't Ouwe Bruggetje

Voorhaven 6 3024 RM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Een hoofdrol voor smaak

In het pittoreske Delfshaven is het genieten geblazen. Prachtige wijnen en heerlijke gerechten uit de Frans-internationale keuken gaan hier hand in hand. Geen onnodige opsmuk, maar basic gerechten waar smaak de hoofdrol mag spelen. Tel daar de voortreffelijke service bij op en je hebt een culinaire topavond.

Meer informatie over restaurant 't Ouwe Bruggetje

J N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
MK-RTM .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ook betekent weer een goede recensie mogelijk, dat het nog lastiger wordt om hier een plek te kunnen krijgen: zij hebben het gewoon verdiend! Heerlijk restaurant, lekkere, altijd weer vernieuwde gerechten en een bijzondere, persoonlijke service. Hoop nog vaak terug te mogen komen!
cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wij zaten op donderdagavond buiten aan het water. De locatie is natuurlijk geweldig, het terras is niet perfect onderhouden, maar al met al een top plek. Bij iedere gang (in totaal kozen wij voor 4/6 gangen; altijd een verrassing van de chef) werd gevraagd of het nog warm genoeg was en dat er binnen een tafel voor ons klaar stond. De bediening is goed op de hoogte van de wijnen, die je ook in de wijnkoperij ernaast kunt kopen, en kan hier vermakelijk over vertellen. Verder erg vriendelijk bediend. Het eten is erg lekker: carpaccio van kogelbiefstuk, trio van vis (coquille/rauwe tonijn/ansjovis), asperges met ham en vissaus & chocoladetaart, flensje met grand Marnier en vanille-ijs. Geen bijzondere gerechten maar alles bij elkaar wel een bijzondere avond. Na het eten wilde wij de wijnen kopen die we bij het eten hebben gedronken, de eigenaar liep met ons mee naar de reeds gesloten wijnhandel. Al met al zeer goed.
Sjaak B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Lekker gegeten op zondag (beperkt aantal gangen). Erg vriendelijke bediening die goed anticipeerd op de gasten. Prijs is goed te doen voor goed lekker eten. Kortom een aanrader.
Sylvie G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Geweldig restaurant! Ga er heen, laat je verrassen. Geniet van de bijzondere wijnen, je zou bijna vergeten dat je hier gekomen bent om te eten!
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Klein maar heel gezellig restaurant. Wij hebben heerlijk gegeten met uitstekende wijnen en een top service. Kortom een echte aanrader!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
We hebben voortreffelijk bij 't Ouwe Bruggetje gegeten. Het eten was heerlijk en het wijnarrangement maakte het helemaal af. De toelichting bij de wijn had wat ons betreft wel wat beknopter gemogen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een prima restaurant ,echt een avondje uit prima eten en hele lekkere wijnen.Evht een aanrader.
Anneleen D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening.
Super uitgebreide uitleg bij elk gerecht en wijnglas. We voelden ons helemaal welkom!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Zoals gebruikelijk: goede kwaliteit en bediening in een gezellige ambiance.
Levina R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten persoonlijke bediening zeker een aanrader
Cornelis B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wij zijn ervaren restaurantbezoekers en bezochten 't ouwe bruggetje voor het eerst. In één woord: uitstekend! Gastheer, Fred, is zeer hoffelijk en deskundig. Positief vinden wij dat er geen kaart is en daardoor een beperkter keuze. Het waarom daarvan wordt overtuigend uitgelegd door de chef. Hierdoor zijn de ingrediënten gegarandeerd vers. Wij kozen voor het verrassingsmenu. Het was top. Hoge kwaliteit, hoeveelheid voldoende en zeer lekker en goed bereid. De wijnen is een hoofdstuk apart. De chef haalt de wijnen zelf uit diverse landen in Europa. Hij vertelt uitvoerig over herkomst en smaak. Hij neemt daarvoor de tijd, ondanks dat alle tafels bezet waren. Het klopt ook precies. De prijzen zijn zeer redelijk. Al met al is 't ouwe bruggetje zeer aan te bevelen.
Cockie010 B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
