't Olde Schop Restaurant Part-accomodatie

9,3

Jouw recensie over het restaurant 't Olde Schop Restaurant Part-accomodatie

Jan P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
We hebben hier ons 50 jarig huwelijk gevierd. Alles wat we afgesproken hadden is perfect uitgevoerd. Vooral het uitgebreide buffet was geweldig lekker. We zien met veel plezier terug op deze mooie locatie en zeer vriendelijke bediening.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een perfecte ambiance een straling voor je tong. Ongedwongen heerlijk ruim 3 uur genoten.
Enige min géén kinderstoel meer beschikbaar netjes ogelost met kussen maar zeker bij de reservering aangeven.
Arnolda R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten, in het kleine dorpje giesbeek zon mooi restaurant. Vroeger hier veel geweest bij Arnold Wieland, nu bij andere eigenaren die een mooi restaurant met heerlijke gerechten aanbieden. Het was netjes niet te sjiek, ook het personeel was vriendelijk en niet over dreven. Hier kunnen we vaker na toe. Het is niet heel goedkoop maar wel de prijs waard. Ga zo door.
dirruk .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wij gaan met enige regelmaat uit eten. Relatief vaak hebben we toch wel wat aan te merken. Echter niet hier! Bij het Olde Schop klopt alles.
De kwaliteit van het eten is bijzonder goed. De bediening is vriendelijk en zorgt voor een mooi tempo. Niet te vlug en niet te traag. Er is voldoende ruimte rond de tafels en er is niet te veel lawaai, zodat je ook nog met elkaar kunt praten.
Tot slot een klein nadeel: het eten is hier zo lekker, dat er enig risico bestaat er te veel van binnen te krijgen ;)!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Met 3 personen het menu "Culinaire de Provence" in Kerstsfeer genuttigd. Doorgaans heb ik wel enige kritiek punten maar met de beste wil van de wereld kan ik er nou geen vinden. Het was in een woord geweldig. Wij hebben er optimaal van genoten. Het was echt waar voor je geld. Volgend jaar weer als ik tenminste op tijd ben om te reserveren.
Johanna E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij lagen in de haven van Giesbeek en hebben hier gegeten naar aanleiding van het cijfer op IENS. Wij kozen voor het 3 gangen menu en vroegen of we het dessert mochten overslaan. Het dessert hadden ze in mindering gebracht. Als voorgerecht hadden we de rundercarpaccio met pesto, croutons en kip. De kip (wat zompig) had van ons niet er bij gehoeven. Als hoofdgerecht hadden we varkenshaas met lamsvlees en een kalfskroketje. Erg mals, goed op smaak en met een heerlijke saus. De opmaak van beide gerechten zag er erg goed uit. De grote zwarte stoelen maakten het restaurant wat donker. Al met al een aanrader.
ingeee81 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Dit is een top-restaurant! Niet geschikt voor jonge kinderen, maar juist voor een lange avond heerlijk tafelen. Culinair de Provence is mijn favoriet! Verschillende gerechten zodat je kunt genieten van vlees, vis en vegetarisch met als hoogtepunt de desserts!
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Na maandenlang niet uit eten te zijn geweest doordat we op doktersadvies tijdelijk een streng dieet volgen, wilden we tijdens onze vakantie toch graag één keer naar een restaurant. Na lang zoeken op internet kwamen we terecht bij 't Olde Schop in Giesbeek. Bij het telefonisch reserveren schrok men absoluut niet van onze eisen: gluten- en lactosevrij en diverse ingrediënten die niet gebruikt mochten worden. Om het de keuken makkelijker te maken kozen we alvast de gerechten van de kaart die we een week later graag wilden eten. Toen het eindelijk zover was, werden onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. Nergens was aan te merken dat men concessies had moeten doen i.v.m. ons dieet. De lamsfilet op provençaalse wijze was perfect klaargemaakt en ook de vegetarische risotto, met o.a. gekaramelliseerde witlof en appel, viel goed in de smaak. Er werden maar liefst vier bijgerechten geserveerd, waar duidelijk net zoveel moeite in was gestoken als in de hoofdgerechten: een salade met vijgen en noten, witte asperges met tomaatjes uit de oven, groene groenten met paddenstoelen en heerlijke gebakken aardappelschijfjes. De bediening hield zich prettig op de achtergrond en ook de inrichting sprak ons aan. Helaas wonen we niet in de buurt, maar dit restaurant komt zeker op ons favorietenlijstje.
Rien G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten met 25 mensen en een proeverij (Culinaire de Provence Petit Sélection) van 8 voorgerechten, 8 hoofdgerechten en 8 nagerechten. Goede begeleiding met bijpassende wijnen.
Vooraf een truffelsoepje, die was zeer smakelijk. Bij de voorgerechten sprongen er 2 heerlijke hapjes uit: Paupiette van diverse vissoorten en de wildpaté met abrikozen chutney. Voor de hoofdgerechtjes waren voor mij de winnaars de hertenstoof in specerijensaus en de Lasagne van konijn, witlof en oesterzwam maar zeker ook de slavink van wild zwijn was heerlijk. Het nagerecht leverde de volgende winnaars op: Taartje van Appel, hazelnoot en mascarpone en heerlijk praliné-ijs. Afgesloten met een prima koffietje. Mooie locatie en vriendelijke bediening. Je kunt merken dat de aandacht echt naar je uitgaat en dat is prettig.
Marjanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wederom prima gegeten mer de proeverij Provence. Ruim van tevoren gereserveerd Bij aankomst bleek echter dat wij in het minst sfeervolle gedeelte van het restaurant onze tafel hadden, middenin de ruimte met een grote groep naast ons. Dit gaf eerder het gevoel in een all inclusive restaurant te zitten dan dat er sprake was van gezellig tafelen. Dit verwacht je niet bij deze prijzen die overigens qua eten prima in verhouding zijn. Wat heel erg spijtig was dat wij dit kregen aangeboden door mijn moeder, 84 jaar die door het lawaai totaal niet kon deelnemen aan het gesprek en er min of meer voor spek en bonen bij zat.
Zowel bij aankomst als bij het afrekenen aangegeven dat we hier niet blij mee waren maar wat ik heel erg heb gemist is enig invoelend vermogen en totaal geen meedenken in wat er misschien nog mogelijk had kunnen zijn of het gewoon toegeven dat dit niet de schoonheidsprijs verdient. De ambiance die je mag verwachten bij het zien van de site en gezien de prijzen hebben ze helaas dit keer niet waar kunnen maken.
CMJ .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vandaag van een perfecte lunch genoten bij 't Olde Schop. De Mini brunch was werkelijk fantastisch. Vers gebakken brood, diverse soorten boter en een tapenade.
Voorts een keur van kleine vis en vlees hapjes.
Zeer vriendelijke bediening door de dame zelf, en een heerlijke ambiance.
Absolute aanrader in deze regio.
Tot over 2 weken.

