't Oude Raedthuys

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant 't Oude Raedthuys

Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Bij dit charmante eethuis is de bediening helaas buitengewoon onbeschoft. Je moet zelfs om de kaart bedelen. Heel jammer
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Sinds 1 september werken ze volgens een nieuw concept. Je kunt kiezen uit een voor-, hoofd- en nagerecht voor € 29,50. Als er iets duurder is staat dat er op de kaart bij vermeldt! Vooraf hadden we een heerlijke tonijn met zalm en pomodorisoep! Beide gerechten waren heerlijk op smaak en net een beetje anders dan anders. Ook het hoofdgerecht en nagerecht waren superlekker! Bediening gastvrij en er werd goed op ons gelet, maar het voelde niet vervelend! Heel lekker gegeten en de prijs-\kwaliteitverhouding was heel goed!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten in dit sfeervol middeleeuwse restaurant. Het is een apart idee dat hier in de 16e eeuw al mensen kwamen eten.
We werden warm onthaald op deze koude avond.
Een duidelijke kaart met voldoende keus.
Wij kozen vooraf de Carpaccio XL en het Woerkumse vispallet. De Carpaccio was ruim belegd met oude kaasschaafsels, zongerijpte tomaatjes, pijnboompitten en een langwerpig geroosterde broodstengel.
Het vispallet was echt zalig, een combinatie van zacht gerookte zalm, pepermakreel en forel.
Als hoofdgerecht kozen wij de spareribs (goed gaar, lekkere sojasaus) en de Grainfed biefstuk met verse pepersaus en rode kool.
De bijgeleverde frieten waren lekker stevig en de salade met frisse dressing.
De rode huiswijn en witte Chardonnay waren een goede begeleiding van de gerechten.
De bediening was netjes en zeer gastvrij.
We komen zeker snel weer terug.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op 3 september jl samen met familie, vrienden en buren ons 40 jarig huwelijk gevierd bij 't Oude Raedhuys, het werd een mooie zomeravond
, met een goed verzorgd en smakelijk walking diner, life muziek op het
terras onder de parasols, we kijken terug op een gastvrij onthaal, complimenten voor de witte en zwarte brigade hiervoor !

Carla en Dirk
scj .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vorige week hebben we met een gezelschap van 4 bij het oude raedthuys gegeten.

Bij aankomst de mededeling dat er geen terrastafel beschikbaar was, logisch met mooi weer. Op eigen suggestie geopperd dat we best even binnen wilde wachten tot er een tafel vrij kwam.
o ja, dat is ook een idee. Goed, we helpen de bediening wel op weg.

Binnen de bestelling doorgegeven. surf en turf (met iberico) en tournedos. Vervolgens de vraag welke saus er bij de tournedos mocht worden gedaan. Mijn tafelgenote gaf aan liever wat (boter) jus, waarin het vlees gebakken is, te willen hebben in plaats van een saus. De serveerster ging stevig in verzet, dit was niet mogelijk - de kok had het druk - behoorde niet tot de opties...
Door de open keuken kreeg de kok het mee, en die vond het geen probleem.

Het eten zelf is van prima kwaliteit.
De surf en turf was goed, garnaal keuze niet de mijne maar wel oké. De saus die werd gebruikt bij de surf en turf is echt een compliment waard, heel verfijnd! De tournedos en rib eye waren ook goed. Mooie porties en goede presentatie. De bijgerechten vielen tegen, ons vermoeden is dat dit word gedaan om de salade (als supplement voor 1,25 extra) zo makkelijker te kunnen verkopen.

De prijzen voelen niet helemaal logisch, gemiddelde prijs van een simpel voorgerecht licht in verhouding vrij hoog. Het eten, de presentatie van het eten en de hoeveelheden zijn echt prima.

