't Lieve Vrouwtje

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Rutger K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Voor de tweede keer probeer ik het nu om een recensie te schrijven over 't lieve vrouwtje. Onze gastheer was Sefkan de zoon van de eigenaar, wat een fantastische gastheer met verstand van zaken. Een goede bijpassende wijn bij de gerechten kan je hem toevertrouwen.aanrader is het bananen brood die vers gebakken wordt in de keuken van 't lieve vrouwtje. Ik had de eer om kennis te maken met de chef. De gerechten zijn niet bijzonder maar wel erg goed klaar gemaakt. Voor €26,50 heb je waar voor je geld. Wij komen zeker weer terug of zoals wij zeggen in Friesland oant sjen!
Rutger K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Spontaan naar binnen gelopen. Zag er gezellig uit en het was er druk ( altijd goed teken). Wat waren wij blij dat we hier binnen zijn gestapt, de zoon van de eigenaar Sefkan Killi was een gastheer waar vele restaurants nog wat van kan leren. Een hartelijk welkom, uitstekende kaart met verschillende gerechtjes en daarbij een goede en bijpassende wijn. Als dessert hadden we het kaasplankje met bijpassend bananenbrood dit wordt daar zelf gemaakt en vol trots gepresenteerd door de chefkok en zijn leerling. Mijn vrouw en ik weten veel van horeca ( docent horeca en dochter van horeca ondernemer) en zijn niet snel onder de indruk. Nu wel!! De sfeer en het eten is fantastisch, we komen zeker nog een keer om te eten met daarbij in de toekomst bijpassende wijnen! Bedankt Sefkan en personeel voor deze mooie ervaring.
IvLeeuwen .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ontzettend leuk en lekker concept. Drie heerlijke voor-, hoofd- en nagerechtjes gegeten. Alles smaakte even lekker. Ook de borden waren keurig opgemaakt. Bediening was zeer vriendelijk. Wij hebben er met 8 personen gegeten. Verliep allemaal vlekkeloos. Zeker een aanrader dus!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Het interieur is een een keuze maar de verwelkte bloemetjes op de tafel echt een misser. Beetje vergane glorie en behoorlijk wat last van fruitvliegjes. Eten was OK maar bij 'mosselen met 3 sausjes' verwacht ik geen kale knoflooksaus en mayo. Oude brood vooraf was ook een afknapper.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gisteravond hier gegeten met z'n 2en. Gezellig (bruin) restaurant op een leuke locatie en heel vriendelijke bediening. We zijn voor het concept van de 9 gerechtjes gegaan, inmiddels € 26,- . We hebben lekker gegeten en de wijn was ook goed. De hoeveelheid ruimschoots voldoende. Bij de rekening krijg je zelfgemaakte pepermunt.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Op een warme zomeravond besloten we snel wat te eten op het plein voor de toren. Het terras is prachtig gelegen, al wordt het zicht op de toren ontnomen door de parasols.

Het concept is dat je zelf 9 gerechtjes kiest, 3 per gang. Hier hadden we niet heel veel zin in, omdat we niet langer dan een uur wilden blijven. Daarnaast leek het ons nogal een kunst om bijpassende gerechtjes op je bord te kiezen. We kozen voor de plateservice voor 13,50 per bord.

De spareribs in zoetzure saus bleken eerder spareribs in ketjapsaus te zijn. De sliptong was niet heel geweldig. Ergens was een zeepsmaak te proeven. Daarbij kregen we een vrij grote salade en friet. Die waren beide wel prima, al zat er vrij veel dressing op de salade. Een bordje voor de botten van de spareribs was wel welkom geweest.

Pluspunt: La Trappe witbier op de tap en een grote karaf kraanwater.

