't Oliegeultje

Havenplateau 1 4328 NT Burgh-Haamstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Oliegeultje

Onderstaande dagen vanaf 12 uur geopend:
November: zaterdag en zondag
December: zaterdag en zondag + kerstvakantie (m.u.v. 24/25/26/31 dec.)
Januari: zaterdag en zondag
Februari: zaterdag en zondag (m.u.v. 4/5 febr.) + voorjaarsvakantie
Maart: 7 dage

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Op 1 oktober hier gegeten met kennissen (4 personen). De ontvangst was hartelijk, we konden meteen aan tafel. Mijn tafelgenoten kozen voor de coquilles, ikzelf voor de oesters. De laatste waren erg goed, en het (kleine) stukje coquilles wat ik van mijn echtgenote mocht proeven smaakte ook geweldig. Verder kozen we (op 1x mosselen na) voor de visplaat, een combinatie van kabeljauw, zalm en sliptong. Een ruime hoeveelheid uitstekend klaargemaakte vis. Het was echt weer een avond genieten en we komen zeker een keer terug. Aanrader!
Dank voor uw review. Fijn dat u als tevreden gast ons lokaal verlaten heeft en de moeite heeft genomen dit te laten weten. Groet, team 't Oliegeultje
Willy B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Willy was er samen wet Walter en genoten zéér van deze locatie met een leuk terras met zeer mooi uitzicht , met windbescherming en modern comfortabel meubilair , modern sanitair (ook rolstoeltoegankelijk) zeer vriendelijke professionele bediening ,de oesters waren supervers en smaakten heerlijk de cava was iets te lang geopend (een nogal prijzig hapje) ,de mosselen idem als de oesters en een heerlijk flesje huiswijn beiden hun kwaliteit-prijs waard , al bij al toch een leuke belevenis en voor herhaling vatbaar (op 28 sept.) met een invalide rolstoelpatient en vrienden.misschien testen we dan genoodzaakt de binnenruimte omdat het goede weer misschien zal over zijn.
Fijn te horen dat u zeer genoten heeft. Wij hopen dat dit ook het geval op 28 september geweest is. Graag tot de volgende keer. Team, 't Oliegeultje
Schouwenaar .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Erg volle tafelindeling. Tussen naastgelegen tafel zit te weinig ruimte voor bediening, maximaal 40 cm. Met regelmaat moesten gasten duidelijk zichtbaar borden aanpakken en neerzetten bij betreffende persoon. Bediening straalde dit ongenoegen ook duidelijk uit.

Op mijn vraag of oesters gegratineerd konden worden ipv rauw gaf medewerkster gelijk lachend aan dat dit niet kan omdat de kok dit niet kan en er geen oven is. (?) Zeer onpersoonlijke benadering. Borden werden met kracht op tafel gezet, gerechten op bord schoven hierbij duidelijk zichtbaar van plaats. Dit gaf hilariteit bij naastgelegen tafeltjes maar medewerker zei niets op opmerkingen van verbazing waarom dit zo moest van zowel mij als klanten van naastgelegen tafels, ze vervolgde privégesprek met haar collega die een andere tafel bediende. Niet eens iets van eet smakelijk ofzo of dat alles goed was zo. Keuze van coquilles en tarbot gemaakt.

Coquilles vielen erg tegen- geen garnituur, geen verdere smaakmakers- alleen coquilles. Hele tarbot was goed gebakken. Garnituur was zeer minimaal en duidelijk niet vers.

Ik had deze locatie gereserveerd tgv positieve recensies maar deze hebben zowel ik als naastgelegen tafels niet zo ervaren.

