't Olde Regthuys

Donderdag t/m Zondag 10:00 - 00:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Enige tijd niet geweest. Opnieuw goed bevallen. Verse en smakelijke soepen (vooral de mosterdsoep met zalm is overheerlijk) en verse broodjes (vooral de sandwiches met zalm).Niet echt goedkoop maar desondanks dat voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening.
Sum .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Afgelopen vrijdagavond hier gegeten, de bediening is alert en vriendelijk. Het terras is ruim en het is gezellig zitten midden in de vestingstad Elburg. Rode poon gegeten, die was prima bereid en smaakte prima, De saffraanboter die er bij geserveerd werd was helaas koud en niet daardoor smeerbaar. Het garnituur was helaas lauw en daardoor niet smaakvol. Op verzoek werd een fles kraanwater op tafel gezet, fijn.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk mosselen gegeten op het terras. Eenvoudig gerecht maar de ambiance is perfect. Vriendelijke bediening. Het weer was perfect om op het terras teverblijven
Bedankt voor dit positieve bericht!
LanzaL .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Weekendje Elburg wn onder andere hier bij olde regthuys wezen eten. Prima eten, beetje duur voor wat je uiteindelijk voorgeschoteld krijgt. 3-gangen met drinken en koffie tpe kostte ons (2 personen) toch meer dan honderd euro. Voor dat geld mag je best kritisch wezen en had ik er wat meer voor terug willen zien (in eten en service).

Presentatie en kwaliteit prima eetcafé, prijzen die wat milder mogen. Bediening jong en zien niet alles. Duurt soms wat te lang voordat ze actie ondernemen aan tafel.

Kortom, hartstikke mooie gezellige zaak, iets aan de prijzige kant.
Jammer dat we ondanks de toch wel positieve reactie 1 * krijgen.
Beate1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Voor de 2e keer op deze plek beland en net als vorig jaar uitstekend eten voor een ronduit lage prijs. Heel mooi gerechtje verschillende soorten biet en andere groenten erop een gefrituurd geitenkaas bolletje niet vet met heel dun krokant korstje, voor 8 euro. Vriendin nam alleen brood, voor 4 euro een half brood vers met noten erin. Gezeten op kussentjes met dekentjes onder de blauwe regen begroeide balustrade met bij elk tafeltje een eigen kacheltje. Top!
Bedankt voor de positieve feedback!
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Sfeervol restaurant. Duidelijk tijd/liefde gestoken in de decoratie. Terras is fraai. Uitzicht op het mooie oude centrum van Elburg. Grappig detail: de takel achter de bar die de drankjes naar de eerste verdieping vervoert.

Vooraf aten we een prima aspergesoep. Hoofdgerecht: asperges met zalm. De asperges met saus waren wat standaard maar de zalm was heerlijk mals. Het dessert van huisgemaakte cranberry-cheesecake is gul, leuk gepresenteerd en bovenal smullen.

