't Ouwe Bruggetje

Voorhaven 6 3024 RM Rotterdam Nederland Kaart
‘T Ouwe Bruggetje is te vinden naast wijnkoperij Domaine Z en die twee horen bij elkaar. Je ziet dan ook meteen dat de wijnen in dit restaurant in Delfshaven een belangrijke rol spelen. Je kunt de flessen uit de winkel in het restaurant drinken voor €15 meerprijs, wat betekent dat goede wijnen heel erg betaalbaar zijn en dan krijg je daar ook nog eens goed eten bij. Het restaurant van Monique en Fred Zywickie bestaat al sinds 1989 en heeft een ongedwongen sfeer zonder poespas en het is er altijd gezellig. Fred zorgt er persoonlijk voor dat de beste kwaliteit ingrediënten gebruikt worden in het restaurant en rijdt met zijn zoon ook nog eens heel Europa door voor goede wijnen. Aan a la carte doen ze hier niet, je neemt hier het menu dat elke week volledig verandert. Twee gangen eet je al voor €29,50 (met wijn €41,50) en dat kun je uitbreiden tot 5 gangen of zelfs 7 als je vroeg boekt.

Met mooi weer kun je buiten eten op het water in de haven en is het net alsof je in Zuid Frankrijk bent. Er is plek voor 30 personen en als het kouder wordt kun je dan altijd weer naar binnen.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Kies een mooie fles wijn, of laat deze kiezen. Je wordt verrast door de goede smaak en niet door de prijs.

Over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Een hoofdrol voor smaak

In het pittoreske Delfshaven is het genieten geblazen. Prachtige wijnen en heerlijke gerechten uit de Frans-internationale keuken gaan hier hand in hand. Geen onnodige opsmuk, maar basic gerechten waar smaak de hoofdrol mag spelen. Tel daar de voortreffelijke service bij op en je hebt een culinaire topavond.

Meer informatie over restaurant 't Ouwe Bruggetje

Rene K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Cathrien B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
We hebben in ontspannen sfeer zeer genoten van de heerlijke bijzondere gerechten en de daarbij gepresenteerde wijnen van het Bob arrangement.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Al meerdere keren hier gegeten en elke keer top! Wij komen zeker nog eens terug!
Hetty S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Iedere keer weer een feest om hier te eten. Rinus, Jelle en Michelle bedienen je met veel enthousiasme en kennis van zaken. Meestal nemen we het wijnarrangement: nooit hoofdpijn achteraf. Bij iedere gang een bijpassende heerlijke wijn.
Wij komen hier absoluut terug!
Janita S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Gezellige plek, heerlijk eten en drinken.
G.G. W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
wijnarrangement goed, iets te lange tijd tussen nieuwe ronde wijn en volgend gerecht
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
De wijnen waren erg lekker!
Het menu was mooi uitgedacht met het warme weer en met mooie producten.
Persoonlijk had ik van het eten iets meer verwacht, maar mijn tafelgenoten waren zeer content.
Al met al een mooie avond en zeker een aanrader.
Anrie R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
In 't Ouwe Bruggetje in het een avond genieten. Heerlijk eten, mooie wijnen, een goede sfeer en op een prachtige plek in Rotterdam-Delfshaven. Bovendien is - gratis - parkeren meestal ook geen probleem.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Voor ons het perfecte restaurant voor een heerlijke verwenavond, ook hebben wij weer heel veel geleerd over de diverse begeleidende wijnen. Top!!
Huub V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Heerlijk eten, hele goede kennis over de wijnen en een hele gezellige en goede gasheer! Het is zeker een aanrader om uit eten te gaan kwa prijs en service verhouding.
mark J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Op zondag kliekjes menu genomen, enorm lekker. Goede porties voor de prijs. Bediening vriendelijk en attent.
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Binnen komen en je op je gemak voelen zoals je denkt ik kom thuis na een dag werken. Prima gegeten en mooi bijpassend wijn arrangementen top bediening.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijke plek! Eten is altijd van hoge kwaliteit, snaken heerlijk in balans! En de combinatie met de wijn is echt heel erg goed. Maar wat het helemaal af maakt is de enorm gastvrije ontvangst, bediening en de passie die van iedereen afstraalt. En een kennis van wijn die je maar zelden tegen komt.
Een top restaurant op één van de mooiste plekjes van Rotterdam
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Prima gegeten met ouders. Vond het geen 9,2, maar gemiddeld een nette 8. Zeker aan te raden voor een verjaardag of leuke gelegenheid.
Jurere V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Wat een leuk restaurant! Op zondag gegeten, dus duurzaamheids verrassings menu. Mooie gerechten, heerlijk wijnarrangement en hele persoonlijke bediening. Echt een topper. We komen zeker binnenkort weer terug. Prijs ook prima.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Vakbekwaam goedgeluimd personeel. Gerechten waren verrassend goed, atmosfeer uitstekend. Het was rondom geslaagd. Wij komen heel graag terug.
Corné N.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Door het schitterende weer hadden we de mogelijkheid om buiten op de 'boot' te gaan zitten. Het voelde als een zwoele zomeravond, terrasjes vol en studenten aan de kade, heel fijn!. Het ontvangst was goed en de bediening kundig en gezellig, namen de tijd voor een praatje. Enkel keuze uit suprise menu's was weer is wat anders. Het eten was goed opgemaakt en smaakte erg lekker. Kortom; een fijne tent om lekker te eten. Zeker op een zwoele zomer avond!
Aart D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Wederom iemand uit onze vriendenkring meegenomen naar dit restaurant. Het blijft een cadeautje voor jezelf en voor wie je maar meeneemt. Op zondagavond een gunstig geprijsd verrassingsmenu en bijpassende wijnen.... heerlijk. Een informele, prettige sfeer en een prima bediening.
Chang L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Passie voor het vak, oprechte bediening en ongedwongen sfeer. Het 4-gangen "duurzaamheidsmenu" van nog niet eens dertig euro op zondag is ideaal voor mensen die zich graag laten verrassen. Over de kwaliteit hoeft men hier immers geen zorgen te maken. Hier komen we zeker (wat mij betreft elke maand) terug!