Meer informatie over restaurant 't Kalkoentje

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking
Uitmuntend
9,4
9,2
Bart Jan C.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Wat een heerlijke plek met een prachtig zicht op de rivier! De ruimte ademt sfeer alom. De zon zien zakken over achter de goed gevulde glazen met heerlijke wijn. Het BOB arrangement voldoet uitstekend en sluit perfect aan op de mooi gerechtjes. Een prima plek om in alle rust te dineren. Bijvoorbeeld op de maandag dat wij er waren was het heerlijk rustig. Gastheer Casper Klaver heeft ons uitstekend verzorgd. Dank!
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Super! Heerlijk eten, uitstekende bediening. Zeer de moeite waard!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Buitengewoon gastvrij, doen er alles aan om de gasten in de watten te leggen. Het eten is verrukkelijk en een ster waard.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
2e paasdag gegeten bij ’t Kalkoentje in Rhenen. Het restaurant stond al langer op ons lijstje. Bij het uitstappen stond er al een dame op ons te wachten en we werden hartelijk welkom geheten. We kregen een bruisend aperitief aangeboden en omdat het passen was een Clack-eitje en aspergesoepje. Toen de tafel klaar was werden we naar het restaurantgedeelte gebracht.
Het restaurant heeft een gezellige huiskamersfeer, zonder dat het oubollig is en waar je je gelijk thuis voelt. Wij zaten bij het raam met mooi uitzicht op de rivier. We hebben gekozen voor een 5 gangen diner met begeleidende wijnen. De bediening was erg vriendelijk en de gerechtjes kwamen op een rustig tempo door. Bij het hoofdgerecht vroeg men zelfs of we nog even wilde wachten… en hebben toen eerst nog even rustig van onze wijn genoten. Het leuke is dat de keukenbrigade zelf ook aan tafel komt om de gerechten te serveren en uitleg te geven. Leuk de finishing touch die dan aan tafel gedaan wordt. Ook de eigenaar, Nico Klaver, kwam bij het zelf ook persoonlijk aan tafel om de truffel over het gerecht te schaven. Gerechtjes waren allemaal even smaakvol, creatief en prachtig opgemaakt. Ik hoorde dat een tafeltje naast ons aan de ober vroeg of ’t Kalkoentje een ster had. Dat gevoel hadden wij ook. Bij het wegrijden werden we netjes en veilig de weg opgeleid. Top restaurant met veel oog voor detail en persoonlijke touch. Van aankomst tot wegrijden. Een klein puntje van kritiek waren de ongemakkelijke stoelen en de tafels waar je, als je lang bent, steeds met je knieën tegen het schot onder het tafelblad aanstoot. En dat schilderij met die dikke dames boven de open haard. Hangt overal en is weinig origineel. Weg ermee :-)
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Samen met mijn partner hebben wij een uitstekend diner gehad. Zowel vwb beleving, service als kwaliteit van het eten. Ondanks dat het gezellig druk was waren de wachttijden tussen de gangen prima, aandacht van personeel informatief & goed en de gerechten uitstekend. Ook het wijnarrangement sloot goed aan op de gerechten.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Een geweldige ontvangst op een mooie plek, erg lekker gegeten en een leuk Bob wijn arrangement. Zeer tevreden.
Richard en Margaret
Flory B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Lekker en apart gegeten. Waarderen zeer dat dit restaurant op zondag is gesloten.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
We hebben een erg gezellige avond gehad. De persoonlijke ontvangst bij de openhaard was heel huiselijk. Heerlijk gegeten met fijne uitleg over de gerechten en de wijn. Mooi gelegen en komen zeker een keer terug bij voorkeur in de zomer om op het terras dicht aan de Nerderrikn te zitten. Bijzonder en nogmaals erg lekker.
Teun D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Eerst het goede nieuws: prima, attente bediening: toen we met de auto aankwamen stond iemand ons buiten op te wachten om te begroeten en bij het vertrek hielp een personeelslid ons om vanaf het parkeerterrein de weg op te komen! Alle lof, dat kom je zelden tegen.
We namen het voorgestelde 5-gangen menu a €65,00 pp: dit zijn 1-sterren prijzen en dat is dit restaurant, gezien de geserveerde gerechten, beslist niet.
De diverse gerechten werden met nogal wat bravoure geserveerd, maar wij ervoeren de meeste als vlak van smaak.
Irritant: vlak na elke gang werd de wijn voor de volgende gang ingeschonken, waarna het wachten begon.
Kortom: minder show en meer "inhoud" zou dit restaurant goed doen.
sandra D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijke cratieve combinaties. Ook prima vegetarisch gegeten.
Enthousiaste brigade.
Naast mooie wijnen ook lekker kraanwater.
Aanrader!!
ieversti .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Ontzettend bijzondere avond/ervaring. Van de parkeerplaats tot terug de weg op één en al gastvrijheid, service, vriendelijkheid en bovenal één grote smaakontdekkingstocht.
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten en goede wijn! Ontvangst was heel vriendelijk en netjes. Je betaalt er wel flink voor.
A.M.F. T.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Voor de eerste maal gegeten in t, kalkoentje maar zeker niet de laatste keer.
Alle gerechten en amuses met zorg bereid en een goede uitleg van de gerechten.
gezellige gastheer en een leuke jonge kokkin.
Nora D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Heerlijk gegeten! De korhoen met ganzenlever en risotto was zalig, fazant met zuurkool idem en het dessert van vanillesoufflee met witte chocolade-ijs en peer met sabayonsaus met dessertwijn uit Zuid Afrika een overheerlijk slot.
Lonny Z.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Lekker gegeten. Voor herhaling zeker te down
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Magnifieke locatie, hartelijke ontvangst, en interessante menu-formule, namelijk geen. Zij doen een voorstel en daaraan kan binnen de mogelijkheden aan gesleuteld worden.
Kwaliteit is top, presentatie en begeleiding heel bijzonder. Zeer goed wijnadvies.
Al met al een topper, beslist op de herhalingslijst!
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar
gerardheuvelman .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zo speciaal om daar te eten! Van het moment van ontvangst tot het desert; culinair genot met vertroetelende hoogstandjes
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Geweldig, wisselend menu en top ambiance! Met uitzicht op de Rijn! Van het moment van aankomst, tot het moment dat je vertrekt wordt je ontzettend verwend.
Daisy J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, genoten van een prettige sfeer en goede bediening. Het menu van de chef in combinatie met het wijnarrangement was heerlijk. Hier gaan we zeker terug!