't Markerhuisje

Tweede Wittenburgerdwarsstraat 133 1018 LP Amsterdam Nederland Kaart
31-207749186

Over restaurant 't Markerhuisje

Pittoreske verrassing

Direct aan het water van het Wittenburgereiland ligt het pittoreske Restaurantje ’t Markerhuisje. Chef-kok en gastheer Max Streiner verrast je met spannende gerechten en de hartelijkste gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant 't Markerhuisje

Service7,9/10
Decor8/10
Erik.van.der.wekke . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het restaurant is heel huiselijk en de staf is gastvrij. Terwijl je op je eten wacht kan je even de geschiedenis van dit bijzondere stukje Amsterdam doornemen. Alles is samengevat in een boekje met tekst en prachtige foto's.
De bediening kwam regelmatig checken of we nog wensen hadden, maar niet te vaak of op een storende manier. Het eten was fantastisch op een ding na (vandaar een 9, geen 10). De risotto was niet zo lekker. Verder was alles heerlijk klassiek klaargemaakt. De kok heeft duidelijk verstand van de juiste combinaties van smaken. Vooral de basilicumsaus (bij de steak) sprong er uit.
Ik kan iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten. Check wel van te voren het menu, want de keuze is beperkt. De locatie en de sfeer maken 't Markerhuisje uitermate geschikt voor een date of een gezellig familie diner.
Lisette K. Gastronoom (27 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wat een bijzondere locatie. We kwamen hier op een zondagavond toevallig terecht toen we met ons bootje hier langs vaarden. We konden zo aanleggen aan de pier aan de achterkant van het Markerhuisje dat verscholen ligt in een woonwijk en werden verwelkomt door de eigenaar / chefkok. Er stond een hele vriendelijke dame in de bediening. Eten was goed, je merkt dat de chef liefde heeft voor het eten dat hij bereidt, verse zalm met een lekkere kerriesaus en de kip was goed op smaak, alles werd vergezeld door verse groente. Maar de topper van de avond vond ik de citroentaart, echt heerlijk!
Vintage5 5. Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Onverwacht uit eten met man en vriend op unieke locatie in woonbuurt. Een piepklein Markerhuisje aan het water. Het restaurant wordt gerund door de ontzettend aardige Max en als het druk is, komt zijn even aardige en goedlachse vriendin hand- en spandiensten verlenen. De kaart is simpel en klein, maar je kunt kiezen uit vis, vlees en vegetarisch en het is allemaal vers. We hadden alledrie een verschillend voorgerecht: mooie, sappige eendenborstfilet, lekkere ravioli en courgettesoep. Als hoofdgerecht kozen we voor de bavet en voor kabeljauw. De bavet was heerlijk mals. Omdat onze vriend eigenwijs was, koos hij niet voor de verse tilapia, maar voor de ingevroren kabeljauw, waar hij vervolgens wat teleurgesteld over was. Volgende keer gaat hij dus net als iedereen voor vers, want daar ligt de kracht van Max. Vers en met liefde bereid.
Prijs-kwaliteit verhouding prima. Een leuk restaurant om op regelmatige basis een hapje te gaan eten als je geen zin hebt om zelf te koken.
Elllenn . Gastronoom (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Erg lekker gegeten en prima service. De gastheer doet echt zijn best om het je naar de zin te maken. De wilde zalm is goed, een aanrader, maar niet heel veel. Als we nog een keer een paar dagen in Amsterdam zijn, is de kans groot dat we hier terugkomen!
Yuregenu . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Verborgen in een moderne woonwijk ligt dit mooie oude huis, prachtig gelegen aan het water. Het eten was erg lekker, voor het eerst in lange tijd heb ik bij dit restaurant letterlijk alles op mijn bord opgegeten. Het vlees, de aardappelen, de groente, het slaatje; alles was heerlijk. Het menu was, waarschijnlijk omdat het erg rustig was, wat klein, maar met zulke heerlijke gerechten is dat slechts een klein vergrijp.
