Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Menu's

Menu 69.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: + Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant 't Nonnetje

Uit het culinaire hart

In het geval dat dit nog onbekend is: 't Nonnetje is een twee sterren restaurant in Harderwijk. Een bijbehorend terras aan een lief pleintje en met het Dolfinarium om de hoek. Meesterchef Michel van der Kroft heeft een inventieve lichte kookstijl met een persoonlijke signatuur ofwel hij kookt vanuit het hart. Dit kun je dan ook niet anders dan beleven. Kies je voor het Menu de Verleiding en het Menu de Verleiding Botanica?

Glas champagne

9,6
    9,1
    Dolf70 .
    • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
    We zijn hier een keer of 10 geweest verspreid over meerdere jaren. Het Nonnetje is voor ons een hoogtepunt uit restaurant bezoeken in binnen en buitenland zowel zakelijk als prive.
    We hebben meer goede zaken getroffen en uiteraard is er persoonlijke voorkeur maar hier zijn we altijd zeer enthousiast en blij vandaan gekomen. De bediening is kwalitatief zeer goed en precies goed formeel.
    De chef en zijn brigade toveren werkelijk geweldige gerechten, zeer creatief, lekker, niet te veel smaken op 1 bord en vooral ook mooie portionering hetgeen wel eens anders is op dit niveau. Kortom een absolute aanrader voor een zeer hoge kwaliteit tegen een heel redelijke prijs! Ik meld zelden een review maar na vele malen zo blij de deur uit te zijn gegaan leek het mij een goed moment. En omdat ik geen op en of aanmerkingen kan bedenken kunnen we niet anders dan een 10 geven!
    dunsjos .
    • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
    Laagdrempelig en de ontspannen sfeer van een bistro. Vriendelijk en casual gekleed personeel zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. Na enig dubben kozen we als tafel voor het menu van de chef, vier "signature dishes". Ganzenlever met biet, garnaal uit de Portugese wateren, Hollands geitenbokje en zijn bereidingen, vier kazen en volop frisheid in het nagerecht Exotique. Voorafgegaan door een warme oester (optioneel) en een aantal amuses. Prachtige opmaak en wat een overtuigende, originele en verrassende smaken. Balans!! Dit is Genieten met een hele grote G!! Daarbij werd een aantal verrassende en bijzonder goed bij de gerechten passende wijnen geserveerd, twee verschillende wijnen bij het kaasplankje bijvoorbeeld waarover je van mening kunt verschillen. Maar bravo!! Gul schenkbeleid ook..Pijnpuntje was de rode wijn; 9.50 per glas terwijl deze dat nog niet per fles kost.....Deze wijn liep qua complexiteit ook uit de pas en het geitenbokje verdiende beter, meer niveau in het glas had het beestje wel verdiend... desalniettemin een van de beste diners die ik at...
    Marianne V.
    • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
    We hebben heerlijk gegeten en de kok en sommelier waren zeer enthousiast en gepassioneerd. De gastheer daarentegen was erg kortaf en ongastvrij en niet flexibel noch behulpzaam. Voor ons een reden om hier niet meer te gaan eten.
    henk R.
    • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
    ik heb vandaag hier met mijn vrouw de lunch genoten:
    alles top, het eten ,de service , het tempo en de betrokkenheid en echtheid van elk personeelslid van gastheer tot chefkok .
    fantastisch !
    Jacques K.
    • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
    Samen met mijn vrouw heb ik bij 't Nonnetje uitstekend geluncht. Om te beginnen een paar mooie amuses gevolgd door een heerlijk voorgerechtje een terrine van ganzenlever, paling, rode biet en balsamico gevold door het hoofdgerecht hertenrug met pata negra en een bitterbal van hertenstoof en tot slot een prima kaasplateau en het Dessert Exotique, tropisch fruit, bloemen, ijs Thaise curry, coulis van passievrucht. Alles buitengewoon goed verzorgd en smakelijk evenals de het goed uitgekozen wijnarrangement. Als afsluiting mochten wij nog aan de pollepel met ganache likken, heerlijk. Het interieur is sfeervol en comfortabel en de bediening is vakkundig en vriendelijk (maar spijkerbroek en gymschoenen???).
    Berry .
    • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
    Kerstdiner bij 't Nonnetje. Dat het team van 't Nonnetje passie voor het vak heeft staat als een paal boven water. Het eten was lekker en de bediening was goed. Toch vond ik het over het algemeen wat tegenvallen. De redenen daarvoor zijn als volgt. Ik vond de gerechten te complex met teveel 'dingetjes' om het hoofdingrediënt heen. De smaken van alle componenten kwamen daardoor niet goed door. De Terrine de campagne van konijn en eendenlever en pistache was heerlijk maar de knolgroenten en het ijs voegden weinig toe. De gebrande roodbaars was lekker, maar onregelmatig gegaard. De ui-bereidingen waren leuk maar het waren er naar mijn mening te veel. Less is sometimes more. De jus Valpolicella vond ik niet goed bij de witte wijn gaan. De wijn-spijs combinaties vond ik sowieso niet optimaal. De hoofdboodschap is deze: houd de smaken wat puurder en simpeler en laat de smaken wat meer van het bord af knallen. Sommige smaken lijken helemaal weg te vallen. Het zou kunnen dat dit kerstdiner nog geen routine was voor de brigade en nog niet geoptimaliseerd was, maar dat mag voor dit restaurant geen excuus zijn. De bediening vond ik wisselend. Al met al toch een mooie avond gehad maar niet zo snel voor herhaling vatbaar.
