't Pakhuus

Haven 8 1792 AE Oudeschild Nederland Kaart

Over het restaurant 't Pakhuus

Proef het mooie Texel

Een begrip op dit prachtige eiland, gelegen aan de haven van Oudeschild. Geniet van Texelse streekgerechten in een stijvolle, tijdloze ambiance. De chef heeft lokale producten hoog in het vaandel staan. Zo wordt al het vlees op het eiland geproduceerd en komt 90 procent van de vis uit de directe omgeving.

Meer informatie over restaurant 't Pakhuus

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Tijdens een weekend Texel hebben we hier geluncht. Chique restaurant, met een mooie inrichting. Kozen voor een broodje garnalen en een broodje met mini garnalenkroketjes. Dat was met recht mini te noemen. Dat was wel erg weinig kroket voor EUR13. Smaak was verder wel uitstekend.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
2 x Heerlijk gegeten hier. We zijn voor de 2e maal hier geweest omdat we het de 1e keer al zo leuk vonden. Goed gastheerschap met verstand van zaken en een passie voor het vak. En niet te vergeten, wat een mooie inrichting ! Dit adres komt absoluut op ons lijstje te staan voor een volgend bezoek aan Texel !!!
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk gegeten! En een fijne bediening door Joyce. Hier komen we zeker terug. We hadden verteld dat we er waren vanwege onze 20e trouwdag. Bij vertrek ontvingen we daarom een lekker flesje wijn. Een dikke pluim voor de gastvrijheid!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Geweldige lunch genoten. Prachtig gelegen restaurant aan de haven met zeer gastvrije bediening en erg professioneel . De gerechten waren stuk voor stuk erg fraai klaargemaakt en van goede kwaliteit. Wij komen hier zeker terug ook voor het diner. Een absolute aanrader die je in eerste instantie niet in Oudeschild verwacht.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Genoten van een lunch in de zonnige serre van dit restaurant. Begonnen met een dozijn oesters met een flesje grillio. Oesters waren heerlijk vers en de wijn fris en goed op temperatuur.

Voor de lunch hadden wij een visplateau, wat bestond uit kabeljauw, griet, heek en zeebaars. Allen goed gebakken. Enige minpuntje is misschien dat het allen witvis is en er geen saus bij geserveerd werd. De friet, groente en salade was echter wel erg smaakvol.

Na de lunch bij de openhaard genoten van koffie en een mooi glas highland park.

