Over restaurant 't Nonnetje

Uit het culinaire hart

In het geval dat dit nog onbekend is: 't Nonnetje is een twee sterren restaurant in Harderwijk. Een bijbehorend terras aan een lief pleintje en met het Dolfinarium om de hoek. Meesterchef Michel van der Kroft heeft een inventieve lichte kookstijl met een persoonlijke signatuur ofwel hij kookt vanuit het hart. Dit kun je dan ook niet anders dan beleven. Kies je voor het Menu de Verleiding en het Menu de Verleiding Botanica?

Glas champagne

Uitmuntend
9,5
Maks D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
waar kun je in vredesnaam nog gaan dineren om 22.00 ?
Het Nonnetje te Harderwijk: en of de keuken nog open is!
Na een fantastisch glas champagne- let op ik ben er echt geen grote fan van- vergezeld met een mooie warme ! oester besloten we mede gezien het wat latere tijdstip vanavond eens "vegetarisch" te gaan
Er volgden 4 fantastische "kunstwerkjes"
elk met een smaakcombinatie waar je nog dagen van nageniet
hier laat men zien waar groentes voor groeien, en je na afloop bedenkt dat we vlees of vis in het geheel niet hadden gemist.
tja de inrichting - kerstballen ed- is dan misschien geen kunstwerk anderzijds " het heeft wel wat" .
de gastvrije en prettige bediening gaf ons in ieder geval een zeer huiselijke sfeer waar wij ons helemaal thuisvoelden.
geen decadent sterren gedoe, maar ze hebben er wel 2!
Henk Slikker .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eigenzinnig: het eten, drinken en de bediening TOP! Een aanrader voor iedereen die eens anders lekker wil eten. Losse bediening, persoonlijk met de juiste distantie en verstand van eten en.....de wijn!
Verbeterpuntje....de inrichting, ietwat oubollig vond ik.
Toos K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wij hebben genoten en heerlijk gegeten.
Govert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Ongekende creativiteit en smaakbewustheid. In een logistiek perfect georganiseerde maar ontspannen sfeer weten deze mensen wonderen te verrichten met zowel zeer eenvoudige (spruitjes) als hooggekwalificeerde ingredienten (carabineiro, rode gamba uit de Algarve). Eigenlijk was alles zowel uiterlijk als innerlijk een verrassing. Mooi opgediend, maar herkenbaar, zonder capsones, waar veel duurdere 2 sterrenrestaurants zich nog wel aan bezondigen.
Mijn vrouw had nog nergens beter gegeten en ik alleen in het taj Mahalhotel in Bombay.
Het wijnarrangement was ook vindingrijk en mooi van opbouw, met passende onbekende wijnen. Groot vakmanschap, mooie matches.
Hier reizen we nog graag een keer voor om. De muziek was niet al te passend. Jammer.
René M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
We hebben genoten van alles wat er geboden werd.
De pollepel met chocolade om af te likken ,een absolute vondst en bovendien erg lekker!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Helaas staat onze beurs het niet toe om hier iedere maand te eten maar als het zo ver is dan heb je ook wat. We zijn nu twee keer geweest en nog weken er na spraken we er thuis aan tafel over. Wat maakt 't Nonnetje zo bijzonder? In de eerste plaats het fantastische eten, smaken waarvan je niet wist dat ze bestonden. Dan is er de bediening, attent en informeel. Wat ook leuk is dat keukenpersoneel zelf aan je tafel komt. Michel met een stronk spruiten die 45 minuten later dampend op je bord ligt, of nu een jongedame met een pollepel met chocolademousse, net als vroeger thuis, lekker aflikken die lepel. Laatste keer, als wijn de Brazin Zinfandel. Één van de lekkerste wijnen ooit gedronken. Één nadeel, je wordt heel erg verwend als je hier geweest bent.
Eelze .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gerechten zagen er prachtig. Smaakten heerlijk. Aan het eind van de avond werd het buiten ietsje te fris, maar we hebben genoten van een prachtige avond.
Skipper6 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben met 2 personen voortreffelijk gedineerd bij 't Nonnetje met een zevental zeer verrassende kleine vegetarische gerechten, voorafgegaan door enkele amuses. De gerechten waren stuk voor stuk zeer creatief opgemaakt met een heerlijkheid aan smaken. Een gering minpunt vonden we de ravioli gevuld met een Portugese schapenkaas die niet onze smaak was, maar dat is persoonlijk. Tot slot van dit eetfestijn dat bijna 5 uur mocht duren zonder een moment van verveling, mocht de eetgast een houten pollepel gedoopt in hemelse modder aflikken. Waar maak je zoiets nu mee! De bediening was voortreffelijk een groot complent waard evenals voor de keuken.
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na terugkomst uit Frankrijk hebben we als tussenstop bij 't Nonnetje gebruik gemaakt van ons diner. Wat een verrassing! Na een enthousiaste ontvangst konden we genieten van respectievelijk een uit 4 gangen verleiding - menu en een vegetarisch 4 gangen menu. Beide menu's waren van onberispelijke kwaliteit.

