't Jagthuijs

Dorpstraat 3 4851 CJ Ulvenhout Nederland Kaart

Over het restaurant 't Jagthuijs

Gastronomie met een grote G

Met grote vakkennis, enthousiasme en liefde voor eten zorgt het team hier voor een aaneenschakelijk van culinaire hoogtepunten. Door alleen voor de allerbeste leveranciers te kiezen en het werken met biologische producten componeert men hier de mooiste menu’s. Hier werken ze met respect voor de klassieke Franse keuken. Gastronomie met een grote G, kom dat proeven!

Meer informatie over restaurant 't Jagthuijs

• Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijke lunch, top service
rolf R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wederom een bijzondere belevenis. Mooi pand, gezellig ingericht. Personeel met verstand van zaken en gezellig in het contact. We begonnen met een Gin-tonic. Hier weten ze echt hoe je deze moet maken en meer nog hoe deze wordt geserveerd. Ontzettend leuk dat je kunt kiezen uit een scala aan kleine gerechten. Je eigen proeverij samenstellen. Wat een bijzonder goed idee. Kwaliteit van hoog niveau en mooie bijpassende wijnen. In stijl afgesloten met een nagerecht. Voor de een een verrassing dessert en de ander een kaasplateau. We zien alweer uit naar het volgende bezoek in Ulvenhout.
Harm B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Een adres dat je graag regelmatig bezoeken wilt.
Daniël S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijke avond, bediening uitstekend!!
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prachtig opgemaakte gerechten, heel gevarieerd van kleur en textuur, en heerlijk van smaak.
Goede bijpassende wijnen, en heel enthousiaste en deskundige service.
Roel L.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Top bediening, mooie wijnen en heerlijke gerechten, echt in de watten gelegd, elke keer dat we er komen, top!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekkere gerechtjes. Hadden verrasingsmenu met 5 gerechtjes, Blijven echter losse gerechtjes.
Mis iets aan garnituur die het tot een maaltijd maakt.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een surpise-etentje in Ulvenhout. Je kunt hier in de buurt goed parkeren, dat is alvast een pré. Het was een prachtige, warme avond en volgens mij hebben wij het mooiste plekje gekregen. Lekker nog een beetje in de zon en verder onder de druivenranken. We begonnen met een Kirr Royal (vergezeld door een fijne "knabbel" van het huis) want we hadden iets te vieren. Daarna kregen we ook nog eens een amuse. De kaart lijkt in eerst instantie beperkt, maar eigenlijk bleek “alles” mogelijk. We gingen voor de 4-gangen gerechtjes. In principe gaat het hierbij vooral om sea food. Dat was dan ook de keuze van mijn vrouw. Echter, ik houd zelf niet van vis en ben ook geen vleesliefhebber…. Geen probleem: ik kan de pata negra en 2 vegetarische gerechtjes nemen. Het eten is bijzonder goed. Ook qua hoeveelheden sluit het prima op elkaar aan. We konden leuk sparren over de wijn, met name de Syrah was een schot in de roos. En daar waar er niet gekozen kon worden kregen we gewoon 2 halve glazen. Wat mij opviel is dat de 4 mensen in de bediening op een hele vanzelfsprekende wijze elk tafeltje in de gaten hielden en op z’n tijd bezochten. En de communicatie was met allemaal even plezierig. Bijzonder. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Tot slot kozen we 1 x de kaas en 1 x het “normale” zoet als dessert. Bij de eerste was ook geit en schaap aanwezig. Daar gaat mijn voorkeur naar uit, helemaal top. Maar sowieso was het mooi gevarieerd. Om het af te maken namen we er een fijne dessertwijn bij. En dan het zoet. Eerst het dessert en daarna de koffie compleet. Werkelijk een belevenis op zich. Elk 2, naar ik aanneem huisgemaakte, koekjes en 2 bonbons. Voortreffelijk. Het enige piepkleine minpuntje was dat ik de koffie niet echt uitgesproken vond. Maar dat mag over het geheel genomen eigenlijk geen naam hebben. Want het was namelijk gewoon geweldig!
Ismay W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wij komen hier al zo'n 15 jaar. Niet het goedkoopste restaurant ... wél het beste volgens ons !!! Mooie gerechten, met zorg bereid en geserveerd. Zeer prettige en professionele bediening. Goede wijnkaart. Heerlijke kazen. Kortom; wat wil een mens nog meer ? Na de zomer schuiven we weer aan...
Loet en Henny B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
De 12de mei vierden wij hier ons 50-jarig huwelijksfeest.
's-Morgens het verzamelpunt voor alle gasten met koffie en zelfgemaakt
gebak. In de middag gedineerd.
Een voortreffelijk en goed verzorgd diner in een geweldige sfeer.
Een onvergetelijke dag met dank aan alle medewerkers van het Jagthuys. Met vriendelijke groet van Henny en Loet Bos
A.A. K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Het is werkelijk de moeite waard, om zo'n avond te beleven, zeer goed werk van kok en brigade.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Uitstekend restaurant met een bijzondere kaart, welke de moeite waard is om er te gaan eten
marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Erg lekker gegeten. Leuk dat je meerdere kleine gerechten van de kaart kan kiezen. Aparte combi van smaken. Er worden leuke en goed gekozen bijpassende wijnen bij geschonken. Voor kaasplateau hadden we eigenlijk geen plek meer. Maar ze hebben zo'n mooie selectie dat we plankje hebben gedeeld.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Wij zijn hier geweest in het kader van de Restaurantweek georganiseerd door Smakelijk Breda. Wij kozen voor een 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement.

