't Praethuys

7,1

Jouw recensie over het restaurant 't Praethuys

Dirk Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
We zijn hier gisteren wat gaan drinken, wat er gezellig was. De appeltaart en de nacho's waren heeerlijk!
In de avond hier gaan dineren.
De bediening had het druk, ook door een groep aan de bar, maar het ging lekker vlot.
Biefstuk puntjes, mosselen, de sate XXL en de wentelteefjes van suikerbrood waren simpel maar goed op smaak.
Voor een snel en goed, maar eenvoudig diner ga hierheen. Aanrader in service en prijs kwaliteit.
rob_w .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het was gezellig druk toen we een een hapje wilden eten. De bediening was vriendelijk en super snel. Het eten, we hadden gekozen voor een saté plate, was voldoende goed en stond binnen een mum van tijd op tafel. De plaats zelf is meer type bruin café met een stamtafel. Wij zaten met andere gasten aan die tafel en zo kan je toch gezellig kletsen.
We vroegen ons dan ook af waarom er zo moeilijk wordt gedaan over de bediening in menig recensie.
Nu begrijpen we dat...
De volgende dag even langs voor de koffie. Buiten op het terras zaten wel mensen met een drankje, maar in de tijd dat wij er waren hebben we niemand van het personeel kunnen waarnemen. Zelfs binnen niet. Uiteindelijk zijn we maar weer verder gegaan en ergens anders koffie gedronken.
Sebastiaan O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Hoewel het eten goed was, zal ik niemand aanraden hier te gaan eten. Hoewel er amper tafels bezet waren kon het personeel het absoluut niet aan. De 2 blonde dames hadden duidelijk geen horeca ervaring en de man in pak die er rondliep kon ook geen leiding/sturing geven. We hebben zelf maar opgeschreven wat we wilden hebben, want er kwam niemand aan tafel. Ook kwam er tijdens het eten niemand vragen of alles naar wens is. En een extra drankje zat er ook niet in, zelfs nadat we hier om vroegen hebben we deze nooit gezien.
lovadeko .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
we kwamen hier om even een lekker biertje te drinken. het duurde heel lang voordat er bediening kwam, ook de mensen naast ons zaten al even te wachten. Na een kwartiertje maar naar binnen gegaan om te vragen of er bediend werd op het terras. Als u gaat zitten komen we er zo aan, werd gezegd. Eindelijk kwam er ienand, ik wilde graag een quadruppel en mijn man een chouffe,na 10 minuten kwam de serveerster terug met de mededeling dat de quadruppel op was, ik bestelde een affligem tripel van de tap, deze kwam vrij vlot, 10 minuten later kwam de serveerster vertellen dat ook de chouffe op was, dus mijn man bestelde ook een affligem. De affligem smaakte echter behoorlijk waterig! Heel jammer. De rekening gevraagd, 9,50 voor een2 slechte biertjes...hier komen we niet weer. Wel sneu voor de serveerster, het was haar eerste dag en iedereen om ons heen was ontevreden en ze stond er alleen voor.
Ellis B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Zeer slecht gegeten! Zalm niet goed gegaard. Kipspies eveneens niet. Volgens de bediening waren het de spiertjes die zagen.?? Smaakte echt niet! Minimale porties en de koolsalade was bedorven. Werd bevestigd door de kok. Een aanfluiting! En dat voor ruim 40 Euro.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Vooraf een heerlijke tomatensoep. Tafelgenoot de prima, iets te prijzige carpaccio. Huiswijn (merlot) hier lekker, en ook radler in alle soorten te verkrijgen. Daarna allebei een schnitzel. Vond ik iets te zwart en stevig. Tafelgenoot tevreden erover. Lekkere eenvoudige maaltijden in gezellige ambiance. Zeer vriendelijke dame in de bediening. Rekening weer iets te hoog voor een eetcafé. Eerder een lunch met lekkere zalm alhier gehad.
avveer .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Eten zeer slecht. Trio van Tarbot, schelvis en gambas. Droog, smaakloos, de 2 gambas stonken. Onze opmerkingen hierover werden niet serieus genomen. Antwoord was dat de chef kok het had gemaakt. Zelden zo slecht gegeten.
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met zijn tweeën gegeten. Niet heel erg lastige gerechten. Entrecote en een saté. Entrecote gevraagd medium RAW maar kwam medium well en de satésaus bij de saté was niet heel erg op smaak. Bediening wel super attent
Reitse .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Eten op een terras midden in de Dorpsstraat, heerlijk!

De bediening die er duidelijk plezier in heeft en een kok die, in tegenstelling tot vorig jaar, geleerd heeft om met het zoutpotje om te gaan.

Het voorgerecht van waddenbrood was precies genoeg om niet al te vullend te zijn. De ongezouten boter smaakt goed, de olie die aangeboden wordt is lekker zacht.

