Over restaurant 't Plenkske

Bourgondisch genieten

Gastvrijheid en bourgondisch eten met een goed glas wijn, daar draait het om. Chef Jaap kookt prachtige internationale gerechten met hier en daar een Limburgs accent. Alles ziet er even schitterend uit en is perfect op smaak. De bediening geeft je direct een warm en welkom gevoel. Je komt hier als gast en vertrekt als vriend.

Meer informatie over restaurant 't Plenkske

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fantastisch gegeten met heerlijke wijnen en een goede gastheer! Absoluut een aanrader,
Andre O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gerechten waren allemaal netjes maar met weinig verrassing. Alles smaakte vrij vlak alsof het een tijd warm had gestaan. Bouillon met stukje buikspek als tussengerecht was lekker. Bediening was prima, vlot en vriendelijk. Inrichting aan voorzijde modern met lange banken tegen de muur, achterin meer klassiek grijs.
H.P W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Iru .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een bijzonder gezellige avond, heerlijk gegeten, verrukkelijke wijn erbij, bediening buitengewoon attent! Het was weer een avondje genieten, ben benieuwd naar het nieuwe concept!
Maartje H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede ambience, jammer dat het aan het einde van het jaar een ander concept gaat doen,
Veroitaliano .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een klassieker in Maastricht bleek nadat we plaats hadden genomen, want dit restaurant bestaat al 45 jaar, en na onze eerste ervaring moet ik zeggen, met recht. Eerlijke, smaakvolle en mooi opgediende gerechten, zonder al te veel liflafjes, een vriendelijke bediening, leuke wijnkaart. En mogelijkheid om flexibel wat zaken in te passen. Wat wel nog zou mogen is een passend wijnarrangement bij het 3 of 4 gangen menu. Een hele fles bij verschillende gerechten is een lastige, en de losse glazen maken het uiteindelijk een stuk duurder. Voor de rest aanrader.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Voorgerecht te koud en teveel
Soep: bord tot rand gevuld, dus te veel
Wel smaakvol.
Hoofdgerecht: zeer goed
Nagerecht: lekker
Zeer slechte rode huiswijn a 7€ per glas
Marlene D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Prettige locatie om te lunchen in het centrum van de stad. Een aanrader.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een correcte gastvrouw. Mooi puur eten. De carpaccio van rode biet was verfijnd, de gemarineerde coquilles St. Jacques sneeuwden echter een beetje onder door het bietengeweld. De gebakken Hollandse dry aged ossenhaas was mals en omringd door fraaie en zeer verse groenten. Voor herhaling vatbaar!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Prima restaurant waar we uitstekend hebben gegeten. Jammer dat we een beetje haast hadden omdat we naar de film moesten, maar dat lag dus aan ons. Bediening is zeer vriendelijk. Zeker een aanrader voor Maastricht.
Jeerikpranger .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een prima ambiance. Het tussengerecht vonden wij het lekkerst. Enige opmerking is dat het terras van de buren te dichtbij is.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Voor mij bekend restaurant uit de jaren '80. Nog steeds blijkt men op hoog niveau te presteren. Sfeervolle aankleding restaurant en keurige ontvangst. Mooi - enigszins chique - publiek. Perfecte oesters, superieure dagpasta, garnalencombi en vooral onovertroffen bouillabaisse maakten ons erg blij. Bediening jong en zéér professioneel. Wijnen en koffie maakten alles af voor e140 (2p). Na afloop complimenten aan chef/eigenaar kunnen overbrengen, die heel relaxed aan het eind van de avond even aan de bar kwam zitten. Top restaurant in een top stad.
Suzan S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij waren getipt om hier te dineren, bij een bezoek aan Maastricht. Geen moment spijt gehad dat we die tip hebben opgevolgd.
Vriendelijke en proffesionele bediening, sfeervolle inrichting en smaakvolle kunstwerken die uit de keuken komen! Daarbij een heerlijk wijntje, maakte de avond compleet.
Bij een volgend bezoek aan Maastricht kom ik heel graag weer terug.
Jansenbijvoet .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We hadden geluk mef het weer en de mooie plek op het buitenterras. In mediterrane sferen waren service, decor, wijnen en natuurlijk het eten perfect!
Sylro.dewit .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bediening uitstekend! Eten heerlijk-goede wijn kaart. Locatie vlakbij OLV Plein en goed hotel Derlon(10 meter om de hoek)
Hier eten is genieten
John G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag avond heerlijk buiten gedineerd. Prachtig terras (tafels wel dicht op elkaar maar toch sfeervol). Chefs menu gekozen: voor-, tussen en hoofd gerecht en samen een creme brulee gedeeld. Voor (oa hollands maatje) en tussen (bisque) gerecht waren verrassend van smaak en opmaak. Het hoofdgerecht was lekker (vd haas) maar eenvoudig (rosti/aardappel). De bij paprikas waren zacht en flauw van smaak.
Bediening attent en vriendelijk. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Mooie parel in het sjiek gedeelte van Maastricht-centrum. We zaten lekker op het terras, op een warme middag. Een smakelijke gin-tonic en een heerlijk 2-gangen menu. Toen we het nagerecht van de buren zagen (aardbeien met ijs en gezouten caramel), konden we de verleiding niet weerstaan en hebben we dat alsnog maar besteld. Kundige bediening en fraai tafellinnen, helemaal goed!
Harold G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Goed gegeten met z'n 4-en met een goed aperitief en wijnen. Bediening doet erg zijn/haar best en is vriendelijk, maar moet en kan beter. Dat blijft helaas hangen: dames niet als 1e bedienen en ze daar diverse malen op gewezen, voor je langs gaan tijdens het afruimen, blouses (half) uit de broek van het personeel, te gehaast dessert en koffie/thee willen uitvragen. En als klap op de vuurpijl om 23:30 uur (met nog 4/5 tafels bezet?) met droge ogen aangeven geen koffie meer te schenken, want het apparaat is schoongemaakt! Laatste tip: kijk de (Google?) vertalingen in het Engels en Frans na op de kaart . Echt .... Locatie, decor en eten zijn goed, het enige -zeer belangrijke onderdeel- dat niet in lijn is hiermee, is de bediening.
Karin-N .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Bediening was zeer professioneel en attent. Wijnadvies was goed en eten was heerlijk en van een hoog nivo. De binnentuin is een geweldige plek om te zitten. De bediening gaf je echt het gevoel dat je welkom was en je niet hoefde te haasten. Aanrader is ook het voorgerecht wat wij namen, Pata negra ham, schuim van aardappel en eendelever met olijfolie roomijs.
Hanneke_v_erp .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij 't plenkske. Leuk enthousiast jong team op een prachtige locatie. Een fijn rustmomentje in de drukke stad. Echt een aanrader!