't Kleine Oestertje

- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Perfecte smaak. Mooi gearrangeerd. Chef-kok zelf in actie. Intiem restaurant met houten tafels en stoelen. Verse vis producten. Vooral de 'scheermessen' vielen op qua smaak.
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Kom ieder jaar weer naar dit pareltje in het noorden van Groningen.
stabiel no nonsense, charmante bediening,dit zijn de restaurants die men moet koesteren!
HendrikCarrie .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een heerlijke avond zo voor Valentijnsdag! In 't Kleine Oestertje waan je jezelf aan de Middellandse Zee... Gezellig, sfeervol, een persoonlijke bediening en een directe connectie met de topkok in een open keuken. Een bijzonder smaakvol diner maakt de avond geweldig.. We hebben genoten van een heerlijke mix tussen vlees en vis. Kortom: We komen hier vaker!
ErikdeRee .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het wordt weer eens tijd voor een positieve recensie. Wat een geweldig visrestaurant. Het verwenmenu was weer geweldig. We zijn altijd blij dat we niet hoeven te kiezen. Dat doet Peter wel en dan komt het altijd goed. Het heerlijke voorgerecht was dit keer een tartaar van zalm met een Japanse twist. De bekende visschotel was top. We mochten daarna kiezen of we vier of drie gangen wilden. Het bleef dit keer bij drie. We hebben genoten en willen dit restaurant van harte aanbevelen.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Een eerste keer daar gegeten... wat een feest echt een culinaire verrassing.Eindelijk weer eek kok gevonden die met het hart kookt... Ik verlang naar een volgende keer
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Na enthousiaste beschrijvingen gelezen te hebben, gingen we spoorslags naar Oldehove. We troffen er een simpel aardig restaurantje aan, met attente bediening en een Frans oestertje vooraf van het huis. We gingen voor het 3 gangen verwenmenu. Het voorgerecht viel ons tegen. Geen verse fijne Hollandse garnalen maar een onbestemde smakeloze garnaal voorzien van veel coktail sauce. We hadden liever een kleinere portie verse Hollandse garnalen gehad dan deze (kweek?) garnaal. Zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht werd lekker plat brood geserveerd. De verse salade bij het hoofdgerecht was smakelijk.
Het hoofdgerecht zag er mooi uit met een varia van vis en schelpdieren. De scheermessen waren lekker, maar de mosselen en de kleine kokkels waren droog. De inktvis stukjes en de ansjovis smaakten goed. Het beste is ons het nagerecht bevallen, zowel de chocolade mousse en de absolut citroen waren heel lekker.
Al met al geen top menu met een matige prijs / kwaliteit verhouding. Met twee glaasjes witte huiswijn, een biertje en rivella vooraf, waren we bijna € 85 kwijt.

Peter D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
gewoon zoals het hoort...alle tijd voor je als gast.geen gedoe met tafelwisselingen etc...Eenvoudig en to the point gerechten,eerlijk en puur natuur waar je het Wad in terug proeft.Aanrader en een culinaire aanwinst voor het "platte land"..Hier al 5 keer gegeten en volgende week de 6e keer.Dit zegt wat volgens mij.Peter
Don H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Beste lezer, het 't Kleine oestertje in Oldehove is volgens mij het fijnst vis eten van het Noordelijk halfrond. De bediening is fijn, je voelt je meteen thuis. Het eten is zo geweldig dat het mijn favoriete restaurant is geworden sinds ik in de buurt woon. Peter, de kok kan koken als een waanzinnige. Ouderwets je vingers er bij opeten in een geweldige klein huiselijke sfeer. Uiteraard kies je de visverwennerij van het huis. Daarna ga je naar fish eating heaven. Om nooit te vergeten en om vaak naar terug te verlangen en te gaan.
Sybrand V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Onvergetelijk lekker eten zonder flauwekul. Hartelijke bediening.
Oldehove herbergt een grote verrassing in pocketformaat! Aan de buitenkant lees je niet af, dat er binnen gekookt wordt dat de sterren er afvliegen. Als in een huiskamerrestaurant zien we de kok gepassioneerd en vakkundig met potten en pannen in de weer. Ook wij lieten ons verrassen door de 'verwennerij van de kok'. Wij zijn geen wijnconnaisseurs, maar het dronk lekker mee met de heerlijke visgerechten. De vissen waren fantastisch bereid, stevig waar het stevig moest zijn en zacht waar zacht nodig was. Geweldig van kruiden voorzien en opgediend in vakantiesferen: los en feestelijk. Alsof je de branding hoorde ruisen.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Wat een leuke verrassing in het kleine dorpje Oldehove. In een huiskamerachtige setting wordt je vriendelijk ontvangen en wordt je de hele avond culinair verwend. Wij kozen voor de visgerechten en alles was heerlijk vers en smakelijk. Als wij weer eens in de buurt zijn komen wij hier zeker weer terug. Niet bergeten te reserveren want het schijnt hier altijd vol te zitten.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Knus huiskamerrestaurant waar je je direct thuisvoelt. Kleine kaart, alles kakelvers. Het 4 gangen verrassingsmenu genomen (vis); alles perfect klaargemaakt met als hoogtepunt de visschotel, een schotel met heerlijke mosselen, scheermessen, kokkels, garnalen en calamares. Weinig keuze in wijn, maar de wijn die geschonken wordt, is prima. Komen zeker nog een keer terug en zullen dit restaurant ook zeker bij vrienden aanraden!
Jetskaja .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Dit jaar twee maal zó lekker gegeten in 't Kleine Oestertje. De keuze, zorg en toewijding voor het eten ('proeverij/verwennerij van de chef') onovertroffen! Daarnaast de persoonlijke benadering en uiterst attente en oprecht vriendelijke bediening zijn een openbaring als je Amsterdam gewend bent. Ik heb 5 maal gegeten in deze ongelooflijk prettige zaak en ik ben buitengewoon enthousiast. Voor een Amsterdammer wel een beetje uit de buurt...helaas!
Marc H. .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2012
Hier zaterdag 23 juni 2012 gegeten met mijn vrouw.

