't Oude Stadthuys (Gorcums Museum)

Grote Markt 17 4201 EB Gorinchem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Oude Stadthuys (Gorcums Museum)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

M S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Chuckie78 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteren met een vriendengroep op het erg fijne terras aan de kerk kant gegeten. We hebben gekozen voor de tapas. Deze waren zeer royaal en erg smaakvol. Verder attent personeel, wat vriendelijk is en met je meedenkt. Wij komen hier zeker terug!
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
We hebben hier prima gegeten! Lekker brood met smeersels, goede frites, samen met de salade en groente die als extra bij het hoofdgerecht werden geserveerd was het geheel royaal te noemen. De bediening was vlot, misschien omdat het niet druk was. Prijs/kwaliteit ook niets op aan te merken.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Broodje Oude Stadhuys, kip in grote witte brokken, vrij smakeloos, eerder gekookt dan gebakken. Guacamole veel te weinig. Beetje bacon, houdt niet over.
SabR .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Dit weekend 2x hier gegeten. Eten zelf niks op aan te merken, lekkere broodjes en voldoende. Het personeel daarentegen was erg ongastvrij. We hebben meermalig moeten gebaren en vragen voordat iemand ons eerste drankje op kwam nemen. Ook tussendoor lang met lege glazen gezeten en weer moeten gebaren en vragen voordat we weer iets konden bestellen. (Er was op dat moment 4 man personeel aanwezig en er zaten 5 tafeltjes van 2 personen).
Jammer, want goed personeel kan een beleving maken of breken, en er is teveel concurrentie op het plein om je dit te kunnen veroorloven. Wij gaan volgende keer naar één van de andere restaurants.
Eboroek .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Zaterdagmiddag gelunched bij dit restaurant. Ondanks dat het niet druk was duurde het bijzonder lang voor we eindelijk koffie hadden. Het broodje met biefstukreepjes was erg mager. Weinig biefstuk, haast geen sla en enkele champignons.Het is de prijs echt niet waard. Daarnaast moetsen we op de broodjes ook lang wachten. Niet echt een aanrader.
Igroen .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Twee keer gegeten, doordeweeks en in het weekend. Je betaalt in het weekend meer voor onbeperkt tapas eten. En je moet verhoudingsgewijs lang wachten tussen de gangen door. De keer door de week vond ik het eten en de service beter. Heerlijke tapas en veel keuze.
(zaterdag 11 juli en donderdag 28 mei gegeten)
Kokkiethuis .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Uit in Gorinchem, zonnetje nog op het terras dus naar het oude stadthuys. Bediening was er snel, dus eerst een drankje. Vervolgens voor diner naar binnen. Had een geheel ander interieur verwacht, iets wat de naam meer eer aan zou doen. Bediening Had het niet erg druk, en dan is er blijkbaar tijd genoeg de aandacht aan elkaar te besteden! We kozen voor tapas. Biefstukje goed, champignons ok, uienringen lekker, kipvleugels goed. Kipreepjes bleken kipbrokken en behoorlijk droog
Dadels waren voor een deel uitgedroogd en keihard. Kort, toch wel lekker gegeten maar niet van alle gerechtjes. Prijs kwaliteit is niet ok. En wie was toch die jongeman die steeds achter de bar kroop en een biertje voor zichzelf ging tappen? Familie van de bediening? Het zal wel uit kunnen
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Vandaag hebben we hier geluncht. Het restaurant is toegankelijk via het museum, of via de serre.
