't Markerhuisje

Tweede Wittenburgerdwarsstraat 133 1018 LP Amsterdam Nederland Kaart
31-207749186

Over het restaurant 't Markerhuisje

Heerlijk gelegen op het Wittenburgereiland vind je het pittoreske restaurant t Markerhuisje. Het werfhuisje is onlangs gerestaureerd. Gastheer Max Streiner zorgt ervoor dat de bezoekers van sublieme service worden verzekerd. Daarnaast wordt elke bezoeker verrast met hoogstaande gerechten.

Volgens de gastheer is t Markerhuisje het beste te omschrijven als; "Geen ingewikkelde toestanden op de kaart, maar pure smaaksensaties van mooie klassiekers. Het huisje zelf is om op slag verliefd op te worden, net als de tiramisu en de gastheer!".

Bij binnenkomst word je verwelkomt met een bijzondere ambiance. Laat je verrassen en kies het menu van de week. Elke week is het weekmenu samengesteld met een bijzonder voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Er zijn vele klassiekers te vinden in het restaurant. De Frans mediterrane keuken staat centraal in dit restaurant.

Er heerst een romantische sfeer waardoor je gegarandeerd met z’n tweeën kan genieten van een fijne avond. Tijdens de warme lentedagen kan je lekker borrelen op het terras. Het restaurant is per boot bereikbaar en afmeren is mogelijk.

Bij t Markerhuisje in Amsterdam is een gezellige en romantische avond gegarandeerd.

Meer informatie over restaurant 't Markerhuisje

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30
- Diner vanaf 17:30

• Af te huren , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant 't Markerhuisje

