Vischmarkt 38 3841 BG Harderwijk Nederland Kaart

Menu's

Menu 69.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: + Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant 't Nonnetje

Uit het culinaire hart

In het geval dat dit nog onbekend is: 't Nonnetje is een twee sterren restaurant in Harderwijk. Een bijbehorend terras aan een lief pleintje en met het Dolfinarium om de hoek. Meesterchef Michel van der Kroft heeft een inventieve lichte kookstijl met een persoonlijke signatuur ofwel hij kookt vanuit het hart. Dit kun je dan ook niet anders dan beleven. Kies je voor het Menu de Verleiding en het Menu de Verleiding Botanica?

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant 't Nonnetje

Bert V.
    • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
    Absoluut de moeite waard om voor te reizen. De chef is bevlogen en vol passie over zijn voorliefde voor Portugal. Gerechten zijn mooi op smaak, inrichting is brasserie stijl. Het pre dessert is een erg leuke vondst.
    Marcel S.
    • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
    Voor mijn vijftigste verjaardag van mijn broer en zijn vrouw een diner bon van het nonnetje kregen.
    Het was ’T NONNETJE VERLEIDINGS ARRANGEMENT. In dit menu krijg je een glas Cava brut nature, diverse amuses, een 4 gerechtjes menu de Verleiding met 4 begeleidende wijnen en tafelwater, afsluitend koffieservies met friandises. Ik zal niet verklappen wat we kregen maar het was uitmuntend. Als je eens een leuke diner bon wil weg geven dan is dit zeker een aanrader. Dit was overigens de derde keer dat we hier aten en of je nu a la carte eet of via dit arrangement het is uitmuntend. Lekker gegeten en heerlijke wijnen. Gastvrije bediening en gezellige sfeer.
    Engel08 V.
    • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
    Op vrijdag 25/8 hier gegeten. Wat een belevenis! Echt fantastisch gegeten, natuurlijk verwacht je dat met twee sterren, maar dan nog. Prachtige smaken, niets is overheersend, alles is aanwezig. En dan in combi met goed wijnen, een prettige ontspannen sfeer en ge-wel-dig personeel. Voor ons een 11!
    Charles L.
    • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
    Als je twee sterren hebt wordt je daar ook op beoordeeld. Wat opviel was dat het een van de weinig 2 sterren restaurants is waar we de avond van te voren nog konden reserveren (...). Zegt het iets over de locatie of over het restaurant. Over het laatst kunnen we kort zijn. mooi opgediende gerechten, een wat vlakke smaak en over het algemeen nette bediening (hoewel de kledingkeuze echt beter kan). Wil je 2 sterren blijven of naar drie gaan dan gaat het om de details. Opvallende details waren:
    - op verzoek half uur later gekomen en dan de slechtste tafel krijgen (naast de ingang keuken) en nee kok dat is niet de beste: we komen niet voor u maar voor het eten.
    - jassen worden opgehangen naast de keuken en ruiken bij teruggave ernaar
    - vlek in schoon servet
    - erg aanwezige chef bij tafel met " kennissen"
    - kok had alleen aandacht voor "collega kok" van een erg goed 3* restaurant in Zwolle en kwam bij geen een ander tafeltje langs
    - Het thema Portugal (de vrouw van de chef komt er vandaan) is wel erg gekunseld overal in verwerkt en word veel te vaak benoemd. (Waarbij de informatie soms ook niet klopt)
    - bij een twee pers. tafel zit de voet van de poot erg in de weg.
    - halverwege de avond begint de keuken met schoonmaken waardoor de schoonmaakmiddelen geur het restaurant in gaat
    - kledingkeuze bediening is al genoemd en als dan ook niet alles netjes zit (lusjes van riem niet meegenomen) valt het extra op. (Controleer elkaar aan het begin vd avond)

Kortom prima restaurant om te gaan eten maar willen ze 2* blijven zal er op details verbetering moeten komen. En 3* ?? Nee nog lang niet.
    Naftha J.
    • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
    Eten was heerlijk, sappen/wijn ook prima. Bediening aardig, maar niet allemaal even spontaan. Het grootste minpunt was dat ons tafeltje ongeveer 10cm naast een ander tafeltje stond. Nadat wij en de mensen naast ons hier iets over gezegd hadden werd de andere tafel 20cm verschoven met de mededeling erbij 'andere gasten vinden dit meestal niet vervelend, maar sommigen wel'. Erg opvallend en in een 2sterren zaak; dit wordt dus bewust gedaan en vind ik hier totaal niet bij passen. Ook geen excuses en bijv een drankje van de zaak voor de overlast (je voelt je niet fijn als je hierover wat moet opmerken).
    Lily V.
    • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
    uitstekende keuken. intiem restaurant. veel extra verrassingen. met name desserts. prachtig opgemaakte borden. alles perfect gepresenteerd. kleine porties. het was een feestje.
    MJETSchat .
    • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
    Vanavond met vrienden hier uitstekend gegeten. It was magic!......totdat veel te harde moderne popmuziek daar om 22.00u een ruw einde aan maakte en het leek of ik in een ordinaire frietkeet beland was. Weg magic. Jazeker wilde men de muziek na mijn verzoek wel wat zachter zetten maar na een kwartier stond hij weer veel te hard. Oprotmuziek! Op vrijdagavond, in een restaurant met een ster!??? Om 23.00u konden we eindelijk weg..... Om nooooit meer terug te komen.
    Beste,