    Maks D.
    • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
    waar kun je in vredesnaam nog gaan dineren om 22.00 ?
    Het Nonnetje te Harderwijk: en of de keuken nog open is!
    Na een fantastisch glas champagne- let op ik ben er echt geen grote fan van- vergezeld met een mooie warme ! oester besloten we mede gezien het wat latere tijdstip vanavond eens "vegetarisch" te gaan
    Er volgden 4 fantastische "kunstwerkjes"
    elk met een smaakcombinatie waar je nog dagen van nageniet
    hier laat men zien waar groentes voor groeien, en je na afloop bedenkt dat we vlees of vis in het geheel niet hadden gemist.
    tja de inrichting - kerstballen ed- is dan misschien geen kunstwerk anderzijds " het heeft wel wat" .
    de gastvrije en prettige bediening gaf ons in ieder geval een zeer huiselijke sfeer waar wij ons helemaal thuisvoelden.
    geen decadent sterren gedoe, maar ze hebben er wel 2!
    henk slikker .
    • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
    Eigenzinnig: het eten, drinken en de bediening TOP! Een aanrader voor iedereen die eens anders lekker wil eten. Losse bediening, persoonlijk met de juiste distantie en verstand van eten en.....de wijn!
    Verbeterpuntje....de inrichting, ietwat oubollig vond ik.
    Toos K.
    • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
    Wij hebben genoten en heerlijk gegeten.
    Govert Jan B.
    • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
    Ongekende creativiteit en smaakbewustheid. In een logistiek perfect georganiseerde maar ontspannen sfeer weten deze mensen wonderen te verrichten met zowel zeer eenvoudige (spruitjes) als hooggekwalificeerde ingredienten (carabineiro, rode gamba uit de Algarve). Eigenlijk was alles zowel uiterlijk als innerlijk een verrassing. Mooi opgediend, maar herkenbaar, zonder capsones, waar veel duurdere 2 sterrenrestaurants zich nog wel aan bezondigen.
    Mijn vrouw had nog nergens beter gegeten en ik alleen in het taj Mahalhotel in Bombay.
    Het wijnarrangement was ook vindingrijk en mooi van opbouw, met passende onbekende wijnen. Groot vakmanschap, mooie matches.
    Hier reizen we nog graag een keer voor om. De muziek was niet al te passend. Jammer.
    René M.
    • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
    We hebben genoten van alles wat er geboden werd.
    De pollepel met chocolade om af te likken ,een absolute vondst en bovendien erg lekker!
    Martin G.
    • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
    Helaas staat onze beurs het niet toe om hier iedere maand te eten maar als het zo ver is dan heb je ook wat. We zijn nu twee keer geweest en nog weken er na spraken we er thuis aan tafel over. Wat maakt 't Nonnetje zo bijzonder? In de eerste plaats het fantastische eten, smaken waarvan je niet wist dat ze bestonden. Dan is er de bediening, attent en informeel. Wat ook leuk is dat keukenpersoneel zelf aan je tafel komt. Michel met een stronk spruiten die 45 minuten later dampend op je bord ligt, of nu een jongedame met een pollepel met chocolademousse, net als vroeger thuis, lekker aflikken die lepel. Laatste keer, als wijn de Brazin Zinfandel. Één van de lekkerste wijnen ooit gedronken. Één nadeel, je wordt heel erg verwend als je hier geweest bent.
    eelze .
    • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
    Gerechten zagen er prachtig. Smaakten heerlijk. Aan het eind van de avond werd het buiten ietsje te fris, maar we hebben genoten van een prachtige avond.
    Skipper6 .
    • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
    We hebben met 2 personen voortreffelijk gedineerd bij 't Nonnetje met een zevental zeer verrassende kleine vegetarische gerechten, voorafgegaan door enkele amuses. De gerechten waren stuk voor stuk zeer creatief opgemaakt met een heerlijkheid aan smaken. Een gering minpunt vonden we de ravioli gevuld met een Portugese schapenkaas die niet onze smaak was, maar dat is persoonlijk. Tot slot van dit eetfestijn dat bijna 5 uur mocht duren zonder een moment van verveling, mocht de eetgast een houten pollepel gedoopt in hemelse modder aflikken. Waar maak je zoiets nu mee! De bediening was voortreffelijk een groot complent waard evenals voor de keuken.
    WimTaanman T.
    • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
    Na terugkomst uit Frankrijk hebben we als tussenstop bij 't Nonnetje gebruik gemaakt van ons diner. Wat een verrassing! Na een enthousiaste ontvangst konden we genieten van respectievelijk een uit 4 gangen verleiding - menu en een vegetarisch 4 gangen menu. Beide menu's waren van onberispelijke kwaliteit.

