't Ouwe Bruggetje

Voorhaven 6 3024 RM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant 't Ouwe Bruggetje

Een hoofdrol voor smaak

In het pittoreske Delfshaven is het genieten geblazen. Prachtige wijnen en heerlijke gerechten uit de Frans-internationale keuken gaan hier hand in hand. Geen onnodige opsmuk, maar basic gerechten waar smaak de hoofdrol mag spelen. Tel daar de voortreffelijke service bij op en je hebt een culinaire topavond.

Meer informatie over restaurant 't Ouwe Bruggetje

9,1
9,5
Schipper1 S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Het concept "alleen verrassingsmenu" bevalt prima, temeer omdat er ruimte blijft voor individuele afwijkingen. De verschillende gerechten zijn zeer afwisselend qua smaakbeleving.
De wijnadviezen zijn zeer deskundig en richten zich gelukkig niet meteen op de duurste keuze.
Ook als het vol is kunnen de keuken en de attente bediening de goede tijdsduur tussen de gerechten (driegangenmenu plus dessert) aanhouden.
Kortom: zeer professioneel zonder routineus te worden!
r.van.campenhout .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Kleinschalig gezellig restaurant. Een ambiance waarin je in het sterke pak, maar ook in jeans kan verschijnen.
Eerlijke , goed bereide gerechtjes. ( voor de grote eter wellicht iets aan de kleine kant, maar oplosbaar door meer gangen te bestellen of b.v.een dubbele kaasplank als dessert.
Uitstekende wijnen met, enthousiast en ter zake doende commentaar uitgeserveerd.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wat hebben wij een genoeglijke avond beleefd in het 'Ouwe Bruggetje'.
De gastvrijheid is ongekend en de manier waarop je de authenticiteit van het restaurant ervaart, is echt bijzonder.
De eigenaren weten wat zij serveren en hebben daarbij veel kennis én prachtige verhalen over de wijnen die zij aanbevelen. Hier voelt alles echt en is alles echt; een oprecht mooi gebeuren in smaak, geuren en kleuren!
Ivo N.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Cees P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
We begonnen ons bezoek op het ponton in de haven, tegenover het restaurant. Boven ons scheen de zon, ook was de wind er, die zorgde voor klapperende parasollen. Weliswaar geholpen door de elementen wist restaurant ’t Ouwe Bruggetje ons een sfeer te creëren van uitvarende schoeners die op volle zee ‘overstag’ gaan en de masten op de proef stellen. Ze varen ons kruiden, specerijen en wijnen aan, zoals echte Rotterdammers dat al eeuwen doen!
Vandaag stond de eigenaar in de kombuis en ijverige medewerkers serveerden ons een vier-gangen-menu. Verrassend vonden we het hoe deze nog jonge mensen hun wijnen presenteerden en daarbij zowel herkomst, karakter, de geschiedenis van de streek en zelfs het wel en wee van de wijnhuizen en hun bewoners aan ons vertelden. Wat een mooi restaurant is dit, we komen er al jaren, kennen en waarderen de gerechten en de ‘spraakvolle' presentaties. Mooi van smaak waren de menu's, creatief gecomponeerd, gang na gang vergezeld door mooie wijnen.
Bij het nagerecht moesten we echt naar binnen, een langwerpig, gezellig aangekleed restaurant, met achterin een open keuken. Wederom waren wij ook deze keer weer ‘overstag’.

Beste Bruggetjes,

We'll meet again
We know where
Don't know when
But I know we'll meet again some sunny day

27 juli 2017 - C&J P
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Warme en attente bediening
Mooie verzorgde gerechten en super wijnen
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Al vaak hier willen eten en nu eindelijk van gekomen (en gelukt! Het restaurant is niet zo groot dus het aantal plekken is beperkt en zonder reservering wordt het sowieso lastig om een tafeltje te bemachtigen). Het voldeed volledig aan onze verwachtingen, er heerst een hele prettige relaxte (Rotterdamse) sfeer en het eten is uitstekend. Er werd goed rekening gehouden met de lactose-intolerantie. De bijpassende wijnen waren voortreffelijk en de sommelier is ongelofelijk enthousiast over zijn vak en dat werkt aanstekelijk. We hebben echt in alle opzichten genoten!
Theo R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Eten was van een hoog niveau. Mooie smaken goede bijpassende wijnen. Alleen bij de gegrilde eendenborst was de wijn niet de meest gelukkige keuze. Dat had beter een mooie tempranillo uit Spanje kunnen zijn of een stevige bourgogne. Denk hierbij aan Nuits-Saint-Georges. Dessert was perfect. Mooi kazen pallet en een heerlijke rode port als begeleider.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk plekje, zeer vriendelijk en deskundig personeel en het eten was weer heerlijk
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Lekker gegeten met wijnarrangement. De wijnen waren allemaal heerlijk en de uitleg erbij was ontzettend leuk. Op het terras gezeten. Was een prachtige plek. Kortom, een heel fijn en gezellig diner gehad.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Na een jaar weer eens bij het oude Bruggetje gegeten. De menukaart is verdwenen, er is slechts keuze uit het aantal gerechten. De gerechten waren stuk voor stuk lekker en van hoge kwaliteit. Het accent van de gerechten ligt in hoofdzaak bij het vlees of de vis. Wat ons betreft is er te weinig groente, dat vonden we jammer. De volgende keer zouden we daar expliciet naar vragen.
Jochem G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk buiten op het terras. Een van de betere van de stad. Eten is veel vlees en niet heel spannend klaar gemaakt. Garnituur en wijnen zijn goed en lekker. Bediening legt alles goed uit en is persoonlijk op een prettige manier.
Petra P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Zoals altijd alles overheerlijk en gezellig..
bert V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijke ervaring. Vriendelijk ontvangst. Klein gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten en een goed gesprek met je tafelgenoten kan voeren. Goede uitleg over de wijnen en de gerechten. Wij hadden het viergangenmenu met wijnarrangement. Heerlijke wijnen en mooie gerechten. Wij komen er zeker nog een keer.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk genoten van 7 gangen eten en wijn. Wat een warm onthaal, heerlijk eten, verrukkelijke wijnen. Wat een kennis ook van de wijnen. Duidelijk dat jullie die zelf ophalen in de steek waar de druiven groeien.