Wij hebben uw feedback goed ontvangen en zullen er rekening mee houden.
    Hartelijk dank voor uw bezoek. Wij proberen het onze gasten zo goed mogelijk naar hun zin te maken.

Otto S.
    • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
    Een avondje heerlijk verwend met overheerlijke en prachtige gerechten, echt een smaaksensatie! Vriendelijke niet te formele bediening en leuke anekdotes bij de gerechten.
    Beste Otto,

Hartelijk dank voor uw review en uw bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten.

Martin G.
    • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
    Gisteravond ons tien-jarig huwelijk te vieren, dus dit keer met kinderen en aanhang naar 't Nonnetje. Wij waren eerder geweest, de kinderen niet. Maar wat hebben we allemaal genoten! Oeh's en ah's bij iedere gang, wat heerlijk allemaal. Wat ook zo leuk is: alle kleine dingetjes tussendoor en verschillende mensen uit de keuken die aan tafel iets heel erg lekkers kwamen brengen. Topavond!
    Beste Martin,

Eerst en vooral proficiat met uw huwelijksverjaardag!
    Hartelijk dank voor uw review en uw trouwe bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten met uw kinderen en aanhang.

Dolf70 .
    • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
    We zijn hier een keer of 10 geweest verspreid over meerdere jaren. Het Nonnetje is voor ons een hoogtepunt uit restaurant bezoeken in binnen en buitenland zowel zakelijk als prive.
    We hebben meer goede zaken getroffen en uiteraard is er persoonlijke voorkeur maar hier zijn we altijd zeer enthousiast en blij vandaan gekomen. De bediening is kwalitatief zeer goed en precies goed formeel.
    De chef en zijn brigade toveren werkelijk geweldige gerechten, zeer creatief, lekker, niet te veel smaken op 1 bord en vooral ook mooie portionering hetgeen wel eens anders is op dit niveau. Kortom een absolute aanrader voor een zeer hoge kwaliteit tegen een heel redelijke prijs! Ik meld zelden een review maar na vele malen zo blij de deur uit te zijn gegaan leek het mij een goed moment. En omdat ik geen op en of aanmerkingen kan bedenken kunnen we niet anders dan een 10 geven!
    Beste,

Erg hard bedankt voor uw tientallen bezoekjes bij 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten en zijn erg blij met de 10!

<br />
    dunsjos .
    • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
    Laagdrempelig en de ontspannen sfeer van een bistro. Vriendelijk en casual gekleed personeel zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. Na enig dubben kozen we als tafel voor het menu van de chef, vier "signature dishes". Ganzenlever met biet, garnaal uit de Portugese wateren, Hollands geitenbokje en zijn bereidingen, vier kazen en volop frisheid in het nagerecht Exotique. Voorafgegaan door een warme oester (optioneel) en een aantal amuses. Prachtige opmaak en wat een overtuigende, originele en verrassende smaken. Balans!! Dit is Genieten met een hele grote G!! Daarbij werd een aantal verrassende en bijzonder goed bij de gerechten passende wijnen geserveerd, twee verschillende wijnen bij het kaasplankje bijvoorbeeld waarover je van mening kunt verschillen. Maar bravo!! Gul schenkbeleid ook..Pijnpuntje was de rode wijn; 9.50 per glas terwijl deze dat nog niet per fles kost.....Deze wijn liep qua complexiteit ook uit de pas en het geitenbokje verdiende beter, meer niveau in het glas had het beestje wel verdiend... desalniettemin een van de beste diners die ik at...
    Beste Otto,

Hartelijk dank voor uw review en uw bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten en houden zeker rekening met uw feedback over onze wijnselectie.

