't Olde Posthuus

9,2

Jouw recensie over het restaurant 't Olde Posthuus

Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Fantastisch eten! Sfeer is authentiek, maar mag van ons wel wat gezellig. De verlichting mag wel een tandje minder vel of direct...
peterproever .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Het Olde Posthuus is met recht een unieke locatie in dit deel van Nederland. Het is een prachtig bewaard gebleven museaal complex op een prachtige locatie midden in de natuur. Er is aan het oorspronkelijke karakter zowel binnen als buiten geen enkele hedendaagse concessie gedaan, met uitzondering van de verlichting. Je voelt je hier meteen terug in de 19e eeuw. Alleen al hierom is een bezoek aan dit restaurant de moeite waard.
Het eten is ook geweldig. Smaken en texturen zijn op hoog nivo. Dit geldt voor alle gangen en met ons gezelschap ( 6 personen) voor vis, wild en vegetarisch. De opmaak is puik en de huiswijnen dik in orde. De keuze aan gerechten is niet heel groot maar voldoende.
De kok laat zich ook zien en is belangstellend naar de ervaring van de gasten.
De bediening door vrij jong en relatief onervaren personeel, is hartelijk, uiterst beleefd, maar er gaan wel eens dingetjes mis. Hier is ruimte voor verbetering.
Al met al kan ik dit restaurant van harte aanbevelen; het staat borg voor een zeer unieke en plezierige avond.
Peenbep V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance voor een schappelijke prijs. We besloten het 3-gangenmenu te nemen en kregen geen spijt. 't Olde Posthuus ligt fijn landelijk en rustig en (ook) binnen was het goed toeven. De fraaie oude stijl is goed bewaard gebleven in de eetkamer. De bediening was vriendelijk en prettig, de gangen werden in een correct tempo na elkaar gepresenteerd. En het belangrijkste: het eten was heerlijk. De porties waren zodanig dat je niet (direct) vol zat, ook niet na de drie gangen in kwestie. Hier en daar merk je goed dat hier een kok werkt met hart voor de zaak. Het eten is niet heel chique, maar gewoon eerlijk en goed en daarom echt smakelijk. De huiswijn is zelfs boven verwachting! De dag ervoor had ik in een niet nader te noemen restaurant in Ruinen ook een toetje met ("vers") fruit en slagroom besteld. Die was niet lekker, de slagroom was flut en de vruchtjes grotendeels uit blik (je moet maar durven). Hier echter was er sprake van écht vers (gekoeld) fruit en echte heerlijk romige slagroom en een bolletje smakelijk vanille-ijs. Kijk, zo hoort het. Dit restaurant krijgt van mij een 9. Waarom geen 10? Vanwege de muziek. Gelukkig stond die heel zacht, maar soft-synthesizermuziek? Ik zou hebben gekozen voor een strijkje o.i.d. Dat past toch prima bij zo'n optrekje. Verder dus een 'huusje' om weer eens terug te komen.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
't Olde Posthuus is echt oud! Prachtig antiek interieur met dito tegelvloer. De bediening is authentiek, vriendelijk en correct. De rode en witte wijn per glas is gewoon goed. Vooraf kregen we een heerlijke moot Drenths bruin brood met kruidenboter, olijven en feta. Die is echt van het huis en komt niet achteraf alsnog op de rekening. We aten de lamsfilet die heerlijk mals was; helaas was aan een groter stuk veel vet blijven zitten, wat bij een filet niet mag. De heerlijke thijmsaus compenseerde dat in behoorlijke mate. De gebakken aardappeltjes zijn van uitzonderlijke kwaliteit en smaak (wat ook geldt voor de franse frietjes). Mijn tafelgenote genoot hoorbaar van de sappig gebakken roodbaars met kreeftensaus (de laatste was helaas iets aan de zoute kant). We besloten de avond met koffie en espresso. En als je dan gaat afrekenen blijkt dat je geweldig hebt gegeten voor een zeer bescheiden prijs. De (gratis) karaf kraanwater werd ongevraagd op tafel gezet! Die service is zeldzaam geworden. Wij komen graag nog eens genieten in deze oude pleisterplaats!
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We werden gastvrij ontvangen. Er wordt gegeten in een gezellige ruimte zonder overbodige opsmuk. We kozen voor het driegangenmenu, maar de gastvrouw was bereid, gezien onze kieskeurigheid een tipje van de sluier op te lichten. Alle drie gangen konden ons bekoren en voldeden, eenmaal geserveerd in een aangenaam tempo, aan onze verwachtingen. De sfeer was ongedwongen en genoegelijk en we kijken met plezier terug op een aangename avond.
fvdelst2 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Zeer vriendelijke bediening. Een mooi oud gebouw in een afgelegen buitengebied. De ambiance ademt nog de sfeer van begin 1600 uit met veel oude details. Jammer vond ik de muziek, eem soort moderne niet nader te definiëren synthesizer muziek en felle glazen lampen. Dat paste niet zo naar mijn smaak. Eten was zeer smaakvol en de prijs/kwaliteit is okee.
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Ook dit jaar weer bij het 't Olde Posthuus gegeten. Geweldig. Voorgerecht doet je al verlangen naar meer. Tussengerecht wakkert de eetlust nog meer aan en dan komt het hoofdgerecht. Het vlees is om te zuigen. En bij het nagerecht vind je het jammer dat je het op hebt. Je hebt het idee dat je bij deze man in een culinaire achtbaan bent terechtgekomen. Uit de kunst. Volgend jaar komen wij weer.
Geert1969 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Sfeervol landelijk restaurant; klein maar fijn geldt voor de locatie en de kaart. Meerdere malen gegeten; er wordt de tijd genomen om je culinair te vermaken, en dat lukt elke keer weer.
Aaron R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Locatie is mooi in de bossen. Het restaurant is net als de rest van Drenthe, gevoelsmatig afgesloten van de rest van Nederland. We werden bediend door de dochter van de eigenaar, die ondanks haar jonge leeftijd haar mannetje stond. Hoofdgerecht was lekker, voor een goed gebakken ossenhaas die ook echt medium-rare was, kan ik niet minder dan een 8 geven.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Met 2 vegetariers bij dit restaurant gegeten. Goede verse pompoen- en tomatensoep. Zelf reerug gegeten. Erg mals, met een krokante laag en goed op smaak. Vegotaartje was goed maar wat papperig. Geen andere keuze. Frieten en gebakken aardappelen prima en zeker groente bestaande uit broccoli en grof gesneden rode bier.Nagerecht brownie was erg klein en eenvoudig. Bediening is wat gereserveerd. Prima eten hoewel je voor de gevraagde prijs wel iets meer fantasie mag verwachten. Locatie is sfeervol
Hanneke M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Vriendelijke ontvangst - niet gereserveerd -, toch snel een tafel gereed. Heerlijk gegeten, goede producten, perfecte bereiding: ossenstaartsoep, pure smaak zonder toevoegingen, krachtige bouillon, gloeiend heet geserveerd. Vervolgens kalfsentrecote met tomatenjus en verse cantharellen (zo uit het bos?), heerlijke rode biet in grove schijven, snijbonen, gebakken aardappelen en frites. Het dessert had iets 'eleganter, luchtiger' gemogen: brownie (nogal massief) met karamel, gegarneerd met slagroom en een streep advocaat. Goede wijnen per glas.
En de kok is oprecht blij met onze complimenten.