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Culinair de Provence gegeten met groep van 4 personen. Heel veel heerlijke en goed bereide gerechtjes per gang. Daarbij een lekkere huiswijn. Vriendelijke en attente bediening met een smakelijke toelichting bij alle gerechtjes. Gezeten in de deel van de oude boerderij.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
't Olde Schop is een mooie voormalige boerderij met veel sfeer. Van vrienden een gift for two lunch-bon gekregen en besloten deze te verzilveren bij 't Olde Schop. Zeker geen verkeerde keuze! Wij kregen een lunch met vooraf keuze uit drie soepen en diverse vis- en vleesgerechtjes. Tip: neem de bouillabaisse, deze heeft een zachte maar niet overheersende tomatensmaak en tegelijkertijd proef je de verfijnde visbouillon en de zalm/gamba's. Vooraf werd er brood met roomboter en tapenade geserveerd. De proeverij gerechtjes van vlees en vis zag er mooi uit, daar is echt aandacht aan besteed.

Allereerst de drie vis gerechtjes. De smaken van het taartje van tonijn, tomaat en bieslook en de mabré van griet, zalm en paling waren goed op elkaar afgestemd. Van de gamba met mousse van snoekbaars, kerrie en saffraan was de saffraansaus te overheersend, jammer.

Kleine tip; vraag de gasten of de volgende gang meteen geserveerd kan worden of dat de gast een kleine pauze wenst. Wij hadden het brood en soep nét op en meteen werden de vlees- en visgerechten op tafel gezet.

De champignons in bierbeslag waren aan de vette kant en niet krokant meer. De carpaccio was lekker mals, de kaassaus erop vond ik minder (pesto was prima). De paté van gekonfijte boerderij gans was gezoet (met daarop een appelschijfje). Daardoor viel het gerechtje tegen, te veel zoet bij elkaar ipv van een tegenhangend zoetje of bittertje. De rouleau van kalfslende, Coppa di Parma, notencreme en rucola viel goed in de smaak. Prima totaal plaatje van smaken, vooral de notencreme was een perfecte match met de kalfslende.

