’t Ponkje

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Duur
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Vooropgesteld, het eten was goed klaargemaakt. Maar wat is er weinig keus op de menukaart. We zijn in Woudsend beter gewend, maar op de dinsdagen is de rest van de horeca gesloten. Dat de bediening ook nog verantwoordelijk was voor een groep in een ander deel van het gebouw was te merken. Droge sherry (niet overal beschikbaar) was hier wel, maar als je half gevulde glaasjes krijgt, die achteraf even duur blijken te zijn als een fles sherry in de supermarkt (€ 4,00), is de toon al een beetje gezet. Ook de minimale hoeveelheid smeersels bij de stokbrood gaf een matig gevoel. Nogmaals, het eten was smaakvol, maar dat stimuleert ons zeker niet hier nogmaals te gaan eten.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vorige week hier gegeten met mijn man. 't Ponkje is een voormalige doopsgezinde kerk(je) . Het was wat winderig buiten op het terras en hebben binnen een tafeltje voor 2 gekregen. Je waant je echt in een kerkje. De collectezakken hangen aan de muur en het bankje voor de ouderlingen alsmede het orgel op de entresol maken van het restaurant een schitterende ambiance. Het eten was voortreffelijk . Wij kozen voor het menu 4 gangen. Vooraf kregen wij een amuse en als hoofdgerecht namen we vis. Wij gaan hier vast meer komen. Kan het een ieder aanbevelen. Reserveren is noodzakelijk, want vol is vol want het restaurant is niet groot.
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij waren al jaren niet in Woudsend geweest, tijd om het gezellige dorp weer eens aan te doen en daarbij vanzelfsprekend het beste restaurant van Woudsend, gevestigd in een voormalig kerkje, te visiteren.Het was wederom een genoegen. Allereerst de vraag van het personeel, waar veel andere restaurants een voorbeeld aan zouden moeten nemen :" wilt u een karafje water op tafel "?Dat klinkt toch beter dan:" water hebben we niet, we hebben wel Spa blauw."Het personeel is zeer vriendelijk, werkt effectief en geeft je toch alle tijd die je nodig hebt per gang.
Voorafgaand aan het voorgerecht kwam er een smakelijke amuse om de smaak papillen alvast wat op te peppen.De mosterdsoep daarna was goed, de langoustine soep was helemaal onverbeterlijk. Daarna was de op de huid gebakken kabeljauw ook prima van smaak, al ontbrak er ietsje aan stevigheid.Buiten de kaart om was er verder kogelbiefstuk met pepersaus .
Prima! Ik vind het altijd knap dat als je medium vraagt, dat het dan ook medium wordt. Dat is een kunst die niet iedere kok beheerst.
Al met al blijft het Ponkje voor ons het adresje als we in Woudsend zijn
Biep123 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ambiance is geweldig, eten beneden niveau. We waren met 9 mensen, allen van mening dat de kwaliteit van het eten niet ok was. Kabeljauw te slap, heel weinig groenten, 1 klein bakje groenvoer met veel suiker voor 4 personen.
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De prachtige locatie, een sfeervol oud kerkje is geweldig. Hier staat een enthousiast team voor je klaar. Er is veel mogelijk en het eten is zonder meer heerlijk.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
't Ponke zit in een oude kerk en is zeer sfeervol ingericht. De bediening is uitstekend en adviseert goed over de kaart. We kozen voor het seizoensmenu van € 29,50 en de huiswijn die uitstekend was. Als voorgerecht carpaccio van varkensvlees, als hoofdgerecht een boeuf bourguignon en afsluitend ijs. Het vlees van lokale boeren en zeer smakelijk klaar gemaakt, het hoofdgerecht met mooie bijgerechten en het ijs uitstekend. De koffie was van een onbekend merk, maar uitstekend. Dit restaurant is een aanrader.
Klaas G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Zeer sfeervol restaurant in een voormalige doopsgezinde kerk. Gekozen voor een 3-gangen menu voor 27,50. De pastinaaksoep was uitmuntend, de wildragout was heerlijk en het dessert (verrassing van de chef) was zeer smakelijk. Personeel was zeer vriendelijk en de toiletten zijn heel keurig. Zeer goede kwaliteit voor een betaalbare prijs ! Absoluut een aanrader !
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk gegeten in het oude kerkje. De naam Ponkje goed gekozen, authentieke inrichting prachtig. Vooraf een heerlijke amuse, een goede inleiding van het diner. Voorgerechten en hoofdgerechten waren bijzonder lekker en ruim voldoende. Als afsluiting koffie met likeur en handgemaakte bonbons.
Een prima aanrader voor dit restaurant, enig puntje de bediening mag iets vlotter zijn in omgang.
Haasje01 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
We hebben gegeten in een voormaig kerkje in een bijzondere ambiance. Kabeljauw was prima, garnituur in de vorm van gebakken aardappeltjes en compote teleurstellend ( aardappeltjes waren lauw, glazig en voor 2 personen erg weinig) en behoorlijk aan de prijs. De compote werd na ongeveer 10 minuten geserveerd, toen hadden wij de kabeljauw en aardappeltjes al bijna op. Jammer!
HarryStassen .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Het Ponkje is gevestigd in een oude schuilkerk, een hele mooie ambiance. We aten het Friese Streekproductenmenu en dat was erg lekker. We hadden nog nooit van IJsselmeerbot gehoord, maar deze gebakken vis was zeer de moeite waard. Ook het dessert mocht er wezen. We hebben dus genoten en raden dit restaurant zeker aan.
Lekkereieter .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Gisteravond voor het eerst gegeten bij 't Ponkje, wat een prachtige locatie en een bijzondere beleving, eten in een kerk. Wij hebben gekozen voor het Streek proeverij menu en dat was verrassend origineel, bediening was goed, we komen zeker nog eens!
Teleurgesteldegast .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Leuk decor. Meesten van ons gezelschap hadden een heerlijke maaltijd. Onverwacht binnenkomen met een dieet bleek wel mogelijk, maar pakte niet heel goed uit. Erg weinig inspirerend en het is jammer om zulke kleine hapjes groente te krijgen. Wie eet er nu een luciferhoutje courgette? (eentje maar). Hier krijgt een vegetarier spontaan zin in een heel groot bord met groente. Bediening ok, maar woordje alstublieft iets te vaak in de mond. Nog een tip voor het Ponkje: het damestoilet heeft zwarte aanslag; dat moet echt schoon!
Hofmana .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Prachtige locatie en werkelijk fantastisch gegeten. Het verrassings-wild menu gehad, met wijnarrangement. Mooi opgediend en ook echt verrassend lekker. Formidabele toetjes (mengeling van diverse toetjes). Dit is een goed restaurant!

Kleine aandachtspuntjes: de wijnkennis kan iets beter (als je een wijnarrangement neemt verwacht je toch de fles aan tafel te zien en ook te horen wat voor druiven je 'drinkt'. De koffie (espresso) vond ik persoonlijk niet lekker.