't Lieve Leven - Moergestel

Oirschotseweg 85 5066 CH Moergestel Nederland Kaart
31-132070057

Over restaurant 't Lieve Leven - Moergestel

The good life!

Taste the good life in this Helvoirt’s restaurant. Here they just give that little bit extra. While eating, they serve you the most special wines from around the world. And then of course the dinner itself. With the best products they create an advanced menu which makes your taste buds twinkle. After dinner you can enjoy the best coffee from the region. An unforgettable culinary evening!

Meer informatie over restaurant 't Lieve Leven - Moergestel

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Nelly B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super lekker gegeten. Aparte combinaties van producten en allemaal verse producten. Goede bediening en uitleg van de kok. Kortom een heerlijk etentje.
Gemmy.gruijthuijsen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mijn gezelschap en ik waren bijzonder aangenaam verrast over het voorgerecht. Aparte smaakcombinaties .het hoofdgerecht, parelhoen, was subliem klaargemaakt.
Anny F.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Hartelijke ontvangst, jammer dat de jassen bij de open deur hangen,( i.v.m.weghalen).
Buiten bij de parkeer plaats te weinig licht (gevaarlijk voor mensen met nachtblindheid).
Verder was het geweldig.
Vriendelijk personeel, zelfs de kok kwam vragen of alles naar wens was.
Verder veel succes met de zaak, en tot ziens
Vriendelijke groeten
Yvonnesevers .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We hebben een ontzettend leuke avond gehad in een op dat moment gezellig rustig restaurant. We hebben ons verwonderd aan het verrassingsmenu dat met de grootste zorg was samengesteld op smaak, afwisseling en mooie presentatie. De bediening was allervriendelijkst, chapeau, een echte aanrader!!
Emilie K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Dit is nog eens een restaurant waar met passie gewerkt wordt! Zowel in de keuken als in de bediening. Dat vertaalt zich in kleine kunstwerkjes op je bord die heerlijk smaken, een trotse kok die aan tafel de gerechtjes toelicht, lekkere wijn, een gezellige ontspannen sfeer en fantastische service.
Twankh .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
een paar dagen voordat wij gingen eten keken we op de menukaart er stonden meer gerechten op dan op zaterdagavond toen wij gingen eten, gelukkig was diegene die moeilijk kon kiezen ziek.. wij hebben heerlijk gegeten
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vrijdagavond hebben wij heerlijk gegeten bij t Lieve Leven. De smaakcombinaties in de gerechten was uitmuntend. En met de AH restaurantactie ook nog eens voordelig. Geen speciaal AH menu maar gewoon het eigen keuzemenu waarop voor ieders wat wils staat. Mijn vrouw was zwanger en ook hiermee heeft de keuken rekening gehouden. We komen hier zeker nog eens vaker terug naartoe.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mooie locatie (achteraf) goede sfeer, gemoedelijk. Eten perfect te vergelijken met Lieve Leven in Helvoirt. Gezellig om met je partner, vrienden en familie te eten.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met de AH actiekaart zeer smakelijk gegeten. Mooi opgemaakte gerechten die prima op smaak waren. Prijs 4e gang wat aan de hoge kant.
Jetdekker .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De gerechten waren heerlijk en de combinaties zeer verrassend en fijn van smaak. De wacht tijd tussen de gangen vonden wij erg lang, ook toen het restaurant niet vol was duurde het lang voor onze gerechten kwamen.
Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij.
De ambiance viel ons tegen. De grijze taupe kleur maakt een saaie indruk en zorgt voor een steriele sfeer, jammer.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden. De gerechten waren zeer verrassend en vol van smaak. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Zeker de moeite waard om nog eens te gaan eten. Kortom Uit eten zoals het is bedoeld.
Josee.hora .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een avondvullende 3 gangen diner met een amuse vooraf. Alles was heel lekker, geen gerecht dat niet met zorg en goed was klaar gemaakt. De prijs was wel wat hoog voor een 3 gangen diner, maar de gerechten waren de moeite waard.
Bediening was prima, de kok kwam zelf de gerechten brengen en de bediening was prima en correct. Een echte aanrader.
Ellyvinckx .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten; hadden maar keuze uit 2 voorgerechtjes en 2 hoofdgerechten, maar de heerlijke smaken maakte dat goed. We hebben het 3-gangenmenu gekozen.
Vanwege de warmte binnen hebben we buiten op het terras gezeten; was geen achtergrondmuziek wat ik wel jammer vond; de bediening was netjes en vriendelijk en ze vertelden precies wat de gerechten inhielden; er zat wel veel tijd tussen de gerechten en we hebben 3 en eenhalf uur over de 3 gangen gedaan, dus avondvullend!
Hans_180 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We kwamen hier terecht via de AH restaurant aktie voor een 2 persoons diner. Het was onze eerste ervaring in ’t Lieve Leven Moergestel.
De Cava als aperitiefje smaakte goed. Een karaf kraanwater was geen probleem.
