Vischmarkt 38 3841 BG Harderwijk Nederland Kaart

Menu's

Menu 69.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: + Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant 't Nonnetje

Uit het culinaire hart

In het geval dat dit nog onbekend is: 't Nonnetje is een twee sterren restaurant in Harderwijk. Een bijbehorend terras aan een lief pleintje en met het Dolfinarium om de hoek. Meesterchef Michel van der Kroft heeft een inventieve lichte kookstijl met een persoonlijke signatuur ofwel hij kookt vanuit het hart. Dit kun je dan ook niet anders dan beleven. Kies je voor het Menu de Verleiding en het Menu de Verleiding Botanica?

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant 't Nonnetje

Anne-Fleur G.
    • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
    Helaas kon het restaurant geen rekening houden met mijn glutenallergie en de notenallergie van mijn collega.
    De akoestiek was slecht en de bediening was 'toegankelijk'. Persoonlijk vond ik ze iets te amicaal.
    Albert T.
    • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
    Mooie zomerse avond. We zaten in de serre direct naast de deur op een oncomfortabel bankje.
    Weinig privacy, vooral door vaak veel te opdringerige zwarte brigade. Positieve uitzondering de sommelier die een rustige en beschaafde indruk maakte en zeer to the pont adviseerde.
    Eten was prima, maar wel zeer fors geprijsd. Te weinig betaalbare wijnen op de kaart.
    John L.
    • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
    Voor lunch hebben we onze keuze op het Menu de Verleiding met 6 gerechten met als aanvulling een oesterbereiding bij de champagne.
    Het eerste uur zaten we alleen in het restaurant en was het tempo redelijk hoog, maar dat volde de eigenaar blijkbaar heel goed aan en kwam inderdaad zelf met de vraag of wat minder snel mocht opvolgen.
    Top in alle opzichten!
    vluggejaapie1 .
    • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
    Na een dramatische diner een aantal dagen eerder hebben mij zakenpartner en ik afgesproken in Harderwijk bij 't nonnetje. Voor mij de eerste keer, maar wat een geweldig restaurant. Na verluid zijn ze in de voorbije jaren wel steeds een tikkeltje duurder geworden maar gezien de kwaliteit van de gerechten en idem producten vind ik het alsnog een geweldige prijs/kwaliteit. Wij aten het 4 gangen menu voor honderd piek waar de lever/paling bovenuit sprong. Enige minpuntje vond ik de portie van het hoofdgerecht, een duivenborstje met een pootje. Ik heb mij laten vertellen dat deze duif erg duur is, maar dan eet ik liever een iets groter stukje rundvlees en vis dan dit. Afijn, de smaak was goed en we komen niet om van de honger!

ps; die gevulde spaanse taartjes en de chocomouse van de houten lepel op het einde vulde de maag trouwens wel goed ;) Het is dan ook een must om deze te nemen.
    Wim V.
    • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
    Complimenten aan de keukenbrigade! De gerechten op 2e kerstdag waren verrukkelijk en mooi opgemaakt. Een echte smaakbeleving. De 2 sterren echter hebben wij niet kunnen ontdekken, daarvoor is meer nodig naar onze mening.

De service en gastvrijheid van het personeel, en met name van de eigenaar van dit restaurant, laat veel te wensen over! Wij zaten naast de bar en hoorde regelmatig hoe de eigenaar in zijn stress het personeel afsnauwde. Hij liep als "een olifant door de porceleinkast" te stampen en bracht voor ons daardoor een onaangename sfeer in het restaurant. Oprechte interesse was er niet voor de klanten, alleen voor de kennelijk stamgasten. Er werd ook erg aangestuurd op het wijnarrangement, per glas E 11,50 (!). Wij kregen de indruk niet zo belangrijk meer te zijn toen we niet het hele wijnarrangement wilde nemen...

