't Nije Hemelriek

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
JandL .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Al zo'n vijftig jaar kennen wij het Nije Hemelriek. Het restaurant ligt op een unieke plek in de Staatsbossen aan de rand van de gelijknamige zwem- en spartelvijver. Er is in de loop der tijd regelmatig veel veranderd. Er waren goede en minder goede tijden. Na een nieuwe wisseling is het goed om opnieuw een oordeel te vellen. Met vier mensen de lunch gebruikt, dat kon nog mooi op het terras (maar ook vanuit het restaurant is het uitzicht fraai). De kaart is eenvoudig, de bediening vlot en correct. Kortom mooie locatie waar tegen een zeer redelijke prijs een goede maaltijd geserveerd wordt.
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Erg mooie locatie je krijgt al een vrolijk gevoel als je er door het bos naar toe rijdt. Vriendelijke bediening. En we hebben er met een groep pizza's gegeten . Heerlijke bodems en goed belegde pizza's. Een aanbeveling om te gaan eten.
Marieke666 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wat een prachtige plek om te eten! We hebben er op het terras gezeten, met uitzicht op de fraaie zwemplas. De bediening was supervriendelijk en het eten heerlijk... De gebakken feta was heerlijk en zeker niet te vet, de patat was lekker en de sate verrukkelijk. We hopen voor de nieuwe eigenaren dat het nog een mooie nazomer wordt en dat het terras vol stroomt. Wij komen in ieder geval zeker een keer terug!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
van de week in het Hemelrijk gegeten was heerlijk,een recept van de kok van alles wat pizza patat salade,jammer dat het weer niet zo mooi was.
Anders hadden we lekker bij het water kunnen eten.
Joke
Carin D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vandaag lekker pizza gegeten bij t Nije Hemelriek. Gezellige sfeer in een bosrijke omgeving. Leuk en vriendelijk personeel. Snelle bediening. Complimenten Tom en Fennie.
9462-F-M-1954 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Al vele jaren komen wij regelmatig bij restaurant 't Nije Hemelriek bij Gasselte en hebben er altijd genoten van de ziel van de plek.
Het restaurant heeft hoogte- en dieptepunten gekend. Absoluut dieptepunt was vorig jaar, 2015. Niets liep, de bediening was slecht, producten konden niet geleverd worden, de koffie smaakte slechter dan slootwater. Toen zijn wij er een hele tijd niet meer geweest, ondanks de fijne sfeer van de locatie.
Omstreeks april dit jaar hebben wij het restaurant voor het eerst weer eens bezocht en tot onze grote vreugde bleken er nieuwe eigenaren te zijn, Tom Orsel en Fenny van der Kamp. Samen met hun personeel zijn ze de afgelopen maanden bezig geweest het restaurant in alle opzichten weer op te knappen en te perfectioneren. Het gebouw is aangepakt, het terras is schoongemaakt en opgefleurd, kortom alles heeft weer een frisse en uitnodigende uitstraling.
De menukaarten zijn aangepast en uitgebreid, ook met een omvangrijke pizzakaart. Naast de vaste koks is een Italiaanse kok aangetrokken voor de bereiding van de pizza's.
Het bedienend personeel voelt zich duidelijk als een vis in het water. Onze bestellingen worden altijd snel opgenomen en we hoeven nooit lang te wachten voor onze drankjes en hapjes op onze tafel staan.
Gisteravond hebben wij er voortreffelijk gegeten, genoten van onze pizza's, de sfeer op het terras en de rust van de omgeving.
Restaurant 't Nije Hemelriek verdient het om opnieuw ontdekt te worden.

Fré en Mannie Meursing
Klaas1957 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het restaurant heeft sinds kort een nieuwe eigenaar.
En meteen is de verbetering merkbaar, aardig en flink personeel.
Het eten en drinken werd redelijk snel geserveerd.
Voor herhaling vatbaar.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het restaurant is net overgenomen, maar er moet organisatorisch nog een hoop gebeuren. Drankjes ging goed, maar het eten duurde vreselijk lang. En we hadden geen culinaire hoogstandjes. Gerechten waren daarin tegen zeker bekenden maats. Hoop dat ze de boel als het mooie weer echt los barst beter voorelkaar hebben. Succes!
Daphne150812 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Van de week een bezoekje gebracht aan dit verwaarloosde restaurant.
De bediening was ontzettend traag en had totaal geen affiniteit met horeca.
We moesten twintig minuten wachten voordat er eindelijk een serveerster kwam. Vervolgens duurde het weer een twintig minuten voordat de koffie er was. Na tien minuten kwam pas het gebak. Toen was de koffie al op!