Bedankt en tot snel
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Vorige week hier gegeten met een gezelschap van vijf mensen. Het ontvangst was allervriendelijkst. In verband met het mooie weer zaten we eerst buiten op een drijvend ponton. Er werd brood met zelfgemaakt tomatentapenade op tafel gezet, met name het bruine brood was heerlijk. De meesten kozen een wijnarrangement, mijn man kon een bierarrangement nemen, ik bestelde verse jus. Ze persten hem niet zelf, maar deze was echt lekker. Ook kregen we onbeperkt Rotterdams water in een karaf.
We kozen voor het verrassingsmenu van vier gangen. Dit begon met paling en kip. Mooi opgemaakt, smaakte heerlijk, maar ik vond het wat weinig. Daarna een tussengerecht met avocado. Niet heel smaakvol vond ik. Als hoofdgerecht ossenhaas in een rode wijnsaus. Ik vond het een beetje flauw en de bijgerechten op het bord wat weinig (twee aardappelschijfjes, een stukje preitaart en wat groenten). De wijnen die er bij geserveerd werden klopten volgens mijn gezelschap helemaal en smaakten heerlijk. Het broodmandje werd regelmatig bijgevuld. Drie mensen van het gezelschap namen een kaasplankje met vier soorten kaas, maar weer een stukje notenbrood erbij waar je bijna door heen kon kijken. Van het toetje werd ik wel enthousiast. Heerlijk bolletje cassisijs, lauw soesje, stukje chocoladetaart. De bediening nam tussendoor alle tijd voor de gasten, legden de wijnen en het bier uit en waren uiterst vriendelijk. Ook de chef liet meerdere keren zijn gezicht zien.
We besloten de gezellige avond met koffie en thee. Gelukkig lagen daar nog wat koekjes bij, want lekker vol zat ik niet.
Al met al een gezellig restaurant, met vriendelijke bediening, maar ik vond de prijs aan de hoge kant als je ziet wat je er voor krijgt.
C. V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Wederom voortreffelijk gegeten. Er zijn maar weinig restaurants waar het zo heerlijk is om verrast te worden. Vooraf creëerde de chef een voorgerecht met zeeduivelwang in combinatie met andere vissmaken en garnering. Als hoofdgerecht een prachtige eendenborst. Als nagerecht aten wij een zoete verwennerij waarbij cheesecake de hoofdrol speelde. De wijnen bij dit restaurants zijn tevens van hoge kwaliteit. Het personeel weet veel te vertellen van de wijnhuizen, de regio, de druif en de smaak. Mijn schoonouders komen voor dit restaurant (en de bediening) met liefde naar Rotterdam. En dat wil best iets zeggen.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Geweldige avond gehad bij het ouwe bruggetje! Heerlijk 5 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Genieten! Geweldig gastheerschap van kok tot eigenaar, wat een gepassioneerde en vriendelijke mensen! Wij zijn buiten begonnen en konden toen het frisser werd naar binnen, waar tafels vrij worden gehouden, wat een service! Heerlijk wijnen meegenomen uit de naastgelegen wijnwinkel, mét proeverij! Een echte aanrader, dit kleine restaurant in Delfshaven!
R V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
.Vanwege de goede recensies besloten er te gaan eten tijdens een tweedaagse Rotterdam tour. Het weer was wisselvallig maar zoals velen die avond dachten we op het waterterras toch te kunnen eten. Dit vlot of boot lag scheef in t water waardoor je niet recht kon zitten. Niet wat je verwacht, dit en de toenemende koude joeg ons naar binnen. Teleurstellend een pijpenlade, weinig ruimte om en tussen tafels dus snel meegenieten van luid sprekend echtpaar naast ons. Dan is de bediening ook nogal luid en breedsprakig allemaal niet zo prettig. Het zo geprezen wijnadvies, niet te geloven een op eiken gehouden blanke Corbieres aanbieden over de datum. Volhouden dat het een speciale enz, troosteloos. Voorgerecht omdat we geen vlees wilde in ons surprise menu, (bleef er op toch op aandringen!) uitsluitend vis besteld.
Wat kregen we een Lidl stukje zalm als voorgerecht en hoofdgerecht tonijn. Zo klaar gemaakt dat je denkt van een thuiskok wat geserveerd te krijgen.
Dus eet wat ze adviseren anders… Lang geleden dat ik zo slecht ben bediend, heb gegeten. Zo wil ik het laatste niet eens noemen.
Wees gewaarschuwd, dit zijn wijnkenners laat me niet lachen!
Louis S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Mooie ambiance, buiten zitten, zon, wel reserveren anders zit u er naast, aantal belangstellenden weggestuurd.
Eten veel iets tegen maar dat kan persoonlijk zijn.