Meer informatie over restaurant 't Kalkoentje

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking
Uitmuntend
9,1
9,3
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Magnifieke locatie, hartelijke ontvangst, en interessante menu-formule, namelijk geen. Zij doen een voorstel en daaraan kan binnen de mogelijkheden aan gesleuteld worden.
Kwaliteit is top, presentatie en begeleiding heel bijzonder. Zeer goed wijnadvies.
Al met al een topper, beslist op de herhalingslijst!
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar
Gerardheuvelman .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zo speciaal om daar te eten! Van het moment van ontvangst tot het desert; culinair genot met vertroetelende hoogstandjes
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Geweldig, wisselend menu en top ambiance! Met uitzicht op de Rijn! Van het moment van aankomst, tot het moment dat je vertrekt wordt je ontzettend verwend.
Daisy J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, genoten van een prettige sfeer en goede bediening. Het menu van de chef in combinatie met het wijnarrangement was heerlijk. Hier gaan we zeker terug!
Hendrik Jan K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij het Kalkoentje. Mooi vijfgangenmenu plus nog een lekker kaasplateau. Aan tafel wordt door Nico enthousiast het menu toegelicht. Je amuse en aperitief staan binnen een vloek en zucht op tafel en de verdere avond gaat het in dat tempo door. Zit je bij het ene restaurant bijna een beetje door, hier zou je haast zeggen: “het mag wel ietsjes langzamer”! Maar dat is flauw: de bediening is gastvrij en super attent en het eten is heerlijk met lekkere bijpassende wijnen.
En aan het eind van de avond staat ook je kopje koffie weer binnen een minuut op tafel!
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
een top locatie voor een romantisch etentje met je partner. verwennerij op hoog niveau. vraag niet naar de kaart, maar laat je verrassen met een 4-5 gangen menu en perfect passend wijnarrangement.
voor de prijs in dit segment hoef je het niet te laten.
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
op een prachtige herfstavond genoten wij aan de Rijn van een glaasje champagne met de ondergaande zon als decor. De gerechten waren mooi op gemaakt, smaakten heerlijk, bijvoorbeeld de ceviche met komkommerschuim, de sucade mer crème brulée van ganzelever, en de als klap op de vuurpijl de vanille soufflé met ijsje van passievrucht.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Het was 13 september een prachtige dag met weinig wind. Een dag om weer eens te gaan lunchen bij ’t Kalkoentje in Rhenen. Heerlijk buiten met een schitterend gezicht op de Neder-Rijn.
De lunch bestond uit twee gangen, de eerste was een salade met onder andere krab en de twee gang was IJsselmeer bot. Beide gerechten zagen er schitterend uit en smaakten voortreffelijk. Als wijn kozen wij voor een witte Spaanse wijn uit de regio Costa Brava.
Tot besluit heerlijke kleine kopjes koffie met tal van lekkernijen. Uitstekende bediening, kortom het was een heerlijke middag.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Denkend aan Holland
zie ik brede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan. (H. Marsman).
Dat gedicht kwam bij me op toen wij op het prachtige terras zaten aan de Neder-Rijn, terwijl het langzaam begon te schemeren, en vandaaruit overging in het avondduister. De bediening paste het terras aan met kaarsverlichting op en rond de tafels, hetgeen een feeërieke uitstraling kreeg (neem wel iets met lange mouwen mee, want het wordt toch fris, ook op een zomeravond langs de rivier).
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat ten slotte om het eten. Wij kozen voor een zes-gangen verrassingsmenu, en dat is het ook absoluut geworden. Gangen van vis en vlees werden afgewisseld met zeer aparte amuses,
We hadden een culinaire topavond bij het Kalkoentje, en de volgende keer nemen we zelf ook wat warms mee, want dat waren wij dus helemaal vergeten, maar het kon net.
Feinschmecker .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De plek is prachtig, ontvangst alleraardigst. De hoge verwachting die we hadden n.a.v. de goede recensies is helaas ( voor ons ) niet waargemaakt. Een fles sekt van een supermarkt kwaliteit waarvoor 47,50 wordt gevraagd is echt over de top. De porties zijn aan de kleine kant en op het hoofdgerecht en dessert na, erg vlak qua smaak, niet verrassend Er wordt rijkelijk met zomertruffel geschaafd maar dit voegt niets toe aan het gerecht. Als de kok dan hevig transpirerend aan tafel komt ( op dat moment hoop je dat er geen zweetdruppels in je eten vallen ..) is het wel duidelijk dat dit niet voor herhaling vatbaar is. Dankzij ons gezelschap en een mooie avond op het geweldige terras toch een fijne avond gehad maar bij deze prijs/kwaliteit is een 6 echt het hoogst haalbare.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Dankzij het mooie weer zaten we met de lunch buiten, en konden volop genieten van die unieke plek vlak aan de Rijn. Dit naast de hartelijke en eerlijk aardige ontvangst van een jonge ober was dan ook het enige waar we lovend over kunnen zijn. Van te voren was niet duidelijk, dat we alleen het lunchmenu konden kiezen. Misschien hadden we voet bij stuk moeten houden, maar de formeel vriendelijke ober stuurde aan op het lunchmenu.
Het eten was pretentieus met moderne foefjes, maar het smaakte allerbelabberdst. De samenstelling van het lunchmenu was ook al matig. Vis voor en vis als hoofdgerecht klonk al niet veelbelovend. De keus was alleen om vlees bij het hoofdgerecht te kiezen. Dat werd met veel poeha aangeprezen als piepkuiken, met het boutje ' doorgegaard'.
Wel wel, de vis van voor en hoofdgerecht was matig van smaak, de bijbehorende pretentieuze ingrediënten ook.
De vis van het hoofdgerecht was niet warm, en leek lang van te voren gebakken te zijn. Slecht, slecht.
Het kuikentje was nog pieper dan piep. Ik denk een fileetje van 6 cm lang en misschien 3 breed, 1 cm dik. Het doorgezaagde boutje paste in maat daarbij. En de rekening: 35 euro per menu. Onduidelijk of er een nagerecht bij inbegrepen was, dat werd niet verteld.
Wij hadden er intussen ondanks het fabuleuze uitzicht schoon genoeg van. En namen geen nagerecht en geen koffie. Het had een hoogtepunt van een feestelijke dag moeten zijn. Wat een fiasco!

