't Pruttelhuus

Meer informatie over restaurant 't Pruttelhuus

Voordelig
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Afgelopen zaterdagavond met vriendin in ’t Pruttelhuus gegeten: een sfeervol aangekleed restaurant waarbij de bediening meteen het eerste vriendelijke visitekaartje gaf (was voor ons de reden om naar binnen te gaan, wij hadden niet gereserveerd). Zowel ons hoofdgerecht als ons nagerecht werd vlot en goed op temperatuur geserveerd. Kennelijk had een medewerkster buiten op straat opgevangen dat mijn vriendin jarig was, want haar nagerecht werd onverwacht feestelijk gepresenteerd: chapeau! Met de hoeveelheid eten, de presentatie en de kwaliteit/smaak van de gerechten heeft dit restaurant onze verwachtingen overtroffen. Wij komen hier zeker terug! Kortom een aanrader waarbij zowel de kok als de bediening het verschil weet te maken.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Tijdens een week vakantie op Texel in de Koog enkele restaurants bezocht, met hondje en dat kan niet overal…. ’t Pruttelhuus was de eerste, de profilering als restaurant met Texelse specialiteiten lokte ons naar binnen. Allebei het trio lam besteld (€25) met een honing-thijm saus (€3). Het viel zwaar tegen, de beloofde fijne specerijen waren alleen op het lamspiesje aangebracht. Bovendien was het vlees veel te rauw. De gepresenteerde bijlage met o.a. patat en zelfgemaakte appelmoes (een topper) kon het negatieve gevoel niet wegnemen. De indruk is dat de omzet –veel tafeltjes in een kleine ruimte- prevaleert boven de kwaliteit. De zwarte brigade baant zich continu een weg tussen de gasten door. Enfin, het vlees was van goede kwaliteit, het rauwe gedeelte vond de hond heerlijk.
Drbw .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond bij dit restaurant gegeten om mijn verjaardag te vieren. Het eten was voortreffelijk moet ik zeggen, niks op aan te merken. Heerlijke steak tartaar. Goede lamsfilet met asperges. De soep die we tussendoor kregen moest terug naar de keuken omdat deze niet warm was. Kan gebeuren. Waar we ons wel aan stoorden was de bediening. Ik weet als gastheer dat het een vak is, maar hier ging een hoop mis. We moesten lang op onze drank wachten. Tafels om ons heen ook en toen we vroegen hoe dat kwam kregen we te horen. Er staat maar 1 iemand achter de bar en er is maar 1 drankloper. Dat kan, maar als er dan 3 man personeel constant bij de kassa staan te hangen dan denk ik er gaat iets fout. Bij de bestelling van het eten ging het ook al mis. Ze kwamen 4 keer aan de tafel vragen wat we besteld hadden. Uiteindelijk hebben we na het hoofdgerecht de rekening gevraagd, omdat we door alles geen zin meer hadden in een dessert. Op de rekening stonden 4 hoofdgerechten. Best knap voor 2 personen. Telfoutje van 45 euro. Best veel geld. We komen graag op Texel maar hier nooit meer.
PS. Gasten naast ons vertelden ons dat t nu al een stuk beter is dan vorig jaar. Hoe slecht moet t dan vorig jaar zijn geweest.
Mikascm .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het voorgerecht dat we uitgekozen hebben was een waar festijn. We hadden een etagère van tapas. Echt goed gepresenteerd en erg lekker.
Het hoofdgerecht bestond uit een lams trio en een lams spies. Alles was goed bereidt en goed van smaak. Geen overbodige sausjes of kruiden. Alles goed gedoseerd.
Als we nog eens in de buurt van De Koog zijn zullen we hier zeker nog een keer eten.
Renske N.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Geweldig restaurant! Leuke bediening en erg lekker gegeten porties meer dan voldoende, leuke oudejaarsavond van mijn schoonvader gevierd! Wij zouden hier met zijn zessen zo weer gaan eten volgende keer!
Desaco .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Op aanraden van vrienden hier gegeten. Eens maar nooit weer. De entrecote had niet overal dezelfde dikte. in het midden was hij rare en de rest medium rare. De vetrand was niet door te snijden met de steakmes en ook zaten er pezen in wat je het gevoel gaf op kauwgom te kauwen. Verder was de smaak prima. We hebben verbaasd gekeken naar de tak met kruiden die fier overeind stond in het stukje meloen op ons bord. Elk gerecht was 'versierd'met zo"n tak. Je kon er verder niets mee. Kok laat zoiets achterwege! Wat je niet kunt eten, hoort niet thuis op het bord. De chips erg kruidig, de sla geen dressing, de compote heerlijk maar vol grote stukken appel. En dan 3 euro vragen voor een minuscuul bakje saus...zoiets behoort bij het vlees en niet apart in rekening gebracht te worden. Alsof je vlees zonder saus zou bestellen, dat hoort samen. Entrecote 25 euro prijs kwaliteit niet in overeenstemming.
Marie-isabel .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
mijn man en ik zijn meerdere dagen wezen eten in dit restaurant. Super leuke inrichting heerlijk eten en er hangt een hele gezellige sfeer. de gastheer en gastvrouw waren erg vriendelijk, vlot en spontaan naar de gasten. We voelden ons door hun enthousiasme naar de gast en naar elkaar erg welkom. We kregen zelfs nog een jutter van het huis. We zijn zeker van plan om volgend jaar weer te komen eten. Het is ons erg goed bevallen.
Nienke N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
-soep die uit blik lijkt te komen
-gerechten te snel achter elkaar geserveerd
-interieur heel fout
-patat en chips te zout
-gerechten te duur voor de kwaliteit
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Het ziet er mooi uit van binnen en buiten.
We begonnen met een wijntje en broodplank. Maar voordat we dit rustig hadden kunnen nuttigen werd het hoofdgerecht al gebracht.
Ik had lamsvlees en mijn partner had spareribs.
Het eten was smakelijk. Mijn partner vroeg nog wat te drinken maar moest er nogmaals om vragen.
De gastvrouw was een jonge dame die de rest vd avond met haar rug naar ons toe stond.
Al met al waren we snel thuis. Niet echt gezellig uit eten.

