Meer informatie over restaurant 't Pakhoes

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Angélica S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Als voorgerecht de zalm met zure room en bellini's gegeten. Als hoofdgerecht de tong. Deze was top en zoals het hoort in de roomboter gebakken. Het kaasplankje met een port was niet te versmaden en mijn tafelgenoot heeft genoten van de hazelnootparfait met caramel. Als slot een kopje koffie. Dat was niet zomaar een kopje koffie, maar versierd met allerlei lekkernijen. De ambiance was sfeervol! Heel vriendelijk en onderhoudende gastheren en vrouw. Persoonlijke aandacht!! Wij komen hier zeer zeker terug. Angélica Stevens uit Amstelveen
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vriendelijke ontvangst, fijne ambiance, echt voor een intiem dinertje is het hier goed toeven, niet in het minst om de sfeer, het eten was ook zeer goed verzorgd en zeer smakelijk. De groene asperges - waar je nu in het voorjaar naar uitkijkt- waren heerlijk bereid met een zalige dressing van truffel en de trio van visgerechten zeer smakelijk. Als hoofdgerecht de skrei vergezeld van een lekkere saus. Koken kunnen ze hier! We dronken er een mooie sancerre wijn bij. Onze avond was geslaagd. We komen nog eens terug in de zomer. Heb je iets te vieren dan is dit echt een aanrader.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ik ken en kom al lang bij 't Pakhoes. De laatste jaren minder. Maar wat was het een aangename verassing afgelopen zaterdag! Het eten en de bediening was werkelijk perfect! Het is heerlijk om gasten te introduceren in een restaurant, en alles klopt! Thanks! Erik en Annelies
D30 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Teleurstellend niveau. Afgelopen weekend hebben we hier het 4 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement gegeten. Bediening verkliep rommelig, er zat erg veel tijd tussen de gangen en het niveau van de gerechten stond echt niet in verhouding met de prijs. Dieptepunt een (niet gare) appelbol als dessert. We hadden goede verhalen over dit restaurant gehoord van vrienden die hier 5 jaar geleden hadden gegeten, maar niveau is blijkbaar erg achteruit gegaan.
VoskeJA .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Helaas hadden wij andere verwachtingen bij dit restaurant. De prijs maakt ons normaal gesproken niet uit (we betalen liever meer als we maar lekker eten), maar het eten viel echt tegen. Vis en zwezerik waren beide redelijk droog en echt super weinig. Vond van beide gerechten alleen de rissoto die erbij zat heerlijk. De wijnen waren waren ook lekker. Maar de rest was echt beneden de maat. Als laatste kreeg ik mijn koffie als eerste terwijl mijn vriend nog lang zat te wachten op zijn toetje. Mijn koffie was dus al lang op toen zijn toetje nog moest komen. Het viel allemaal zo tegen, dat we er toen wel klaar mee waren. We kregen ook niet het idee dat men er zin in had en ons graag tevreden de deur uit wilde laten gaan. Wat vrolijkheid kan geen kwaad, we komen hopelijk allemaal voor onze lol.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op deze heerlijke zomeravond gegeten bij 't Pakhoes. Alles was top geregeld, de bediening, de gastvrijheid, maar vooral het eten met het bijbehorende wijnarangement was fantastisch. We zullen hier zeker nog eens gaan eten bij ons volgende bezoek aan Maastricht.
Quichote .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Goede keuken, niet voor de grote eter, wel voor de dikke portemonnee. Alle gerechten ingehouden verfijnd van smaak en met zorg opgediend. Apéritief van limoncello met witte wijn is meer iets voor de zomer. Complimenten voor de rode wijn, een van de minder dure van de kaart. Bediening goed, maar vriendelijkheid erg wisselend, soms zelfs kortaf. Alle porties zijn aan de krappe kant, vooral die van het kaasplankje. Jammer ook dat de kassa zo hebberig is.
Marissaschlick .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Na 15 jaar weer gegeten bij 't Pakhoes. Toen al hele fijne avond gehad en nu weer genoten. Het eten is van hele goede kwaliteit. Heerlijke ganzenlever terrine en erg malse hertenbiefstuk. Prachtig opgemaakte borden. Bij de koffie kregen wij bordje met zoetigheid een dessert op zichzelf! Fijne bediening, professioneel en ongedwongen. Hele fijne avond gehad komen zeker weer terug maar dit keer eerder dan 15 jaar!