'
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Als je jarig bent wil je een lekker hapje eten. Het oog viel op het Kalkoentje. Een fraai gelegen restaurant aan het water van een traag stromende rivier. Uiteraard hadden we besproken. Dineren doe je bij mooi weer in de tuin. Een prachtige ambiance. De ontvangst is uitermate vriendelijk en vindt al op de parkeerplaats plaats. Geen gedoe met een reserveringslijst. Men verstaat zijn vak hier, dat merk je meteen. Wanneer de medewerker voorgaat naar je tafel en je kijkt even vluchtig om je heen zie je meteen al dat dit een pareltje is. Een uitermate fraaie tuin met in het gras her en der tafeltjes voor grote en kleine gezelschappen en ruim van opzet. Prachtig tafellinnen, mooi glaswek en zilveren bestek. Dan begint het feest, want een feest is het hier. Een glas witte wijn voor mijn vrouw en ik heb dorst. Er wordt een fraai flesje bier gebracht van Swinkels uit Lieshout. Mij volslagen onbekend maar van zeer hoge kwaliteit. Het voordeel hier is, dat je niet door een enorme kaart heen hoeft te ploegen, men heeft een zorgvuldig samengesteld maandmenu. Aan tafel wordt met een aanstekelijk enthousiasme verteld wat dit menu allemaal te bieden heeft en wij besluiten voor het volledige menu te gaan. Heb je minder trek dan kun je gerechten weg laten en voor een drie of viergangen menu gaan. Uiteraard bestel ik het wijnarrangement er bij. Wat er dan gaat gebeuren is pure verwennerij. Ik zal niet teveel uit de school klappen maar dit is onvoorstelbaar. Er worden in een zeer vriendschappelijke maar ook zeer professionele sfeer kunstwerkjes neer gezet. Uitermate fijn van smaak met onverwachte verassingen in de gerechten. Zo zijn er maar weinig restaurants te vinden. Hier kan ik echt lyrisch van worden. Dit moet u gewoon doen. Behalve het menu regent het ook nog amuses tussendoor van een zeer hoge kwaliteit. Ik kan hier nog uren over vertellen maar dat doe ik niet. Ga er heen. Pure verwennerij op zeer hoog niveau in een vriendschappelijke zeer ontspannen sfeer. Alle lof voor alle mensen die dit tot in de puntjes regelen. Tot aan de keukenhulp toe die er voor zorgt dat je veilig de weg op kunt. De uitrit ligt wat lastig, maar zelfs daar is dus aan gedacht. En dat voor een prijs die gewoon zeer redelijk te noemen is voor deze kwaliteit.
Frans-tr6c .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Voor de 1e keer naar 't Kalkoentje en voor herhaling vatbaar. Alleen 4-5-6 gangen menu's maar dat werd goed uitgelegd. Elke gang een ervaring en een amuse en tussendoortje zorgden voor veel afwisseling. Met de bijpassende wijnen (ook voor de BOB een oplossing) smaakte elk gerecht heerlijk. Aanbeveling voor iedereen en wij komen terug!
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Alles was boven verwachting. Echt een topavond gehad. Wat een kwaliteit, liefde voor het vak en plezier met elkaar met het hele team. Dat straalt in alles, vanaf het begin bij binnenkomst tot het eind. Een feest om hier een avond mee te mogen maken.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Puur genieten!
Luxe, relaxen, verstand op 0 en in de watten gelegd worden...