Toppunt was dat een nadien binnenkomende tafel -duidelijk bekenden van eigenaar- daarna gegratineerde scampi's vroeg en dat wél kon.. eerder gevraagde gegratineerde oesters kon de kok niet maken? Geen tweede keer meer hier voor ons gezelschap.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prachtig en rustig gelegen restaurant met een geweldig uitzIcht over de Oosterschelde. De kaart was niet uitgebreid, maar met voldoende keuze in met name visgerechten. We kozen voor gamba's en coquilles vooraf en mosselen als hoofdgerecht. De gerechten waren puur van smaak, goed bereid en met een eenvoudige bordopmaak. De bediening was vriendelijk en ondanks de drukte attent. Het uitzicht in combinatie met het vallen van de avond zorgden voor een bijzondere ambiance. Een echte aanrader.
Hartelijk dank voor uw bezoek en de tijd die u hebt genomen om deze recensie achter te laten. Hopelijk mogen wij u in de nabije toekomst weer eens verwennen! Groet, team 't Oliegeultje
Geo-marja .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Dit was ons tweede bezoek in enkele maanden tijd. Het niveau van het eten en de service staat nog steeds op hoog niveau. De tarbot was verrukkelijk, de Spaanse witte wijn prima en de dame blanche en de crème brulee uitstekend. De coquilles als entree was eveneens super.
Ondanks de drukte was ook de service van hoog niveau. Een restaurant waar je graag terugkomt!
Bedankt voor u positieve reactie. Leuk om te horen dat u terug bent gekomen voor een nieuw bezoek. Hopelijk zien wij u in de toekomst nog eens. Groet, team 't Oliegeultje
Klaverbl I.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat zijn we op die stralende donderdag in augustus (33 graden Celsius) verwend in het geweldige Zeeland. 's Ochtends eerst bij 't Oliegeultje genoten van verse jus d'orange, koffie en een Zeeuwse bolus en daarna van een prachtige fietstocht langs de Zeeuwse kust.
's Avonds terug naar 't Oliegeultje, waar we buiten op het terras konden genieten van het prachtige uitzicht, een verkoelend briesje en heerlijk eten. Tarbot, slibtongetjes, kabeljauw- en zalmfilet, kwaliteitsrosé, een origineel en smaakvol 'toetje van de chef' (bessencheesecake en vruchtenijs) en prima Irish Coffee en cappuccino. Ondanks de aanhoudende drukte was het personeel attent en vriendelijk. Het was er heerlijk en gezellig. Het enige minpunt waren de fruitvliegjes. Geen idee waar ze vandaan kwamen, maar we moesten opletten dat ze niet met ons heerlijke eten naar binnen gingen.
't Oliegeultje is een absolute aanrader, zeker als het mooi weer is en je op het gezellige terras kunt zitten.
Vriendelijke bedankt voor uw positieve recensie. Het was een prachtige zonnige donderdag. Een geschikte dag voor een fietstocht langs de Oosterschelde en leuk dat u twee keer bij ons bent gestopt. Fijn om te horen dat alles heeft gesmaakt. Waar de fruitvliegjes die avond vandaan kwamen, was voor ons ook onbekend. Wel vervelend natuurlijk, onze excuses. Wij hopen u in de toekomst nog eens te mogen verwelkomen. Groet, team 't Oliegeultje
Jef L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Voor een uitgebreide lunch heb ik voor 4 personen een tafel gereserveerd op de verjaardag van mijn vrouw. Wij hebben hier vaker gegeten bij de vorige eigenaar en dat beviel prima. Nu kreeg ik te horen dat als we 10 minuten later zouden komen de tafel wellicht vergeven zou zijn. Oké!
Groot was onze verbazing , we waren stipt op tijd, dat we binnen de enigen waren en er een nieuwe eigenaar was! Drie maal de zalm en een vispotje. Laatstgenoemde was veel te weinig, de helft van andere plaatsen, en ook daardoor veel te duur.
Bij de zalm vroegen wij als keuze brood ipv frietjes.
Dat kregen wij : 2maal een snee brood uit de verpakking van de bakker !
Dus niet in een mandje maar tussen de zalm en het weinige groen gekwakt.Ik ben voorstander van een eerlijke recensie maar kan over deze zaak weinig positief zijn.
J.J.A D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Na een lange fietstocht aan geland bij het 't Oliegeultje. Ondanks onze wat oude outfit werden we welkom geheten op een vriendelijk manier. Op de vraag of er ook binnen plaats was, is er op een nette wijze een tafeltje voor ons vrijgemaakt. De bediening was vlekkeloos. het eten was uit de kunst! de afrekening verliep netjes en ordelijk. Na afloop kregen we een hartelijk groet. Al met al een echte aanrader voor een reservering om eens uitgebreid te gaan tafelen.
Bedankt voor het schrijven van deze mooie recensie. Leuk om te horen dat u terecht bent gekomen bij ons voor een tussenstop van uw fietstocht. De omgeving is prachtig om te fietsen. Fijn dat alles naar wens is verlopen. Graag tot een volgende bezoek om te komen dineren. Groet, team 't Oliegeultje
Finy V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Dit restaurant heeft een geweldig uitzicht op de Oosterschelde! Inrichting van het restaurant is een beetje saai al is de bar erg mooi.
Het eten is heerlijk en van goede kwaliteit.

