Meer informatie over restaurant 't Kalkoentje

9,1

Jouw recensie over het restaurant 't Kalkoentje

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Geweldig gegeten met onze eetclub- vrienden. Complimenten aan de koks en de bediening!
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Nico..je bent een topper! Elk jaar kom ik weer op bezoek en elke keer kan ik geen verbeterpunt vinden. Hoe streng ik ook alles benader ;)
Puur genieten. In de winter gezellig binnen in de huiskamer en in de zomer genieten aan het water.
Heerlijke wijnen, verrassingen tussendoor, smaaksensatie van gerechten en pure ingrediënten. Bediening zeer vriendelijk en altijd oog voor de klant.
Ik kan tot op heden nog steeds geen ander restaurant vinden die kwalitatief beter is dan 't Kalkoentje. Niet qua eten, wijnen, opmaak gerechten, bediening en het feit dat de gast voor de volle 100% in de watten wordt gelegd.

Tot in de zomer!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het was weer een prachtige smaaksensatie gedurende de 5 gangen!
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Na diverse keren hier gegeten te hebben twijfelden we niet lang om te reserveren tijdens de restaurantweek. Je weet immers wat je krijgt! Fantastische gerechten en spektakel aan tafel.... helaas verliep deze avond zeer teleurstellend.

Normaal gesproken worden we altijd op de parkeerplaats begroet. Die persoonlijke aandacht is wat ‘t Kalkoentje altijd zo uniek maakt.! Dit keer werden we zeer kil onthaalt bij de voordeur. Kan gebeuren, we waren er vroeg (18.00). Zal wel goedkomen dachten we nog tijdens ons aperitiefje bij de open haard. Niets bleek minder waar. Daar hoorden we de wat oudere medewerker die deze avond de leiding lijkt te hebben op werkelijk een zeer harde brultoon de keuken instrueren: TAFEL VOOR 2, AMUSES, BROOD DE OVEN IN, RESTAURANTWEEK. Zeer ongepast dat wij dat moesten horen.

Over het menu deze avond niets dan lof!!!!

Onze teleurstelling betreft vooral de passieloosheid van de eerder genoemde medewerker. Passieloos, werkmoe en het gevoel dat je als gast niet gewenst bent zijn de eerste woorden die in mij opkomen.

Het gevoel van ongewenst en ik hoop dat je snel weg bent begon bij het voorgerecht. Aangezien wij vroeg waren zaten we tijdens het voorgerecht alleen in het restaurant. Zonder te overdrijven kwam meneer minimaal 20 keer om het hoekje kijken of ons bord leeg was. 20x!!! Nog nooit zoiets gezien..... toen we eenmaal klaar waren was hij er dan ook als de kippen bij.

Nog enkele voorbeelden zijn het zelf om een glas wijn moeten vragen, geen uitleg over de wijn en de tafel afruimen zonder te vragen of t gesmaakt heeft.

Na het afrekenen werden we netjes door de jongere medewerker in onze jas geholpen.

Bij het verlaten van de parkeerplaats moesten we zelf de moeilijke hoek de weg opdraaien waar tot nu toe elke keer je nog geholpen werd door een medewerker.....

Heeft dit iets te maken met de restaurantweek? Of misschien de afwezigheid van de chef? Ik weet het niet maar mochten we er ooit nog gaan eten hoop ik in ieder geval dat Nico er zelf is en dat we weer net zo kunnen genieten als we voorheen ook altijd gedaan hebben.

We balen heel erg van deze avond, de minpunten voerden helaas de boventoon ondanks de fantastische gerechten!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Fantastische culinaire avond beleefd,
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
T Kalkoentje was al vaker getipt en na de ontmoeting met chef Nico Klaver moest het er toch echt van komen. De ligging is fantastisch, direct aan de oever van de Rijn met eigen parkeerplaatsen. We waren iets te vroeg dus verbleven we nog even in de tuin om van het zonnetje en het uitzicht te genieten. De klepperende ooievaars waren al aan het nestelen, leuk. Even later kwam de chef met een fles champagne naar buiten, wat een super ontvangst. Na wat bijkletsen streken we neer in het lounge gedeelte op een comfortabele bank voor de hout gestookte open haard, gezellig.