Bediening is proffesioneel, attent en aller vriendelijkst. Helaas hadden wij al dinerplannen maar we komen zeker nog eens terug.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben hier geluncht met een wat groter gezelschap. Heerlijke oesters en heerlijke salades met vis gegeten. Opvallend attente bediening. Mijn ouders kregen flesje wijn mee, mijn man kreeg een nieuwe koffie omdat die koud was geworden. Zou hier graag nog een keer terugkomen.
G B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Toppie, voelden ons erg welkom, eten was heerlijk. Behoeft geen toetje als je merkt wat voor lekkers je bij de koffie krijgt.
D V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Tijdens onze zomervakantie hier geluncht. Prachtig plekje aan de haven. Wij zaten op het terras en dat was heerlijk. De kinderportie pasta was erg klein en onze zoon ging helaas met trek weer van tafel. Binnen zag het er ook heel erg mooi uit. Prijzen vonden wij aan de hoge kant.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Prachtig gelegen. Leuk visrestaurant met een gevarieerde kaart op de iPad. Mooi uitzicht op de haven. Het eten is redelijk, mist de finesse, op de borden veel garnituur. Bediening is vriendelijk. Wel jammer dat de bediening niet scherp is. Men loopt diverse keren langs, ziet lege glazen, maar vergeet te vragen of we (nog) wat willen drinken. Zelfs als men het hoofdgerecht brengt, vergeet men (ondanks de lege glazen) te vragen of we nog een wijntje of drankje willen... Dus vragen we er steeds zelf maar om.
Gilbert K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
11-09-2016 bezocht. Na bijna twintig minuten wachten op terras naar binnen gelopen en om service gevraagd. Enkele minuten later verscheen iemand die in plaats van behoorlijk de bestelling op te nemen misplaatste grappen stond te verkopen. Voedsel matig. wij komen er niet meer.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vorig jaar waren we hier ook maar we namen ons voor om hier niet weer te gaan eten vanwege de slechte service en het hoekje waarin we werden geplaatst. Dat ondanks de reservering.
Toch wilden we het hier nog eens proberen omdat je hier uitstekend kunt eten.
Niet gereserveerd en zo te zien genoeg plaats.
Helaas werden we weer aan hetzelfde tafeltje geplaatst en dus weinig of geen uitzicht. Onze vraag om een andere en ook grotere tafel met wel uitzicht bleek dat onmogelijk. De bediening vroeg er wel naar bij de leiding maar kreeg geen groen licht om ons een andere tafel te geven. Dus eigenlijk niets verbeterd t.o.v. vorig jaar.
De bediening was goed en de door ons bestelde zeetongen waren prima.
Jammer dat dit heerlijk eten werd overschaduwd door de starre houding van de leiding. Toen wij weggingen waren de door ons gewenste plaatsen nog vrij.
rutheke .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat hebben we gisteren weer genoten van jullie elke keer weer is het gewoon top. Bedankt team van het pakhuys . Dit is echt een aanrader voor iedereen die van vis houd .
XanderWitjes .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Erg sfeervol restaurant, met fijne collectie van oesters en een leuke lunchkaart in Ipad vorm met erg smaakvolle gerechten, erg lekker, we gaan van de week nog een keer om te dineren.
Aanrader, professionele bediening en geen gerommel. Topper!
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij binnenkomst werden wij zeer netjes en warm onthaald door de ruime ploeg bedieningsmedewerkers. Allemaal even vrolijk.
We begonnen met twee glazen heerlijke cava en een proeverij van oesters (zeer de moeite waard). Als voorgerecht aten we langoustine in kreeftenbisque met een ravioli van king crab en een fris voorgerecht van makreel. Alle twee zeer smaakvol en mooi gepresenteerd.
Het hoofdgerecht bestond voor mij uit de gegrilde heilbot en voor mijn vrouw het Texels lam. Heerlijke gerechten die ruim geportioneerd zijn. Voor ons had dat niet echt gehoeven, maar er zijn uiteraard ook gasten die alleen een hoofdgerecht bestellen.
Toch nog een dessert genomen, de aardbeien met witte chocolade en de rabarber. Ook lekker maar omdat de rest heel erg lekker was de minste gerechten.
Mooie wijnkaart, al zou deze iets spannender mogen naar mijn mening. Veel bekende namen. Wel bij het dessert een heerlijke wijnsuggestie op de menukaart, welke we dan ook genomen hebben. Heerlijk!
Al met al een fantastische avond met zeer goede bediening. De heer die ons hielp was zeer professioneel en wist duidelijk veel over de wijnen.
We kregen bij het verlaten nog een flesje huiswijn mee omdat het een speciale avond voor ons was geweest, heel erg attent.
De dame was zoals je bediening wil zien in een restaurant. Heel spontaan, super vriendelijk en zeer behulpzaam maar ook helemaal zichzelf. Top!