Eten is uitstekend!!
Heerlijke smaakcombinaties, met veel zorg bereidt..Een smaaksensatie!
Door de gangen heen nog enkele tussendoortjes als verrassing. Zo ontzettend leuk!

Service:
Goede ontvangst bij het parkeerterrein, keurig meegelopen naar de tafel, leuke presentatie van de menukaart, ze houden de klant goed in de gaten (bord, glas leeg e.d.),
Verder zijn ze betrokken en vinden ze het leuk om een praatje met de gast te maken (indien gast hiervoor open staat en de eerste stap hierin neemt).
Vooral de eigenaar Nico kan ontzettend leuk en met plezier over de gerechten van de menukaart vertellen. Bijna een spannend verhaal..... :)

Decor:
Sfeervol, gezellig en warm. Mooi weer? In de tuin kunt u genieten en heeft u zicht over het water.

Wijn:
De desertwijn is niet te negeren! Echt een aanrader!

Mijn aanrader! En tevens mijn lievelingsrestaurant.
Zeker tot de volgende keer!

Dank voor alle goede zorgen!!!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Erg mooi gelegen aan het water. Op deze zwoele avond hebben we heerlijk buiten gezeten en het voorgestelde maandmenu besteld. Ons eerste drankje kregen we cadeau van de chef. Dit is natuurlijk altijd een goed begin :). Er volgden heerlijke gerechtjes met bijpassende wijnen. We hebben genoten!
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Een driegangendiner van aparte klasse. Amuse guile filodeeghorentje gevuld met tomatenijs en een heldere bouillon van tomaat. Vooraf fruit de mer van garnaal, krab, inktvis, king krab, op een bedje van groentjes. Kleine porties, maar een waar avontuur van smaken. Hoofdgerecht kip uit Bresse, langzaam gegaard, het haasje gerookt, met een dragonsaus, poffertjes van prei, in bietsers gegaarde uitjes en meer. Dessert vanillesoufflé met aardbeienijs, verse aardbeien met mousse en een krokantje. Ook de koffie was aangekleed. Zeer attent personeel, prachtige ambiance.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij 't Kalkoentje. Lekkere en verrassende amuses tussendoor en de hele avond buiten kunnen zitten. Prachtig uitzicht zo over het water. Bediening vriendelijk en niet opdringerig en een duidelijke uitleg wat we voor ons hadden staan. Zeker een aanrader als het lekker weer is.
Madouklaare .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ondanks dat er een misverstand was wat betreft onze reservering werden we hartelijk ontvangen. We hebben voortreffelijk gedineerd in een prachtige ambiance.