De alleseter kreeg vis en vlees gerechten, samengesteld uit een afgewogen combinatie vlees/vis en voldoende groenten en de vegetarische compane kon genieten van een buitengewoon smakelijk op de persoon samengesteld menu. Gecombineerd met een bijpassend wijnarrangement hebben we een bijzonder uitgelezen diner genoten.

De opvolging van de diverse gerechten was efficiënt, passend en zeer goed informerend.
    Het geheel vond plaats in een rustige setting binnen. Eventueel kun je als het weer dat toelaat buiten vooraf je coctail nemen aan het historisch aangename plein te Harderwijk.

Sander V.
    • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
    Voor het eerst had ik het genoegen om bij 't Nonnetje te eten. Ondanks het wiebelige weer kon het aperitief (Ruinart champagne met bijbehorende amuse van oester) op het terras worden genuttigd. Met uitzicht op het prachtige plein. Daarna is de bediening heerlijk resoluut: vanaf de eerste gang gaan we naar binnen. De inrichting binnen is niet heel bijzonder. Maar de hele sfeer is wel prima informeel. De bediening is losjes, humoristisch en vangt ieder detail op (om er vervolgens ook iets mee te doen). Ook de brigade die aan tafel komt, oogt zeer relaxed en ze stralen uit er veel plezier in te hebben. De chef-kok toonde helaas alleen nogal enthousiaste aandacht voor een paar bekende gasten. Dan het eten: prachtige kleuren en onovertroffen smaken! Ieder gerecht was een klein feestje. Deze avond was een prima beleving.
    Outhouse .
    • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
    ‘t Nonnetje heeft niet voor niets twee sterren, het is heerlijk genieten in dit top restaurant. Mooie plezierige en smaakvolle gerechten. Als amuse is het mogelijk een oester erbij te bestellen. Ik vind oesters eten erg spannend, maar het was een hele goede keuze deze ook te nemen. Heerlijk aangemaakt met lychee. De bediening is precies zoals ik dat graag ervaar, netjes en professioneel, maar toegankelijk en laagdrempelig waar dat kan. Echt top!
    We zaten in de “serre” van het restaurant met het gordijn van de deur naast de tafel, dat was vermoedelijk niet de beste plek. Maar dat mocht de pret niet druk. Ik heb een heerlijke avond gehad en zou een iedereen een bezoek aan ‘t Nonnetje, in het overigens ook erg leuke Harderwijk, aanbevelen!
    Rosita R.
    • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
    Nonnen?

Heel hartelijk dank voor de fantastische avond die we bij jullie hebben beleefd!
    Ons 3-jarig huwelijk moest gevierd worden en hoe...
    Wat een gedrevenheid, een passie en wat een smaaksensaties zeg.

Dank Michel en Dank Robert-Jan want wauw..wauw...wauw.. (en de rest natuurlijk ook maar hey...)

De eendenlever met paling... Subliem..
    De Ravioli met geitenkaas... heerlijk...
    De Tournedos Rossini... Zoals hij hoort!
    oh en het dessert exotique? ... fantastisch!

Niet overdreven maar gewoon steengoed.
    Dank M en R
    robboddaert .
    • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
    Begin juni bij 't Nonnetje mogen dineren en wat een traktatie.

Sterren restaurant welke eigenlijk geen aanbeveling nodig heeft maar doe het toch want alles, van de ontvangst, de presentatie van de borden, de smaken, alles tot in de puntjes verzorgd.

We aten met een groepje dus teveel om op te noemen, van tournedos rossini, klassieker welke perfect bereid was, eendelever en de lekkerste oester die ik ooit gegeten heb.

Nog een pluspunt, de bediening is niet te stijf zoals in vergelijkbare restaurant, absolute aanbeveling dus.
    Wjbrink B.
    • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
    Een eetbeleving die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. Ieder gerecht was een feest voor de mond. Van de terrine van ganzenlever en gerookte paling met 25 jaar oude aceto balsamico tot de verschillende delen van melkgeit aan toe. Ook de grote garnaal (carbineiro) met bacalhau was voortreffelijk. Zelfs de kaasplank imponeerde vooral door de begeleiding van een palomino blanco, de geur van sherry maar de smaak van witte wijn ..... En hier waren de andere combinaties van wijn en spijs echt één harmonie. Al met al een bezoek om nooit meer te vergeten door de kookkunsten en passie en enthousiasme van Michel van der Kroft.