Een goed vullende lunch! Er werd nog gevraagd om een dessert (dessert kaart ziet er goed uit!) maar wij waren voldaan en vroegen om koffie. Bij de koffie werden friandises geserveerd (bonbons). Wij hadden juist aangegeven geen dessert te wensen aangezien we vol waren. Erg raar dat er dan niet een gewone koffie geserveerd wordt maar een koffie met friandises en deze voor €3,75 pp op de rekening verschijnt. Bij het afrekenen kregen we de verkeerde rekening van een andere tafel (welke een stuk goedkoper was). De bediening was spontaan en vlot maar paar puntjes ter verbetering. Mede door de bouillabaisse en de visgerechtjes krijgt het eten een 8.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Met z'n vieren hier gegeten. Twee namen het uitgebreide Culinaire de Provence menu (van alle, ja alle, gerechten op de kaart een klein hapje) en twee namen de ingetogere versie (Petit Selection) waarbij elk van de drie gangen bestond uit twee proeverijen van de kaart. Je kon dan kiezen uit vlees of vis. Er kwamen een ongelofelijk aantal schaaltjes op tafel gedurende de gehele avond en, het moet gezegd worden, alles was met zorg bereid, voorzien van iets bijpassende groente / aardappelen / risotto en ga zo maar door. En alles was goed bereid: de eiwitten van de vis niet gestold, vlees rosé, groente nog knapperig. Kortom alles ok en ook met de huiswijnen was niets mis. We waren wel blij dat we niet alle vier het uitgebreide menu hadden gekozen want het was nu echt veel, andere was het echt te veel geweest.
Vriendelijke bediening, zeker niet opdringerig, gezellige inrichting in oude boerderij met moderne tafels en stoelen. Prijs was stevig maar zeker niet te hoog als je de hoeveelheid voedsel in aanmerking neemt. Een volgende keer toch maar vier keer de Petit Selection...
Nina O.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Erg vriendelijke bediening die ons hartelijk ontving en uitleg gaf over het eten. Gezellige aankleding. We hebben gegeten van de Culinaire de Provence Petit Sélection kaart. Het eten was voortreffelijk. De borden mooi opgemaakt, een plaatje om naar te kijken. Een echte aanrader om te gaan eten.
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
’t Olde Schop
Kerkstraat 80, 6987 AD Giesbeek
Om te vieren dat 46 jaar geleden in Valkenburg er een vonk oversloeg nam ik mijn wederhelft op 23 november mee voor een verrassingsetentje. Als relatief nieuw-ingezetene koos ik voor restaurant ’t Olde Schop in ons eigen dorp.
Die zondagavond zijn het mooie rustieke witte pand en de grote plataan uitnodigend en sfeervol uitgelicht. Bij binnenkomst is er links en rechts een restaurantgedeelte, gescheiden door een decoratieve bar. In beide gedeeltes kunnen een vijftigtal gasten plaatsnemen, en die zaten er ook. Wij zaten aan de rechterkant, een soort voormalige deel, met een gezellig brandend haardvuur. De tafels – strak gedekt met mooi wit linnen - staan niet te dicht op elkaar, de akoestiek is gedempt, zodat de gesprekken van de buren privé blijven.
’t Olde Schop heeft een beperkt à la carte gedeelte. Het paradepaardje van de kok staat op de kaart als ‘Culinaire de Provence’ een maandelijks wisselend menu met naar keuze een drie of vier gangen variant (€ 38,50 tot € 46,50). Daarbij worden alle onderdelen van voor- en hoofd- en nagerechten in de vorm van tal van kleine, mooi opgemaakte hapjes geserveerd. Wij namen de Petit Sélection (€29,50) omdat voor ons het complete menu te veel zou zijn. Ook bij deze kleine selectie valt er nog te kiezen: een vis- of vleesvariant, en als dessert kaas of zoet. Wij kozen voor de vleesvariant, deze maand op basis van wild. Omdat mijn vrouw erg van chocolade houdt had ik daags tevoren met de kok afgesproken dat hij daarmee een speciaal verrassingsdessert zou maken.
Het voorgerecht (wildpastei met gerookte wildzwijnshaas en terrine van wilde duif, parelhoen en ganzenlever) volgde na een royaal voorafje van verschillende soorten vers brood met o.a. boter en tapenade (gratis). Mooi opgemaakte borden, heerlijke smaken.
‘t Olde Schop serveert als huiswijnen vooral die van het huis Salentein. Zowel de witte als de rode Paso waren vol van smaak en fonkelden in het glas. Bij het hoofdgerecht (kroketje van fazant, medaillon van Hollandse haasfilets en wildragout) dronken we een andere rode, een Valpolicella Superiore, dieprood van kleur en met een lange afdronk, een perfecte begeleider van een verrukkelijk hoofdgerecht. Zoals het hoofdgerecht fraai opgemaakt op heel warme borden op tafel kwamen zo werd ook het garnituur met o.a. heerlijke rode kool, romige zuurkool en gebakken aardappeltjes, wildsaus met aardappelpuree in prima voorverwarmde kommen geserveerd. Royale porties, vers bereid.