Mis wel echte horeca gastvrijheid. Om zes uur nog een gerecht van de lunchkaart bestellen werd strikt afgewezen. Het antwoord was letterlijk ' daar kunnen we niet aan beginnen'. Het gaat soms niet om het antwoord maar om de toon en houding. Eerder kwamen we hier op een mooie zomer avond om vijf voor acht binnen en wilden nog een kleinigheidje eten. Als antwoord kregen we 'de keuken sluit om acht uur' en zelfs een bitterbal zat er niet meer in. We werden zonder pardon heen gezonden. Dit is een haven restaurant waar mensen nog laat met boten binnenkomen. Niet echt een warm onthaal op deze manier.
Bedankt voor het schrijven van deze recensie. Het klopt dat wij richtlijnen aanhouden voor het serveren van de lunch en diner kaart. De reden hiervan is dat er in de keuken plaats gemaakt wordt om het diner te draaien. Uiteraard zullen wij letten op onze toon. Dit zullen wij doornemen met onze collega’s. Ondanks deze ervaring hopen wij dat u hebt genoten van onze borrelkaart en hopen wij u nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant/haven Burghsluis. Groet, team ‘t Oliegeultje
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ik vind dit dus top! Het heeft niet de charme van het oude keetje, maar het ontbreekt je nergens aan, genoeg lieve mensen in de bediening. Kaakverse vis, oesters en kreeft met daarbij lieve mensen die je helpen..
Erg bedankt voor het schrijven van deze lieve recensie. We doen allemaal ons uiterste best om het iedereen zo veel mogelijk naar zijn/haar zin te maken. Fijn om te horen dat dit bij u goed is gelukt. Graag tot een volgende keer. Groet, team 't Oliegeultje
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Afgelopen donderdag met 5 personen op deze fraaie plek geborreld en gegeten. het weer was werkelijk geweldig en dat maakt dit restaurant bijzonder. De kaart biedt een kleine keuze uit vis en vlees, maar dat was voor ons helemaal prima. We namen o.a. de tarbot, garnalen (2x voorgerecht) en de entrecote (heerlijk). De bediening doet naar vermogen zijn best. Op de vraag van ons "waar blijft de koffie" kregen wij jammerlijk als antwoord "in de keuken". Daarnaast was er een cola-met-wodka waarvan de cola absoluut niet in orde was (geen koolzuur). Verder waren we volledig tevreden. Zeker ook de prijs-kwaliteit verhouding bij mooi weer maakt bezoek absoluut voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor het schrijven van deze recensie. Fijn om te horen dat de plek en het eten is bevallen. Er is navraag gedaan bij de bediening betreft het weder antwoord en wij denken dat het berust op een miscommunicatie. De desserts uit de keuken en de koffie vanachter de bar, waar op dat moment de barman het drukker had en de keuken sneller was. Koolzuur kijken we na, je mag dit ook altijd gelijk aangeven zodat we het voor je op kunnen lossen. We zien je graag bij een volgend bezoek terug. Groet, team 't Oliegeultje

Reactie van proever:

De koffie en de desserts liepen niet synchroon inderdaad, maar het ging om ons om het "aparte" antwoord. Wat betreft de cola denken we dat we het laatste beetje van de pre-mix hadden?
Dat kan zonder smaak zijn begreep ik. Dat had uw collega ook kunnen zeggen wellicht toen we de klacht meldden en iets anders aan kunnen bieden. Nu hebben we uiteindelijk voor een dubbele wodka met cola zonder smaak betaald.

anf 2e reactie van restaurant:

We zullen dit ervaren als leermoment en bieden je volgende keer graag een cola met wodka van het huis aan. Groet, team 't Oliegeultje
Rdr24 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op een mooie dag hier gegeten. reserveren is wenselijk want het was helemaal vol. Alleen buiten nog plek maar (nog net) iets te koud om lekker te eten.

Buiten ziet het er wat modern uit. Dat is het enige wat een beetje jammer is op zo'n mooie plek. Binnen ziet het er netjes uit en het uitzicht over het water en de haven is erg leuk. hier ben je er echt even uit.

