikte. in het midden was hij rare en de rest medium rare. De vetrand was niet door te snijden met de steakmes en ook zaten er pezen in wat je het gevoel gaf op kauwgom te kauwen. Verder was de smaak prima. We hebben verbaasd gekeken naar de tak met kruiden die fier overeind stond in het stukje meloen op ons bord. Elk gerecht was 'versierd'met zo"n tak. Je kon er verder niets mee. Kok laat zoiets achterwege! Wat je niet kunt eten, hoort niet thuis op het bord. De chips erg kruidig, de sla geen dressing, de compote heerlijk maar vol grote stukken appel. En dan 3 euro vragen voor een minuscuul bakje saus...zoiets behoort bij het vlees en niet apart in rekening gebracht te worden. Alsof je vlees zonder saus zou bestellen, dat hoort samen. Entrecote 25 euro prijs kwaliteit niet in overeenstemming.
marie-isabel .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
mijn man en ik zijn meerdere dagen wezen eten in dit restaurant. Super leuke inrichting heerlijk eten en er hangt een hele gezellige sfeer. de gastheer en gastvrouw waren erg vriendelijk, vlot en spontaan naar de gasten. We voelden ons door hun enthousiasme naar de gast en naar elkaar erg welkom. We kregen zelfs nog een jutter van het huis. We zijn zeker van plan om volgend jaar weer te komen eten. Het is ons erg goed bevallen.
Nienke N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
-soep die uit blik lijkt te komen
-gerechten te snel achter elkaar geserveerd
-interieur heel fout
-patat en chips te zout
-gerechten te duur voor de kwaliteit
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Het ziet er mooi uit van binnen en buiten.
We begonnen met een wijntje en broodplank. Maar voordat we dit rustig hadden kunnen nuttigen werd het hoofdgerecht al gebracht.
Ik had lamsvlees en mijn partner had spareribs.
Het eten was smakelijk. Mijn partner vroeg nog wat te drinken maar moest er nogmaals om vragen.
De gastvrouw was een jonge dame die de rest vd avond met haar rug naar ons toe stond.
Al met al waren we snel thuis. Niet echt gezellig uit eten.

F45 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Op de zaterdag was het super druk. Het personeel kon de drukte goed aan. Wij konden - vooraf - de naam van het restaurant nergens vinden? Alleen dat men gebruikt maakt van producten uit texel. Eten (sliptong , scholfilet) was top. Huiswijn goed. De " standaard" met patat, sla etc leuk en maakte ook bij de overige gasten indruk. Een puntje van kritiek, toen wij een mandje met brood bestelden kwamen de hoofdgerechten heel snel er achteraan. Sfeer in het restaurant ...top.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Voor de lekkerste sliptong van Nederland moet je hier zijn. Helaas was ik maar 2 dagen op Texel anders was ik hier zeker vaker dan 2x gaan eten! Service is erg vriendelijk maar ook vrij traag. Op het terras zit je erg gezellig.
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik heb hier met mijn vriendin gegeten na een heerlijk weekje texel, en dit was zeker een mooie afsluiter! We zijn gestart met de gerratineerde champigons en garnalen cocktail wat oke was, alleen de champigons waren een beetje flauw en de saus kwam boven de gesmolten kaas uit waardoor de opmaakt slordig werd. daarna hadden we beide spareribs wat echt intens veel was maar wel lekker vooral de aardappels aan stokje waren leuk te bekijken en ook lekker. Daarna zijn we ook weg gegaan want we hadden het echt bloed en bloedheet onder de heaters. Service werd gedaan door een vlotte dame ook zeer vriendelijk.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Dit restaurant in het centrum van de Koog beantwoorde volledig aan onze verwachtingen. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon heel goed eten. Vanwege het lekkere weer hadden we een plaatsje op het terras met uitzicht op de voorbijgangers. Voorgerecht een combi van Italiaanse en Texelse ham, hoofdgerecht een uitstekende entrecote en als toet een creme brulee. De bediening ismisschien een beetje onervaren maar netjes en attent. Omdat er geen arrangementjes zijn is de uiteindelijke prijs van € 60 pp (incl. wijn) redelijk 'stevig' te noemen.