Na het chocolade verrassingsdessert, met daarbij o.a. huisgemaakte chocolade variaties en een flink glas met een daarin soort chocoladecappuccino-ijs, sloten we af met een kopje Peeze koffie. Door de bediening werd daar ongevraagd koffie met huisgemaakte friandises (€3,50) voor geserveerd. Jammer vooral voor die heerlijke bonbonnetjes die er echt niet meer bij konden.
Naast het volle restaurantgedeelte was er nog een 50-jarig bruiloftsfeest met ruim 120 dinergasten. Desondanks kwamen alle gerechten bij ons in een mooi tempo door en toonde de vriendelijke bediening geen spoor van stress of haast. Voor het op speciaal verzoek gemaakte chocoladedessert werd tot mijn verrassing geen opslag berekend. Inclusief aperitief, wijnarrangement, en koffie betaalden we €109,15 en hebben we een geweldige avond gehad.

W.G. Maatman
Kerstkip J.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
In dit restaurant gegeten met zijn vieren. Het restaurant zit naast een partycenter waar op het moment dat wij daar aten een bruiloft was. Maar daar hadden wij totaal geen last van wat betreft lawaai van de muziek ofzo.
We hebben "culinair de Provence" genomen. Dat is echt een aanrader! Dan eet je eigenlijk alles wat op de kaart staat in kleinere hapjes. Je kunt goed aangeven of je wel of geen visliefhebber bent, daar wordt dan goed rekening mee gehouden.

Het personeel was zeer vriendelijk en nam alle tijd voor je als je wat te vragen had.
Per stel waren we wel €125 kwijt, maar daar hebben we goed van gegeten en heerlijke wijn bij gedronken.
KarelvanEck .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
We werden vriendelijk ontvangen. De voorgerechten waren heerlijk en zeker gevarieerd, De dame van de bediening zei dat het kleine hapjes waren, maar wij vonden het royale porties.
Als hoofdgerecht Provençaals gekruid lam. De saus was subliem, het andere hoofdgerecht was een vis palette. Omdat ik de saus altijd apart geserveerd wil, kon ik dat zelf doseren.
Het dessert was helemaal een verrassing verschillende soorten bavaroise, pudding en vers fruit, allemaal even lekker.
De bediening is correct en bijzonder behulpzaam de sfeer ongedwongen.

Sacha L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Afgelopen weekend heerlijk gegeten hier. Een echte aanrader is het culinair de provence menu. Je krijgt dan alles wat op de kaart staat in kleinere porties. Vooraf krijg je diverse heerlijke soorten brood met lekkere smeerseltjes erbij waar je eigenlijk niet aan moet komen. De voorgerechtjes zijn stuk voor stuk een traktatie... Het is 1 van de weinige restaurants waarbij je zou willen dat je maag wat groter was... De toetjes krijgen we helaas nooit allemaal op. Al proberen we het wel. De service is geweldig. Aardige mensen die alles doen om het je naar de zin te maken. En wat betreft het decor... De laatste keer zaten we heerlijk voor de open haard, dus een vette tien maar we hebben ook wel eens op een acht gezeten... Vandaar mijn negen. Mij zien ze zeker terug. Enne ik kijk er nu alweer naar uit ...
San-iens .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
2de kerstdag gegeten bij het Olde Schop, vanaf 16.00 uur zouden we ontvangen worden met een aperitief.. Ik heb geen aperitief gezien!! De service van de jongere dames was onder de mate!! De heren daarin tegen waren zeer gastvrij. De dame aan tafel wist mij niets te vertellen over de wijn die ze schonk. Erg jammer.. De voorgerechten en de desserts waren heerlijk! De soep was te lauw. De hoofgerechten werden in buffetvorm geserveerd... Op de peperkroketjes na was alles lauw of koud.. heel erg jammer!! Niet alles was voldoende aangevuld.. ook moesten wij zelf vragen of we nog koffie na het dessert konden bestellen ( na zeker 30 minuten te hebben gewacht) De cappuccino was ook lauw.. De pianist Jan Verkerk maakte met zijn sfeervolle muziek een hoop goed! Dit ben ik niet gewend van t Olde Schop