Een vegetarisch menu hadden we doorgegeven; de 1e vraag: wilt u de oesters met ganzenlever?! In een 2 sterren restaurant zou men beter op de hoogte moeten zijn van de wensen van de gasten, zeker de eigenaar die de vraag nog een 2e keer stelde.

Het restaurant is hokkerig en veel te vol. Het personeel wurmt zich tussen de tafels door en de eigenaar botste in zijn lompheid regelmatig tegen mensen en tafels.
    Dan de kleding van het personeel; ronduit shabby! Je kunt het ongedwongen noemen maar in een 2 sterren restaurant past dit niet!
    Er werd niet 1 maal gevraagd of een gerecht gesmaakt had. De borden werden lomp van de tafel gerukt en dat was het. Ook ronduit onfris vonden wij het dat de koks regelmatig in het restaurant kwamen met bloedvlekken op hun schort!
    Dan nog de muziek...zeer ongepaste radio 538 herrie, ook al zo'n misser. De espresso in het kopje was zo absurd weinig dat het werkelijk nog niet eens 1 slok betrof!

Al met al mist m.n. de eigenaar de klasse om gasten een 2 sterren beleving te geven. Wij zijn in veel restaurants met en zonder sterren beter en gastvrijer bediend dan hier! We zullen hier dan ook niet meer terugkomen!

