't Pläske

Kerkplein 24 7631 EW Ootmarsum Nederland Kaart

Over het restaurant 't Pläske

Vanwaar de naam ’t Pläske horen wij u denken?
De naam van dit restaurant vindt zijn oorsprong uit het verleden.Al ver voordat hier heerlijke gerechten werden geserveerd, was dit een andere plek voor de bevolking van Oatmössche.Boeren gingen vroeger voor het naar de kerk toegaan eerst even een plasje doen in het straatje genaamd ’t Pläske.Een boom zei: “Ik mag me vergissen, maar ik geloof, dat het goed was te beslissen om elders te gaan staan en niet naar ’t straatje ’t Pläske gaan, want daar moet je je kop telkens missen.”

Meer informatie over restaurant 't Pläske

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant 't Pläske

Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Na leuke dag Twente vandaag ter afsluiting van een aspergemenu genoten bij 't Plaske. Vriendelijke Twentse meiden in de bediening die van aanpakken houden, Wel met onmiskenbaar Twents accent,... Zou u nog wat te drinken 'lusten'.. en nog meer van die grappige uitdrukkingen. Gerechten waren allemaal goed verzorgd. Heerlijke volle aspergesoep met zalm en daarna asperges met Twentse Ham. Het nagerecht was echt too much..... niet echt verfijnd... softijs, kwak slagroom en mega zware cheesecake .....dat had ons inziens wel wat meer aandacht mogen hebben.......maar..we gingen na een prachtige dag met goed gevuld buikje huiswaarts.
Ellis G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk gegeten en mooi terras. Gastvriendelijk..
els D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
heerlijk gegeten! saté en biefstuk. Allebei prima en bediening erg vriendelijk. En snel. Middags een bittergarnituur was ook heerlijk. Kortom een goed restaurant voor redelijke prijzen.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
In dit mooie stadje had mijn schoonvader dit restaurant uitgekozen. Ik was wat gereserveerd gezien de commentaren op de tripadvisor. Het viel gelukkig erg mee. We waren vroeg (kwart over vijf) maar werden hartelijk welkom geheten.
Lokatie is perfekt. De kaart is overzichtelijk. Wel voldoende keus. Tournedos heerlijk mals en de zalm was ook heerlijk.
Toetjes waren heerlijk. Prijs/kwaliteitverhouding is prima. De rekening viel alleszins mee.
Wel een tip. Er waren best veel vliegen in het restaurant. Misschien is hier iets aan te doen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk op het terras gezeten en van een goede en fijne lunch genoten. Vlotte bediening en zeer gastvrijheid. Aan te bevelen.
Aly L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Voor een hapje streken we met z'n vieren neer op het terras van 't Pläske in Ootmarsum.
Alle vier bestelden we saté van de haas, een kleine portie die alleen tijdens de lunch wordt geserveerd.
Wij mochten echter op dinertijd de klene portie bestellen.
De saté smaakte echter zeer droog, aan de satésaus zat weinig smaak. Wellicht 's middags al klaargemaakt en voor ons opgewarmd? Jammer!
jansmit1956 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Afgelopen week aspergemenu gehad bij t plaske te Ootmarsum. Ondanks de drukte was het menu perfect! De bediening was zeer vriendelijk en vroeg zelfs of we bij het hoofdgerecht nog even wouden wachten. Hier weten ze nog wat oprechte gastvrijheid is.

Wij komen zeker terug!