De gerechten waren stuk voor stuk mooi opgemaakt. Goed op smaak met een goede balans; de chef heeft gezorgd dat er een goed evenwicht in de opbouw zat. Sommige gerechten sprongen er wat meer uit en bij andere kon je 'even bijkomen'. De bijpassende wijnen waren allemaal een schot in de roos. Met name de vrij verrassende Cabernet Blan Cu Creux Du Nid en de Monastrell Time Waits for no one waren uitmuntend. Echt erg goed!

De service was precies goed. Vriendelijke mensen en een redelijk ongedwongen gezellige sfeer.

Het was voor ons een eerste bezoekje aan 't JagthuIJs, maar de manier waarop dit restaurant zich heeft gepresenteerd (in ieder opzicht) zorgen ervoor dat wij hier zeker vaker gaan komen.
Maeve J.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gedineerd bij 't Jagthuijs. Mooie wijn-spijs combinaties en vlotte uitleg erbij. Ontzettend leuke bediening die de avond voor ons compleet maakte!
Silvana M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Hier al vaker met mijn partner gegeten, afgelopen zondag viel het erg tegen.
Elk vier gangetjes gekozen en mijn tonijn met rijstblokjes was ronduit slecht.

Ik had nog honger na de 4e gang en ik ben dol op een kaasplateau achteraf, de reden waarom ik dat hier nooit neem is omdat de kaastafel bij het toilet staat en niet afgedekt is met ( plexi) glas. Af en toe ligt er wel een doek overheen, enfin, na overleg met mijn partner besloten hier voorzichtig iets van te zeggen en daar werd zo bot en lomp op gereageerd dat we de rekening hebben gevraagd en ik met honger de zaak verlaten heb.
Het was een hele tijd ons favoriete restaurant, we gaan nu echter op zoek naar een andere gelegenheid in de buurt
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prima sfeervol restaurant. Echt een beetje in de sfeer van een oud Jagthuijs: in de huiskamer enigszins ouwbollig en donker, in de serre meer trendy en lichter. De bediening was correct en goed, hoewel bij binnenkomst er niemand was voor ontvangst en het restaurant nog niet geheel "startklaar". De kwaliteit van het eten was goed doch niet van het niveau dat ik van een restaurant in deze prijsklasse verwacht. De bij het menu geadviseerde wijnen waren prima. Kortom, goede avond gehad, lekker gegeten, gaan best nog wel eens terug, doch het Jagthuijs staat nog niet op ons lijstje van favorieten.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
buiten gegeten in de tuin; wat een genot! prima bediening, culinair verrassend en goed, wijnarrangement uitstekend. wij komen hier niet vaak maar wel regelmatig en het is eigenlijk altijd prima. Chapeau!
RL S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na tig keer langs dit restaurant gereden te zijn (al dan niet op weg naar een ander goed restaurant in de regio ;-) ) nu maar eens besloten bij 't Jagthuijs langs te gaan.