Nb Wel typisch dat we op deze site meer van dit soort kritiek lezen en op de FB pagina van het Nonnetje alleen maar 5 sterren verhalen...
    Marijke G.
    • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
    We starten met verrukkelijk bereidde oesters, de een met ganzenlever en de ander met truffel. Hee brood is erg goed met ‘gouden’ walnotenboter. De een genoot van menu de verleiding, de ander at met smaak á la carte: langoustines en de zeetong. (Ook al wordt niet echt op prijs gesteld dat je niet samen hetzelfde menu neemt.) De ravioli was met liefde bereid. Het wijnarrangement was goed maar de dessertwijn was werkelijk geweldig! De Malaga Victoria nr 2! Chocolade smullen van de pollepel was gezellig na al het verfijnde en smaakvolle eten.
    klmg G.
    • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
    Vooropgesteld is ons bezoek een momentopname en zijn ervaringen per definitie subjectief. Dit restaurant voldoet niet aan de verwachtingen die wij hebben van een 2-sterren restaurant. Vanwege het slechte weer zette ik mijn vriendin voor de deur af en zocht nadien zelf een parkeerplaats. Zij werd vervolgens naar een tafeltje begeleid. Het duurde lang voordat een drankje aangeboden werd. Toen we allebei binnen waren werd dit wel keurig verzorgd.
    De setting en inrichting passen wat ons betreft niet bij een sterrenrestaurant. Het is een klein pand (daar is in de basis niets mis mee), waarbij aan de voorkant een stukje aangebouwd is wat de uitstraling heeft van een gemiddelde strandtent. Er zijn tafeltjes gesitueerd vrijwel direct bij de deur, dit komt de beleving en het ontspannen dineren niet ten goede. Daarnaast staan de tafeltjes (te) dicht op elkaar. Dit heeft wellicht te maken met de kleine ruimte maar is niet wat je verwacht van een sterrenrestaurant. Je hebt niet het idee dat je gezellig met je eigen gezelschap aan het eten bent. Verder zijn het bijna allemaal rechthoekige tafels, wat eten met een groter gezelschap niet prettig maakt.
    De bediening is vriendelijk, maar met name de eigenaar maakt een gehaaste indruk en vervult niet de rol van gastheer. Zijn communicatie is vluchtig en het ligt er wat ons betreft nogal dik bovenop dat hij niet oprecht geïnteresseerd is (standaard opmerkingen/zinnen en non-verbaal zichtbaar geen interesse in de reactie van zijn klant). En een gehaaste en zelfs wat gestreste indruk is niet goed voor de klantbeleving en straal af op het personeel. Daarbij was er te weinig oog voor detail, anders dan het bijvullen van het tafelwater. Bij het voorgerecht werd de bijpassende wijn laat geserveerd, bij het nagerecht werd dit simpelweg vergeten. Na iedere gang werd met een gesloten vraag geïnventariseerd of we het eten goed vonden, opnieuw zonder het idee te wekken dat men interesse heeft in het antwoord. Mijn vriendin werd door het mannelijke personeel bij momenten aangestaard alsof ze de eerste vrouw was die zij in tijden zagen. Evident is dat zij zich daar niet prettig bij voelde. In een twee sterrenrestaurant verwachten wij oog voor detail. Dit geldt ook voor de kleding van de brigade. Zo hadden de broeken van de dames meer weg van een joggingbroek dan een pantalon. Als ik speculeer dan kan het dat men smart casual over wil komen, maar het ziet er goedkoop en weinig passend uit.
    Het eten is, in vergelijking met andere 2 en 3 sterrenrestaurants waar wij gegeten hebben, simpelweg matig. Weinig creativiteit, geen verrassende combinaties. Zelfs in de creatie van amuses is wat ons betreft op safe gespeeld. Als aperitief kozen we champagne, wat vervolgens voor 16,50 p.p. in een wijnglas geserveerd wordt? En het in rekening brengen van tafelwater is niet wat je wil zien in dit soort restaurants. Maak gerechten allemaal 1 euro duurder en zorg dat tafelwater complementair is. Voor het restaurant hetzelfde resultaat, voor de klant een andere beleving. Wat er wel positief uit sprong is de jus bij het hoofdgerecht. Daarbuiten was het teleurstellend. Als toegift serveert men "hemelse modder" wat je van je eigen pollepel likt. Grappig gedaan wat ons betreft. Alleen als de man uit de keuken die dit serveert dan beweert dat zij zelf hier de term 'hemelse modder' aan hebben gegeven, dan neemt direct weer de teleurstelling de overhand.
    In een restaurant gaat het in de basis om (de kwaliteit van) het eten. Bij dit soort restaurants gaat het om meer dan dat. Het avondje uit, het in de watten gelegd worden, het verrast worden; we hebben het helaas allemaal gemist. Een ongevraagd, maar daarom niet minder goed bedoeld advies aan de eigenaar: make up your mind. Welke kant wil je dit restaurant op brengen? Is er nog altijd de ambitie voor een sterrenrestaurant? Dan moet het in alle geledingen beter als je het mij vraagt.
    Chiel B.
    • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
    Bij ontvangst stellen de sommelier en de gastheer zich aan je voor. Na enkele smakelijke amuses, die we uitbreidden met een Gillardeau oester kregen we het menu bestaande uit 4 signature dishes. stuk voor stuk zeer smakelijk en prachtig gepresenteerd. Met de soms verrassende wijnen erbij was dit echt genieten. Informele bediening. Minpuntje is wel de geringe ruimte tussen de tafels en de lawaaiige atmosfeer.
    Ron S.
    • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
    Subliem, alles klopt hier. Je voelt je welkom, het verleidingsarrangement is heerlijk en gevarieerd. Steeds weer diverse smaaksensaties bij elke gang of amuse. De makreel heel erg lekker maar dat geldt voor alle gerechten. Mooie begeleidende wijnen en prijs kwaliteit, dik in orde. Top!
    Bert V.
    • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
    Absoluut de moeite waard om voor te reizen. De chef is bevlogen en vol passie over zijn voorliefde voor Portugal. Gerechten zijn mooi op smaak, inrichting is brasserie stijl. Het pre dessert is een erg leuke vondst.
    Marcel S.
    • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
    Voor mijn vijftigste verjaardag van mijn broer en zijn vrouw een diner bon van het nonnetje kregen.
    Het was ’T NONNETJE VERLEIDINGS ARRANGEMENT. In dit menu krijg je een glas Cava brut nature, diverse amuses, een 4 gerechtjes menu de Verleiding met 4 begeleidende wijnen en tafelwater, afsluitend koffieservies met friandises. Ik zal niet verklappen wat we kregen maar het was uitmuntend. Als je eens een leuke diner bon wil weg geven dan is dit zeker een aanrader. Dit was overigens de derde keer dat we hier aten en of je nu a la carte eet of via dit arrangement het is uitmuntend. Lekker gegeten en heerlijke wijnen. Gastvrije bediening en gezellige sfeer.
    Angela V.
    • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
    Op vrijdag 25/8 hier gegeten. Wat een belevenis! Echt fantastisch gegeten, natuurlijk verwacht je dat met twee sterren, maar dan nog. Prachtige smaken, niets is overheersend, alles is aanwezig. En dan in combi met goed wijnen, een prettige ontspannen sfeer en ge-wel-dig personeel. Voor ons een 11!
    charlie L.
    • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
    Als je twee sterren hebt wordt je daar ook op beoordeeld. Wat opviel was dat het een van de weinig 2 sterren restaurants is waar we de avond van te voren nog konden reserveren (...). Zegt het iets over de locatie of over het restaurant. Over het laatst kunnen we kort zijn. mooi opgediende gerechten, een wat vlakke smaak en over het algemeen nette bediening (hoewel de kledingkeuze echt beter kan). Wil je 2 sterren blijven of naar drie gaan dan gaat het om de details. Opvallende details waren:
    - op verzoek half uur later gekomen en dan de slechtste tafel krijgen (naast de ingang keuken) en nee kok dat is niet de beste: we komen niet voor u maar voor het eten.
    - jassen worden opgehangen naast de keuken en ruiken bij teruggave ernaar
    - vlek in schoon servet
    - erg aanwezige chef bij tafel met " kennissen"
    - kok had alleen aandacht voor "collega kok" van een erg goed 3* restaurant in Zwolle en kwam bij geen een ander tafeltje langs
    - Het thema Portugal (de vrouw van de chef komt er vandaan) is wel erg gekunseld overal in verwerkt en word veel te vaak benoemd. (Waarbij de informatie soms ook niet klopt)
    - bij een twee pers. tafel zit de voet van de poot erg in de weg.
    - halverwege de avond begint de keuken met schoonmaken waardoor de schoonmaakmiddelen geur het restaurant in gaat
    - kledingkeuze bediening is al genoemd en als dan ook niet alles netjes zit (lusjes van riem niet meegenomen) valt het extra op. (Controleer elkaar aan het begin vd avond)

