't Maotie

7,2
Erg rustig
Janfam .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met de familie (12 personen van 7 tot 70) gegeten in 't Maotie. De ontvangst en bediening was vriendelijk en correct. We hadden een eigen zaaltje, waar we rustig met elkaar konden praten. Het drinken werd vlot gebracht. Er is voldoende keuze uit pannenkoeken. Ze werden mooi tegelijk uitgeserveerd na een normale wachttijd. Ik koos voor de pannenkoek met boerenjongens. Deze werden in een apart potje "meegeleverd". De pannenkoek zelf was van goed formaat, smaakvol, maar had wel wat warmer gemogen. De boerenjongens waren heerlijk van smaak. Na afloop nog een redelijke cappuccino gedronken. Samengevat, het was OK, maar niet opvallend.
PeterHK .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vanavond 17 augustus 2016.
Drinken besteld en duurde erg lang en toen we het eindelijk kregen zette de bediening onhandig de wijn op tafel zodat mijn vrouw spetters in haar nieuwe shirt kreeg maar dat ging er gelukkig uit nadat ze het had gespoeld in het toilet.
Na een half uurtje moesten we ons kenbaar maken om wat eten te bestellen.
Weer een half uurtje later werd het gebracht.
Een tafeltje naast ons klaagde hier ook al over.
Toen ze het brachten moesten we vragen waar het tweede glaasje drinken bleef wat we in tussentijd hadden besteld en waren dat totaal vergeten.
We hadden biefstuk zonder goed mes en het was erg taai en smaakloos.
Conclusie het is echt een restaurant voor oude mensen die van smaakloos eten houden.
Mijn op en oma hebben jaren hun verjaardag daar gevierd maar zelf kies ik toch voor een ander restaurant.

Gr.Peter
Magnolia .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hebben hier pannenkoeken gegeten. De pannenkoeken waren goed gebakken. De bediening was vlot en netjes. De inrichting van het restaurant was ook prima en gezellig. Waarschijnlijk komen we hier terug.
Aart B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Al menig jaar kom ik tijdens mijn vakantie in Drenthe en doe altijd even Gasselte aan om bij 't Maotie te dineren gezellige bediening en het eten was prima in orde zo kan het ook Aart
Geert K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hadden lekkere trek tijdens het fietsen. Kregen het Maotie in het vizier en het ziet er uitnodigend en verzorgd uit. Maar niks is wat het lijkt, want eenmaal in contact met het bedienende personeel en het resultaat van de kok druipt de desinteresse en de moedeloosheid eraf. Ik had een uitsmijter met ham en kaas besteld. Geen ei gezien want die lag verstopt onder een dikke laag smakeloze hotelkaas. Bij het afrekenen vertelde ik dat ik dat jammer vond, omdat ze met weinig moeite zoveel meer resultaat en waardering konden oogsten. Volgens de mevrouw bij wie ik afrekende deed de kok het altijd zo en was de huidige werkwijze er niet uit te branden.
Zo jammer, zo'n mooie plek verdient beter. De mensen die er werken verdienen beter, want dit is zo pretentieloos, maar vooral de mensen die er komen eten. Want die krijgen op geen enkele wijze wat ze verwachten
Kowari1949 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Cobi en Henk uit Rotterdam reden langs Boerderij t Maotie, wat er vanaf de weg zeer leuk uitziet. Wij hebben er beide een pannenkoek gegeten, een met ananas, en een met boerenjongens, gewoon goed en erg lekker, niets op aan te merken.
De hele entourage is gezellig , en doet denken aan ouderwets goed vakmanschap, met al dat mooie houtwerk.
Conclusie gewoon een goed en gezellig restaurant.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Nette maar erg trage bediening. Pannenkoek was niet echt geweldig, de boerenomelet was prima. Alles is vooral groot en straalt geen echte gezelligheid uit, binnen is het donker en vooral erg Duits en typisch een hotel. Misschien goed als tussenstop op een fiets- of wandeltocht, maar niet voor een echte lunch. De koffie was lekker, de rest kan stukken beter.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Twintig jaar geleden kwam ik (als kind) regelmatig bij restaurant 't Moatie, en hier heb ik goede herinneringen aan. Het interieur is (volgens mij) niet veranderd en dit vond ik erg leuk om te zien.

