‘T Ouwe Bruggetje is te vinden naast wijnkoperij Domaine Z en die twee horen bij elkaar. Je ziet dan ook meteen dat de wijnen in dit restaurant in Delfshaven een belangrijke rol spelen. Je kunt de flessen uit de winkel in het restaurant drinken voor €15 meerprijs, wat betekent dat goede wijnen heel erg betaalbaar zijn en dan krijg je daar ook nog eens goed eten bij. Het restaurant van Monique en Fred Zywickie bestaat al sinds 1989 en heeft een ongedwongen sfeer zonder poespas en het is er altijd gezellig. Fred zorgt er persoonlijk voor dat de beste kwaliteit ingrediënten gebruikt worden in het restaurant en rijdt met zijn zoon ook nog eens heel Europa door voor goede wijnen. Aan a la carte doen ze hier niet, je neemt hier het menu dat elke week volledig verandert. Twee gangen eet je al voor €29,50 (met wijn €41,50) en dat kun je uitbreiden tot 5 gangen of zelfs 7 als je vroeg boekt.

Met mooi weer kun je buiten eten op het water in de haven en is het net alsof je in Zuid Frankrijk bent. Er is plek voor 30 personen en als het kouder wordt kun je dan altijd weer naar binnen.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Kies een mooie fles wijn, of laat deze kiezen. Je wordt verrast door de goede smaak en niet door de prijs.

Over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Een hoofdrol voor smaak

In het pittoreske Delfshaven is het genieten geblazen. Prachtige wijnen en heerlijke gerechten uit de Frans-internationale keuken gaan hier hand in hand. Geen onnodige opsmuk, maar basic gerechten waar smaak de hoofdrol mag spelen. Tel daar de voortreffelijke service bij op en je hebt een culinaire topavond.

Meer informatie over restaurant 't Ouwe Bruggetje

• Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Voor herhaling vatbaar.
Cees P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2019
Gewoon een goeie tent. Al jaren onze stek als we in de stad gaan eten. Zeker ook het drijvende terras in de zomer is de moeite waard.
Edwin S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Uiterst behulpxzaam envriendelijkebediening . Gezellige accomodatie Kleine porties en qua smaak enigzis vlak . Uitstekende wijn en gratis water . Tamelijk prijzig .
Wendy P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Gisteravond hebben wij uitgebreid een 4-gangenmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Van de vier gangen vonden wij er drie echt een 9!

De bediening gaf ons de gehele avond de juiste aandacht en was heel bedreven in het toelichten van de wijnen. Dit vonden wij beide erg leuk!

De 2e geserveerde gang was wat simpel en zouden wij niet voor terugkomen.

Al met al een super fijne avond! Wij komen zeker terug en ik zou het ook aan iedereen aanraden :-)
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Heerlijk eten, zeer goede wijnen en zeer vriendelijk personeel!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Wat een verrassing dit gezellige restaurant, ze hebben een keuze uit diverse gangen surprisemenu’s erg leuk! Bediening is echt top en heerlijke wijnen die je ook kan kopen in hun naastgelegen winkel
Pieter J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Goede ontvangst, je voelt je gezien en welkom. Leuk concept waarin duurzaam gekookt wordt en uitstekend met allergieën en adere wensen (vegetarisch etc. ) rekening gehouden kan worden. ijzersterke combinaties met de wijnen, een tikje klassiek, maar het klopt allemaal gewoon heel goed.
En de wijnkennis (de wijnhandel ernaast is ook van deze eigenaar) spat er van af, wat zich uiteraard vertaalt in de kwaliteit van de wijn-spijscombinatie.
Markus K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Het is een beetje paradox: eigenlijk zou je willen dat dit een geheim-tip blijft, zodat er altijd een tafel voor me vrij is, als ik dat maar wil. Alleen: het is er zo lekker en gezellig en het zijn zo aardige mensen, dat je hun gewoon goede omzet en een vol huis gunt! Prachtig kerstdinner vanavond in de bekende kwaliteit van extreem lekkere wijn-spijs-combinaties... we blijven ook in 2019 zeker komen!
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Leuke zaak in het oude Delfshaven ,gezellige drukte en een goede service. Prima wijn / spijs combinatie en schappelijke prijzen.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2018
Dit restaurant is een van mijn favorieten, maar gisterenavond was alleen het hoofdmenu wat eruit sprong qua kwaliteit en smaak! De andere drie gangen vooraf aan het hoofdmenu, waar goed maar wel erg oppervlakkig van smaak! Wat jammer is, de voorgaande bezoeken waren alle gerechten erg smaakvol, en deze keer jammer genoeg niet!
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Een verborgen parel in het oude Delfshaven !
Je voelt je hier meer dan welkom, heerlijk gegeten met bijbehorende wijnen.
Karelvanandel V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Een vriendelijke ontvangst en uitleg over de actie "LEFTOVERS". Een prima initiatief om geen eten weg te hoeven gooien.
Heerlijk gegeten van het 4-gangen diner en daarbij goed voorgelicht over bijbehorende wijnen.

Als sluitstuk kregen we een met de hand geschreven rekening. Kortom super.
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We hebben lekker gegeten, heerlijke wijn, vooraf een glas heerlijke prosecco en niet te vergeten een heerlijke espresso . We gaan zeker nog eens terug .
Johan C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Heerlijk gegeten en in een prima ambiance... Alle gerechten zijn met zorg bereidt. We komen er zeker terug!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Fijne ontvangst, uitstekende gerechten en heerlijke wijnen. Top!
Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Fantastisch restaurant. Kleinschalig en knus. Menu van de chef vol heerlijke verrassingen met bijpassende wijnen. Zeker een aanrader!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Het eten is lekker, maar met name de fantastische collectie Franse wijnen is ongeëvenaard. Alleen al daarvoor moet je er gaan eten:-).
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Deskundige uitleg bij de wijnen en gerechten. Hier en daar een kleine misstap maar werd prima opgelost. Zeer prettige ontspannen bediening. Alle tijd en aandacht. Dieetwensen werden netjes nagevolgd. Leuke en gezellige ambiance.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Leuke locatie. En zeer gastvrije bediening
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Erg lekkere wijn. Fijne bediening. Leuke locatie in historisch Delfshaven.