F45 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Op de zaterdag was het super druk. Het personeel kon de drukte goed aan. Wij konden - vooraf - de naam van het restaurant nergens vinden? Alleen dat men gebruikt maakt van producten uit texel. Eten (sliptong , scholfilet) was top. Huiswijn goed. De " standaard" met patat, sla etc leuk en maakte ook bij de overige gasten indruk. Een puntje van kritiek, toen wij een mandje met brood bestelden kwamen de hoofdgerechten heel snel er achteraan. Sfeer in het restaurant ...top.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Voor de lekkerste sliptong van Nederland moet je hier zijn. Helaas was ik maar 2 dagen op Texel anders was ik hier zeker vaker dan 2x gaan eten! Service is erg vriendelijk maar ook vrij traag. Op het terras zit je erg gezellig.
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik heb hier met mijn vriendin gegeten na een heerlijk weekje texel, en dit was zeker een mooie afsluiter! We zijn gestart met de gerratineerde champigons en garnalen cocktail wat oke was, alleen de champigons waren een beetje flauw en de saus kwam boven de gesmolten kaas uit waardoor de opmaakt slordig werd. daarna hadden we beide spareribs wat echt intens veel was maar wel lekker vooral de aardappels aan stokje waren leuk te bekijken en ook lekker. Daarna zijn we ook weg gegaan want we hadden het echt bloed en bloedheet onder de heaters. Service werd gedaan door een vlotte dame ook zeer vriendelijk.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Dit restaurant in het centrum van de Koog beantwoorde volledig aan onze verwachtingen. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon heel goed eten. Vanwege het lekkere weer hadden we een plaatsje op het terras met uitzicht op de voorbijgangers. Voorgerecht een combi van Italiaanse en Texelse ham, hoofdgerecht een uitstekende entrecote en als toet een creme brulee. De bediening ismisschien een beetje onervaren maar netjes en attent. Omdat er geen arrangementjes zijn is de uiteindelijke prijs van € 60 pp (incl. wijn) redelijk 'stevig' te noemen.
topski .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Wat een heerlijk, ongecompliceerd restaurant is 't Pruttelhuus toch! Al vaker hier gegeten en genoten van prima sfeer en bediening. Eergisteren op het verwarmde terras gegeten, alles klopte:
Op de eerste plaats een guacamole met nachos, en daarna varkenssateh met lekkere pindasaus en toebehoren zoals salade, frites, en natuurlijk wijn. Wij hadden goed smakende rode wijn en rosé en een grote karaf leidingwater, zonder probleem aangevuld. Koffie als afsluiting.
Even kort samengevat: Heerlijk eten, prima en attente bediening, ondanks druk bezet restaurant persoonlijke aandacht.
Complimenten, ook voor het mooie terras met op iedere stoel een zwart dekentje om op deze zeer koele zomeravond de beentjes te warmen!
P V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
We hebben hier twee keer gegeten, dit geeft al aan dat het ons goed is bevallen.
Als voorgerecht hebben we de Tapas-etagere genomen, met oa. zalm-, paling- en garnalenhapjes.
Origineel en lekker waren de exotische vruchten.
De hoofdgerechten de lams-trio en runder-entrecote waren heerlijk mals, wat ook erg origineel is dat de garnituur geserveerd op een soort etagere met spies, waaraan een eigen gefrituurde aardappel wokkel, aan de zijkanten de salade, friet in zakje en de sauzen.

