't Olde Posthuus

Woensdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
't Olde Posthuus is echt oud! Prachtig antiek interieur met dito tegelvloer. De bediening is authentiek, vriendelijk en correct. De rode en witte wijn per glas is gewoon goed. Vooraf kregen we een heerlijke moot Drenths bruin brood met kruidenboter, olijven en feta. Die is echt van het huis en komt niet achteraf alsnog op de rekening. We aten de lamsfilet die heerlijk mals was; helaas was aan een groter stuk veel vet blijven zitten, wat bij een filet niet mag. De heerlijke thijmsaus compenseerde dat in behoorlijke mate. De gebakken aardappeltjes zijn van uitzonderlijke kwaliteit en smaak (wat ook geldt voor de franse frietjes). Mijn tafelgenote genoot hoorbaar van de sappig gebakken roodbaars met kreeftensaus (de laatste was helaas iets aan de zoute kant). We besloten de avond met koffie en espresso. En als je dan gaat afrekenen blijkt dat je geweldig hebt gegeten voor een zeer bescheiden prijs. De (gratis) karaf kraanwater werd ongevraagd op tafel gezet! Die service is zeldzaam geworden. Wij komen graag nog eens genieten in deze oude pleisterplaats!
Maikimoo .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We werden gastvrij ontvangen. Er wordt gegeten in een gezellige ruimte zonder overbodige opsmuk. We kozen voor het driegangenmenu, maar de gastvrouw was bereid, gezien onze kieskeurigheid een tipje van de sluier op te lichten. Alle drie gangen konden ons bekoren en voldeden, eenmaal geserveerd in een aangenaam tempo, aan onze verwachtingen. De sfeer was ongedwongen en genoegelijk en we kijken met plezier terug op een aangename avond.
Fvdelst2 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Zeer vriendelijke bediening. Een mooi oud gebouw in een afgelegen buitengebied. De ambiance ademt nog de sfeer van begin 1600 uit met veel oude details. Jammer vond ik de muziek, eem soort moderne niet nader te definiëren synthesizer muziek en felle glazen lampen. Dat paste niet zo naar mijn smaak. Eten was zeer smaakvol en de prijs/kwaliteit is okee.
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Ook dit jaar weer bij het 't Olde Posthuus gegeten. Geweldig. Voorgerecht doet je al verlangen naar meer. Tussengerecht wakkert de eetlust nog meer aan en dan komt het hoofdgerecht. Het vlees is om te zuigen. En bij het nagerecht vind je het jammer dat je het op hebt. Je hebt het idee dat je bij deze man in een culinaire achtbaan bent terechtgekomen. Uit de kunst. Volgend jaar komen wij weer.
Geert1969 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Sfeervol landelijk restaurant; klein maar fijn geldt voor de locatie en de kaart. Meerdere malen gegeten; er wordt de tijd genomen om je culinair te vermaken, en dat lukt elke keer weer.
Aaron R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Locatie is mooi in de bossen. Het restaurant is net als de rest van Drenthe, gevoelsmatig afgesloten van de rest van Nederland. We werden bediend door de dochter van de eigenaar, die ondanks haar jonge leeftijd haar mannetje stond. Hoofdgerecht was lekker, voor een goed gebakken ossenhaas die ook echt medium-rare was, kan ik niet minder dan een 8 geven.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Met 2 vegetariers bij dit restaurant gegeten. Goede verse pompoen- en tomatensoep. Zelf reerug gegeten. Erg mals, met een krokante laag en goed op smaak. Vegotaartje was goed maar wat papperig. Geen andere keuze. Frieten en gebakken aardappelen prima en zeker groente bestaande uit broccoli en grof gesneden rode bier.Nagerecht brownie was erg klein en eenvoudig. Bediening is wat gereserveerd. Prima eten hoewel je voor de gevraagde prijs wel iets meer fantasie mag verwachten. Locatie is sfeervol
Hanneke M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Vriendelijke ontvangst - niet gereserveerd -, toch snel een tafel gereed. Heerlijk gegeten, goede producten, perfecte bereiding: ossenstaartsoep, pure smaak zonder toevoegingen, krachtige bouillon, gloeiend heet geserveerd. Vervolgens kalfsentrecote met tomatenjus en verse cantharellen (zo uit het bos?), heerlijke rode biet in grove schijven, snijbonen, gebakken aardappelen en frites. Het dessert had iets 'eleganter, luchtiger' gemogen: brownie (nogal massief) met karamel, gegarneerd met slagroom en een streep advocaat. Goede wijnen per glas.
En de kok is oprecht blij met onze complimenten.
Dime .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op een heel charmant terras op een heerlijke zomeravond subliem gegeten. Heel leuk verrassingsmenu dat fantastisch smaakte. Ook even binnen gekeken: wat een leuke inrichting! Ondanks dat de bediening wat jong en onervaren was; zeker een aanrader!
Dick