De serre is overdekt met grote parasols. Dat was tijdens ons bezoek zeer welkom, want de regen kwam met bakken naar beneden. Het personeel was zo attent om vervolgens de terrasverwarmers aan te doen, aangezien de temperatuur door de bui flink gezakt was. We kozen voor een tosti Hawaii en een broodje met mozzarella, pesto en tomaat. Beide gerechten waren goed bereid. Ook de cappuccino en de chardonnay smaakten prima. .Er werd bij bestelling gevraagd of ik de Italiaanse bol, Waldkorn of panini wilde. Ik koos voor Waldkorn. Onderaan de kaart bleek later een vermelding te staan, dat voor de laatste 2 soorten 1 euro extra betaald diende te worden. Allereerst vind ik de meerprijs van 1 euro een niet te rechtvaardigen prijs. Ten tweede dient bij de bestelling duidelijk gezegd te worden dat de andere broodsoorten tegen meerprijs zijn. Ten derde had het het restaurant gesierd om gewoon verschillende broodjes aan te bieden voor dezelfde prijs. Het voelt voor mij een beetje als een kruideniersmentaliteit.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Gezellig knus restaurant. Mooie verwarde serre en terras. Goede menukaart. Tapas kaart en 3 gangen menu. De service is goed maar de bediening kan beter. Wij kozen voor a la Carte. Heerlijke carpaccio en lekker woud brood met smeersels. Als hoofdgerecht de kogelbiefstuk en gevraagd of ze al asperges hadden en die als groente geserveerd konden worden en dat was mogelijk en het smaakte goed. Saus prima. De friet was ruim voldoende en lekker. Dame blanche was goed jammer dat de saus niet apart was. We hebben een lekkere avond gehad en komen zeker terug
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Afgelopen zaterdag hebben we onbeperkt tapas gegeten met vier personen. De gerechten waren prima bereid en de porties waren ruim voldoende voor een persoon. We hebben lekker gegeten in een gezellige ambiance. De verschillende keuzes in bieren was top. De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Buiten op het terras gegeten, de bestelde saté was niet bijzonder en de maaltijd salade ronduit tegenvallend. De jonge onervaren bediening is ook geen pré. Zeker voor de prijs is de kwaliteit tegenvallend.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Vanavond hier ter ere van mijn moeders verjaardag tapas gegeten en het was nogal teleurstellend. Wij hadden op de website een aanbieding voor de tapas gezien en besloten daarom te reserveren. Eenmaal klaar om te bestellen bleek deze aanbieding niet meer geldig te zijn, maar de website was nog niet aangepast. Er was geen tegemoetkoming mogelijk, want de baas was er niet en ze zouden dan de halve zaak een tegemoetkoming moeten geven. Dat is geen goede reclame! Verder was het personeel op de hoogte dat er een jarige was, maar ook daar hadden ze geen boodschap aan. De tapas zijn ook onwijs duur voor wat je er voor krijgt. Wij zijn na 1 ronde overgegaan op de gewone hoofdgerechten. Erg jammer en wij komen hoogstwaarschijnlijk niet meer terug en dat terwijl wij er vroeger graag kwamen.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Na een dag wandelen (prachtig weer) voor de maaltijd neergestreken in 't Oude Stadthuys. We zijn wat vroeg en kunnen dus plaatsnemen aan de tafel bij het raam die vanaf 18:30 uur gereserveerd is.
De kaart is niet erg uitgebreid maar biedt ons wel wat we wensen. Ik kies voor het 'Torentje van rode biet en geitenkaas met gratin en een schuim van walnoten'.
Met afwisselend schijfjes biet en geitenkaas heeft dit torentje werkelijk reden van bestaan. Het ziet er mooi uit, met het walnotenschuim rondom en walnoten en rucolablaadjes als decoratie. Een fijne combinatie, rode biet met geitenkaas, proef ik. Het schuim van walnoten had iets walnotiger gemogen.
Mijn tafelgenoot was tevreden over zijn kogelbiefstuk met salade.
Erbij kregen we frieten van in de schil gefrituurde aardappel.