We hebben hier al vaker gegeten, tot volle tevredenheid. Namen er ook vaak gasten mee naar toe of hebben anderen op dit leuke restaurant gewezen. Maar deze keer was de ervaring helaas een stuk minder positief. Het was stampvol, en dan is de akoustiek slecht. Verder konden we (hoewel dat anders alleen op zondag geldt) niet zelf een keuze maken uit de gerechten. Er zat desondanks twee uur wachten tussen voor- en hoofdgerecht. Het voorgerecht was fantasieloos en niet bepaald een fijne smaaksensatie (een bakje fijngesneden rauwkost van appel, ui en komkommer met voor de visliefhebbers een paar garnalen er bovenop en voor de vegetariër een paar reepjes brie- hetgeen absoluut niet combineerde).
We hadden - zoals gebruikelijk- ook een wijnarrangement genomen. ook dat ging niet helemaal goed bij een hoofdgerecht met asperges kwam een rode wijn, die absoluut niet combineerde. Voor de vegetariër bestond het hoofdgerecht uit asperges die recht uit het water kwamen, zonder enige saus oid. Wel wat ei-peterseliekruimeld. Een teleurstellende ervaring dus, vooral vervelend omdat we een gast meegenomen hadden. Wel heeft men achteraf meteen toegegeven dat het niet goed was en ook een menu geschrapt op de bon. Hopelijk is het volgende keer weer beter!
De tafel van Herman V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Een sfeervol restaurantje in een gezellig Delfshaven. Fijne bediening, uitgebreide uitleg bij het wijnarrangement en het smaakvolle viergangen surprise diner. Wij komen hier beslist nog eens terug. Een aanrader.
Wim Ria S.
Een geweldige sfeer bijzonder vriendelijk en gast vrij. Gezellige en uitleg bij de geserveerde wijnen. De gerechten op feestelijk opgemaakte borden. Een smaak sensatie voor elke gang.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Met 4 personen het viergangenverrassingsmenu gegeten. Heerlijke gerechten met uitstekende bijpassende wijnen. De bediening is zeer vriendelijk en attent en geeft je echt het gevoel dat je welkom bent. We komen zeker terug.
Marinus O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Gezellig restaurant in Delfshaven. We waren er met vier personen op zondagavond. Er was een vast zondagavond menu van vier gangen voor 28,50! Twee heerlijke visgerechten, een vleesgerecht en een keuze toetje. Alles voortreffelijk van smaak. Heerlijke wijntjes er bij. We hebben genoten.
Gezellige bediening met kennis van zaken van gerechten en wijn.
Kortom, beslist een bezoek waard!
Thea H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
we hebben heerlijk en ontspannen gegeten met vrienden in een gezellig knus restaurant met heel veel persoonlijke aandacht, een topavond !
MK-RTM .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Opnieuw weer genoten van 5 heerlijke gangen en lekkere wijnen. De keuken blijft verrassend, ook als je vaker komt geen herhalingen, en toch iedere keer super lekker!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Alles klopte. Wij werden met aandacht verwelkomd. Wij namen het zesgangenverrassingsmenu met wijnarrangement. De wijnen waren bijzonder en heel lekker. De kelner was heel attent en vriendelijk en vertelde veel interessants over de wijnen. Het eten was verrassend en heel lekker. Alle tafels waren bezet, de zaak was gezellig en zeker niet lawaaiig. De zaak ademt een informele sfeer. Ik heb zeer genoten en heb een avond gehad die ik niet gauw zal vergeten. Ik kom graag nog eens terug.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zeer gezellig restaurant, met veel aandacht van zowel de serveerster, sommier als de koks. Ieder gerecht, iedere fles wijn kwam met een verhaal over de afkomst. Wij konden geen keuze maken voor wijn uit de uitgebreide selectie, maar zelfs met onze summiere beschrijving (zachte rode wijn) werd er een heerlijke fles tevoorschijn getoverd, voor een zeer aardige prijs. Absoluut top!

Wij hebben genoten van het 5-gangen menu, zonder wijnarrangement. Ik heb dit stuk significant moeten inkorten door het karakterlimiet, maar de algehele kwaliteit lag erg hoog. Als hoogtepunt de oven verwarmde oesters met creme fraiche en wat haringkuit, en de eendenborstfilet met een klein stukje van fluweelzachte eendenlever. Het hoofdgerecht van speenvarken kotelet viel wat tegen; deze miste wat smaak, en was op het stuk met minder vet wat droog. Er was net te weinig groene pepersaus om dit te compenseren.

Kortom heerlijk eten in tot op heden het gezelligste restaurants dat ik ken, met pure producten zonder te veel opsmuk.