De alleseter kreeg vis en vlees gerechten, samengesteld uit een afgewogen combinatie vlees/vis en voldoende groenten en de vegetarische compane kon genieten van een buitengewoon smakelijk op de persoon samengesteld menu. Gecombineerd met een bijpassend wijnarrangement hebben we een bijzonder uitgelezen diner genoten.

De opvolging van de diverse gerechten was efficiënt, passend en zeer goed informerend.
Het geheel vond plaats in een rustige setting binnen. Eventueel kun je als het weer dat toelaat buiten vooraf je coctail nemen aan het historisch aangename plein te Harderwijk.

Sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor het eerst had ik het genoegen om bij 't Nonnetje te eten. Ondanks het wiebelige weer kon het aperitief (Ruinart champagne met bijbehorende amuse van oester) op het terras worden genuttigd. Met uitzicht op het prachtige plein. Daarna is de bediening heerlijk resoluut: vanaf de eerste gang gaan we naar binnen. De inrichting binnen is niet heel bijzonder. Maar de hele sfeer is wel prima informeel. De bediening is losjes, humoristisch en vangt ieder detail op (om er vervolgens ook iets mee te doen). Ook de brigade die aan tafel komt, oogt zeer relaxed en ze stralen uit er veel plezier in te hebben. De chef-kok toonde helaas alleen nogal enthousiaste aandacht voor een paar bekende gasten. Dan het eten: prachtige kleuren en onovertroffen smaken! Ieder gerecht was een klein feestje. Deze avond was een prima beleving.
Outhouse .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
‘t Nonnetje heeft niet voor niets twee sterren, het is heerlijk genieten in dit top restaurant. Mooie plezierige en smaakvolle gerechten. Als amuse is het mogelijk een oester erbij te bestellen. Ik vind oesters eten erg spannend, maar het was een hele goede keuze deze ook te nemen. Heerlijk aangemaakt met lychee. De bediening is precies zoals ik dat graag ervaar, netjes en professioneel, maar toegankelijk en laagdrempelig waar dat kan. Echt top!
We zaten in de “serre” van het restaurant met het gordijn van de deur naast de tafel, dat was vermoedelijk niet de beste plek. Maar dat mocht de pret niet druk. Ik heb een heerlijke avond gehad en zou een iedereen een bezoek aan ‘t Nonnetje, in het overigens ook erg leuke Harderwijk, aanbevelen!
Rosita R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Nonnen?

Heel hartelijk dank voor de fantastische avond die we bij jullie hebben beleefd!
Ons 3-jarig huwelijk moest gevierd worden en hoe...
Wat een gedrevenheid, een passie en wat een smaaksensaties zeg.

Dank Michel en Dank Robert-Jan want wauw..wauw...wauw.. (en de rest natuurlijk ook maar hey...)

De eendenlever met paling... Subliem..
De Ravioli met geitenkaas... heerlijk...
De Tournedos Rossini... Zoals hij hoort!
oh en het dessert exotique? ... fantastisch!

Niet overdreven maar gewoon steengoed.
Dank M en R
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Begin juni bij 't Nonnetje mogen dineren en wat een traktatie.

Sterren restaurant welke eigenlijk geen aanbeveling nodig heeft maar doe het toch want alles, van de ontvangst, de presentatie van de borden, de smaken, alles tot in de puntjes verzorgd.

We aten met een groepje dus teveel om op te noemen, van tournedos rossini, klassieker welke perfect bereid was, eendelever en de lekkerste oester die ik ooit gegeten heb.