In het gat Oldenhove, een kilometer of 20 rijden vanaf de stad Groningen, vind je "t Kleine Oestertje" in een prachtig mediterraan gepleisterd strandhuis. Het terras voor de deur geeft al direct dat lome vakantie-strandgevoel. Overigens werd het terras hoofdzakelijk bezet door de lokale katten die genoten van de rust.

Na een allerhartelijkste ontvangst door de 2 dames in de bediening een hapje van het huis bij het aperitief in de vorm van een Bretonse oester, zelf te voorzien van een drupje citroensap en een slag van de pepermolen.

Wij kozen de 4-gangen "Verwennerij van de chef" a € 38.- pp. Hierbij dronken wij St Pellegrino en de huiswijn, een witte Rioja a € 18.- per fles. Erg prettig, ook vanwege het licht zilte karakter.

Het voorgerecht bestond uit een fraai schelpvormig bord met een salade van siersla, rivierkreeftjes, mango en een huisgemaakte cocktailsaus. Op zich prima, voor mij mag de saus apart en de kreeftjes mogen op kamertemperatuur, hoewel ik mij kan voorstellen dat V.W.A. daar anders over denkt. Daarbij zelf gebakken brood, heerlijk.

De volgende gang betrof: "De Schotel". Deze wordt zo genoemd omdat de vaste clientèle deze als zodanig heeft bestempeld en bepaald niet ten onrechte.

Alles super vers!

Gegrilde scheermessen met gerookte olie ("wel snel opeten, want anders worden ze snel rubberig"), gestoomde mosselen en kokkels, supergoed gegrilde pijlinktvis en gamba's. Door de eenvoudige bereidingswijze behoudt alles zijn prachtige smaak, eventueel door de liefhebber te voorzien van citroen of een uitstekende knoflookmayonaise. Ook hierbij weer het huisgemaakte brood.

De volgende gang bestond uit gestoomde zalm (nog heerlijk glazig van binnen) gemarineerd in teriyaki, op gewokte groentjes en daarbij een saus van wasabi. Deze laatste was voor mij een beetje te veel van het goede, zonder was het gerecht meer compleet geweest. Erbij werd een prima gele (basmati) rijst met steranijs geserveerd.

Mijn indruk is dat de zaak zichzelf en haal gasten een dienst bewijst door gang 2 en 3 om te draaien. De Schotel is toch echt de zogenaamde piece de resistance, ofwel de klapper van de avond. Alles wat daarna komt valt toch een beetje in het niet.

Mijn vrouw koos voor de uitstekende chocolademousse, uiteraard huisgemaakt, voor mij viel het door mij gekozen kaasplankje wat tegen: Rypenaer, Old Amsterdam en voorverwarmde (??) brie is nu niet direct iets dat je verwacht op dit niveau.

Overigens wordt op bestelling vooraf ook kreeft geserveerd. Deze zag ik een tafeltje verder als de klassieke Thermidor geserveerd worden, zag er uitstekend uit.

Al met al een fijne en verrassende avond gehad, zeker de moeite waard om vaker naartoe te gaan.