Het was geen probleem om voor ons kleinkind een aangepast menu te krijgen met alleen vis, Personeel was zeer attent en vriendelijk.

Entourage was heel sfeervol, mooie lichte erker.
Volgen jaar komen we hier zeker terug.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Een druk bezocht restaurant en ik denk dat veel mensen, waaronder wij, afkwamen op de Texel trio van lamskotelet, lamsbiefstuk en lamsspies. Deze was erg lekker, alleen de extra honing tijmsaus (van 5 euro) zou ik er niet bij bestellen, beetje muf. Het was leuk ingericht met takken aan het plafond, verder hip met tekstborden, die binnenkort weer 'uit' zullen zijn. De bediening was vriendelijk en no-nonsense. Prima plek!
ps (ik heb wel moeten zoeken naar de naam van het restaurant, het is nogal verstopt achter de luifel)
Egbert S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Eten was geweldig, bediening super vriendelijk en vlot. Alles werd (op verzoek) bijgevuld en smaakte prima!
Echt een aanrader!

Wilja en Egbert.
Topofniet .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Waar zal ik beginnen, de bediening komt onervaren en amateuristisch over. Het ging al fout toen ze niet gelijk met het brengen van de kaart een drankje op kon nemen omdat mijn vrouw eerst even naar het toilet moest. Het zit dan niet in het systeem om even later terug te komen. Ook valt het ze niet op dat een andere tafel naast ons, die later binnen kwamen al wel wat te drinken kregen en onze tafel nog leeg was.
Het eten, eerst maar even wat wel redelijk was dat waren de frietjes ook wel voldoende voor 2 personen. De salade smaakte naar grond, ik denk niet goed schoon gemaakt ook geen dressing. Beiden hadden we de lams trio: de spies sloeg nergens op, vlees veel te doorbakken en de hoeveelheid aan het stokje te mager ziet er dan ook armzalig uit. De lamsbiefstuk was ook veel te doorbakken. Er was ook geen keus bij het bestellen hoe je deze gebakken wilde hebben. Dus dan maar well done? Voor de lamskotelet eigenlijk hetzelfde verhaal. De hoeveelheid is echt veel te mager voor wat je moet betalen.
Als klap op de vuurpeil, toen ons gevraagd werd of alles naar wens was (dat is dan weer wel netjes) heb ik gereageerd met "het valt wat tegen". Hier wist de serveerster geen raad mee. Achteraf heeft ze het wel gemeld in de keuken want 5 minuten later kwamen er zonder overleg twee lamsfiletlapjes. Het komt misschien wat ondankbaar over maar het lijkt mij dat je dat toch even overlegt. Nu lijkt het of dat je er op uit bent wat extra's te krijgen maar dat was zeker niet de bedoeling. Het filetlapje was overigens wel smaakvol, goed gebakken en ook nog redelijk van grootte; het kan dus wel.
De wijn die we uiteindelijk kregen smaakte overigens wel lekker.
conclusie, er zijn veel betere restaurants zelfs vlak bij maar ook aan het strand. De aanblik van het restaurant doet een soort sjiek aan dat is aantrekkelijk. Het is duidelijk voor ons dat de buitenkant niets over de kwaliteit van het eten en de bediening zegt.
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Prima gegeten. Het eten kwam heel vlot op tafel en was van goede kwaliteit. We hadden vooraf een mandje brood besteld maar het voorgerecht was zo snel dat dat eigenlijk niet nodig was. Er werden een hoop bijgerechten bij geserveerd, vooral de chipjes aan een spies waren heel leuk gedaan! Het is net iets duurder maar dat gaf niet; het was ook hartstikke lekker!
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij hebben dit weekend heerlijk mosselen gegeten. Echt super! Goede kwaliteit en veel, ook veel bijgerechten maar alles heerlijk.
Decor, moet je van houden. Lang niet zo erg als hier wordt gezegd. Heeft wel wat.
Bediening goed en vriendelijk. Wij komen zeker weer terug!