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Ontzettend lekker gegeten met een grote groep ivm werk-diner.
Balans tussen voorgerecht, soep, hoofdgerecht en dessert was erg goed. Daarbij ook aardige wijnen geserveerd.
Jolande S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
De wijn was bijzonder lekker, ook de desertwijn, een sherry achtige wijn was heel erg lekker. Alle gerechten zagen er mooi en verzorgd uit en alles was heerlijk. Het bedrijf heeft een eigen biologische tuin waaruit veel producten worden gebruikt. De bediening was zeer persoonlijk en ongedwongen. De zoon van de eigenaar wist veel van wijn en kon goede adviezen geven. Je betaalt wel wat meer, maar de prijs kwaliteit is prima!!!
Awh .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Naarmate de avond vorderde raakten we toch teleurgesteld omdat de pretentie die 't Pakhoes met haar hoge prijzen uitstraalt (nog)niet waar waakt. Gelukkig werd wel kraanwater geserveerd, maar zet dat gratis op tafel (nu 2 euro per fles) als je glazen wijn schenkt van 6,80 euro per glas! De amuse, voorgerecht en hoofdgerecht waren heerlijk en werden mooi opgediend, maar gaven in totaliteit een te vol gevoel, waardoor we het dessert hebben laten schieten. Hoewel iedereen z'n best deed vonden we de bediening rommelig en de service vooralsnog beneden de maat (besteedt ook aandacht aan je gasten bij het weggaan!)
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Altijd leuk wanneer een email-reservering op persoonlijke wijze wordt beantwoord. En die persoonlijke benadering zette zich op correcte en ook erg prettige manier voort op de avond zelf. Je merkt aan de rust dat het personeel prima op elkaar en op de keuken is ingespeeld.
Een leuke intieme zaak, prettig ingericht, met een mooie ligging van het terras aan het water.
We kozen voor het 4 gangen-menu van de dag à 55,- pp. Er wordt gewerkt met pure smaken waarbij de producten zoveel mogelijk hun eigenheid behouden.
Reken daarmee niet op experimenten of 'smaakexplosies'. Leuk was dat bij het 2e en 3e gerecht steeds voor kleine tegenstellingen in smaak (en ook opmaak) werd gekozen. Enige tegenvaller was het dessert, dat zoet, machtig, zonder fantasie in smaak, samenstelling en opmaak was. Het zou aan "de kleine keuken liggen waardoor te weinig gelegenheid is voor bewerkelijke desserts".
Met wat fantasie valt er toch echt meer van te maken, zo goedkoop zijn de prijzen nu ook weer niet... Maar ja, ik kan niet koken, dus heb makkelijk praat. Gelukkig hadden beide tafelgenoten desserts ingeruild voor koffie.
Bij de rekening toch maar zo eerlijk geweest de ontbrekende VSOP en likeur aan te melden. Ipv 'dankjewel' of evt kopje koffie was het antwoord "€ 13,-." De ook op de rekening ontbrekende fles tafelwater heb ik dan ook niet meer 'aangemeld'.
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben een fijne avond gehad.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Grote pluspunten:
- niet te sjiek voor kraanwater!
- glutenvrij is geen enkel probleem, zelfs heerlijke glutenvrije broodjes!
- Menu v/d dag was heerlijk!
- Fijn terras met zicht op de Maas.
Minpunten (nauwelijks)
- inrichting is niet speciaal of hip, maar past wel bij de tijdloze kwaliteitsuitstraling.
Moon4711 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Door de jaren heen al vaak gaan eten in 't Pakhoes een streling voor de tong! Chapeau voor de chef. Een heerlijke kaart met veel variëteit wat kiezen soms moeilijk maakt. Er heerst altijd een prettige sfeer, dit komt mede door de uitstekende hospitaliteit van de gastvrouw en de jongere gastheer. Hier werkt men nog echt met een glimlach op het gezicht, en voelen wij ons altijd welkom. Zoals hier omgeving, service en culinair tafelen samen komen daarvan krijgen wij toch altijd weer dat WOW-gevoel!! Echt een aanrader.
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Heerlijk eten in een plezierige ambience. Top kok, gastvrouw en gastheer. Ruime hoeveelheid amuses. Voorgerecht trio van garnalen. Erg lekker en een ruime portie. Verder kwartel salade. Juiste garing en lekker van smaak. Hoofdgerecht gefileerde kwartel met honingsaus en uienconfiture. Fijne smaakcombinatie. Daarnaast malse lamskoteletjes. Als toetje een koffie met een hele schaal vol lekkere koekjes. Verder een heel aparte verassing met een chokoladedrankje. Erg plezierige avond gehad.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
't Pakhoes gaat voor wit goud