Kortom prima restaurant om te gaan eten maar willen ze 2* blijven zal er op details verbetering moeten komen. En 3* ?? Nee nog lang niet.
    Naftha J.
    • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
    Eten was heerlijk, sappen/wijn ook prima. Bediening aardig, maar niet allemaal even spontaan. Het grootste minpunt was dat ons tafeltje ongeveer 10cm naast een ander tafeltje stond. Nadat wij en de mensen naast ons hier iets over gezegd hadden werd de andere tafel 20cm verschoven met de mededeling erbij 'andere gasten vinden dit meestal niet vervelend, maar sommigen wel'. Erg opvallend en in een 2sterren zaak; dit wordt dus bewust gedaan en vind ik hier totaal niet bij passen. Ook geen excuses en bijv een drankje van de zaak voor de overlast (je voelt je niet fijn als je hierover wat moet opmerken).
    Lily V.
    • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
    uitstekende keuken. intiem restaurant. veel extra verrassingen. met name desserts. prachtig opgemaakte borden. alles perfect gepresenteerd. kleine porties. het was een feestje.
    Schat-ibes S.
    • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
    Vanavond met vrienden hier uitstekend gegeten. It was magic!......totdat veel te harde moderne popmuziek daar om 22.00u een ruw einde aan maakte en het leek of ik in een ordinaire frietkeet beland was. Weg magic. Jazeker wilde men de muziek na mijn verzoek wel wat zachter zetten maar na een kwartier stond hij weer veel te hard. Oprotmuziek! Op vrijdagavond, in een restaurant met een ster!??? Om 23.00u konden we eindelijk weg..... Om nooooit meer terug te komen.
    Beste,

Wij hebben uw feedback goed ontvangen en zullen er rekening mee houden.
    Hartelijk dank voor uw bezoek. Wij proberen het onze gasten zo goed mogelijk naar hun zin te maken.