Nog een pluspunt, de bediening is niet te stijf zoals in vergelijkbare restaurant, absolute aanbeveling dus.
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Een eetbeleving die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. Ieder gerecht was een feest voor de mond. Van de terrine van ganzenlever en gerookte paling met 25 jaar oude aceto balsamico tot de verschillende delen van melkgeit aan toe. Ook de grote garnaal (carbineiro) met bacalhau was voortreffelijk. Zelfs de kaasplank imponeerde vooral door de begeleiding van een palomino blanco, de geur van sherry maar de smaak van witte wijn ..... En hier waren de andere combinaties van wijn en spijs echt één harmonie. Al met al een bezoek om nooit meer te vergeten door de kookkunsten en passie en enthousiasme van Michel van der Kroft.
Hobbykok71 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ontzettend gezellig laagdrempelig restaurant waar de passie van de eigenaar duidelijk aanwezig is. We lieten ons verassen met lekkere kleine gerechtjes en vooral de wijnen waren zalig (vandaar de 10 voor het eten ;-) . Het is een kunst om in een 2 sterrenzaak zo lekker relaxed te zijn.
Jane A.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik wilde mijn man verrassen met een culinair cadeau. Ik heb hem letterlijk verrast. Mijn man, een lastige eter (houdt niet van o.a. vis en bepaalde groentesoorten), wist niet wat hem overkwam. Hij bekeek de kaart en zag de bui al hangen.
Gelukkig werd het, dankzij de gastheer, met een aangepast menu de verleiding een fantastische avond, . Verleid werden we zeker en mijn man in het bijzonder. Alle gerechten waren oog- en tongstrelend.
Het personeel is bijzonder vriendelijk. Het Nonnetje is dus ook toegankelijk voor lastige eters.
Tjeerd D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Fantastische plek. (Over)heerlijk eten, full service in een ontspannen ambiance! Een aanrader voor wie top wil eten, maar geen behoefte heeft aan poespas.
Pim T.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
't Nonnetje vraagt op haar eigen website om feedback van haar klanten. Die hebben wij gegeven:

Wij waren gisteren voor de 3e keer in uw restaurant en kozen voor het signature menu.
Het was goed maar niet één keer echt "wow". Vervelend vonden wij de reactie van de heer Nijland over een opmerking van ons over de ganzenlever. Wij hebben het opgegeten en antwoordden op de vraag van de medewerkster of het lekker was: nee en met name de ganzenlever. De heer Nijland blies zich op en informeerde wat er mis was met onze smaak, het was zijn beste gerecht en Michelin had gezegd: niets meer aan doen. Allemaal prima maar wij zijn de klant en vonden het niet lekker. Wij betaalden €300,00 voor een 4-gangen menu en een flesje wijn, daar zitten wij niet mee, maar het is ook niet niks. Zelfs de koffie was hierna niet van het huis. Jammer.

De Heer Nijland heeft er niet op gereageerd.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gisteren weer langdurig en geweldig lekker geluncht bij 't Nonnetje. Allereerst een heerlijke oester vooraf, deze keer gecombineerd met onder andere lychee. Toen een fantastische amuse en daarna een vier uiterst copieuze gangen, stuk voor stuk even lekker en verzorgd. De bereidingen van geit waren zeer verrassend en enorm smakelijk. Ook de gekozen wijnen en de zwarte brigade waren weer van hoog niveau. Genieten zoals altijd!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij hebben beiden het menu De Verleiding gekozen, aleen 1x vegetarisch en de andere 'gewoon' : wat een plaatjes, wat een uitgebalanseerde smaken! Alleen het vleesgerecht vond ik w.b. smaak minder spraakmakend.
De bediening - we waren verbaasd dat het er zoveel waren, zo ook in de kleine keuken - was o.h.a. prima: gezellig, goede uitleg van eten en wijnen, het liep op rolletjes (het was leuk om mee te kunnen leven met een enkele aansporing van de chef naar het personeel). De servetten werden weer netjes gevouwen, als een gast even naar het toilet was. Een minpuntje: wij vonden dat lege glazen te snel werden weggehaald en steeds dezelfde persoon leek onze opmerkingen niet goed te horen (o.a. : we stipten aan dat we later graag misschien nog wel brood wilden hebben; er werd niet op in gegaan - de bordjes en messen werden weggehaald. Ook op ander op opmerkingen had hij 'voor de gezelligheid kunnen ingaan, die kansen liet hij regelmatig liggen. Het was echt opvallend - de rest deed het wel).
Het decor vonden wij niet verheffend, daar zou nog iets meer mee gedaan kunnen worden - om zo het prachtige plaatje aan zo'n mooie markt te complementeren.
De champagne en de wijn vonden wij wat aan de prijs, maar ach een kniesoor die daar op let in gehele - bovengenoemde - context.