De bediening was traag en de poffertjes werden later geserveerd dan de pannenkoeken. Er is niks te doen voor kinderen (en dit verwacht je wel bij een pannenkoeken restaurant). De pannenkoeken waren redelijk. De porties poffertjes zijn erg klein, dus zelfs voor jonge kinderen moet je eigenlijk 2 porties bestellen. Tijdens het eten is ons nooit gevraagd of het smaakte en of we nog wat te drinken wilden. We zijn na het eten maar zonder dessert weg gegaan.

Jammer!
Maro01 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Met groupon hier terecht komen om pannenkoeken te eten. Het restaurant oogt erg gezellig. De pannenkoeken waren voldoende, de poffertjes slecht (uit een pak opgewarmd?).
De bediening was voldoende, maar deed niet meer als nodig. We misten een stukje hartelijkheid.
Joh S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vrijdagavond hebben we als gezin mijn 60e verjaardag gevierd in het Maotie. Na een telefonisch kontakt waarin ik aangaf dat twee van de kleindochters een koemelk en soja alergie hadden, bleek de keuze voor een menu een groot probleem. Pannenkoeken waren op dit dieet niet samen te stellen, terwijl wij thuis toch wel vrij simpel oplossingen kunnen aandragen. Ook is er bij de afspraak aangegeven dat er vijf kinderen tussen de drie en tien jaar oud mee zouden eten. Dit werd niet als een storende factor beschouwd. Eenmaal aangekomen liepen een aantal van onze kleinkinderen reeds vooruit. In het restaurant werd hun door de verantwoordelijke, met de vinger voor de mond duidelijk gemaakt dat ze rustig moesten zijn. Oke, kinderen zijn vaak änders" dan volwassenen. Aan tafel hadden we kleurboekjes en tekenbladen meegenomen om de jeugd bezig te houden. Helaas geen mogelijkheden voor kinder vermaak. Vaak zijn de tussenposen lang. Tijdens het serveren werd door de verantwoordelijke ( beheerder?) aangegeven dat hij het maar een rommeltje vond op de tafels!!?? Tijdens het opdienen van de eerste gang had de jeugd alles keurig weer van de tafels. Tijdens het opdienen van de soep werd nog even aangegeven dat "het" een eigen risico betrof. Mijns inziens als de soep mocht omvallen en de jeugd er door verbrand mocht raken. Mijn vrouw vond een eventuele waarschuwing voor de hitte terecht, maar direct wijzen op eigen risico is toch wel een beetje zwaar tijdens een feestje. Terugziend op het geheel was de maaltijd matig en de gastvrijheid niet als verwacht. Hopelijk een opstekertje voor een volgend familie met kleine kinderen.
Ellen77 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Leuk en groot terras. Is een pannenkoekenrestaurant maar zouden ook andere culinaire gerechten kunnen serveren. Hadden we het maar bij de pannenkoeken gehouden. De spareribs waren vies gekruid met iets van stroganoffkruiden. Verder erg droog vlees.
De varkenshaas met champignon-roomsaus; het vlees zelf was grijs, veel te gaar. De saus was een soort drap wat de naam saus niet waard was. Kortom, dit restaurant is bepaald geen aanrader.
IHE .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Gisteren met mijn ouders hier wezen eten.
Soep was lauw. Stokbrood met kruidenboter was haast geen kruidenboter bij. Was een super klein bakje waar meer paprika dan kruidenboter in zat.
Bord patat met frikandel was echt veel te weinig, bord was voor 1/3 deel gevuld. Mijn ouders hadden dagmenu, kun je kiezen tussen aardappeltjes en patat erbij. Mijn vader wilde patat en mijn moeder aardappeltjes, dus komen er2 bakjes te staan. Zie ik tot mijn verbazing op het bonnetje dat we ineens meer moeten betalen omdat het in2 bakjes op tafel moest. Slaat echt nergens op, het hoort bij het menu in te zitten. Bediening wist haast niks. Mest alles aan iemand anders na vragen. Kortom wij komen hier NOOIT weer!!
K S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Prima gegeten met goede bediening.
a la carte gegeten. Zowel het vlees als de groenten en de verschillende soorten aardappeltjes waren heerlijk.
we hebben een leuke avond gehad en komen zeker terug!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Afgelopen week met dochter en echtgenoot gegeten. dochter had poffertjes. deze waren aan de harde kant en smaakloos.
echtgenoot had jagerschnitzel. schnitzel was goed, alleen de saus telde wel 1 champignon.
Ik zelf had de varkenshaas in champignonsaus. Het resultaat op mijn bord was een taai stuk vlees met saus dat uit een pakje leek te komen en 1 champignon. Daarnaast werden er nog schaaltjes op tafel gezet.
droge smaakloze opgewarmde gebakken aardappeltjes, worteltjes die uit de vriezer leken te komen. een schaaltje rauwkost (deze was goed) en een schaaltje broccoli. het schaaltje broccoli heeft onze dochter leeg gegeten omdat de poffertjes niet lekker waren. dit was een eenmalig bezoek aan dit resaurant.
Beika .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
al jaren moatie bezocht, eten was altijd goed, tot dat wij deze vakakantie er weer kwamen eten. De gebakken aardappeltjes waren taai en hard,net spekjes, het vlees was nog net niet gaar, de bediening begon al met schoonmaken terwijl ze zelf al tot de conclusie waren gekomen , dat het eigenlijk niet kon met nog gasten in de zaak. Maar na elkaar aanmoedigen , van jij begint daar ik daar ..hoppa..aan de slag..we besloten vooraf al koffie en cappuccino na te nemen. Aan het einde van de maaltijd vroeg ze heeft het gesmaakt, heb ik nog wel verteld dat het vlees er eigenlijk nogal aan de rauwe kant was...en de rest maar niet verteld,om de sfeer en de avond maar niet te bederven. Toen we nog de koffie en de cappuccino wilden bestellen , bood ze ons die al aan van het huis, nou jah netjes toch, wordt het geserveerd , komen ze met twee koffie aanzetten... nou sorry hoor , daar zakt je broek vanaf..later bij het afrekenen ...alles naar wens... laat ma ,maak er geen woorden meer over vuil. Nog 1 keer zo´n akkefietje...bye bye `t Moatie
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
afgelopen maandag hier wezen eten, wilden eigenlijk elders, maar dat was gesloten. Als voorafje bij de rosé stokbrood met kruidenboter, was lekker met stukjes paprika erin. Hierna namen we beiden Tilapiafilet.met milde kruiden. De grootte en de smaak vielen tegen. Het was nogal flauw. Er was wel sprake van een ruime keus aan garnituur: aardappelkroketjes, gebakken aardappeltjes, bloemkool, worteltjes, stoofpeertjes en sla. De worteltjes kwamen, denken we uit een potje. De cappuccino na afloop was wat slapjes. De bediening kwam wat langzaam op gang en bleek niet goed op de hoogte te zijn van de wijnen. Het decor is wat donker en eenvoudig, wel een gezellig kaarsje op tafel.

