Meer informatie over restaurant 't Pestengasthuys

Uitmuntend
9,1
Rick W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Prachtig pand, super eten, excellente wijn combinaties en goede prijs kwaliteit. Wij hebben net als veel gasten voor het 5 gangen chef menu gekozen en kregen achtereenvolgens na de amuse als voorgerecht een pakketje van rettich, zalmbuikje en bulgur als tussengerecht perfect gegaard stukje tarbot met broodkruim, worstje van tarbot, bernaise mouse en pompoen risotto als tweede tussen lam met kroketje met kalfstong en daarbij aardappel popcorn als hoofd hertebief met bimi en jus van rode biet aardappel wortelstamp en gefermenteerde knoflook en na een dessert amuse als dessert een peer gevuld met chocolade en rozebottel mouse en soesbeslagwafel en en en
Mona V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Aanrader! Het was allemaal goed verzorgd, Gezellig en vriendelijk personeel, het eten is met zorg bereid. Alles was top!
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met hoge verwachtingen bij dit restaurant gereserveerd. Een prachtig oud pand, vriendelijke bediening. We kozen voor het 7-gangen gastronomique menu met een wijnarrangement. De borden waren plaatjes om te zien en de smaken waren geweldig, ook in combinatie met de wijnen. De akoestiek is niet helemaal top, gezien de hoogte van het plafond, de muren en stenen vloer. Maar dat zorgde er ook voor dat je niet kon horen wat er aan de andere tafels gezegd werd. De hele avond werden we in de watten gelegd en we voelden ons echt te gast. Het is wat prijzig om hier te eten maar het niveau is helemaal top en absoluut de moeite waard! Als we één verbeterpuntje mogen noemen zijn dat de houten stoelen; weliswaar met stoffen zitting maar na 4 uur tafelen een houten achterwerk gekregen.
Mimi V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
super lekker, uitgebalanceerde smaken, ingrediënten, aangepast aan het seizoen, mooi gevarieerd, de basissmaken komen perfect over, zonder overdrijving. Een aanrader, op jullie lijstje zetten, een ervaren Belg
Agnes M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad! Het was fijn.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk gegeten vanavond.
De vriendelijke bediening geeft een warm en welkom gevoel.
We kozen een 5 gangen verrassings menu met deels bijpassende wijnen en bij de piece een zelfgekozen fles.
Alle borden waren prachtig opgemaakt en de wijnen paste er perfect bij.
We werden goed geadviseerd voor een versterkte wijn bij de kaas, deze was heerlijk! Ook heel attent dat het pré dessert een kaas variant was, ipv zoet omdat we kaas als dessert hadden gevraagd. Nogmaals dank hiervoor en voor de uitstekende service, voor ons was het een waar feest om hier ons weekend Zwolle te mogen afsluiten. Heel graag tot ziens!
EJM H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vriendelijk, correct, geregeld navraag of alles naar wens is, mooie smakelijke gerechten, fijne ambiance. Blij verrast met de bijzondere aandacht vanwege ons 5 jarige jubileum als maatschap.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wat een absolute verademing. Heerlijke gerechten. Prima wijn arrangement. Mooie aandacht geeft veel rust en tijd om van de heerlijke gerechten te genieten. Tarbot was top.
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wow, wat voor een prachtig restaurant. Daarom eerst de historie van dit monumentale pand, dat ik van de website heb: Geschiedenis 't Pestengasthuys Rond 1450 is in Zwolle het Pestengasthuys gebouwd aan de buitenkant van de stadsmuur, als "ziekenhuis" voor mensen, die aan de pest leden. In deze tijd heerste in Europa een pestepidemie, waar uiteindelijk 25 miljoen mensen aan dood zijn gegaan. (25% van de bevolking). De pestlijders moesten geïsoleerd worden van de rest van de bevolking. De zieken werden verpleegd door nonnen, die zichzelf tegen besmetting beschermden, door een kap op te zetten met een "lange snuit", waar kruiden in zaten. De verpleging was in de meeste gevallen van korte duur en bestond voornamelijk uit het voorzien van de patiënten van goed eten en drinken. Kwakzalvers bevalen eidooiers met saffraan aan. Uit de Zwolse bevolking waren 8 mannen aangewezen, die de doden moesten begraven. Als dank hiervoor kregen zij, eens per jaar, twee vaten bier. Nadat de pestepidemie was afgelopen, heeft 't Pestengasthuys dienst gedaan als soldatenhospitaal en als huis voor het weversgilde. Het pleintje voor 't Pestengasthuys heet dan ook het Weversgildeplein. Daarna heeft het gebouw nog gefunctioneerd als; armen-weeshuis, pak/opslag huis, woonhuis, edelsmid atelier, en boekhandel de Slegte heeft ooit zijn boeken hier uitgestald. Enkele eeuwen na de bouw van het pand, is de stadsmuur verplaatst in verband met de groei van de stad. Dit is de reden, waarom het gebouw nu in het centrum van de stad gesitueerd is en valt onder monumentenzorg. Maar dit was niet de grond, waarom wij dit restaurant bezoeken wilden. Bij ons gaat het om eten en drinken. Voor een zondagavond was het restaurant goed bezocht. Misschien ook omdat "ChefsRevolution" in Zwolle te gast was. Maar dat ter zijde. En al vooraf gezegd: 't Pestengasthuys verdient het. Heel vriendelijke service en een menu, dat geweldig lekker en goed was. Mooie en erg smakelijke ingrediënten. Ten opzichte van ons bezoek aan een sterrenrestaurant (1 ster) de avond daarvoor, doet dit restaurant zeker niet onder. Daarom is mijn mening, dat de grens tussen wel of geen Michelinster vaag is. Voor mij hoort 't Pestengasthuys er één te hebben. Waarom? Met een Michelinster wordt bedoeld, dat de keuken bijzonder goed is, zodat dit bijzondere aandacht verdient. En dat deed het menu helemaal. U kunt kiezen uit de menukaart of uit een meer gangen menu. Ons voorkeur was het Menu gastronomique (7-gangenmenu) - 69,50.- Euro. Eerst nog iets te knabbelen en na de amuse werden wij met drank en eten verwend. Een absolute aanrader!!!! De rekening voor deze avond was (incl. 2 flessen water, 2 flessen wijn, 2 x 7 gangen menu, koffie en thee) 238,50 Euro. Zeer fair geprijsd en helemaal als je ziet, wat daar soms in een sterrenrestaurant met een ster voor gevraagd wordt. De Keuken: Cijfer 8 (richting 8,5): Heel goede keuken, mooie ingrediënten, smakelijke composities, een tripje waard Chapeau, 't Pestengasthuys, tot ons volgende bezoek in Zwolle.