Marjoleine J.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Een prachtige locatie midden in een wijk. Een man alleen in een kleine keuken die kookt bedient gastheer is en afwashulp. Op zich prima kwaliteit en smaak, eenvoudige Franse keuken. En ook nog zijn best gedaan om alle gasten op tijd te helpen want wij en anderen wilden nog ergens anders naar toe. Hield ook rekening met eetwens. Neem de tijd om hier te gaan eten. Dat verdient de eigenaar.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Zeer goed prijs kwaliteit verhouding. Grijp je kans!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Goede ontvangst in dit heerlijk kleine huisje. Door locatie instant vakantiegevoel. Aanrader!
Romanie S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Aan het water, in een leuk buurtje waar je het niet verwacht.
Rolf D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Klein, gezellig, uniek en het toppunt van persoonlijke behandeling. Heel leuk plekje!
Sah.besters .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
3-gangen diner met z'n zessen. Keuze uit 3 voor- en 3 hoofdgerechten en 2 nagerechten, aan tafel meegedeeld en toegelicht door de eigenaar/kok. Alle keuzes bevielen prima (alhoewel mijn voorgerecht en dat van 'n disgenoot, eendelevermousse, wel iets meer had kunnen zijn). Dranken : vooraf bier (eindelijk weer eens bier op de juiste temperatuur : gewoon koel en niet zo ijskoud !), Portugese witte wijn uit Alentejano en rood idem, beide gewoon goed. Bediening : als je eens in de put zit moet je hier gaan eten; die mevrouw beurt je met haar enorme goedlachsheid weer helemaal op ! Leuk hoor !!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Een heerlijk restaurant op een verscholen plek, zeker een aanrader
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Inspirerende en gezellige avond in 't Markerhuisje met niet bestaand genootschap gevierd. Heerlijk gegeten, levendig gedebatteerd en dat alles in een eerlijke en private setting
loek56 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Gisteren 29 jaar getrouwd, daarom dit intrigerende huisje bezocht. Sympathiek en betaalbaar (3 gangen voor 28E). Voorgerechten, pappardelle met eekhoorntjesbrood voor haar en eendenborstsalade met mosterdvruchten voor mij, waren behoorlijk hoewel de nogal aanwezige 'klap zoet' (de prutterige mosterdvruchten) van mij niet hoefde. Bouillabaisse zou het hoofdgerecht zijn; een goede en gevulde vissoep was het, met o.a. stukken tonijn (?), mosseltjes en drie rouillecroutonnetjes. Voor dat geld kan je natuurlijk geen bouillabaisse verwachten, maar noem het dan ook niet zo. Dessert, (fabrieks-?) citroentaart was matig.
EHAM L.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Na jaren kwam ik hier terug. En 't was wéér een culinair hoogstandje. verrassend van smaak zowel als van opmaak van de diverse gerechten.Ik kom terug!!
Michel F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Het was weer geweldige bij Max. Persoonlijke bediening gecombineerd met een verfijnde kleine kaart met heerlijke gerechten in een ontspannen ambiance. Een aanrader, dit verborgen restaurantje
Joris J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag heb ik hier gegeten met mijn ouders en zusje. We waren er vroeg rond 18:00 en er was eigenlijk nog niemand anders. We werden vriendelijk ontvangen en hadden keuze uit een viertal menu's wat ik al erg knap vindt aangezien de meneer die onze bestelling opnam ook zelf in de kleine open keuken stond. Het eten was erg lekker! De sfeer is ongedwongen niet heel chic ofzo. Door de open keuken en kleine ruimte is het wel allemaal wat rumoeriger. Prima plekje om gezellig lekker te eten!
erik.van.der.wekke .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het restaurant is heel huiselijk en de staf is gastvrij. Terwijl je op je eten wacht kan je even de geschiedenis van dit bijzondere stukje Amsterdam doornemen. Alles is samengevat in een boekje met tekst en prachtige foto's.
De bediening kwam regelmatig checken of we nog wensen hadden, maar niet te vaak of op een storende manier. Het eten was fantastisch op een ding na (vandaar een 9, geen 10). De risotto was niet zo lekker. Verder was alles heerlijk klassiek klaargemaakt. De kok heeft duidelijk verstand van de juiste combinaties van smaken. Vooral de basilicumsaus (bij de steak) sprong er uit.
Ik kan iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten. Check wel van te voren het menu, want de keuze is beperkt. De locatie en de sfeer maken 't Markerhuisje uitermate geschikt voor een date of een gezellig familie diner.
Lisette W.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wat een bijzondere locatie. We kwamen hier op een zondagavond toevallig terecht toen we met ons bootje hier langs vaarden. We konden zo aanleggen aan de pier aan de achterkant van het Markerhuisje dat verscholen ligt in een woonwijk en werden verwelkomt door de eigenaar / chefkok. Er stond een hele vriendelijke dame in de bediening. Eten was goed, je merkt dat de chef liefde heeft voor het eten dat hij bereidt, verse zalm met een lekkere kerriesaus en de kip was goed op smaak, alles werd vergezeld door verse groente. Maar de topper van de avond vond ik de citroentaart, echt heerlijk!
J S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Onverwacht uit eten met man en vriend op unieke locatie in woonbuurt. Een piepklein Markerhuisje aan het water. Het restaurant wordt gerund door de ontzettend aardige Max en als het druk is, komt zijn even aardige en goedlachse vriendin hand- en spandiensten verlenen. De kaart is simpel en klein, maar je kunt kiezen uit vis, vlees en vegetarisch en het is allemaal vers. We hadden alledrie een verschillend voorgerecht: mooie, sappige eendenborstfilet, lekkere ravioli en courgettesoep. Als hoofdgerecht kozen we voor de bavet en voor kabeljauw. De bavet was heerlijk mals. Omdat onze vriend eigenwijs was, koos hij niet voor de verse tilapia, maar voor de ingevroren kabeljauw, waar hij vervolgens wat teleurgesteld over was. Volgende keer gaat hij dus net als iedereen voor vers, want daar ligt de kracht van Max. Vers en met liefde bereid.
Prijs-kwaliteit verhouding prima. Een leuk restaurant om op regelmatige basis een hapje te gaan eten als je geen zin hebt om zelf te koken.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Erg lekker gegeten en prima service. De gastheer doet echt zijn best om het je naar de zin te maken. De wilde zalm is goed, een aanrader, maar niet heel veel. Als we nog een keer een paar dagen in Amsterdam zijn, is de kans groot dat we hier terugkomen!
Yuregenu .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Verborgen in een moderne woonwijk ligt dit mooie oude huis, prachtig gelegen aan het water. Het eten was erg lekker, voor het eerst in lange tijd heb ik bij dit restaurant letterlijk alles op mijn bord opgegeten. Het vlees, de aardappelen, de groente, het slaatje; alles was heerlijk. Het menu was, waarschijnlijk omdat het erg rustig was, wat klein, maar met zulke heerlijke gerechten is dat slechts een klein vergrijp.
Mishieru .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Prachtig gelegen restaurantje met een vriendelijke kok die aan tafel komt vertellen wat er te eten is. Geen grote menukaart, maar voor een keer ook fijn. Soms kun je niet kiezen, omdat er zoveel op staat.
Het eten was prima, geen grote porties zodat je niet met een opgeblazen gevoel weggaat.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
De recensie van PaulJuul206 van hierboven is iets waarin wij ons totaal niet herkennen. Wij hebben op Kerstavond heerlijk gegeten bij Max die een fantastisch voorgerecht serveerde van een pasteitje met zalm en bospaddestoelen. Het hoofdgerecht met wild zwijn was heerlijk mals. De locatie is fantastisch, bel vooral van te voren en reserveer een tafel aan de serre bij het water. Heel erg sfeervol en ook al wonen wij nu reeds 10 jaar in Amsterdam: als echte Markers hebben wij genoten van onze avond. Wij gaan zeker een keer terug!
eelco K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gewoonweg FANTASTISCH! In een woonwijk verstopt culinair pareltje. De heerlijke gerechten worden, bijna aan tafel, klaargemaakt door de Oostenrijkse chef Max. Echt een aanrader.