't Lemke

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Gisteren heerlijk gegeten, bij het lemke,
Alles was over heerlijk, van amuse tot het kaas plankje.
Alles echt heel mooi opgemaakt, en kraak vers alles., oog voor detail.
Heb heel wat top zaken bezocht, maar het lemke over treft echt alles.
En dan nog heerlijk tarbot , met truffel, kreeft, echt subliem, ik heb mijn favoritte restaurant gevonden hoor.
Inge O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
We werden 's-middags bij het reserveren zeer vriendelijk te woord gestaan. 's-Avonds oa coquilles, pasta met ter plekke geraspte zwarte truffel, tarbot en een supervloeibaar chocoladetaartje aangevuld met heerlijke wijn. Kortom, een feestje!
Friso J.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij restaurant het lemke. De bediening was vriendelijk en betrokken. Complimenten aan de kok want het waren allemaal verse producten. Verassende combinaties dus heerlijk gegeten. Vooral de Tarbot met morilles en knolselderij was zeer geslaagd. Wij komen in ieder geval terug.
Kirian .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Mijn vader en zijn vriendin namen mij vandaag ter ere van zijn verjaardag mee naar 't Lemke. Ik had er wel zin in, want ik heb hier in het verleden heerlijk gegeten. Het begon niet heel goed met een poster van een plaatselijke politieke partij prominent op het raam; oeps, mogen wij hier ook naar binnen als we daar niet op stemmen? Binnen werden we geconfronteerd met een kant van Nijmegen die je (althans ik) zelden ziet: super-kitscherige inrichting met dito muziek en clientèle. En wat was die doordringende chloorlucht met name achterin de zaak?
Maar goed, we kwamen voor het eten en drinken. Helaas bleek men niet ingesteld op BOB's die niet van frisdrank houden: geen crodino, geen alcoholvrij bier... appelsap was de enige suggestie die er na lang aandringen af kon. He bah, dan maar water. We namen het menu van de chef: coquilles vooraf, dan linguini met truffelsaus, dan skrei (een witvis). Alles was oke, niets was gedenkwaardig. Het kaasplankje toe was een ratjetoe: zeer sterke kazen net naast een mild kaasje; van dat zachte kaasje proefde je dan helemaal niets.

Voor deze prijs kun je elders beter eten. Ik kom niet meer terug.
Mickel1 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Afgelopen vrijdag, valentijnsdag, gegeten bij het Lemke. We hadden het 5-gangen verrassingsmenu: pure produkten, perfect gegaard en heerlijk op smaak gebracht. Complimenten aan de (jonge) kok! We kwamen tegen 19:00 en verlieten de zaak na 24:00... met dank ook voor de gezelligheid van Cor en Jo, die weten wat genieten is! Groet, D&M
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
We hebben hier met z'n tweeën het 4-gangen verrassingsmenu gegeten met een wijnarrangement. We hadden een plaatsje bij de open keuken, die door de chef in zijn eentje bestierd werd, evenals één persoon in de bediening. Als binnenkomer kregen we ieder twee warm afgebakte witte bolletjes met roomboter en zout. Dat was voor ons ruim voldoende, maar we zagen dat tafels met vier personen ook gewoon een schaaltje met vier broodjes kregen. Vooraf kregen we een heerlijk zachte Italiaanse ham met aardappelpuree, knolselderij, rode biet, een zwarte olijvenpasta en peer. Daar was echt werk van gemaakt, en dat beloofde wat voor de rest van het diner. Het tussengerecht bestond uit twee stukjes roodbaars op vers geroerbakte wilde spinazie. Dat was achteraf bezien al een stapje terug, wat makkelijk en eenvoudig, maar een prima gerecht, spinazie niet te ver door, vis mooi gegaard. Het hoofdgerecht werd ons door de bediening voorgesteld als een stukje kalfs... (ik geloof entrecote, maar als je het niet in een keer goed verstaat weet je het nooit zeker bij een verrassingsmenu), hetzelfde gerecht werd door de chef aan de tafel naast ons als ossenhaas geserveerd. Dat was wat mij betreft echt niet goed, te ver door. Het was niet taai, maar het was net of je rosbief zat te eten. Daar werd dan ook nog eens een schaaltje aardappelgratin bij geserveerd dat als vanaf onze binnenkomst op een plateau met zes onder een warmhoudlamp had gestaan. Erg jammer, en dan uitgerekend bij het hoofdgerecht. Als nagerecht kregen we sinaasappel op drie manieren: in een kletskop, als parfait (het was geen roomijs en geen sorbet: soort melkijs?) en ingedikt sinaasappelsap. Dat was OK, maar niet memorabel. De geschonken begeleidende wijnen variëerden, maar waren allemaal ruim voldoende tot goed. Mijn tafelgenoot was meer teleurgesteld dan ik; welbeschouwd was het best aardig en hadden het tussen- en nagerecht acceptabele opvullingen kunnen zijn als het hoofdgerecht niet zo'n afgang was geweest; daar viel het uiteindelijk mee. Het was bewonderenswaardig hoe de chef het in z'n eentje allemaal rooide, maar dat heeft waarschijnlijk wel in de kunstgrepen geresulteerd als afbakbroodjes die bij iedere nieuwe binnenkomende gast uit de vriezer werden gehaald, vooraf geprepareerde rosbief die warm als biefstuk wordt opgediend, aardappelgratin die noodgedwongen al uren op warmhoud staat, etc. Wat mijn tafelgenoot interpreteerde als makkelijk afdoen door de bedieining vond ik wel verfrissend en eerlijk: hij gaf eerlijk toe van de wijnen alleen het eitket gelezen te hebben zonder te pretenderen er verstand van te hebben, en het kalfsvlees kwam van Peter's farm, en daar schijnen ze een heel goed leven te hebben gehad, had hij gelezen, maar hij was er ook niet zelf bij geweest. Geen bullshit: heerlijk. Mooie entourage in een middeleeuws pand, en ik geloof direct dat deze chef beter kan, maar dat kwam er onder deze omstandigheden niet uit.