Rimke G.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben ter gelegenheid van onze 27e trouwdag een heerlijk 5 gangen menu gegeten in een prachtig pand met uitstekende bediening. Mooie porties en zeer passende wijnen. We wilden niet 5 volle glazen, geen probleem dan delen jullie toch voor dezelfde prijs. Zeer value for money als je van echt lekker eten houdt.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op de één of andere manier zijn we de laatste jaren 't Pestengasthuys wat ontrouw geworden. Dat ligt meer aan ons en de verbreding van het aanbod in Zwolle dan aan dit geweldige, en al jaren op constant goed niveau presterend, restaurant. En zo komt het dat we de laatste twee keer dat we er waren, zakelijk aten om een afscheid te 'vieren'. Zelf vind ik daarvoor de locatie wat minder geschikt. De vide is prima en intiem voor een grotere groep, maar zodra er 'gesproken' moet worden is het lastig dat beneden (terecht) het leven door gaat. Maar ondertussen genoten we als van ouds van heerlijke gerechten, goede bijpassende wijnen en een mooie entourage. We werden met overgave bediend door twee toegeweide jonge mensen die (nog) wat strak in hun professionele vel zaten. Binnenkort maar weer eens 'gewoon', beneden genieten van het goede van 't Pestengasthuys.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heerlijk en verassend. Ik kan het aan iedereen aanraden om een 7-gangenmenu te kiezen. De gerechten zijn goed op elkaar afgestemd.
MaryMarc .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Fantastisch gegeten. Het was weliswaar kliekjesavond (dag voor het restaurant dicht ging). Maar dat was nergens aan te merken. Pracht smaakvol menu met heerlijke ingrediënten en zeer vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
Smullertjes2 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij hadden het 7 gangen diner en dit was zeer goed opgebouwd. De juiste smaken op het juiste moment. Op het moment dat je denkt dit wordt wel heel veel krijg je weer wat lichters. Het was echt smullen en een aanrader!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Als verrassing mijn vriendin meegenomen naar 't Pestengasthuys. Ondanks haar wensen (geen ei, geen rauwe vlees of vis en geen chocola) toch genoten van een heerlijk drie gangen verrassingsmenu. Je wordt door het uiterst vriendelijke personeel helemaal in de watten gelegd. We werden allereerst ontvangen door een van de gastvrouwen en naar onze tafel gebracht waar wij de vraag kregen voor een drankje. Hierbij kregen wij een zoutje geserveerd. De verschillende gerechten volgden elkaar in prettig tempo op met een duidelijk uitleg van de verschillende onderdelen op het bord.

Samenvattend: wij hebben genoten van een gezellige avond in een prachtig pand met vriendelijke personeel en heerlijke gerechten.
Wendy C.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het jubileummenu was een werkelijk feestje niet alleen qua smaak, maar zeker ook voor het oog. Weer heerlijk genoten, denk niet dat het weer 7 jaar duurt voor wij terugkomen.
Info769 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Toprestaurant. Heerlijk gegeten. Vlot en vriendelijk bediend, zonder lange wachttijden tussen gangen. Keurige prijzen. Aanrader. Wij komen zeker terug.
Eloisekooijman .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Leuk pand, mooi ingericht, gezellige tafel voor 8 personen op de vide op de eerste etage. Aardige voorkomende bediening - goed advies mbt de wijn keuze. En het verrassings menu was heerlijk: met name het hoofdgerecht. Wat ons betreft een dikke 9 zeker gelet op het prijs niveau.
Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Genoten van het diner met de lekkere wijnen en goede service. We komen graag nog eens terug op deze locatie. We hebben een leuke tafel bij de open haard!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met 5 personen diner. Ik had het 3 gangenmenu met rouleau van zeewolf, black angus met truffel en een super nagerecht met abrikoos en passievrucht. Heerlijk gegeten mooie wijnen erbij. Attente bediening en extra aandacht voor een tafelgenoot die slecht ter been is.