Als voorgerecht hadden we tomatensoep, wortelsoep en de garnalen cocktail. Dat was een goed begin. Alles lekker op smaak.

Voor de vleeseters zijn er drie vleesgerechten (entrecote/biefstuk en sate van de haas). De entrecote was lekker en de sate van varkenshaas die ik voorbij zag komen zag er ook erg goed uit.

Viseters hebben het hier zeker goed naar de zin. Nette porties met daarbij ruim frites en sla die apart opgediend worden en bijbesteld kunnen worden als het te weinig is. Aan onze tafel hadden de viseters de gebakken zalmmoot, de slibtongetjes en het gerecht met drie vissoorten. Dat beviel allemaal goed.

Ook vegetarisch is aanwezig.

Iedereen heeft smakelijk gegeten. Porties zijn prima. De bediening is vriendelijk en attent. De sfeer is prima.
Hartelijk dank voor je bezoek en de tijd die je hebt genomen om deze uitgebreide recensie achter te laten. Hopelijk mogen wij je in de nabije toekomst weer eens verwelkomen! Groet, team 't Oliegeultje
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Van te voren gereserveerd, restaurant was vol geboekt. Leuke kaart, aantrekkelijk geprijsd. Gamba's gedeeld, daarna stoofpot met kabeljauw en coquilles. Bijzonder smaakvol, simpel maar erg lekker en warm. Frites en lekkere salade.
Bedankt voor het schrijven van deze mooie recensie. Het is fijn om te horen dat onze gerechten in de smaak vallen. Graag tot ziens. Groet, team ‘t Oliegeultje
Jacqlis .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij verblijven regelmatig een weekend in Zeeland en dit is een van de weinige plekken waar geen toeristeneten wordt voorgeschoteld. Prachtige locatie, erg vriendelijk personeel, leuke kaart! Ben helemaal geen viseter, maar vond de sliptongen erg lekker. Wij komen een volgende keer & dan gaan we avondkaart uitproberen, komt zeker goed!
Wat leuk om te horen dat een (niet) viseter, genoten heeft van de sliptongen! We zien ernaar uit om jullie binnenkort nog eens te mogen verwelkomen. Groet, team 't Oliegeultje
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijke sliptongetjes, aanrader. Vriendelijke ontvangst op zeer mooie plek, maar daar zie je 's avonds in de winter weinig van :-)
Hartelijk dank voor je bezoek en de tijd je hebt genomen voor de mooie reactie. Wij kijken ook uit naar de lichtere zomeravonden, om nog langer te kunnen genieten van het uitzicht! Hopelijk mogen wij je in de nabije toekomst weer verwennen. Groet, team ‘t Oliegeultje
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Tarbot en entrecote smaakten echt heerlijk en ruim aan de maat.
Bediening vriendelijken en vlot, de kok was ook belangstellend.
Uitzicht over de Oosterschelde natuurlijk fantastisch.
Komen daar graag terug.
Han B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk genieten met uitzicht over de Oosterschelde van de keuken van T Oliegeultje. De bedieningen erg vriendelijk en attent, ook als het erg druk is (en dat is het vaak). Leuke gevarieerde kaart waar de keuken een eigen smaak aan geeft. Niet altijd mijn smaak maar het is goed verzorgt, smaakvol en waar voor je geld. Zeker een stop waard.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
2 X prima geluncht, garnalen, paling, wijntje, top! Mooie locatie, het weer uitstekend, wat wil je nog meer behalve bruinvissen?
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Deze week 2 maal geluncht bij het oliegeultje
Ze hebben hier heerlijke garnaaltjes en.... Garnalenkroketten
Smullenden een mooi uitzicht
Joyce N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Met mijn Zeeuwse vriendin heb ik hier voor de 2e keer gegeten. Wat een locatie! Dit keer slibtongetjes en tarbot, werkelijk goed gebakken, lekkere zeekraal en behoorlijke friet, maar dan die sla......dat kan toch echt niet.... een vaag van alles door elkaar met een scheut walgelijke (kant en klare?) saus. Waarom niet gewoon een beetje groene sla met een olie en azijnstelletje op tafel om zelf even aan te maken. Ik vind het flauw, dat een opmerking hierover wordt afgedaan met de woorden: We krijgen hier nooit klachten over.