Mishieru . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Prachtig gelegen restaurantje met een vriendelijke kok die aan tafel komt vertellen wat er te eten is. Geen grote menukaart, maar voor een keer ook fijn. Soms kun je niet kiezen, omdat er zoveel op staat.
Het eten was prima, geen grote porties zodat je niet met een opgeblazen gevoel weggaat.
Martijn V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
De recensie van PaulJuul206 van hierboven is iets waarin wij ons totaal niet herkennen. Wij hebben op Kerstavond heerlijk gegeten bij Max die een fantastisch voorgerecht serveerde van een pasteitje met zalm en bospaddestoelen. Het hoofdgerecht met wild zwijn was heerlijk mals. De locatie is fantastisch, bel vooral van te voren en reserveer een tafel aan de serre bij het water. Heel erg sfeervol en ook al wonen wij nu reeds 10 jaar in Amsterdam: als echte Markers hebben wij genoten van onze avond. Wij gaan zeker een keer terug!
Eelco K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gewoonweg FANTASTISCH! In een woonwijk verstopt culinair pareltje. De heerlijke gerechten worden, bijna aan tafel, klaargemaakt door de Oostenrijkse chef Max. Echt een aanrader.
AMBR . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Een zeer sfeervol klein restaurant, in een historisch pand midden in het centrum met aardige bediening waar de kok je enthousiast alles verteld over de gebruikte ingrediënten en samenstelling.
Iedere keer zijn we daar weer verrast met een smaakvolle uitgebalanceerde maaltijd.
Deze keer was dat een voortreffelijke zuurkool soep met een subtiele fijne smaak als hoofdgerecht wilde zalm met beetgare groente bestaande uit broccoli en sperziebonen en fijn gekruide aardappelpuree. Als nagerecht was het smullen van een stukje pittige citroen taart op z'n Frans .
Pauljuul206 . Bourgondiër (2 recensies) 3,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Iens Topper 2015?! ALLES werd door de oude kok in plastic bakjes vanaf de zolderverdieping naar beneden gedragen en vervolgens voor iedereen zichtbaar in de magnetron gestopt. De eendenlevermouse zonder verdere toevoeging op een paar slablaadjes. De 'sinaasappel-port' saus bij de wildstoof was smakeloos bruin waterig; laat staan dat daar enige sinaasappel- of portsmaak in te ontdekken was. Verder op het bord wat gebakken aardappels die we ook uit de magnetron zagen komen, recht-toe-recht-aan spruitjes en rode kool zonder enige versiering of saus. De kalfslende had tijdens het opwarmen wat gorgonzola erover gesmolten gekregen. De locatie was op zich nog wel sfeervol, maar de inrichting is te sober (lees: saai en afgeschreven). Het was donderdagavond en er waren 2 tafeltjes bezet. Dus uiteindelijk leeg en ongezellig, maar dat kan nog gewoon pech geweest zijn. Wat geen pech was, was dat er bij 4 stukjes stokbrood in een mandje naar boter werd gevraagd ('sorry, hebben we niet') en vervolgens naar nog wat brood ('sorry, stokbrood moet nog afgebakken worden en dat duurt te lang'). Het eten werd achter elkaar opgediend (wat goed mogelijk is als je maar 4 gasten in je restaurant hebt), waardoor we binnen 3 kwartier klaar waren. Niet wat je noemt gezellig en sfeervol tafelen.... Zoals een eerdere recensie al schreef: het is smakeloos, fantasieloos en feitelijk ronduit bijzonder slecht. Dit niveau hebben de meeste restaurateurs 20 jaar geleden al verlaten....
Proeverrene . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Met ons gezin heel plezierig gegeten in dit idyllische restaurantje. Geweldig aardige gastheer en goede kok. Aparte en heel smakelijke combinaties, in één woord een aanrader.
Ka30 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij het Markerhuisje! Helaas was het die avond erg rustig, dit restaurantje verdient absoluut meer gasten! Hele goeie service van de vriendelijke kok en medewerkster en goede sfeer. Hier kom ik zeker nog eens terug!