Bediening prima: vriendelijk en snel. Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader!
Fijn dat het goed bevallen is!
RS8081 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Ronduit perfect om in een ontspannen setting heerlijk te eten!! De catch of the day was een perfect gegaarde vis, heerlijke gebakken aardappeltjes en salade. Geweldige wijnen en bijzondere bieren.
Het restaurant is qua styling prachtig ingericht zodat het geheel heel sfeervol wordt.
Bedankt voor jullie positieve reactie!
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met 18 personen te gast. Vriendelijke bediening maar het is volle bak en dat levert vertraging op.
Pas na een uur komt het broodje met boter op tafel. Water in karaf kwam pas na vragen en werd niet spontaan bijgevuld. Het drie gangen menu 'Schavuit' levert voor een ieder wat wils. De dunne lende van Iberico varken is helaas droog en vooral alleen maar zoet door de gember. De zeebaars en de vanwege tekort aan zeebaars gepresenteerde schol wordt zeer gewaardeerd. Salade, groente en aardappeltjes werden per 6 personen gepresenteerd. Erg karig en er werd niet actief gevraagd of bijgevuld. De desserts zijn mooi opgemaakt en smakelijk. De koffie na afloop is volop aangekleed.De eerste verdieping is een prima plek om te zitten maar het werd er het tamelijk benauwd. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Al met al een ruime voldoende maar bij deze drukte nog geen uitschieter. Komen zeker eens terug om de ontwikkeling te beleven en te proeven.
Carol65 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Echt een plek om lekker te lunchen. De visssoep is heerlijk, de tapas ook. Ik kom regelmatig hier even vissoepje eten. Het is er zeker in de zomer erg druk maar de bediening is vlot en de keuken ook. Echt een aanrader ook gewoon voor een kopje thee. Als je buiten zit kijk je lekker over de binnenstad van Elburg. Heerlijke plek met goede bediening en lekker eten.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Voor de lunch wat tapas gerechten besteld, heerlijk gegeten en nette porties. Hele goede ribbetjes! Aardig personeel en mooie locatie.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Heerlijke lunch bij dit restaurant gehad. Ik had een uitsmijter met ham. Alles klopt: mooie presentatie, heerlijk brood en lekkere ham. Verder een prettige bediening. Terras ligt centraal in het mooie vesting stadje Elburg. Dit restaurant is een aanrader!
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijke lunch van carpaccio met lekker broodje, mooie vissoep met mosselen en gamba's. Leuke kinderplate met sparerib.
Prettige bediening en mooie entourage in authentieke plaats.
Mar E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Heerlijk geluncht; een verse tomatensoep met mascarpone, omelet met ui, champignons en heerlijk brood. En een heerlijk broodje met parmaham en olijven, zongedroogde tomaten en lekker grote stukken parmezaanse kaas. Hier dronken wij een lekkere, rode shiraz wijn bij. Bediening en sfeer helemaal goed!! Gaan we zeker vaker doen!!
Fijn te horen, graag tot een volgende keer!
KarinBen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wat een heerlijke plek om rustig te lunchen/dineren. Relaxte ambiance met zeer vriendelijk personeel. De vis maaltijd salades waren verrukkelijk. Rijk gevuld met een echt heerlijk broodje erbij. Vers brood met grote stukken noot. Prijs kwaliteit verhouding prima! We komen zeer zeker terug want de dinerkaart hebben we nog niet ontdekt. We kijken ernaar uit! Ga zo door mensen!
héél fijn te horen en jullie zijn van harte welkom een volgende keer
Verstrae .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
We hebben een eenvoudige lunch gehad. Cijfers daarop gebaseerd. Eerst kopje koffie met lekker vers koekje. Vervolgens de vissoep met een glas droge witte wijn en karaf water. De vissoep is top, zeer goed gevuld met diverse vis/schaaldieren en goede "bouillon". Goed bijpassende droge witte wijn en leuke "eigen fles" kraanwater (gratis). Prijs/ kwaliteit een 10. ( 2 personen totaal € 25,-- ).
Personeel deed het uitstekend, vriendelijk, enthousiast en oplettend. Knappe prestatie gezien de jonge leeftijd van het personeel. Decor een 10, namelijk op terras van drukke toeristen straat, leuk om te zitten, uiterste rij tafels / stoelen staan door plaveisel scheef. Dat past eigenlijk wel in zo'n mooie middeleeuwse omgeving.
Fijn te horen dat u het zo goed naar uw zin heeft gehad, wat de vissoep betreft, deze staat al jaren zo op onze kaart en wij hebben er altijd zulke goede reacties op dat wij ook niets gaan veranderen aan deze soep! Wellicht tot ziens
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Erg lekker gegeten.
De bediening was erg vriendelijk en gastvrij.
Ook met kinderen alles word gedaan om het naar de zin te maken.

De menu kaart is eenvoudig maar prima.

Fijn dat u het naar uw zin heeft gehad, dat horen wij graag!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
op een drukke vrijdagavond werd door het jonge bedienend personeel snel een mooi plekje toegewezen. Het eten is helemaal in orde (heilbot, tong), maar niet bijzonder, de wijn wat laf. het toetje met zoethout is een topper!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Wij lunchen hier regelmatig. De bediening is prettig, de sfeer is leuk en het eten is heerlijk. Afgelopen week hebben we heerlijke sliptongetjes gegeten, met een goed garnituur. Maar de salade geitenkaas is hier werkelijk subliem. Een echte aanrader.
Een klein minpuntje...de tafels staan erg dicht op elkaar. Maar ja, als het eten lekker is, willen er ook veel mensen zitten:-).
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Mooi gelegen in het hart van Elburg. Prettig ingericht eetcafé waar je wel erg dicht op elkaar zit.
Personeel sloeg niet echt acht op ons bij binnenkomst. Op de vraag of er ook gekookte mosselen op het menu stonden wist de ober te vertellen dat het niet het goede seizoen voor mosselen was. Dat is dan zeker alleen in Elburg het geval. In de rest van het land is het gewoon mosselseizoen hoor! Gebruik gemaakt van de plateservice. Smakelijk gebakken mosselen met helaas net te slappe frites. Afsluitende koffie was mooi aangekleed met hazelnoten advocaat en chocolade. Bij vertrek geen enkel taal of teken. Kortom driemaal een magere 7. Met net geen zes voor de service. In Elburg is er snel meer waar voor je geld te krijgen.
Dikkedame .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
mooie en gezellige locatie. goede samenstelling menukaart , eten was goed. Bediening prima. Helaas 1 minpuntje. Een ober die het na 19.00 uur op zondag "het gehad" heeft. vileine opmerkingen maakt. Hoorbaar voor gasten kritiek leverde op net vertrokken gasten. Zijn advies werd in de wind geslagen rode wijn bij vis dat kon niet. Heel vervelend,om te horen. Deze dissonant werd ruimschoots goedgemaakt door het andere personeel.