Meer informatie over restaurant 't Plein

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 21:30
Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
H&M S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Speciaal diner met een speciaal menu. Heerlijke smaken met bijpassende wijnen en persoonlijke aandacht, super avond gehad!
Dank voor de positieve reactie, fijn om te lezen!
MaxWK .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een culinair feest en een bijna letterlijk imponerend gastheerschap van Reitse Spanninga. ´We beginnen met een amuse van kleine oesters en vervolgens een huisgemaakt erwtensoepje´, zegt Reitse en zo geschiedt. De rest van ons menu suggereert hij nogal nadrukkelijk, net als de bijpassende wijnen. Maar, zijn keuzes zijn perfect! De gerookte ganzenborst, de skrei en de twee bereidingen van hert waren heerlijk. De bediening verdient aandacht, maar dit minpuntje wordt verdrongen door de zalige herinnering aan de culinaire topavond! De (hoge) prijzen weerspiegelen de kwaliteit. We komen terug !
Desirée K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten hier, zoals altijd!
Gisteren met onze zoon geweest, die we al lang hadden beloofd eens naar een echt chique restaurant te gaan. Hij keek z'n ogen uit. Hij was onder de indruk van de presentatie en uitleg over het eten. Net zoals van de persoonlijke rondleiding door de keuken.
Het personeel was net zo van hem onder de indruk, omdat hij zo genoot van het eten en zelfs de oesters proefde (terwijl ze met zelfgebakken chips voor hem aankwamen, omdat ze dachten dat hij de oesters niet zou eten).
Dit restaurant blijft op onze lijst van favorieten staan.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Gisterenavond gekozen voor menu . Aan de keukentafel waar je met andere gasten kunt aanschuiven. Leuk idee. Gezellige mede-eters! Eten heerlijk. Bediening fijn. Goede gastheer en gastvrouw!! Ook de wijn was top. Dank voor leuke avond.
Ambiculent .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wij hadden afgelopen week het jubileummenu: 3 gangen voor 27 euro. Kwaliteit uitstekend, prijs schappelijk.

Het hoofdgerecht was rode poon of eend. Ik vroeg de serveerster wat voor groenten er bij die gerechten zaten. Ze wist dat niet, maar wilde het niet toegeven, gaf geen antwoord en draaide er maar omheen. Uiteindelijk ging ze op mijn uitdrukkelijke verzoek naar de chef om het te vragen, waarop ik mijn hoofdgerecht koos. Na een verdere uitleg over het menu en enkele woorden over het toetje, beet ze me toe: ik heb liever dat u weggaat. De brutaliteit ten top dus. Ze bleef ook maar ontkennen dat ze niet wist welke groente er bij het hoofdgerecht zaten. Bij de verdere bediening keek ze me nauwelijks aan. Als ik haar was geweest, had ik de tafel door iemand anders laten bedienen.

Uiteindelijk zei ze nog wel, mij wederom niet aankijkend, dat er sprake was van een valse start, maar ze wilde niet toegeven dat zij de valse start maakte. Een kopje koffie van het huis kon er ook al niet af. Ze bleef zichzelf maar verdedigen, met als enige argument: ik ben al 27 jaar eigenaresse van dit restaurant.

Deze mevrouw moet zich wat nederiger opstellen en een minder grote mond opzetten. Als ze dat doet, hoeft een bescheiden vraag niet uit te groeien tot een grote ergernis.
Culinairgenieten01 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij 't Plein in Joure.
Fijne sfeer, chique en warm- gezellig en een top-bediening.
Erg aardige en persoonlijke medewerkers
Het eten is fantastisch en zeer verfijnd van smaak. Aanrader!
Schijndel .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Zaterdagavond 17 november 2012 gegeten bij 't Plein. Ontvangst door gastvrouw is hartelijk en persoonlijk. Je voelt je meteen op je gemak, ondanks onze niet echt gepaste kleding Iedereen is direct voor je in de weer. Aankleding van het restaurant vinden wij mooi, rustig en er is voldoende ruimte tussen de tafels. Mooi licht ook. De gastheer is zeer enthousiast in het aanprijzen van zijn menu en ik houd er wel van dat hij eerlijk is als wij die suggestie afwijzen. Hij laat ons verder de ruimte om iets anders te kiezen. Wij hebben echt voortreffelijk gegeten, en zijn het er over eens dat wij zelden zo iets verfijnds geproefd hebben. Alles is perfect van de zelfgemaakte amuses tot de perfecte Irish coffee. Professioneel personeel met oog voor de gasten. Na het eten nodigt de gastheer ons nog uit voor een rondleiding door zijn bedrijf, mooi om ook eens letterlijk in de keuken te mogen kijken. Wij hebben echt een top-avond beleefd bij 't Plein waar men nog echt aandacht heeft voor de gast en wij vinden dat het grote pluspunt van deze hele brigade. Zeker een aanrader als u in Joure bent.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Met de boot in Joure, dus nu naar 't Plein. Gekozen voor het 5 gangen menu met wijnarrangement, een ietsje aangepast vanwege de heerlijke zwezerik uit de voorgerechten. Mooie verse producten in een prachtige opmaak. Alles goed op smaak. Bediening attent en kennis van de producten. Lokatie in het centrum in een mooi oud pand. Het is prijzig maar daar krijg je een feestje voor op je bord en in je mond.
Vos42 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Prima gegeten. In dit restaurant wordt absoluut goed, en soms zelfs verfijnd eten, geserveerd. Smaken op het bord zijn goed op elkaar afgestemd. De eigenaar is soms wat enthousiast aanwezig In een informeel gezelschap is dat geen groot probleem, maar het valt soms iets te veel op. Als je in de buurt bent, zeker een keer de moeite waard.