Julia W. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Het was heel rustig en dat is onterecht. Prima prijs voor lekker eerlijk eten. Vriendelijke bediening. Al met al dus helemaal prima.
Alfonso G. Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het is een prachtige en romantische restaurant, maar een beetje luidruchtig als veel mensen in de resaturant zitten. De Kok en de serveerster zijn ardig.
De eten was insignificant, banal.
Wijnand L. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Heerlijk gegeten bij het Markerhuisje. Bijzondere plek. Aangenaam kleinschalig. Er wordt liefdevol gekookt en bediend. Geen kapsones, maar gewoon lekker en goed eten. Mooi klaargemaakt. Prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik raad het van harte aan.
Icebaby . Bourgondiër (2 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op de website van het markerhuisje staat dat er elke week een menu is waarbij je kan kiezen en 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten en dat het dessert naar keuze is. Wij hadden verwacht dat er op Valentijnsdag wel een goed menu zou zijn. Helaas zijn wij erg teleurgesteld. Op het bord in het restaurant hing wel een week menu, echter bij navraag aan het meisje in de bediening was er niets te kiezen en kregen wij een kreeftensoep en zalm uit de oven.... En ik houd helemaal niet zo van vis. Tevens was de service mijnsinziens onder de maat, we werden niet verwelkomt, kregen lauwe witte wijn, 2 plakjes droog stokbrood. Bediening die bestond uit 1 dame had duidelijk geen horeca ervaring en was erg onhandig. Ze gaf ook geen uitleg over het eten. Nu waren wij ook in de veronderstelling dat wij een dessert konden kiezen, ook dit was niet waar. We kregen een flensje uit een verpakking welke in de oven werd opgewarmd. Doordat het een open keuken is in het kleine sfeervolle restaurantje konden wij dat goed zien. Al met al teleurstellend qua eten en service, restaurantje is net een huiskamer en wel heel sfeervol.
Ina L. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Heerlijk gegeten op oudejaarsavond om daarna naar het nationale aftelmoment te gaan.
Zeer vriendelijke bediening. Er zit liefde in dit restaurant.
Stefan K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wederom hebben we hier heerlijk gegeten voor een zeer redelijke prijs. De bediening was vriendelijk als altijd. Topavond gehad!
HannesKeizersgracht . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
En dus togen wij samen, man vrouw 72 jr, naar het Markerhuisje. Veel Iens adressen waren al volgeboekt op 30 dec, dit leek wel wat. In ieder geval geen standaard, toeristisch gedoe. Een echt leuk, doch sober ingericht quasi oud Marker huisje, waar de kleinste keuken van A'dam, zo zegt de patron, in gehuisvest is. Echtg'e vegetarisch, "ik maak wel wat", zei de kok op leeftijd. De mousse van ganzen/eendenlever was smakelijk, mijn herten biefstuk zeer goed. Partner kreeg sla met heerlijke paddenstoelen, waarna een mootje vis, kabeljauw. Een lekker dessert, chocolade mousse voor mij en perfecte koffie voor mijn lief, en klaar was de avond. We zaten met zijn tienen, vijf paren, zeer rustig en gemoedelijk te eten. Dus voor ons geen opleuken van dit bijzonder zaakje. We komen terug, met de kinderen, die hier wonen...... Kokkie, het ga je goed.
Sandra L. Gastronoom (16 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ik ben blij dat dit stukje scheepswerf behouden is gebleven. Een pareltje omgeven door lelijke jaren 60 bouw. Het eten is niet slecht, maar verre van verfijnd. Wat olijfjes of een stokbrood met olijfolie vooraf ontbreekt. De bediening is lief maar heeft geen horeca-opleiding en dat merk je. Huiswijn was goed qua prijs kwaliteit verhouding. Toch leuk om dit bijzondere plekje in Amsterdam ontdekt te hebben.