Daar de schuur vroeger werd gebruikt voor het drogen van tabaksbladeren kwam de eerste amuse in een sigarenkistje. Toen het klepje open ging werd de ruimte gevuld met een aangename rookgeur. Het lauwwarme zalmburgertje in crème fraise smaakte prima.

Het tweede hapje kwam in een glazen bol. Gekarameliseerde witlof in Hollandaise met plakje rettich afgewerkt met krokantjes van boerenkool, erg smaakvol.

Het menu werd doorgesproken waarna we naar het romantisch ingerichte restaurantgedeelte verhuisde. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht over de Rijn, prima. De laatste amuse was een stukje langzaam gegaard buikspek, erop een krokant gebakken langoustine, beide hoog op smaak met zachte textuur.

Het eerste gerecht was een variatie op de frikandel speciaal, je hebt er wel wat fantasie voor nodig. Een gebakken langouste staart gelakt met een siroop van langoustine op een bedje van wakame, aardappelsalade, tomaat en zoetzure komkommer balletjes. Ernaast nog kroepoek van rijstpapier afgekruid met ras-el-hanout. De langouste was heerlijk, veel afwisseling met het garnituur. De Macabeo combineerde wat minder vanwege een bittertje. (9,0)

Verder met de langzaam gegaarde dorade afgelakt met hoisinsaus waarop sesam en stukjes noot, ernaast zwarte rijst en gebakken beukenzwammen. Aan tafel afgewerkt met een beurreblanc en een vinaigrette van sesam. Een sappig visje met lekkere exotische toetsen. De frisse Spaanse chardonnay werkte als smaakversterker, keurig. (9,3)

Het extra tussengerecht was een Kalkoen klassieker. Sukade van Angus rund die in dunne plakjes op de mousseline van knolselderie was gedresseerd, erop een plak ganzenlever dun kletskopje. Het geheel was afgewerkt met een heerlijke truffelsaus. Aan tafel afgewerkt met geschaafde bianchetti truffel wat zorgde voor een heerlijk aroma. Mooie volle smaken, het hapje met de lever was top. De Oostenrijkse Merlot, fris, elegant en kruidig, combineerde uitstekend. (9,5)

Een amuse van appelsorbet met granaatappelpitten zorgde voor verfrissing.

Het pièce was damhert geschoten in het natuurgebied om de hoek. Dit komt zelfs warm binnen, vertelde de jonge man van de zwarte brigade. Kebab gemaakt van de bout kwam het eerst op tafel, aan een spies op een gril boven rokend houtskool met rozemarijn, leuk. Op een speciaal bord filet van de rug keurig getrancheerd op een bedje van rodekool, ernaast poffertjes van aardappel, sojaboontjes, meloeskes en gebakken champignons, aan tafel afgewerkt met een rodewijnsaus. Het vlees was wat te ver,hierdoor wat droog, de poffertjes van aardappel versterkte dit helaas. Smaak was goed, de Italiaanse Passimento 2015 van Pasqua, beetje geconcentreerd met toets van vanille en zijde zachte afdronk, was keurig in balans. (8)

De dessert amuse was ijs van yoghurt met crème van witte chocolade op een bedje van gemarineerde ananas blokjes. Lekker zoet zuur.

