't Houtskooltje

Meer informatie over restaurant 't Houtskooltje

Jouw recensie over het restaurant 't Houtskooltje

Lodewijk P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Paar keer langsgefietst maar nooit echt opgevallen. Na de uitermate positieve recensie in het Parool toch, maar een keer geprobeerd en maar goed ook!! Echt heerlijk gegeten!

Doordat we met z'n vieren waren konden we ook veel verschillende dingen proberen. De (mesze?) oftewel tapas waren verrukkelijk. Vlees was goed gegaard. De fatoush salade (bij gerecht) was echt lekker crunchy en vers. Salsa houtskooltje was imo de minst interessante saus en snap niet waarom ze die juist aanraden. De harissa of tahine waren veel beter.

Open keuken vonden wij erg leuk om te zien. Lekker ongedwongen casual sfeertje. Bediening was super vriendelijk en behulpzaam met het uitleggen van alle ingrediënten. Goede wijn suggesties gekregen en het dadel toetje is echt om aan te raden. Dikke plus en ik leuk dat Noord nu ook van dit soort kwaliteitstenten heeft.
Jorrit T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Is erg achteruitgegaan de laatste tijd.
Arrogante ontvangst van jonge werknemer: 'Ik wil dat je hier gaat zitten', (in een lege tent op maandagavond), waarop hij in discussie gaat wanneer ik heb zeer beleeft uitleg dat dit geen nette ontvangst is.
Daarnaast: diepvries patat en verschrompeld gehakrolletjes. Was ooit een goede tent, helaas..
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Leuk en ongedwongen restaurant voor een goede maar betaalbare maaltijd. Erg vriendelijk personeel (een kleine fout werd snel rechtgezet met uitgebreide verontschuldiging) en heerlijke gekruide gerechten. Wij namen vooraf samen wat mezes en als hoofgerecht ieder een eigen gerecht, waarvoor er een prima keuze is van (vega en vlees) gerechten gebaseerd op de arabische/mediterrane keuken.
Verwacht geen uitgebreid romantisch diner, maar zeker een aanrader om met vrienden of gezin een hapje te eten voor een prima prijs.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Onlangs gegeten bij het Houtskooltje. Leuk, klein restaurantje in Noord. Je kunt er buiten zitten als ook binnen. Vooraf gekozen voor de metzes. Deze zijn zelf gemaakt en van uitstekende kwaliteit. Wij hadden de aubergine met citroen en gemixt met tomaat en kruiden . Daarnaast de domas. Een goede start. Voor de rest staat op het menu bandi (soort van gehakt) en spareribs en kip. Wij hebben gekozen voor het bandi menu. Dan krijg je bandi met twee soorten saus. We vonden de sauzen wat tegenvallen, zeker als je die overheerlijke metzes hebt gehad. De saus met groene pepers is iets te sterk om alleen met het gehakt te eten. Het gehakt was iets teveel met een soort van olie besprenkeld en wij vonden het wel vreemd dat ondanks de grote houtskooloven deze zo vettig moet zijn. De porties zijn prima voor een normale eters. Je kunt kiezen voor patat of rijst erbij. We hebben ook nog een salade erbij genomen, die net zoals de metzes voortreffelijk smaakt. Personeel is voor de rest vriendelijk en behulpzaam.
hmmbolognese .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij 't Houtskooltje! De ontvangst was warm en vriendelijk en bij de verschillende gerechten had de kok een leuk verhaal. Alles was lekker! Met zorg wordt alles klaargemaakt in de open keuken met bijzondere oven. Ik kom zeker terug!
L. Ekkerbekje .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wauw, weer een nieuw pareltje in Noord! Heerlijke mixed grill en krakend verse salade. Wel erg veel licht, maar mede de hartelijke bediening is eten bij het Houtskooltje echt een feestje!