't Koeskeshuus

Witteweg 12-14 6586 AE Plasmolen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Koeskeshuus

Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag 1 oktober met kinderen en kleinkinderen , totaal 19 personen uitzonderlijk goed gegeten. Alle gerechten prima verzorgd, en uitstekende kwaliteit. Goede sfeer, goede bediening met goed tempo en vriendelijk. Een echte aanrader.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Sinds kinds af aan kom ik hier al.
Afgelopen weekend lekker buiten gegeten,deze keer sate.
Voldoende bijgerechten en alles smaakte lekker
De zoete witte wijn is een aanrader.
TIP : kom 1 keer vragen of alles voldoende en naar wens is,dan kun je gelijk je nieuwe drankje bestellen.
Ik kom hier al lang en vind het een fijn restaurant.

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten!
Een mooi sfeervol restaurant, met oude elementen als balken, rieten dakje boven de bar. Je kunt zien dat het vroeger een stal is geweest. Daarnaast lekker fris en mooie moderne tintjes. ruime porties en genoeg keuze op de kaart.

De open haard geeft extra sfeer. In de zomer lijkt het me hier ook heerlijk toeven op het terras. Wij komen zeker terug.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Op de openingpagina van de menukaart staat vermeld dat de kok al 40 jaar bij dit restaurant werkt. Waarschijnlijk kookt hij ook nog steeds hetzelfde als 40 jaar geleden als je uit gaat van de kaart. Hier staan namelijk louter klassieke en veilige gerechten op. Dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg want als ik daar geen zin in had gehad was ik waarschijnlijk niet naar dit restaurant gegaan. Wanneer je echter 26,75 voor een wildtriootje en 11,75 voor een zalmcocktail moet betalen wek je wel een bepaalde verwachting en die maakt het Koeskeshuus naar mijn mening helaas niet waar.
De inrichting van het restaurant is wat oubollig maar dit past wel bij het concept. De zaak is donker ingericht, warm, knus en gezellig met een knapperend haardvuur. De bediening is wel vriendelijk en correct maar niet spontaan. De zalmcocktail was redelijk, het wildtrio bestond uit vlees met in een midden een flinke homp aardappelpuree en een stoofpeertje. Het peertje was het lekkerst, dat zegt genoeg. Te veel en te zware saus. Vlees prima maar fantasieloos klaargemaakt. De crepes werden aan tafel bereid en waren goed.
De bijgerechten begrijp ik echt niet. Als het hoofdgerecht goed is dan zijn dergelijke bijlagen zoals de obligate sla, rode kool en spruitjes met spekjes en daarnaast ook nog aardappeltjes en melige kant en klare frites helemaal niet nodig. Er werd daarnaast stokbrood met drie verschillende sausen geserveerd die wel lekker maar veel te dun waren om praktisch gesmeerd te kunnen worden.
Het dieptepunt was dat ik bij het wildgerecht vroeg om een wat stevigere wijn en dat dit plompverloren werd geweigerd omdat alleen de huiswijn per glas wordt verkocht. De merlot die ik vervolgens kreeg paste niet bij het gerecht en was bovendien veel te warm. Vanuit economisch oogpunt snap ik dit standpunt heus wel maar het is echt een gemiste kans om het gerecht en het eten wat verder op te halen en bovendien niet zo klantvriendelijk. Tel hier bij de lange wachttijden tussen de gerechten en de wat houterige bediening op dan vond ik het geen memorabele ervaring. Hadden de dames niet met z'n drieeen achter de bar gestaan om glazen te wassen dan hadden ze aan ons bijvoorbeeld makkelijk nog een extra rondje drinken kunnen verkopen.
In het even in perspectief te zetten: was dit wildtrio tussen de 16 en 18 euro geweest en de zalmcocktail rond de 8-9 euro dan had ik hier gezet: prima eten voor wat je betaald. Nu vind ik de prijs/kwaliteit verhouding gewoon niet goed.
Wel wil ik nog wel even vermelden dat de fout op de rekening al pro-actief hersteld werd voordat wij hier zelf over begonnen tegen de bediening. Dat vond ik netjes.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
We hebben hier na een lange wandeling in dit prachtige gebied gegeten. De ribeye was goed. De champignons in knoflook was best lekker, maar niet speciaal. De kalfszwezerik was goed klaargemaakt, maar de saus was erg zwaar en het was eigenlijk te eentonig.
De bediening was plezierig.
Leenders10 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Het eten in het Koeskeshuus valt niks op aan te merken!!!
Maar laten we het nu niet over de keuken hebben maar met de bediening.....wat een trage brigade!!! 5 personen sterk nog geen 50 gasten en het liep totaal niet. De leiding had meer oog voor het personeel om lekker te kletsten.....met als gevolg dat er 1 dame was die zich de benen onder het lijf vandaan rende!!! een simpel voorbeeld 17.00 uur zaten wij aan tafel en pas om 17.30 werden de drankjes op genomen en kregen we pas de kaart!! Na afloop gaven wij nog een tip....loop vaker langs de tafels en vragen of dat men al een keuze heeft kunnen maken en nog iets te drinken wilt!!!! Nee men gaf het excuus alles is vers...en langere bereidingstijd nodig...vandaar dat wij minder vaak komen!!...ook de zalm leek uit blik bij het voor gerecht. Ons zullen ze daar niet meer zo snel meer zien!!!!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Ben niet zo van de 'klassieke keukens/restaurants' maar 't Koeskeshuus was een prettige verrassing in deze.

Het restaurant is gevestigd in (wat lijkt) in een oude boerderij/stal. Het interieur wijst daar op en enkele agrarische attributen wijzen daar ook op. E.e.a. kan wat oubollig overkomen maar de sfeer is heel erg aangenaam.

Een uitgebreide menukaart met veel klassieke gerechten. Gelukkig zijn de hoeveelheden niet klassiek groot maar mooi geproportioneerd. De gerechten zijn uitstekend van smaak.

Als het wat drukker wordt is de coördinatie bij de bediening wat minder, maar voor de rest kwijten ze zicht uitstekend van hun taak.

En dankzij het prettige prijsniveau durf ik deze zaak van harte aan te bevelen.