De entree van broodstengels met barbecuesaus kon ons niet bekoren, de daarop volgende amuse was redelijk. Het vegetarische voorgerecht was lekker. Er werd een klein karafje gazpacho bij geserveerd, bedoeld als saus. Ik vond dat niet samen gaan met het voorgerecht, maar kon het verder ook niet nuttigen omdat het in een smal vaasje zat zonder lepeltje of kommetje. Toen ik dit aangaf aan de bediening werd hier niet op gereageerd. Het andere voorgerecht met La Trappe ham was matig. Bestond uit veel verschillende ingredienten maar in minieme hoeveelheid met toch wel overdadig veel smaakverschillen, de ham kwam er alleen in hele kleine stukjes in voor. Het hoofdgerecht met schelvis en bulgur was lekker. Het hoofdgerecht van parelhoen met noedels viel tegen. Twee kleine stukjes parelhoen, eentje met nogal veel vet. De hoeveelheid groente was miniem, wat dunne schijfjes en één klein takje bimi. Gemiste kans in deze tijd waarin juist zoveel aandacht is voor groente. Of hadden we dit zelf als extra moeten bestellen? De noedels waren te gaar. De frieten waren krokant en lekker (Tip: serveer ze zonder zout, dan kan de klant zelf bepalen of en hoeveel zout men er op wil hebben).
Zowel voorgerecht en hoofdgerecht bestonden uit relatief kleine porties, als behoorlijke eter had ik er niet genoeg aan. Gelukkig werd het enigzins goedgemaakt door het kaasdessert (+3.50), prima van smaak en leuk dat er een kaartje met bijzonderheden over de soorten bijgegeven werd. Jammer dat er geen brood bijgegeven werd. De espresso tenslotte was een domper. Lauw, blijkbaar in een onverwarmd kopje geserveerd, geen cremalaagje. De koekjes erbij waren lekker.
Het personeel in Moergestel was vriendelijk. De gerechten werden mooi opgemaakt geserveerd en er werd steeds bijverteld wat er op het bord lag.
Onze conclusie: men doet zijn/haar best, originele combinaties maar door gebrek aan aandacht voor detail blijft er een net-niet gevoel.
Crm.engelen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het eten was smaakvol, leuk opgediend.
Bij aankomst kregen we een tafel die nog moest worden afgeruimd.
De kruimels werden van het tafellaken geveegd, maar het tafellaken werd niet verschoond. Daarna heeft het tot na de amuse geduurd voordat er borden, bestek en glazen op de tafel werden gezet. De bediening was verder heel vriendelijk. We gaan vast nog een keer terug.
Guydeke .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Met de AH restaurantweken kortingsactie dit restaurant bezocht.
Je hebt bij dit restaurant dan enkel de keuze uit een zeer beperkt drie gangen menu.
Bij sommige restaurants kun je drie gerechten van de kaart kiezen, bij andere restaurants zoals 't Lieve Leven zit je aan één enkel menu vast.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn wanneer je kunt kiezen uit meerdere voor- hoofd- en nagerechten. Bij 't Lieve leven heb je per gang de keuze uit twee gerechten die óf vlees óf vis zijn. Het voorgerecht is een tartaar van Gamba óf ham met yoghurtdressing, alleen de ham was op dus werd het buikspek. Bij het hoofdgerecht was het parelhoen met noodles óf schelvis met friet. Het dessert was óf koffie/thee óf "zoet" dessert.
Bij binnenkomst staan er een soort lange aardappelchips klaar met een dipsausje. Het sausje smaakt alsof het uit een flesje Calvé komt. Op zich niks mis mee, maar dat kunnen we thuis ook! Vervolgens komt de amuse van het huis. Wat het precies was weet ik niet maar het smaakte naar stokbrood met sandwichspread komkommer. Er zat ' iets' van meloen op en truffel mayonaise bij. De porties zijn niet al te groot, ik weet niet of dat altijd zo is of enkel wanneer je met de AH kortingskaart reserveert. De noodles waren erg lekker, de parelhoen was wat flauw van smaak. Even zo voor alle genuttigde visgerechten, vrij neutraal van smaak. Het buikspek had meer smaak. Het was niet slecht, maar ook niet bijzonder. Leuk om met een AH kortingskaart uit te proberen maar 't Lieve Leven doet zichzelf mogelijk te kort door bezoekers met deze kaart een te beperkt assortiment aan te bieden waardoor het niet mogelijk is te beoordelen of dit restaurant een bezoek zonder kortingsactie waard is. Het 3-gangen menu kost 34 euro, het tweede heb je dan gratis. Met de drank er bij 50 euro afgerekend.
We weten uit eerdere deelname bij andere restaurants met de AH restaurantactie dat je ook voor dát geld bij sommige restaurants meer kunt verwachten. En bij sommige van die restaurants komen we ook een aantal keren per jaar zonder korting.
De bediening stond er tijdens ons bezoek alleen voor (1 persoon) maar met hulp bij het uitserveren door 'de keuken' was dat niet storend. Het interieur doet wat ' jaren negentig' aan. Met hoge lambrisering en wandlampjes en zo. Dit beeld wordt versterkt door een overigens vriendelijke maar niet al te vlot geklede bediening.
Antoine T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie opgemaakte borden. Lekkere smaken. Vriendelijk personeel.
Een klein minpuntje: het was warm binnen
HHMG H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Voldoende,ruim voldoende!Ligging in de weilanden langs de weg geeft iets landelijk!Porties zijn wel erg klein,mag groter zijn.Komen veel locals daar!!
Floortje N.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren via de AH restaurantzegels gegeten bij 't Lieve Leven. Naast het standaard 3-gangen menu was het ook mogelijk om een verrassingsmenu te nemen. We kozen voor een 4-gangenmenu. (met uiteraard een kleine toeslag voor de extra gang). Alle gangen waren heerlijk bereid en de bediening was erg aardig. Dacht mee in wijnkeuzes en hield rekening met wensen m.b.t. dingen die we minder lekker vonden. Al met al een aanrader, wij komen zeker terug!
MAMU .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Tijdens een paar dagen Brabant hebben mijn zus en ik gegeten bij 't Lieve Leven. Het was rustig met maar een paar tafels bezet. Zeer vriendelijke bediening. Het was ook mogelijk om een aanpassing te doen in het AH tweede diner gratis menu.
Smakelijke gerechten en mooi opgediend.