Marianne V.
    • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
    We hebben heerlijk gegeten en de kok en sommelier waren zeer enthousiast en gepassioneerd. De gastheer daarentegen was erg kortaf en ongastvrij en niet flexibel noch behulpzaam. Voor ons een reden om hier niet meer te gaan eten.
    henk R.
    • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
    ik heb vandaag hier met mijn vrouw de lunch genoten:
    alles top, het eten ,de service , het tempo en de betrokkenheid en echtheid van elk personeelslid van gastheer tot chefkok .
    fantastisch !
    Jacques K.
    • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
    Samen met mijn vrouw heb ik bij 't Nonnetje uitstekend geluncht. Om te beginnen een paar mooie amuses gevolgd door een heerlijk voorgerechtje een terrine van ganzenlever, paling, rode biet en balsamico gevold door het hoofdgerecht hertenrug met pata negra en een bitterbal van hertenstoof en tot slot een prima kaasplateau en het Dessert Exotique, tropisch fruit, bloemen, ijs Thaise curry, coulis van passievrucht. Alles buitengewoon goed verzorgd en smakelijk evenals de het goed uitgekozen wijnarrangement. Als afsluiting mochten wij nog aan de pollepel met ganache likken, heerlijk. Het interieur is sfeervol en comfortabel en de bediening is vakkundig en vriendelijk (maar spijkerbroek en gymschoenen???).
    Berry .
    • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
    Kerstdiner bij 't Nonnetje. Dat het team van 't Nonnetje passie voor het vak heeft staat als een paal boven water. Het eten was lekker en de bediening was goed. Toch vond ik het over het algemeen wat tegenvallen. De redenen daarvoor zijn als volgt. Ik vond de gerechten te complex met teveel 'dingetjes' om het hoofdingrediënt heen. De smaken van alle componenten kwamen daardoor niet goed door. De Terrine de campagne van konijn en eendenlever en pistache was heerlijk maar de knolgroenten en het ijs voegden weinig toe. De gebrande roodbaars was lekker, maar onregelmatig gegaard. De ui-bereidingen waren leuk maar het waren er naar mijn mening te veel. Less is sometimes more. De jus Valpolicella vond ik niet goed bij de witte wijn gaan. De wijn-spijs combinaties vond ik sowieso niet optimaal. De hoofdboodschap is deze: houd de smaken wat puurder en simpeler en laat de smaken wat meer van het bord af knallen. Sommige smaken lijken helemaal weg te vallen. Het zou kunnen dat dit kerstdiner nog geen routine was voor de brigade en nog niet geoptimaliseerd was, maar dat mag voor dit restaurant geen excuus zijn. De bediening vond ik wisselend. Al met al toch een mooie avond gehad maar niet zo snel voor herhaling vatbaar.
    Maks D.
    • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
    waar kun je in vredesnaam nog gaan dineren om 22.00 ?
    Het Nonnetje te Harderwijk: en of de keuken nog open is!
    Na een fantastisch glas champagne- let op ik ben er echt geen grote fan van- vergezeld met een mooie warme ! oester besloten we mede gezien het wat latere tijdstip vanavond eens "vegetarisch" te gaan
    Er volgden 4 fantastische "kunstwerkjes"
    elk met een smaakcombinatie waar je nog dagen van nageniet
    hier laat men zien waar groentes voor groeien, en je na afloop bedenkt dat we vlees of vis in het geheel niet hadden gemist.
    tja de inrichting - kerstballen ed- is dan misschien geen kunstwerk anderzijds " het heeft wel wat" .
    de gastvrije en prettige bediening gaf ons in ieder geval een zeer huiselijke sfeer waar wij ons helemaal thuisvoelden.
    geen decadent sterren gedoe, maar ze hebben er wel 2!
    henk slikker .
    • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
    Eigenzinnig: het eten, drinken en de bediening TOP! Een aanrader voor iedereen die eens anders lekker wil eten. Losse bediening, persoonlijk met de juiste distantie en verstand van eten en.....de wijn!
    Verbeterpuntje....de inrichting, ietwat oubollig vond ik.
    Toos K.
    • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
    Wij hebben genoten en heerlijk gegeten.
    Govert Jan B.
    • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
    Ongekende creativiteit en smaakbewustheid. In een logistiek perfect georganiseerde maar ontspannen sfeer weten deze mensen wonderen te verrichten met zowel zeer eenvoudige (spruitjes) als hooggekwalificeerde ingredienten (carabineiro, rode gamba uit de Algarve). Eigenlijk was alles zowel uiterlijk als innerlijk een verrassing. Mooi opgediend, maar herkenbaar, zonder capsones, waar veel duurdere 2 sterrenrestaurants zich nog wel aan bezondigen.
    Mijn vrouw had nog nergens beter gegeten en ik alleen in het taj Mahalhotel in Bombay.
    Het wijnarrangement was ook vindingrijk en mooi van opbouw, met passende onbekende wijnen. Groot vakmanschap, mooie matches.
    Hier reizen we nog graag een keer voor om. De muziek was niet al te passend. Jammer.
    René M.
    • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
    We hebben genoten van alles wat er geboden werd.
    De pollepel met chocolade om af te likken ,een absolute vondst en bovendien erg lekker!