De algehele indruk is erg slecht. Veel rommel op het terras. Slecht onderhouden rondom het pand. Veel houtrot in het gebouw. De wc's waren vies. Wat een aanfluiting!
Koops12 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vanmiddag met 3 personen op het terras gezeten. Dit werd helaas een grote ergenis. Nadat wij onze bestelling hadden doorgegeven (koffie, thee, gebak en broodjes), kwam na ongeveer een kwartier het gebak met daarna nog een kwartier gewacht te hebben de koffie. Na twee maal aangegeven te hebben bij de bediening dat de nog steeds wachten op de bestelling, kwam daar de thee aan. Na 20 minuten na de bezorging van de thee, kwam er een serveerster naar onze tafel met de mededeling dat de broodjes niet goed doorgegeven waren aan de keuken. Na meer dan een uur wachten (!) kwam dan toch het broodje (de andere hebben we maar geannuleerd). Totaal geen excuses van het personeel, ze gingen slordig met onze klachten om. Terras was onverzorgd (verlepte bloemen op de tafel, ook leek het alsof het personeel nog niet goed op elkaar was ingespeeld. We vinden het jammer dat het zo gegaan is, omdat wij vorig jaar een veel leukere ervaring hadden met een verzorgde high-tea.
PietPrecies .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Vandaag hier geweest. Wat een mooie locatie! Het was ook best wel druk daar het mooi weer was en er een strand voor de deur ligt. Ondanks de drukte hoefden we niet al te lang, ongeveer een kwartiertje, op ons eten te wachten. En wat smaakte dat goed! De hemelriekburger (of zo) is zeker aan te raden! Bediening erg vriendelijk, maar we hadden de indruk dat het meisje soms niet wist wat ze behoorde te doen. Maar alles is verder naar volle tevredenheid geweest hoor serveerster van het hemelriek.
Tot binnenkort!
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Na een middag fietsen hier geluncht. Prachtige ligging, maar het zag er nu allemaal toch wel onverzorgd uit. Lege tafels die niet afgeruimd waren. En veel rommeltjes en sigaretten op de grond. Met onze uitsmijter was niet veel mis. Maar de algehele indruk is toch dat het een beetje verloederd is. De bediening kwam erg ongeïnteresseerd over en alles duurde erg lang. Jammer van zo'n leuke plek.
Eduard H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
We zijn gister ochtend geweest. Een bakkie koffie ???? met een apparaat. De jongen ???? die ons geserveerd heeft was vriendelijke. En zeer attent. Kom zeker terug
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
We zijn in dit restaurant geweest voor een stamppot-buffet. Omdat we met een grote groep kwamen verliep het allemaal wat rommelig. De eersten die zaten kregen al snel iets te drinken, maar degenen die later kwamen moesten lang wachten tot ze iets te drinken konden bestellen.
Het stamppot-buffet was prima. De stamppotten (hutspot, zuurkool en boerenkool) waren smakelijk, de spareribs goed gaar. De speklapjes vond ik een beetje vaag smaken. Alleen jammer dat de rookworst pas aan het eind werd neergezet en ik snapte niet helemaal wat de champignons bij een stamppot-buffet moesten. Friet voor de kinderen was wel doorgegeven bij de reservering, maar vergeten. Beetje slordig. Het toetjes-buffet was niet de moeite waard. Er werden wat bakken met bolletjes ijs, slagroom en wat decoratie neergezet en die werden niet bijgevuld, waardoor de helft van de groep geen ijs heeft gehad. De kinderen kregen allemaal een kinderijsje, wat dan wel weer goed was.
Prijs-kwaliteit van het stamppot-buffet is zeker goed en wij zijn van plan om in de zomer nog een keer terug te komen.
Mps .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
We hebben gisteren een super ontspannen high tea gehad met vrienden.. we zijn gastvrij ontvangen en alles stond al gereed. We hebben genoten van de heerlijke taartjes, sandwiches, hartig taartje, bonbonnetjes en genoten van het mooie uitzicht vanuit de serre.. personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. We hebben genoten... ook van de prachtige wandelomgeving!
HarTenBoer .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
De prachtige locatie nodigt uit tot een bescheiden lunch. We hebben maar weinig besteld en dan ben ik altijd voorzichtig met het vormen van een oordeel maar in dit geval was de prestatie wel opvallend ondermaats hetgeen me toch aanzet tot het schrijven van een recensie.