Otto S.
    • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
    Een avondje heerlijk verwend met overheerlijke en prachtige gerechten, echt een smaaksensatie! Vriendelijke niet te formele bediening en leuke anekdotes bij de gerechten.
    Beste Otto,

Hartelijk dank voor uw review en uw bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten.

Martin G.
    • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
    Gisteravond ons tien-jarig huwelijk te vieren, dus dit keer met kinderen en aanhang naar 't Nonnetje. Wij waren eerder geweest, de kinderen niet. Maar wat hebben we allemaal genoten! Oeh's en ah's bij iedere gang, wat heerlijk allemaal. Wat ook zo leuk is: alle kleine dingetjes tussendoor en verschillende mensen uit de keuken die aan tafel iets heel erg lekkers kwamen brengen. Topavond!
    Beste Martin,

Eerst en vooral proficiat met uw huwelijksverjaardag!
    Hartelijk dank voor uw review en uw trouwe bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten met uw kinderen en aanhang.

Dolf70 .
    • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
    We zijn hier een keer of 10 geweest verspreid over meerdere jaren. Het Nonnetje is voor ons een hoogtepunt uit restaurant bezoeken in binnen en buitenland zowel zakelijk als prive.
    We hebben meer goede zaken getroffen en uiteraard is er persoonlijke voorkeur maar hier zijn we altijd zeer enthousiast en blij vandaan gekomen. De bediening is kwalitatief zeer goed en precies goed formeel.
    De chef en zijn brigade toveren werkelijk geweldige gerechten, zeer creatief, lekker, niet te veel smaken op 1 bord en vooral ook mooie portionering hetgeen wel eens anders is op dit niveau. Kortom een absolute aanrader voor een zeer hoge kwaliteit tegen een heel redelijke prijs! Ik meld zelden een review maar na vele malen zo blij de deur uit te zijn gegaan leek het mij een goed moment. En omdat ik geen op en of aanmerkingen kan bedenken kunnen we niet anders dan een 10 geven!
    Beste,

Erg hard bedankt voor uw tientallen bezoekjes bij 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten en zijn erg blij met de 10!

<br />
    dunsjos .
    • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
    Laagdrempelig en de ontspannen sfeer van een bistro. Vriendelijk en casual gekleed personeel zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. Na enig dubben kozen we als tafel voor het menu van de chef, vier "signature dishes". Ganzenlever met biet, garnaal uit de Portugese wateren, Hollands geitenbokje en zijn bereidingen, vier kazen en volop frisheid in het nagerecht Exotique. Voorafgegaan door een warme oester (optioneel) en een aantal amuses. Prachtige opmaak en wat een overtuigende, originele en verrassende smaken. Balans!! Dit is Genieten met een hele grote G!! Daarbij werd een aantal verrassende en bijzonder goed bij de gerechten passende wijnen geserveerd, twee verschillende wijnen bij het kaasplankje bijvoorbeeld waarover je van mening kunt verschillen. Maar bravo!! Gul schenkbeleid ook..Pijnpuntje was de rode wijn; 9.50 per glas terwijl deze dat nog niet per fles kost.....Deze wijn liep qua complexiteit ook uit de pas en het geitenbokje verdiende beter, meer niveau in het glas had het beestje wel verdiend... desalniettemin een van de beste diners die ik at...
    Beste Otto,

Hartelijk dank voor uw review en uw bezoek aan Restaurant 't Nonnetje.
    Wij zijn blij dat u er zo van heeft kunnen genieten en houden zeker rekening met uw feedback over onze wijnselectie.