Bauckje .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
heerlijke avond gehad in 't Pakhuus. Net als mijn recensie 2 jaar geleden, opnieuw volop genoten. Uitstekende bediening, heerlijk eten en goede ambiance.
Kortom onmisbaar bij een bezoek aan Texel.
Zeker het fruits de mer plateau is een aanrader!
Wij komen hier zeker terug
Smartie-uit-eten .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijke lunch bij dit restaurant na een rondvaart over de wadden naar de razende bol. Menukaart is een iPad. 4 oesters vooraf. Kindermenu patat of spaghettie met heek en sla voor de kinderen. Broodje met waddengarnalen en een pasta met waddenkokkels voor de ouders. Heerlijk met een glas witte huiswijn. Als er iets beter kon was het het zoutgehalte van de pasta. Gelukkig lag de enorme stapel waddenkokkels er bovenop. De "soep" waarin de pasta zat was bremzout.
Cari V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Al jaren komen wij op Texel en is het Pakhuus een van onze vaste adresjes. Het ligt prachtig in de haven van Oudeschild en je zit leuk in de serre, en we konden er altijd heerlijk lunchen of dineren met spartelverse vis en Texelse garnaaltjes.
Sinds een tijdje is het Pakhuus echter in andere handen overgegaan en helaas merkten we dat aan het eten: waar eerst de vis echt in zijn waarde gelaten werd en simpel, maar supervers werd bereid en opgediend, waren het nu veel meer "cheffy" gerechten / combinaties waarbij de smaak echter tegenviel.
We hadden het 4-gangen verassingsmenu genomen (waarvan de gerechten wel gewoon op de klaart bleken te staan): vooraf king crab met mayonaise en zuring: een grote berg krabvlees waar niet veel smaak aanzat, en de garnituren voegden eigenlijk weinig toe. Daarna zeebaars (ipv coquille in verband met een allergie) met parelgort en cepes: op zich een mooie combinatie, maar de verhouding tussen gort en (tikje overgare) vis klopte niet. En de truffel shavings op de rand van het bord (?? als je wilt dat mensen iets opeten, doe het dan op het gerecht!) hadden nauwelijks smaak!
Als hoofdgerecht de dagschotel van heek met groentengarnituur en tompinamboer-puree. Best smakelijk, maar niet bijzonder, en opnieuw stal de vis niet de show zoals wel zou moeten in een visrestaurant. Het toetje van gepocheerde peer met kaneel en kruidnagel-ijs was eigenlijk het beste gerecht van de avond... Ook hier weer nogatine (op zich lekker erbij) op de rand van het bord in plaats van over het gerecht.
Service was prima, vriendelijk en voorkomend en er werd goed rekening gehouden met mijn allergie (ook in de gerechten voor mijn man!). Maar zoals een eerdere recensent ook al schreef, het lijkt alsof de jonge chef iets teveel wil en daarom het belangrijkste (goed bereide, verse vis) een beetje uit het oog verliest. Jammer!
maurice V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Heerlijk oesters gegeten en de tarbotine en kabeljauw waren ook prima op smaak. De droge witte wijn was prima op smaak en temperatuur. De gastvrouw was heel vriendelijk en had alle tijd om ons te woord te staan. Ben je Tessel enhou je van lekker eten in een mooie ambiance...HET PAKHUUS.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
't Pakhuus...heerlijk verse vis, heel mooi en ontzettend goed klaar gemaakt.
Verse oesters, ruime keuze, lekkere wijn erbij...wat wil je nog meer?
't Pakhuus is een bijzonder goed en lekker vis restaurant wat in onze ogen grote prestaties levert. De keuze is reuze maar niet heel groot, want, de vis moet ook wel voorradig zijn.
De hulp en raad die je krijgt van het personeel is heel goed, met veel kennis en verstand van zaken. 't Pakhuus is een aanrader voor iedereen die op Texel graag heel goed vis wil eten.
Een klein dingetje viel ons tegen, en dat komt helaas wel eens vaker voor.
Na ons geweldige diner, met oesters, voor en hoofd EN dessert vroeg de alleraardigste eigenaar of we nog een kopje koffie lusten, heerlijk!
En die kwam, met bonbonnetjes erbij. Wat aardig! Dan vinden wij eigenlijk 2 dingetjes. 1. zeg dat het voor eigen rekening is, en 2. als je er dan ook nog eens bonbonnetjes bij doet (ongevraagd) en vervolgens een "Koffie Compleet 2x" op de bon zet...dan snappen wij het niet zo heel goed.
In G.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Een prachtig restaurant op een prachtige locatie. Heerlijke gerechten op de menukaart. Afgelopen zondag hier geluncht met mijn vriend. De wijn was goed en mijn vissoep was heerlijk. Mijn vriend had heerlijke garnalenkroketjes. Een minpunt was dat we dicht bij de deur zaten waardoor we soms op de tocht zaten. De kok heeft ons nog even uitgelegd welke verschillende schelpen ze allemaal serveren. Zeker een aanrader voor als je vis op Texel wilt eten!