't Ouwe Bruggetje

Voorhaven 6 3024 RM Rotterdam Nederland Kaart
‘T Ouwe Bruggetje is te vinden naast wijnkoperij Domaine Z en die twee horen bij elkaar. Je ziet dan ook meteen dat de wijnen in dit restaurant in Delfshaven een belangrijke rol spelen. Je kunt de flessen uit de winkel in het restaurant drinken voor €15 meerprijs, wat betekent dat goede wijnen heel erg betaalbaar zijn en dan krijg je daar ook nog eens goed eten bij. Het restaurant van Monique en Fred Zywickie bestaat al sinds 1989 en heeft een ongedwongen sfeer zonder poespas en het is er altijd gezellig. Fred zorgt er persoonlijk voor dat de beste kwaliteit ingrediënten gebruikt worden in het restaurant en rijdt met zijn zoon ook nog eens heel Europa door voor goede wijnen. Aan a la carte doen ze hier niet, je neemt hier het menu dat elke week volledig verandert. Twee gangen eet je al voor €29,50 (met wijn €41,50) en dat kun je uitbreiden tot 5 gangen of zelfs 7 als je vroeg boekt.

Met mooi weer kun je buiten eten op het water in de haven en is het net alsof je in Zuid Frankrijk bent. Er is plek voor 30 personen en als het kouder wordt kun je dan altijd weer naar binnen.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Kies een mooie fles wijn, of laat deze kiezen. Je wordt verrast door de goede smaak en niet door de prijs.

Over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Een hoofdrol voor smaak

In het pittoreske Delfshaven is het genieten geblazen. Prachtige wijnen en heerlijke gerechten uit de Frans-internationale keuken gaan hier hand in hand. Geen onnodige opsmuk, maar basic gerechten waar smaak de hoofdrol mag spelen. Tel daar de voortreffelijke service bij op en je hebt een culinaire topavond.

Meer informatie over restaurant 't Ouwe Bruggetje

9,5

Jouw recensie over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Fantastisch restaurant. Kleinschalig en knus. Menu van de chef vol heerlijke verrassingen met bijpassende wijnen. Zeker een aanrader!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Deskundige uitleg bij de wijnen en gerechten. Hier en daar een kleine misstap maar werd prima opgelost. Zeer prettige ontspannen bediening. Alle tijd en aandacht. Dieetwensen werden netjes nagevolgd. Leuke en gezellige ambiance.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Leuke locatie. En zeer gastvrije bediening
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Erg lekkere wijn. Fijne bediening. Leuke locatie in historisch Delfshaven.
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Hoge kwaliteit gerechten, surprise menu zeer verrassend. Goed kwaliteitswijn en goede uitleg over de gerechten en wijnen. Nagerecht zeer passend en uitstekende koffie. Een regelrechte aanrader.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
lekker eten, vriendelijke ontvangst. Voor herhaling vatbaar
De tafel van Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Wij hebben een heerlijk arrangement met bijpassende wijnen mogen genieten in dit restaurant
Bijzonder vriendelijke mensen en een gezellig,ongedwongen sfeer! Een aanrader...wij komen zeker terug.
Willem En Michèle S.
We zijn heel leuk ontvangen. Goede sfeer in de zaak. De bediening is bijzonder vriendelijk en geeft zeer goede uitleg over het eten en het wijnarrangement. Wij hebben een hele leuke avond gehad. Complimenten.
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijke gerechten en mooie wijnen. Leuk dat bij elke wijn de achtergrond wordt verteld.
Aad H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Gezellige sfeer, professioneel personeel met toewijding en liefde voor het vak aan aanrader!!!
Cobus W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten en gedronken, het was lang geleden dat we hier voor het laatst waren. Maar het maakte al onze verwachtingen weer waar. Goede kundige bediening die op een interessante informele manier de wijnen en gerechten inleiden bij het uitserveren. Mooi gebalanceerde en gevarieerde gangen begeleid en gecomplementeerd door erg lekkere bijzondere wijnen. Het wijn-arrangement is zeer aan te raden bij het menu!
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Het was zo lekker dat ik zelfs spijt had dat ik niet meer gangen had besteld. Absoluut een aanrader! We komen zeker terug!
Saartje D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk eten, uiterst vriendelijke en deskundige bediening bediening. De wachttijd tussen de gerechten was voor ons perfect: niet te lang en niet te kort!
Don W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Waren met zijn zessen. We vonden het geweldig
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk gegeten van het surprise menu,goede wijnen en vriendelijke ontvangst.
Gezellig klein restaurant,wij hadden een tafel aan het raam met uitzicht op historisch Delfshaven.
Raymond T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
heerlijk ontspannen sfeer, goed eten en niet zo gejaagd. Er wordt de tijd voor je genomen en je voelt je direct thuis.
Elisabeth D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Wat een geweldige avond! Dank. Hier is het altijd meer dan eten en wijn. Hier proef je de goedheid van het leven. 4 gangen gegeten, heerlijke combinaties, mooi op het bord, fijn op de maag.
E K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Wederom super gegeten en genoten! Prachtige combinatie van gangen en wijnen. Gepassioneerde medewerkers die alles vertellen over gerechten en wijnen. Top!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Pareltje van Rotterdam! Klein, knus, warm, ontspannen avondje genieten van mooie gerechten en wijnen! Waarbij ook de gezelligheid en gemoedelijkheid met het personeel central staat! Alle je wensen worden meegenomen en vind je terug in de gerechten! Ik kan alleen maar zeggen op naar Delftshaven, ook nog een bijzondere authenthiek Rotterdams plekje waar het goed en gezellig toeven is, en je dag zal kompleet als je afsluit met een dinertje in dit oergezellige restaurant!!
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Hier eten is echt iets om naar uit te kijken. Ze hebben een fantastische keuken, verrassende wijnen en minstens zo belangrijk is de bijzondere sfeer die er heerst dankzij het leuke personeel in de bediening. We komen hier zo'n twee tot drie keer per jaar eten. Elke avond is er weer anders, maar 't Ouwe Brugetje stelt nooit teleur! Tip: reserveer wel van te voren, want ze zijn regelmatig volgeboekt.