Online gereserveerd op de dag zelf zonder probleem. Online het menu en de wijnkaart reeds bekeken en het menu saisonnier van deze weken zag er zeer aanlokkelijk uit, hoewel wel aan de prijs, zelfs voor het 3 gangen menu. Ter plekke hier toch voor gekozen, aangezien zowel de kabeljauw vooraf als tamme eend als hoofdgerecht ons beiden aansproken.
Vooraf een gedurfde amuse met bleekselderij, meloen, hollandse nieuwe en een gratiné van gin-tonic (bevroren). In eerste instantie nam ik een hapje zonder de vis, toen dacht ik nog 'mwoah, die gin-tonic is niet zo'n succes', maar in combinatie met de vis, bullseye!
Vervolgens een heerlijke kabeljauw tartaar met avocado crème, coeur du boeuf en een hangop met jalapeño peper en zoetzure komkommer. Een zeer mooi complex en pittig gerecht. Ook het brood en de begeleidende smeersels waren smaakvol.
Idem voor de wijn (Californische Bogle Chardonnay, vol, houtgelagerd) die gelukkig overeind bleef naast het zoetzure en romig-pittige van het voorgerecht.
Ook het hoofdgerecht (tamme eind, rosé gebraden op eigen vet, met mango chutney en springroll van gekonfijte eend) was ontzettend smaakvol. Even nog twee rode wijnen vergeleken en de sommelier's keus was inderdaad de passendere (Chileense Pinot Noir).
Als dessert hebben we wat kazen van de wagen gekozen, waarbij we 3x reeds bekend met 3x onbekend hebben gemixt. Ook hierbij zijn we wederom goed geadviseerd door de kundige sommelier.
De service was erg goed, correct, met ruim kennis van zaken, zonder gekunsteld of weer te routineus/nonchalant over te komen.
Een minpuntje vond ik wel het tafelwater; we hadden ons eerste flesje besteld (die op rekening verscheen) en later zagen we andere tafels gewoon gratis flessen kraanwater kunnen bestellen. Gezien de prijsstelling van wijn en spijs had dit voor mij ook een 'given' moeten zijn, zoals bij diverse vergelijkbaar geprijsde restaurants.

Qua decor is het een prachtig groen gelegen, mooi historisch pand, maar zijn de erg hard zittende stoelen wel een beetje een domper.

Concluderend waren het eten en de wijnen absoluut goed, maar wel aan de prijs. Dus zie mijn 9 eerder als een dikke 8,5, wanneer men prijs/kwaliteit in acht neemt. Hier is misschien wat zelf-reflectie icm marktonderzoek op zijn plaats. Toch smaakte het wel naar meer.
lrvdv .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Door de service van de mannelijke bediening (ik weet zijn naam niet) wil je hier iedere dag wel eten. Echt perfect, in alle opzichten! En naast goed ook nog gezellig.
Binnen zitten: goed. Toch buiten op terras? Ook goed, ik breng alles wel naar buiten.
Van de drie soepjes vooraf was de 'bouillon' niet te drinken... hebben we ook niet gedaan. De andere twee waren lekker. Kregen we allebei daarna een glaasje heerlijke inktvissoep, als goedmaker. Was leuk. Hij zei: ik heb de bouillon even geproefd, was inderdaad niet lekker.
Leuk, zulke sportiviteit.