't Kompas

5,8
6,8
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Fantastische plek! Vandaag is er een mooi personeelsfeest verzorgd voor een hele grote groep. Heerlijk eten, fijne bediening en een prachtige locatie.
Aanrader voor feestjes met grote groepen. Alles is mogelijk en bespreekbaar. De eigenaar regelt tevens zeilbootjes, sloepen en kano's.
Stedelijk Gymnasium Leiden heeft er vandaag (15-9) een prachtige dag gehad!
RonaldV1968 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
2 weken terug hier gegeten, wat een aanfluiting. Het decor cq. inrichting gaat 40 jaar terug in de tijd, bediening ongeintesseerd bijna op onbeschofte af. Natte tafels en een menukaart moet om gevraagd worden. Vervolgens het eten...kipsaté van echte plofkip, een soort van witte stukken smakeloos "vlees" met daarover heen een waterdunne satésaus. Hamburger met een vet doordrenkt broodje, zompig en smakeloos. Patat bakken kunnen ze ook niet, slap en vet.
Er werd niet gevraagd of het gesmaakt had, ws. was dat wel duidelijk te zien aan de hoeveelheid voedsel wat nog op de borden lag...kortom wegblijven daar!
Elly P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten. Nou dat eens maar nooit meer. Bediening is belabberd. Je moet lang wachten en dan nogmaals vragen naar je bestelde drankjes. En dat niet 1 keer, maar bij ieder besteld drankje. Bediening heeft weinig interesse in hun gasten. Wat betreft het eten: wienerschnitsel zwemt in de champignonsaus , die trouwens niet naar champignons smaakt. En het uitgedroogde schijfje citroen hadden ze beter weg kunnen laten. Friet bakken moeten ze duidelijk nog leren. Bij het zeer beetje salade ligt een stukje watermeloen??? Bij de spareribs geen extra saus. Al met al slecht eten dus. Toen we na het eten werd meteen gevraagd of we geen 2e koffie wilde, dan konden ze de machine schoonmaken en om 22 uur werd gevraagd om af te rekenen dan kon de kassa opgemaakt worden. Eindconclusie: NOOIT MEER HIER NAAR TOE
Geachte Priveetje, Vol verbazing lees ik uw recensie. Natuurlijk mag u uw mening geven, wij hadden deze liever gisteravond aan tafel gehad. Wij hebben u meerdere malen gevraagd of alles in orde en lekker was waarop u positief reageerde. Ook aan het einde van de avond toen u nog de enige gast was en wij vroegen of we de koffiemachine konden gaan spoelen gaf u zelf aan dat dat prima was. Bij het verlaten van ons restaurant bent u vrolijk vertrokken met een "tot ziens" en heeft zelfs fooi achtergelaten. Toch hoop ik u graag nog eens te mogen ontvangen om u een andere kijk op ons mooie restaurant te kunnen bezorgen.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wat is er mooier dan op een zonnige avond op het terras van 't Kompas aan de Kaag te zitten? Voor ons precies de reden om daar te gaan eten.
Behoorlijke kaart, met grappig benoemde gerechten. Keus genoeg.
Ik koos voor de spareribs. Lekker gemarineerd/gekruid. Meer dan genoeg voor mij, ik ben niet zo'n grote eter meer. Maar die spareribs gaan allemaal op. Kleine aanmerking: serveren op een plankje ziet er heel leuk uit, maar het vlees koelt er snel op af.
De maaltijdsalade van mijn disgenoot beviel ook goed. Jammer dat de gedroogde tomaat alleen in enkelvoud werd aangetroffen....
Lekkere wafels met ijs en slagroom na.
Alles bij elkaar een geslaagde avond, nog wat nagenieten bij de ondergaande zon.
S_de_Jong .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Tijdens een boottochtje zijn we hier voor de lunch neergestreken. Meteen stond er iemand voor ons om de bestelling op te nemen, een kaart hadden we nog niet eens gekregen! Uiteindelijk kwam een weinig gemotiveerd ogende jongeman de bestelling opnemen met zo'n elektronisch ding waar hij overduidelijk niet goed mee overweg kon. 2 van ons kregen na enig wachten het bestelde gerecht, de andere 2 gerechten kwamen niet. Er liep personeel genoeg maar blijkbaar vond niemand het vreemd dat er 2 mensen aten en 2 anderen maar bleven wachten. Uiteindelijk zijn er dus 2 met honger weer vertrokken. En wij waren niet de enige: aan de tafel naast ons had men zelf al menukaarten moeten halen en had een van de drie het bestelde gerecht maar gekregen. Wat een waardeloze service! Hier komen we nooit meer.