In een van de oudste en meest pittoreske delen van Wijck bevindt zich op de Waterpoort 4-6 restaurant het Pakhoes. Het restaurant ontleent zijn naam aan de steenkolen die hier vroeger werden opgeslagen. Nu komen er vooral mensen uit Maastricht en omgeving eten.
Het terras biedt uitzicht op de Maas. Het interieur getuigt van een goede smaak. Witte rieten maar uiterst comfortabele stoelen en fraaie close-ups van witte bloemen zoals orchideeën tegen de witgepleisterde wanden maken het geheel sfeervol.

25 jarig jubileum
Dankzij de gastvrije ontvangst van Yvonne Wolfs voel je je er meteen "thuis". Samen met haar man meesterkok Guidy Wolfs en haar zoon ober Yves maakt Yvonne van hun restaurant een groot succes. In 2014 vieren ze 25 jarig jubileum van Pakhoes het gehele jaar door met speciale menu’s e.d.
Als aperitief schenkt Yvonne een frisse aperol op basis van prosecco, buiswater, veel ijs en sinaaspappel. Het was de grote hype van het preuvenemint 2012. Zelf kiezen we toch liever voor een kir wegens de meer delicate smaak.
Wit goud menu
Wij kiezen voor het witte-goud menu a 48,50 per persoon. Daarbij schenkt gastvrouw Yvonne een riesling uit de Elzas Garnd Cru Kaefferkopf A.C. 2011 van het Domaine M.Schoech uit Ammerschwir. Een riesling met een mooie droge smaak, zuivere mineralen en veel finesses. “We importeren hem zelf”, zegt Yvonne enthousiast.
In een klein glaasje serveert ze een hapje van het huis vooraf. Het is een delicate mousse van witte asperges boven stukjes gerookte makreel.
Verwennerij voor de smaakpapillen
De eerste gang bestaat uit beetgare witte asperges met dun gesneden verse zalm en een zachte witte wijnsaus. Behendig slaat Yvonne met een groot mes een zacht gekookt eitje doormidden en besprenkelt de inhoud over deze verwennerij voor de smaakpapillen.
Dan volgt een romige aspergesoep van verse asperges met Limburgs beenham en gehakte peterselie. Dit wordt ingeschonken in een bord met grote rand en in het midden een diepe kuil. Het stijlvolle servies in harmonie met het sfeervolle interieur en uiteraard het verrukkelijke eten laat je wegdromen in een wereld van genot.
Het hoofdgerecht bestaat uit Nieuw-Zeelandse lamsrugfilet met Limburgse witte asperges en een fluweelzachte hollandaise saus. Verfrissend is de Caprese, een dessert van kiwi met aardbei, verse munt en een bolletje sorbetijs. Spannend is de vloeibare bonbon bij de koffie als afsluiting van dit verwendiner.

DReints .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Wat een onverwacht pareltje hebben we in onze favoriete stad gevonden. Het eten was heerlijk met voldoende, maar niet teveel, keuze op de kaart. Bij deze complimenten voor de keuken. De gastvrouw weet duidelijk wat ze doet, zowel qua kennis van wijnen en spijzen als van mensen. We voelden ons enorm welkom en al onze wensen/verzoeken werden op een topwijze verzorgd. Het uiterlijk van het restaurant draagt natuurlijk bij aan de sfeer, knus, gezellig en zelden zulke mooie en schone toiletten gezien. Helaas komen we niet zo vaak in Maastricht maar wanneer we weer terug komen staat 't Pakhoes zeker weer op de agenda.
Jfranken .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2013
Tijdens "Maastricht aan Tafel " de eerste kennismaking met 't Pakhoes.
Een gemoedelijke zaak in het sjiekere segment.
Gezellige inrichting, keurige, nette bediening , mooie tafelaankleding en goede, degelijke kookkunst.
Goede witte- en rode schenkwijn ( Rioja ).

ravioli met scampi en rucola, vervolgens zachtgegaarde kalfsmuis met mosterzaadjes en huisgemaakt citroentaartje met sorbetijs en Limoncello ( heerlijk) als dessert.
Gezellige avond gehad en lekker genoten voor een betaalbare prijs
Wij komen zeker terug.
Elles R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Wij zijn hier terecht gekomen via het arrangement Maastricht Culinair en hebben zeker genoten van de vier gangen en het bijpassende wijnarrangement. De gangen en combinaties vonden we echter niet erg verrassend en vrij traditioneel. De kabeljauw van de 2e gang was droog, dit hebben we gemeld en hier is verder niet op terug gekomen. De verschillende hapjes als aperitief vonden we leuk en net even anders. Het personeel heeft duidelijk verstand van zaken en zorgt voor een prettige informele sfeer.
Gkhbn .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Al meerdere keren bij 't Pakhoes wezen eten.
Ieders keer weten de chefs ons de verrassen met heerlijke gerechten.
Ook de bediening is heel sterk in wat ze doen, in veel restaurants nemen de gastheren/vrouwen zich niet de tijd voor de gast maar in 't Pakhoes kun je nog eens een gezellig gesprek voeren terwijl ze een super service leveren.
Wij blijven hier ieder jaar terugkomen!