Het dessert bestond uit twee delen. We starten met een vanillesoufflé waarin een lepel met roze peperijs werd geplaatst. Normaal ben ik niet zo van de soufflé maar deze was verrassend lekker zo met de toets van peper.
Het tweede deel werd gepresenteerd in een glazen schaaltje. Gegrilde mango, mascarpone, schuim van kardemom, afgewerkt met anijs-cressjes. Eveneens erg smaakvol waarin de kardemom keurig gedoceerd was. De Zuid Afrikaanse White Muscat, in de stijl van een stille Asti was een passende begeleider. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. De enthousiaste gezellige chef Nico was vandaag de hoofdrolspeler. Ook leuk dat het keukenteam de gerechten presenteerde. We waren deze middag de enige gasten dus aandacht kwamen we zeker niet te kort. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Kortom een adres waar het goed toeven is. In een gezellige huiskamersfeer met mooi uitzicht genieten van de klassiekers van chef Nico Klaver.
Jack B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Prima ontvangst en zeer goede lunch.
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Warme ontvangst, gezellig aperitief, en een heerlijke maaltijd. Bijzondere kleine gerechten, in speciale combinaties. Bijv.de het zwarte varken met truffel en gekarameliseerde ganzelever, en de uiteengehaalde tiramisu, ,waarbij het ijsje in de vanillemousse, een verrassing. Een aanrader.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Kwaliteit van de gerechten goed (behalve dat sukade erg vet was - reactie "ik zal het doorgeven"). Enthousiaste kok. Rest van de bediening: erg veel verschillende mensen aan tafel gehad, beetje obligaat. Wij moesten in HUN schema ingepast. Waren vroeg dus kregen DIRECT de eerste amuse (zonder nog een drankje). Eerste gangen ERG snel, daarna werd het drukker en liep het tempo naarstig terug. Sfeer in oude boerderij erg mooi, maar weinig comfortabel (erg koud!).
Eegh V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Aanrader; erg verbaasd geen Michelin ster!
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Fantastisch gegeten. Excellent. Niet alleen de kok maar het gehele team verdient een pluim. Het inleven in de klant is bijzonder groot. We gaan er zeer zeker vaker dineren. Het is echt een avondje uit. Top klasse!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vervolg zuurkool met fazant ook heerlijk dessert soufflé super koffie compleet tja niks aantoe te voegen 1 opmerking er zijn betere wijnen maar met heel veel liefde en passie dit restaurant top
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Woorden schieten hier tekort frikandel speciaal is lekker maar totaal niet te vergelijken met de langoustine die hier geserveerd word ben in de gelegenheid die niet iedereen heeft om hier te eten zeer dankbaar dorade met hoi sin geweldig subliem gewoon en nu ben ik nog maar op de helft rest volgt
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij hebben genoten van alles. Het eten de service en de sfeer. Een aanrader!
Neel W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Een heel hartelijk welkom, we voelde ons een welkome gast!!!!!!! De lunch was uitstekend, de gerechten waren goed op elkaar afgestemd. We hadden een top middag
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Originele gerechten prima van smaak.Goed, vriendelijk en enthausiast personeel. Een top gehad.
AdOnckuls .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima ontvangst, goede uitleg van het menu door de chef en daarna werden we uitstekend verzorgd door de brigade met vijf goed op elkaar afgestemde gerechten met mooie bijpassende wijnen uit het arrangement. Op verzoek kon er ook een pauze worden ingelast. Het diner werd omlijst door 5 amuses die erg smakelijk waren. Een fijne avond gehad met voor ons als toppertje het gerecht met eeknoorntjesbrood, dooiertje, schuim en vers geschaafde truffel uit Piemonte. Is er dan helemaal niet op aan te merken? Nu, een klein minpuntje was de espresso na afloop van het diner; geen cremelaag en de koffie was wat te heet en daardoor wat bitter.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Fantastische avond gehad. Geweldig lekker menu en heerlijke wijnen. Memorabel
Carla R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
We hebben overheerlijk gegeten, echt een aanrader! We hebben al gereserveerd voor een volgende keer.
Wybe Jan N.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Van een meer dan voortreffelijke lunch genoten, vanaf de aanbevelingen tot en met het dessert!