Allereerst de bediening: een beetje meer vriendelijkheid zou wel leuk zijn.
Mijn tafelgenoten hadden een mosterdsoepje besteld die veel te sterk gekruid bleek maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Mijn broodje warme beenham liet echter 3 kwartier op zich wachten en aangezien er geen personeel meer in zicht was waaraan we opheldering konden vragen besloten we maar om af te rekenen. Het broodjes stond wel op de rekening. Antwoord: 'Oh.. die haal ik er wel even af' alsof het een gebaar van grootmoedigheid betrof maar een excuus hebben we niet gehoord. Toen we de jassen al aan hadden kwam daar tot mijn verbazing alsnog het broodje.. weer zonder excuus.
De honger noopte mij om het ding alsnog op te eten (en overigens ook netjes te betalen) maar daar heb ik spijt van gekregen. Het broodje was te hard, het beenham smakeloos en de honing-mosterdsaus nauwelijks te proeven.

Zo'n mooie plek verdient een beter restaurant...
Bregje001 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Wij hebben hier een High Tea gehad, van te voren gereserveerd, want dat moest, zo stond op de site van het restaurant. Tot onze verbazing bij binnenkomst eerst 10 minuten genegeerd door het personeel, daarna, geen gereserveerd tafeltje, en bij onze vraag of we in de serre konden zitten, werd ons gelijk medegedeeld dat daar niet afgeruimd kon worden, geen tijd voor, een serveerster die het toch sneu vond, heeft de vuile vaat letterlijk aan de kant geveegd,(geen doekje over onze tafel, dus de placemats werden direct nat van de vlekken) en wij hadden een plekje om te zitten (dus pal naast de vuile vaat van eerdere gasten!!) De High Tea was van ondermaatse kwaliteit, de sandwiches waren uitgedroogd en niet van smaak voorzien, het zoete gedeelte leek voornamelijk uit een verpakking, leek niet vers gebakken en de appeltaart was zuur en verkleurd. Er werd één thermoskan heet water geserveerd, maar niet gevraagd of dit voldoende was, er werd zo en zo niet gevraagd of het naar ons zin was.. Het viel ons wel op dat de bediening het totaal niet aankon die dag, we hebben diverse mensen zien vertrekken van het terras hetzij omdat de tafels niet schoongemaakt werden, hetzij dat ze niet geholpen werden. Jammer van de locatie, het zou een heel mooi iets kunnen zijn, erg mooi gelegen, maar verder erg teleurstellend, zolang het zo slecht blijft, gaan wij er niet meer heen!
Beau D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Mooie lokatie. Jammer dat t eten zo tegenviel. De vis was verbrand. De varkenshaas gortdroog en zelfs een simpele schnitzel wisten ze te verpesten. Droog en hard. Jammer dat de dame die ons hielp ook niet wist wat er eigenlijk op de kaart stond en drie keer moest vragen wat voor kindermenu we besteld hadden. Hebben onze klacht neergelegd en het zou worden doorgegeven. Ik hoop dat ze er idd iets mee doen.
Hazel H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
Een high tea hier genuttigd. Locatie is erg leuk, aan een strandje midden in het bos. Personeel erg aardig en ze proberen je het naar de zin te maken. Jammer dat de kwaliteit van de high tea tegenviel. Soesjes smaakten niet vers, scones en clotted cream niet erg engels. De sandwiches waren wel lekker, zalm, haam en kaas. Een stukje quiche (prei) matig. Brownies wel lekker, cakejes ook supermarkt kwaliteit. we gaan wel een keer terug maar dan voor een drankje en het terras.