De bediening varieerde van een beetje stug tot ietwat verlegen.

Voor en nagerecht namen we niet. Wel cappuccino, en die was pittig en heet, wat niet zo gewoon is als je denkt.
Kleintje87 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Met 3 personen hier gegeten, worden vriendelijk ontvangen en mogen zelf een tafeltje uit zoeken. Gekozen voor het onbeperkte tapasmenu. Je kan er ook voor kiezen een aantal tapas hapjes te eten. Van te voren werd er gemeld dat we maximaal 8 verschillende soorten mogen bestellen.
Dus 3 gerechtjes per persoon, maar dan wel 1 dubbel.
Heerlijk gegeten, sommige dingen meerdere keren besteld, smaken hetzelfde. Wat meer andere en verfrissende keuze in tapas als bij de all you can eat bedrijven.

Bediening was vriendelijk, wel druk, maar komt meerdere keren langs om te vragen of alles naar wens is. Moet soms net te lang wachten voor ze zien dat alle schaaltjes leeg zijn.

Verder een heerlijke avond gehad.
GeertHVD .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Ondanks dat de recensies niet overweldigend waren, besloten we het een kans te geven en bij ’t Oude Stadthuys te gaan eten.
Bij binnenkomst mochten we zelf een tafel uitkiezen, jassen werden niet aangenomen en er was geen duidelijk aanwezige garderobe dus hebben we ze over de stoel gehangen.
Qua inrichting is het in orde. Leuke bar, een bank langs de muur, fijne stoelen en subtiele verlichting.
De twee serveersters waren erg vriendelijk, bijna verlegen. Persoonlijk zie ik dat liever dan een overdreven amicale, moppentappende eigenaar of ober.
De drankjes stonden snel op tafel, het verse brood met aïoli, tomaten-tapenade en kruidenboter eveneens. Dit gedeelte was goed in orde.
De kaart bestaat uit voor-, hoofd-, en nagerechten en een lijst met verschillende tapas gerechten. We besloten elk eerste een carpaccio te bestellen en hierna een keuze te maken uit het tapas assortiment.
De carpaccio, waarvan ik twijfel of het echte ossenhaas was, leek recent ontdooit, was bestrooit met overdreven veel pijnboompitten en lag tevens verstopt onder een overdaad aan lastig te definiëren dressing.
De sla was apart aangemaakt met een soort slasaus. Ietwat overbodig leek me.
Men rekent hier zonder blikken of blozen €9.95 voor..
Wat de tapas betreft.. Uiringen met aïloli: Prima, kan ook weinig aan mis gaan. Goede portie. Ossehaaspuntjes in ketjapsaus: Goed, mooi rosé van binnen, niks mis mee. Baars in Thaise currysaus: Het had elke vissoort kunnen zijn. Er dreef een olie-achtige substantie op, vlak van smaak.
Chickenwings: Duidelijk net uit het frituur, beetje te simpel voor dat geld. Olijven en peppadew met roomkaas waren al een tijdje uit de olie.
Uiteindelijk tikten we voor het bovengenoemde inclusief 2 glazen wat en 4 glazen wijn €72 euro af. Prijs-kwaliteitverhouding is hier niet in orde.
Het eten krijgt een 5, mede dankzij het brood en de ossenhaaspuntjes, de bediening en het decor trekken het geheel naar een krappe voldoende.

Ed D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Soms is het heerlijk om een recensie te schrijven; vooral als je met plezier terugkijkt op een geslaagde avond. Hier is dat helaas maar deels het geval. Het restaurant ligt op een fantastische lokatie en afficheert zich als 'geen eetcafé en ook geen restaurant'. Daar zijn we cynisch van geworden gedurende de maaltijd.

We werden prettig ontvangen door ietwat verlegen maar uitermate vriendelijke bediening. Een flesje wijn en een broodplankje met smeersels stonden vlot op tafel. De keuze is tapas danwel a la carte van de traditionele eetcafékaart. Wij kozen voor het laatste.

De soep van de dag was een broccolicreme, smakelijk en romig, niets op af te dingen. De bisque met rivierkreeftjes daarentegen leek een halffabrikaat zonder enige persoonlijke touch of smaak. Als hoofdgerecht kwam, na een overigens forse wachttijd, eendenborst op tafel, met als garnituur gekookte sperziebonen en een puntje tortilla van de tapaskaart, alsmede een schaaltje frites. Eendenborst is een mooi maar gevaarlijk stukje vlees maar iedere kok met enige basisvaardigheid kan het adequaat bereiden. Onze eend was volledig 'doorgeslagen' waardoor de filet tranig van smaak werd. De sherrysaus leed aan hetzelfde euvel als de bisque: pakje of potje, kraak noch smaak. Een heel droevig bord derhalve. Het dessert van mijn tafelgenote was in orde, wat ijs met een krokantje. De a la minute vervaardigde crumble met rood fruit was een misser, het deegmengsel niet gaar wat in schril contrast stond met de gloeiend hete fruitmassa eronder.

Conclusie: Een prachtig ingerichte zaak met ruim terras om een lekker lunchbroodje te gaan halen. Dineren zullen we hier echter niet meer doen.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Tapas gegeten. Mag wat smaakvoller, maar is meer dan OK. Mooie plek van de stad. Bediening erg correct. Beetje verlegen. Mag iets meer initiatief nemen, maar beter zo dan niet vriendelijk niet waar? Voor herhaling vatbaar.
Annemarije D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Laatst hebben wij hier tapas gegeten. Het eten was goed, maar de bediending was minder. We moesten geregeld lang wachten en ze waren niet al te vriendelijk.. Verder is het wel een gezellig restaurantje.
Sami .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
De anbiance is prima, de akoestiek prettig, de muziek zachtjes op de achtergrond, de bediening goed.De drank- en menukaart is in luxueus dik karton uitgevoerd. Die kaart gaat zeker vijf jaar mee. Dat voorspelt niet veel goeds. Het eten ziet er inderdaad keurig uit en is fantasieloos conventioneel klaargemaakt. De porties vlees en vis zijn aan de kleine kant, de salade is voor zowel vlees als vis exact het zelfde.
De koffie en de op ons verzoek warm geserveerde appeltaart zijn wel weer okee. Conclusie: dit restaurant in dit prachtige Gorcums museum verdient een betere uitbater.