Frankdenhollanders .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Prijs kwaliteit verhouding is slecht. Bij een gemiddelde snackbar is de friet beter. Bij een visboer zijn de slibtongetjes veel beter en krijg je de saus apart en niet in grote hoeveelheden over de vis ( ja..vis moet zwemmen maar dan liever met witte wijn, in niet verzuipen in de saus ). De groenten waren niet overtuigend maar ook niet slecht. De bediening is vlot maar de eigenaar of manager praat meer populair dan dat hij echt let op de kwaliteit van zijn toko. Of is dit een afleidingsmanoeuvre ? Het decor maakt dit alles niet goed. Als er geen terras aan het water zou zijn dan kwam hier geen hond. Overigens is het decor binnen een aftandse boel die de tand der tijd wel heeft doorstaan maar zich niet meer kan meten aan de eisen van deze tijd. Kortom: een afrader en leg je boot maar ergens anders aan. Ze hebben totaal geen gevoel voor kwaliteit en hoe een goed restaurant zou moeten zijn. Jammer
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Na een dagje zon en water hier neergestreken. Het terras aan het water is goed. De sliptong was op Katwijkse wijze gebakken in de bote. Precies goed. Dat gold ook voor de schol. twee flinke, smakelijke, filets. De Hollandaise saus was prima. Een garnituur van courgette, wortel en ui, lag onder de vis. Daarbij ook een schaaltje rauwkost bestaande uit appel, komkommer en wat frisésla met een beetje dressing. Niet te veel en niet te weinig. Het desert bestond uit twee Brusselse wafels, chocoladesaus, een bol ijs en veel slagroom. Smaakte heerlijk. Wij hebben heerlijk gegeten en de prijs/kwaliteit is m.i. in orde. De bediening is vriendelijk. Wel werd er door iedereen gevraagd of alles naar wens is. ( meer dan 7 keer door 5 verschillende personen, waaronder het meisje dat alleen de lege glazen ophaalt. Niet storend maar een beetje te vaak en dan komt het over als heel erg voorgeprogrameerd en niet echt. Dit kan wel een beetje minder. Maar goed, het eten is prima en daar gaat het om.
Hendrikus B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Mooi terras aan het water, waar je gewoon je bootje kunt afmeren en dat kan niet op veel plaatsen op de Kaag. Iets te jolige, maar goede bediening. Maar het eten, dat houdt niet over. Sate met frites, mijn vaste keus als ik ingewikkelder gerechten op de kaart niet vertrouw, dat is toch voorwaar geen hoogstandje. Beste kok, dat moet zo helemaal niet. Het moet pittig gemarineerd, kleine stukjes met een echt indische pindasaus en atjar. Maar toch geen hompen voorgegaarde kip overdekt met zoete modder. Het voedt na een dagje zeilen, dat wel, maar het is niet lekker. En de salade was ook niet lekker. Maar ja, wel een mooi adres tijdens om na het varen even te zitten.
Zeiler58 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wat een geweldige locatie en restaurant is dit ! Heerlijk gegeten en super vriendelijke en gezellige bediening !! Aanrader !
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We zaten daar prachtig op het terras! Maar qua eten heeft de Chef meer tijd besteed aan het verzinnen van grappige namen dan aan de kwaliteit van het eten. Na een dagje varen is alles lekker en er is een kindervriendelijke hoek, maar de keuken zou wel kunnen verbeteren (en dan hoeft het echt niet duurder te worden!)
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
De locatie is geweldig en zelfs per schip bereikbaar (je legt gewoon aan). De gerechten worden op de menukaart enigszins jolig aangekondigd (spareribs heten: Vette Fikken, de Schol komt 'uit het Schooltje', de Griekse salade heet de 'Nana Mouskouri' ; als dessert hadden we de Houd je Waffel - Brusselse wafel en een Wit Wief - Dame Blanche). De bediening is soms net zo jolig, maar altijd attent en goed, ook als is het er soms héél druk. De kwaliteit van het eten is gemiddeld goed, niet bijzonder, maar die locatie! Daar kom je hier voor.
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Toplocatie! Je komt aan met je eigen sloep, direct aanheft terras. Zeer vriendelijk personeel. Soep was een versgemaakte en goed op smaak, biefstuk om heerlijk en goed gegaard. Daarna een koffie met wat lekkers erin. Genieten op het hoogste niveau. Dus hoge cijfers
S-V .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Bij ons aan tafel zijn de saté, schnitzel en spareribs besteld. Het vlees was prima maar niet bijzonder. De groenten die onder en om het vlees te vinden waren zeer zout, zacht, industrieel gesneden en hadden een onmiskenbare bliksmaak. Voor 18 euro per menu moet er anno 2013 gewoon verse groente bij.
We zijn prima bediend en het terras is fantastisch met zicht over de kaag, een aanrader voor alleen een drankje of een broodje kroket.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Met een gezelschap van 5 volwassenen hier gaan eten na een heerlijke dag op het water. Buiten op het terras was het uitstekend toeven. De bediening was vriendelijk en attent. De soep lekker, de sliptong (goed gespeld), gamba's en saté smaakten prima en waren voorzien van een lekkere garnituur. Ook desserts waren goed; ik vond de Brusselse wafeltjes met ijs heerlijk! De rekening was heel redelijk (€ 200). Ik kom hier met plezier nog eens terug.
Bramrin .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Wij hadden goede verwachtingen omtrent het eten bij het Kompas maar helaas was de prijs kwaliteit ver te zoeken.Carpaccio zat een vlies omheen, biefstuk was taai en spareribs hard. Helaas moet ik dan ook melden dat dit de laatste keer dat wij hier gegeten hebben.