Marian123456 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Tijdens de vakantie hier wezen eten, we gingen niet voor de pannenkoeken want we hadden zin in een 3-gangendiner. De menukaart was niet spannend genoeg en à la carte was er niet veel wat ons aantrok. Toch maar de tilapiafilet gekozen en vooraf maar een mandje stokbrook gekozen. De dame in de bediening was niet erg vlot en het duurde allemaal behoorllijk lang. Toen we de gerechten op tafel kregen dacht ik even dat we 20 jaar terug in de tijd waren gegaan. diverse schaaltjes kwamen op tafel met bloemkool, worteltjes, peertjes, aardappelkroketjes en gebakken aardappeltjes. Helaas was de smaak van dit alles teleurstellend. Volgende keer toch maar een pannenkoek?
Alex .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Bij het lezen van de menukaart liep het water ons in de mond. Maar wat een tegenvaller was die zalm in basilicum saus zeg. De buitenkant van de zalm was niet lekker gebakken, in elk geval was de kwaliteit onder de maat voor die prijs. Dan de gebakken aardappeltjes, die waren helemaal uitgedroogd, en hadden volgens mij al een dag gestaan alvorens ze weer werden opgewarmd. De pannekoek was gewoon goed. Mijn commentaar is dan ook, als je goed bent in pannekoeken ga dan ook alleen dat doen, en vertil je niet aan culinaire hoogstandjes die je niet waar kunt maken!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
't Maotie is een pannenkoekenrestaurant en culinaire hoogstandjes moet je er niet verwachten. Maar in zijn soort - een pannenkoekenrestaurant - is het zeker ook voor kinderen een goed restaurant. Wij kwamen er vroeger met onze kinderen, toen die nog klein waren en nu met onze kleinkinderen regelmatig. Er is een ruime sortering aan pannenkoeken, die goed van smaak zijn. De rest van de kaart is eenvoudig en zoals geen gezegd geen culinair hoogtepunt.