We wilden een snelle hap voor niet veel geld, dat is prima gelukt.
Ensj68 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
...wij kwamen hier voor een wijntje om 17.00 uur en zijn niet meer weggegaan...Daran heeft ons door zijn charmante manier van bediening overtuigd dat we hier ook lekker konden eten...en bleek absoluut waarheid...genoten van heerlijke gerechtjes, goed gezelschap en goed wijntje. Bedankt voor jullie gastvrijheid. Groeten uit Breda
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Super mooi uitzicht over het Lieve Vrouweplein met daarbij een heerlijk glas wijn en bitterballen. Geserveerd worden door klantvriendelijke bediening.
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Goede ervaring bij t' lieve vrouwtje. Gezellige entree en het restaurant heeft iets weg van bruin eetcafe.
Onze ober Daran was niets teveel. Speelde efficiënt in op druk bezette tafels met meerdere personen en had oog voor tafels met 2 personen. Dat werd zeer gewaardeerd. De huiswijn was goed en bleek met zorg uitgezocht door het gehele team.
Klein puntje van feedback aan de chef, de zalm werd beschreven als zacht maar mag voor deze bewoording wel iets zachter worden geserveerd. Concept van kleine gerechten is erg leuk maar voor de wat grotere eters wellicht iets te weinig.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een menu waarbij je bij elke gang voor 25 euro een keuze kunt maken uit drie voor-, drie hoofd-, en drie nagerechtjes is een aardig concept. Je krijgt een soort tapas-effect op je bord. Ter afwisseling of met een gemixt gezelschap best een keertje leuk. De kwaliteit is goed. De sfeer is een beetje 'bruin'.
Marije82 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
De voor- en hoofsgerechten bestonden elk uit drie tapas achtige hapjes. Het zag er allemaal mooi uit, de smaken waren verrassend en lekker. Het vega hoofdgerecht (v h groepsmenu) is een aanrader.
Minpunten: er werd amper gevraagd of we wat drinken wilden. Zelfs toen ik vroeg om nog 'es langs te komen om de bestelling op te nemen gebeurde dit niet.
Verder niet handig om een groep - in een verder leeg restaurant - in een hoek meer te zetten waar je als bediening niet handig bij kunt. Tot slot: een Engelstalige menukaart is handig als de helft van de groep geen Nederlands spreekt.
Farish M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vandaag besloot ik spontaan met en vriend te drinken bij 'T Lieve vrouwtje. Ook al viel het weer tegen, hebben we als nog heerlijk buiten bezeten onder de warmte lamp. Daarna nog een hapje gegeten, aan het eind verbaast me het dat we nog een kopje the van het huis kregen. Echt een top locatie en de sfeer was geweldig echt een aanrader.
Jordi P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier al meermaals het menu van 25 euro gegeten, 3 kleine gerechtjes verdeeld over drie voor-, hoofd- en nagerechtjes. De keuze is goed (vlees, vis en vega), en het was zeer smakelijk. Ik was ook verrast door de hoeveelheid, het was niet bijzonder veel, maar toch was een stevige eter als ik meer dan voldaan. Super! Bediening beetje chaotisch af en toe, maar wel heel vriendelijk en behulpzaam. Rode huiswijn werd door ons allen ook heel erg gewaardeerd, ook echt een aanrader.

Al bij al, super restaurant waar ik nog veel vaker zal komen eten!
Joost-89 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het concept van het lieve vrouwtje is leuk. Het restaurant is leuk ingericht en de bediening is vriendelijk. Het eten was echter niet bijzonder. De uitvoering van de gerechten was vaak simpel. Niet slecht, maar ook niet iets wat je mensen aan zou raden.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
De basis vormt hier een prima lokatie aan het plein; deze avond zelfs op het terras bij warm weer. Bijna buitenlands gevoel. De gerechten zijn vrij recht toe recht maar met een nouevel cuisine twist qua opmaak, en wat mediterraans in smaakbeleving. Zeker voor de prijs niet verkeerd en zo moet je die 8 ook lezen: 25 euro voor negen gerechtjes. Prima huiswijn. Bonus: de zeer open en vreindelijke bediening.
Yaelle D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Heb hier altijd al een keer willen eten, wat een super leuk restaurant! Hun concept met de kleine gerechtjes is echt heerlijk en heel betaalbaar. Alle gerechtjes zijn goed op smaak en precies voldoende, de bediening is heel attent en de ambiance is gezellig.
Maryam T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Geweldig om de nieuwe gerechten van t lieve vrouwtje te mogen proeven. Het was een reis door alle specerijen. Ik ben geen makkelijke eter maar dit is zeker een aanrader.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten. Nieuwe kaart is echt een aanrader. De gerechtjes zijn zalig en zien er heel goed uit moeilijk om een keus te maken dus komen we zeker nog een keer terug en hopelijk wordt het weer beter dat we dan lekker op het gezellige buitenterras kunnen zitten. Bediening is goed en zeer vriendelijk .
Don V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik had er al een keer gegeten een aantal maanden geleden maar hoorde dat ze een nieuwe kaart hadden die ik absoluut wilde proberen

Wederom was ik weer verast over het eten , smaakte weer bijzonder lekker en ook de bediening was weer zeergoed
Misschien val ik in herhaling maar dit restaurant is zeker een aanrader
Rianne63 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Zeer betaalbaar concept en daarbij nog lekker ook. Smakelijke gerechtjes op mooi opgemaakte bordjes. Al eerder hier geweest maar toen lang niet zo tevreden over de smaken. Bedienig vriendelijk en attent.
Ik kom zeker terug!