Samenvattend;
Locatie top - eten prima - serveersters zouden moeten worden vervangen door mensen met passie en vooral enthousiasme en waardering voor de klant.
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Zondag bij het Oude Raedthuys op het terras beland voor een lekker biertje, het was half 5. Een kaart kregen we niet, want om 4u stopt de lunch en om 5 start diner (rare reden maar ok). We konden kiezen uit wat snackjes. Na navraag wilden we bitterballen, doe maar 1 portie want daar zaten er 12 in. De 2 wit biertjes waren ze vergeten en kwamen wat later. Toch maar even gevraagd of de bitterballen wellicht ook aan de aandacht ontsnapt waren, daarop werd kribbig gereageerd en gezegd dat ze toch warm moeten zijn en dat ze er aan kwamen... Uiteindelijk kregen we de bitterballen; helaas maar 10...blijkbaar 2 'vergeten'. Toch maar gevraagd en echt heel vriendelijk word er niet op gereageerd. Uit eindelijk dus 2 bitterballen later gekregen en met een nors gezicht op tafel gezet. Afrekenen was wel spannend want de kaart met prijzen van de drankjes en snackjes hebben we nooit mogen inzien. Al met al kwam het personeel zeer ongastvrij over en eigenlijk gewoon zonde voor zo'n mooie lokatie. Diner hebben we maar ergens anders gedaan, want hier leken we echt niet welkom. Jammer!!
fortunated .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Dit restaurant is een echte aanrader. Het ligt prachtig, zit in een mooi oud pand en is sfeervol ingericht, Van te voren in klein comité getest, de mogelijkheden van het menu besproken en daarna met een groep van 13 mensen 's avonds hier gaan eten. De etagères met vlees en vis als voorgerecht sloegen direct aan. Het hoofdgerecht vis was een verrassing: de vis van de dag heette mahi-mahi (ook wel dorade genoemd) en was heerlijk van smaak. Ook de gekozen vleesgerechten werden alom gewaardeerd. Al het eten zag er zeer verzorgd uit. De bediening is heel attent, waardoor deze avond bijzonder geslaagd was.
Boergondiër .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Een aanrader! Het oude pand en 't terras (mede door omgeving) zijn erg sfeervol. Tijdens de lunch 'n vis salade op, heerlijk en echt zeer rijkelijk en gevarieerd gevuld. Het leek wel meer vis dan sla, fantastisch! De bediening was op zich prima maar toch een lagere score door 't lange wachten op de gevraagde rekening. Die klopte ook niet (bestelde dessert was er niet meer maar werd wel gerekend). Geen probleem maar het voelde niet prettig hoe vreemd ik werd aangekeken (alsof ik loog) en het 3x moest uitleggen. Had iets beter afgehandeld kunnen worden. Maar slechts incidenten dus volgende keer zal het cijfer voor service hoger zijn.
ellaran .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben hier op 06-02-2016 onze 25-jarige bruiloft gevierd. Vanaf het eerste moment dat we binnen kwamen voelden we ons welkom. Aan al je wensen wordt voldaan. De locatie in de kelder was perfect, de bediening was super en het eten boven verwachting goed. Een aanrader voor iedereen die iets te vieren heeft.
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat een mooi restaurant zowel aan de binnen en buitenkant. De bediening is servicegericht, hebben verstand van hetgeen op de kaart staat en kunnen je eventuele vragen beantwoorden. Eten is heerlijk, goede prijs kwaliteit verhouding.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We wilde er eerst zaterdags met 2 personen eten maar volgens de eigenaresse was het te vol en het zou ten koste van de kwaliteit gaan als wij nog zouden eten. Het was nog geen half negen en nog tafeltjes vrij. Dus besloten we de dag daarop met hoge verwachting toch te gaan eten. We kregen als eerste de wijnkaart voordat we de menukaart hadden. We hadden als voorgerecht de garnalencocktail en de tapas beide wel lekker maar absoluut niet in verhouding met de prijs. Het hoofdgerecht bestond uit een T Boon van 400 gr. Waarvan 200 gr. Vet en de rest veel te rauw was en de lamsrack die ook veel te rauw was en de smaak totaal niet overeenkwam met lamsvlees. De eigenaresse bood ons nog wel een drankje van de zaak aan omdat het zo lang duurde maar dat was toen we beide net een eigen bestelling van drankjes hadden gekregen. Vervolgens nadat het eten op was hebben we nog zeker een half uur gewacht voordat de vuile borden van de tafel werden opgeruimd. Toen kwamen ze vragen of we nog een nagerecht wilde, maar omdat het allemaal zolang geduurd hadden we er geen zin meer in. Vervolgens vroegen woon de rekening, maar blijkbaarwas het daar niet te druk voor want die was er zo. Al met al een veel te duur en te slecht restaurant, wij komen nooit meer terug!!!
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Wij aten hier met 6 personen op zaterdagavond. Een zeer aangename setting (ook al zaten we in de 'kelder') in het dorpshart van Wourdrichem. Ook de bediening was vriendelijk en attent. Het eten was prima bereid (wij hadden oa de proeverij van voorgerechten gevolgd door lamsrack en de black angus biefstuk), hoewel het onderscheid tussen 'rood' en 'medium' onzichtbaar was en veel sauzen uit potjes lijken te komen. Het was allemaal lekker maar op geen manier bijzonder. Een 'speciaal' gerecht was de biefstuk met gamba's. Misschien aardig bedacht, maar gewoon 2 gamba's bij de biefstuk leggen doet niet zoveel met het gerecht (en kosten ook nog eens 4euro).

