't Kalfje

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 00:00
Zaterdag 12:00 - 00:00

Bert H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij hebben met z'n tweeën op 30/8 geluncht bij 't Kalfje. Direct aan het water, met uitzicht op het pontje en passerende roeiers. De zon scheen. Lang geleden woonden wij in Amsterdam, nu in Drenthe. We kenden 't Kalfje natuurlijk, maar waren er een jaar of 20 niet meer geweest. Het was druk, parkeren kon om de hoek naast de golfbaan. De hele scene is erg aangenaam. De lunch zelf - een salade met geitenkaas en één met kip, met een glas sauvignon blanc en een biertje van de tap, was ook prima. Dus allemaal heel aangenaam!
Wasabi1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Wij hebben vorige week in het Kalfje gegeten. Wij waren de enige gasten die avond en wij hadden een jarige wat we nog aangaven toen we wat dronken aan de bar. Jammer dat ze daar niets mee doen, maar desondanks redelijke bediening. De bediening had attenter kunnen zijn, zeker gezien het gebrek aan andere gasten.

Het eten was aardig, niet heel bijzonder, maar goed genoeg.

Het positieve punt vond ik zeker de gezellige sfeer die het eetcafe ademt. Echt een Amsterdamse, bruine kroeg sfeer.

Ik ga hier niet meer heen voor het eten, maar wellicht 's nachts voor een biertje, het schijnt nl. erg druk te worden vanaf 2uur.
MariekeFerrari .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Eten en service waren prima. Gaan er zeker nog een keer terug.
Minpuntje was het afstapje bij het toilet. Was niet aangegeven op de deur. Met gevolg verstuikte enkel.
MLB .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Voor en hoofdgerecht waren lekker en oke. Nagerecht erg slecht appeltaart met koffieijs besteld. Huisgemaakte appeltaart was ijskoud en smaakte naar eten. koffieijs dat geserveerd werd met de appeltaart bleek achteraf aardbeien/vijgen/cassisijs te zijn ( was ze vergeten te zeggen).
Sas1234 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
erg gezellig eetcafe,lekker eten en de bediening is snel en vriendelijk, ook op je eten hoef je niet lang te wachten.als je hier gegeten hebt, kun je ook nog even blijven hangen voor een lekkere borrel en genieten van de Nederlandstalige muziek die dan hard uit de boksen komt.

conclusie: wil je avondje uit in de Jordaan, is dit een echte aanrader
JW1980 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Prima tentje om even snel een hapje te eten. Wij hebben er met een gezelschap van 6 gegeten en dat is goed bevallen. Bediening was redelijk snel, er werden voldoende drankjes aangeboden en de biefstuk smaakte prima. Vind de locatie van de toiletten niet helemaal ideaal, ook omdat ze redelijk krap zijn, maar verder is de prijs kwaliteit verhouding hier goed en is het een prima locatiem om van daaruit nog lekker wat kroegen te bezoeken. Ideaal voor een lekkere, maar niet al te dure hap, maar zie het niet als een avond uit eten.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
we begonnen met een mosterdsoep met zalm, verrukkelijk!
echt een super-combi! Mijn vriend had Javaanse dag soep, die ook helemaal te gek was! Het hoofd gerecht had ik de zeeduivel met couscous, ook super lekker. De bediening was ontzettend vriendelijk en erg attent, ondanks de drukte bleef ze kalm en professioneel.
Voor het na-gerecht hadden we haagse hopjes ijs, zeker een aanrader! De kok weet zeker van wanten en was ook niet te beroerd om even een babbeltje te maken in het restaurant.

kortom: echt een toptent, het decor vond ik leuk want er hangen schilderijen van kalfjes aan de muur, erg schattig!
en de prijs hoef je het niet voor te laten!
Daffie .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Heel goed gegeten, had zelf een biefstuk medium met pepersaus en mijn partner had een goed gevulde hamburger waarbij ze niet wist waar ze moest beginnen zag er erg goed uit en ze heeft naderhand haar vingers zelfs afgelikt!
Bediening was ook goed, reageerde snel op lege glazen.
Prijs is ook erg prettig, je kan hier erg goed eten voor een leuk prijsje.
Anieck V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Heb hier nu 2x gegeten, en was elke keer heerlijk (probeer de zeeduivel!). De bediening had oog voor mijn wensen en was zeer vriendelijk. In de avond verandert het is een cafe waar je gezellig kan kletsen en drinken, het blijft een aanrader.
El K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Goeie carpaccio (juiste verhoudingen tussen de ingredienten), en de kok weet wat een medium biefstuk is! Vriendelijk bediend. Dus kom er graag weer!
Els67 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
lekkere salade nicoise gegeten met precies goed gegrilde! tonijn daarna krokante zeeduivelfilet met koriander-tomaatsalsa; echt een aanrader! Aardige bediening en gezellige sfeer. we komen zeker terug