De vis was goed op smaak, de geserveerde wijn paste er goed bij en de bijgerechten waren prima op smaak.
Keeseet1969 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Goed gegeten, fijne entourage. Bediening redelijk, maar te afwezig. Maar prijs verhouding was goed voor een bistro. Wat erg jammer is dat de bar vol zat met luid pratende gasten, niet erg gezellig als je met z'n tweeën hier eet. Wij waren met een groep dus valt het iets minder op.
GeesKors .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
De eerste dag op het eiland hebben we er een borrel gedronken > heerlijke rosé. De tweede dag gegeten > vangst van de dag > sliptong. Lekker en goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening was zeer correct en alert. Degene die ons hielp ( kort haar ene kant, lok andere ????) is echt een aanwinst voor de horeca, top! Wij komen zeker weer terug in deze prettige ambiance
lucton2 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Twee weken geleden hier een plankje van alles Wad bestelt omdat we geen echte grote honger hadden. Prachtig opgemaakte plank met heerlijke proeverijtjes waar je met z'n tweetjes gezellig van kunt eten. Alles wat op de plank lag was met liefde bereid. Het flinterdunne geroosterde brood was zalig en konden dat gewoon nog bijbestellen. De bediening was zelf ook super enthousiast. Een paar weken daarvoor ook een heerlijke bospaddenstoelen genomen. Ook deze was met veel liefde bereid. Vanavond gaan we bij de Wadden dineren. Kan niet anders of dat gaat ook een feestje worden aangezien het dezelfde keukenbrigade betreft! Complimenten aan Jan en zijn team!!!
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Toen we aankwamen verlieten ontstemde klanten de zaak. Hier konden we verder niets van merken dus we namen gewoon plaats. Wat kan er misgaan met een hele simpele lunch.
Lunch gebruikt op het terras buiten. Warmtestralertje aan en plaatsgenomen op een schapenvachtje. Lekker warm. 2 kroketten op bruine boterhammen en metgezel brood met tapenade en kruidenboter. Muntthee en koffie verkeerd maakten het compleet.
Kroketten en brood vergezeld met wat garnituur. Prima van smaak en geleverd met mosterd. Kleine tip: doe garnituur apart in bakje want broodsneetjes worden nat!
Bruine sneetjes en witte sneetjes (stok) brood met tapenade en kruidenboter wat karig en eenvoudig maar vers. Hier zou een brokje goed bruin brood met mesje volstaan.
Prijzen gemiddeld maar de koffie verkeerd en muntthee moeten echt groter van formaat voor deze prijzen. Zo ook het glas wijn van mijn buurvrouw.
X V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Net als vorig jaar nu ook weer gegeten bij 't Praethuys, we hadden beide kabeljauwfilet, de vis van de dag, heel smakelijk maar de saus was zeer karig en niet zo lekker. Verder friet en een bietensalade erbij welke wel oké waren maar niet bijzonder. De sfeer is heel gezellig gewoon een leuke bruine kroeg. De bediening is vriendelijk zeker leuk om een keer te gaan eten als je op Vlieland bent.
Reitse .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Het eten bij het Praethuys was 'een vluggertje'.
We logeerden in het bijbehorende hotel en hadden zin een snelle hap.
Heerlijk zitten op het terras, uitzicht over de dorpsstraat en vlotte bediening maakten het een erg aangename ervaring.
Het eten was goed, al was de vis iets aan de zoute kant. Wellicht dat er gebruik gemaakt wordt van gezouten boter om de vis in te bakken. Voor andere gasten was het te zout, ik vond het nog net goed te doen. Kwestie van smaak wellicht. Voor andere gasten werd overigens direct een vers bord aangeleverd met nieuwe, warme bijgerechten. Het doel is dat elke gast lekker kan eten, laat dat vooral duidelijk gezegd zijn.
De bediening bij 't Praethuys is er goed, ze doen enorm hun best om het jou als gast naar de zin te maken.
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Wachten en wachten maar, trage wat norse bediening na 45 minuten staan de tosti's en de soepjes op tafel. Tosti's waren heerlijk volgens de kinderen, de soepjes beneden de maat, gelukkig hadden we voor € 3,50 extra brood besteld want de soep komt zonder brood. Al met al geen aanrader voor een goede vlotte lunch!
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
We hebben geluncht met bouillabaisse, daar deze zonder bijbehoren werd geserveerd hebben we daar 1 waddenbroodje bijbesteld. De bouillabaisse was voortreffelijk en rijkelijk gevuld, het waddenbroodje bestaat uit een mand met verschillende broodsoorten, daarbij tapenade en kruidenboter. Meer dan voldoende voor 2 personen (we hielden over). De bediening was zeer vlot en attent, elke bestelling stond binnen "no time" op tafel
A. H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Heerlijk gegeten met hele gezin. Bediening zeer vriendelijk en correct. Eten eerlijk: lady steak met pepersaus perfect gegrild, saté mals met lekker pittige saus. Ook de goed afgestemde kinderportie spare ribs viel in de smaak. Alles geserveerd met aardappelgarniture, frietjes en sla. Sfeer zoals een eetcafé betaamt, gemoedelijk. Aanrader!
Heleen F.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Lang weekend op Vlieland geweest en heerlijk uitgewaaid. Zondag gegeten in het Praethuys in de dorpsstraat. Het is een klein gezellig eetcafé waar je lekker kunt eten en drinken. Als je de lokale bevolking wilt ontmoeten dan moet je hier zijn. Voorgerecht Carpaccio en hoofdgerecht spare ribs, geserveerd met friet en sla. Helemaal niks mis mee en een leuke avond beleefd met een aantal eilanders.
Mo M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Gezellig eetcafé met vriendelijke en goede bediening. We kozen voor de Saté, die lekker mals was en goed gebakken. Met pittige satésaus, frieten, sla en mayo prima gegeten. Als toetje een dame blanche, waarvan de chocoladesaus op de chocoladedip van een ijshoorn leek. Dat was minder, maar gezellig gezeten en goed gegeten.