Kortom, wij hadden een aangename avond en we hebben lekker gegeten, maar de plek heeft meer potentie dan de keuken er nu van maakt.
Fam K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
waren jaren niet meer bij Oude Raedthuys geweest (zeker 10 jaar) en gingen met verwachtingen aan vorige bezoeken erheen.
Het voorgerecht, een verrassing van visgerechten was een regelrechte teleurstelling. Voor een visplaats als Woudrichem met daarbij een grote visverwerkende industrie in die plaats kiezen voor vissoorten die rechtstreeks uit de supermarkt lijken te komen is een teleurstelling. De bijbehorende sausjes lijken zo uit de fles te komen. De zalm bij dit voorgerecht was al gedeeltelijk uitgedroogd. De hoofdgerechten (3 personen met elk een ander gerecht) was smakelijk. Lekkerste gerecht was het toetje.. Bediening was uiterst vriendelijk op het vrolijke af. We hebben een prettige avond gehad maar met weinig fantasie en kennis hadden hier betere gerechten op tafel kunnen komen.
Rubenduinker .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
In het oude Raedthuys kun je goed eten. Gerechten zijn niet culinair maar "gewoon" lekker. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Leuk om de chef bezig te zien in de open keuken die je vanuit het restaurant kunt zien. Bediening vriendelijk en losjes.
ISR Z.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Afgelopen zondag heerlijk gegeten in een vol restaurant. De sfeer buiten nodigt al uit en ook binnen is het warm aangekleed. We zaten boven met uitzicht op de open keuken, waar de kok het eten stond te bereiden. Het vlees was mals en zowel de etagère als de vleesspies waren leuk opgediend (tip). Bijgerecht salade was niet bijzonder, frietjes waren lekker. De service is voldoende. Twijfels over wat de bestelling was, werden nagevraagd. Het tempo en de tijd tussen de gangen was perfect. Het personeel is overigens erg vriendelijk; doet z'n best voor je. Wij komen zeker nog eens terug.
Heske G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Oude Raedhuys is midden het oude Woudrinchem gelegen en is een sfeervolle ambiance. Wij waren met een groep van 10 personen bestaande uit volwassen en kinderen. Het opnemen van de keuzes verliep stroef, de vis van het menu bleek op, vervolgens kozen wij A la Carte, keuze doorgeven maar helaas geen lamsrack. Het voorgerecht torentje van vis werd leuk gepresenteerd echter bestond uit diverse vissoorten die rechtstreeks uit de verpakking leken. Ons vlees hoofdgerecht was akkoord, maar niets bijzonders. De Tong was van klein formaat. Het tempo zat er niet in, dus na het hoofdgerecht kozen wij voor koffie om maar snel weg te kunnen. Jammer er is zo veel meer mogelijk met zo'n mooie locatie.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Vooraf de Oude Raedthuys etagere besteld; wat een feestje op tafel. Het hoofdgerecht, de Raedthuys Saltimbocca was lekker mals, en samen met de krokante Parmaham ook zeker een vermelding waard. Het nagerecht, de Perfecte afsluiter omschrijft alles hoe ik deze avond heb beleefd. Bediening correct, gerechten uitstekend, een fantastische locatie en een dito sfeer. Top!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Op deze mooie zomeravond werden wij buiten op het prachtig gelegen terras bediend door uiterst vriendelijk personeel. Het Tapas plankje was rijkelijk gevuld met lekkere hapjes. Het knapperige brood smaakte ons ook goed. Jammer dat het met de hoofgerechten minder was. Wij hadden gevraagd om de eendenborst en de lamsbiefstuk niet te rood te serveren, toch kregen wij deze gerechten te rood op ons bord. Het werd door de bediening goed opgelost, maar het blijft vervelend als je twee van de drie gerechten terug moet sturen. De begeleidende groente was minimaal en de sla was ondanks de lekkere dressing heel gewoontjes. De maaltijdsalade vitello tonnato van de derde gast kon wel wat meer vitello gebruiken, de tonijnsaus was ook nogal karig. Fijn dat je hier met dit warme weer een karaf kraanwater bij de wijn kunt krijgen. Teleurstellend dat deze later wel op de rekening stond. Het is beter om je gasten dit van te voren te laten weten.
Ellermep E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Wij hebben hier op zaterdagavond gegeten. De lokatie van het restaurant is mooi gelegen en de inrichting is stijlvol.
De bediening was erg vriendelijk en vlot. Binnen zat het vol, maar we werden op tijd bediend. Een klein foutje met de saus werd erg goed en snel opgelost.
Het eten was erg lekker, goed bereid en heerlijke toetjes.
Wij hebben hier samen heerlijk gegeten en een leuke avond gehad.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Wat een prachtige locatie, stijlvol ingericht met moderne en klassieke elementen. Alleen het toilet zit onhandig halverwege een trap, dus wachten op je beurt is lastig.
Wij kozen voor het driegangenmenu en zowel de vlees- als de visvariant veel flink in de smaak. Geen bijzondere gerechten maar wel goed bereid en voorzien van warme groente en lekkere frietjes. De pannacotta was goddelijk (en dat is bij de meeste restaurants helaas niet zo...)!
De dame die ons bediende leek eerst een beetje afstandelijk maar bleek later heel vriendelijk en adequaat te zijn, net als de andere dames. We hebben een reuze leuke avond gehad en voelden ons zeer welkom.