't Hooghe Water

Groenedijk 48 2904 LB Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Over restaurant 't Hooghe Water

Genieten aan het water

Gelegen aan de oever van de IJssel. De chef werkt met de beste seizoensproducten en tovert deze om in smaakvolle gerechten uit de Frans-Hollandse keuken. De sfeer is heerlijk informeer, je voelt je hier helemaal thuis.

Meer informatie over restaurant 't Hooghe Water

Dinsdag t/m Zondag 11:30 - 22:00

Eten7,4/10
Service7,9/10
Decor8,1/10
Ronnella S. Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor een lunch op Koningsdag geweest. Een beetje teleurgesteld de verwachting was hoog maar viel tegen. We hadden gereserveerd maar bij aankomst was de deur nog gesloten. Toch maar even de tel. gebruiken deur vergeten van slot te halen. Eenmaal binnen dachten we in een schuur belandt te zijn. Heel kaal en leeg. Drankje besteld en we kregen de kaart. Voor 4 personen besteld na zo 20 minuten komt de serveerster vertellen dat een gedeelte wat we besteld hadden niet kon dat was van het diner. Nee het is voor ons niet iets wat we de volgende keer weer zullen gaan doen met vrienden die over zijn vanuit België.
Romahaan . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
lunch met 4 personen,genuttigd dankzij volop zon op het terras ,
bediening correct,juiste timing,goede wijn.
dit alles tegen een zeer correcte prijs in verhouding met!
tevens zijn we voorzien van het eerste 2016 kleurtje.
Ingrid B. Meesterproever (37 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Oma Miep werd 85, met z'n allen naar het Hooghe Water. We hebben genoten van een lekker, maar eenvoudig driegangenmenu met als sluitstuk een enorme Omelet Siberienne met een hoop vuurwerk erin, compleet met lang zal ze leven voor oma.
Peter K. Meesterproever (39 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Leuk restaurant aan de IJssel, in de zomer ga ik er wel eens een drankje drinken vanwege het iuitzicht op de IJssel. We zijn met ons gezien op eerste paasdag wezen eten en we hebben genoten van elk gerecht. goed Sauvignn Blanc genomen. Er was een paasmenu hier hebben we geen gebruik van gemaakt, maar we hebben a la carte gegeten de rechten waren goed smaak.
Er was een minpuntje te bespeuren en dat was de hamburger met friet voor onze kleinzoon. Dit was overduidelijk een fabrieksburger en er zat niet veel smaak aan. Heb hier wel iets over gezegd, als je zulke goede gerechten serveert moet je een derglijke hamburger maar niet serveren ondanks mijn commentaar werd de burger niet van de rekening gehaald. Voor de service een compliment.
Steranijs . Meesterproever (28 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Het is goed toeven in de zomer op het no-nonsense terras aan de IJssel bij 't Hooghe Water'. De sfeer is prettig, de bediening vriendelijk en de keuken is goed. Er wordt met liefde gekookt. Voor een lunch bestelden we heerlijk klaargemaakte mosselen in pannetje met goede frites en sausjes. Kroketten op lekker vers bruin brood en een huisgemaakt soepje van geroosterde paprika, geserveerd met stukjes brood. Prijs/kwaliteit staat in verhouding. Aanrader.
Laura W. Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Als voorgerecht de paprikasoep, was goed maar niet heel bijzonder, zou iets aan de soepkommen doen, niet echt spannend. Daarna de slibtongetjes en die smaakten goed. Al met al een gezellige avond gehad.
Leon2013 . Meesterproever (17 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Met Pinksteren geluncht op het fijne terras aan het water. Vriendelijke bediening, eten snel op tafel. Geen culinaire keuze gemaakt, brood met kroketten, ambachtelijke tosti en Panini's, maar prima. Lekker bruin brood.
Tristan N. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Gisteren genoten bij dit restaurant. Tijdens onze fietstocht zijn we eerst op het terras neergeploft, genoten van heerlijk weer, heerlijke wijnen en een fantastisch uitzicht en bediening. Omdat we zo lekker zaten hebben we besloten het diner ook maar hier te nuttigen. Wel binnen, want het koelde flink af. Mijn man nam de gevulde kiprollade vooraf en ik de venkelsalade. Wat een heerlijk begin! De dame die ons bediende deed alles precies goed: qua snelheid maar ook relaxed, erg vriendelijk en ze vulde onze glazen tijdig etc. Als hoofdgerecht nam mijn man de runderhaas met portsaus en ik de oosterschelde paling. Precies goede porties op de borden, het zag er ook gezellig uit en was wederom heerlijk bereid. Na een kop koffie zijn we weer voldaan op de fiets gestapt! We gaan dit zeker vaker doen!
Gasten010 . Fijnproever (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Prima voor terras als je toevallig in de buurt bent, maar laat het eten maar achterwegen.

Via iens van het web geplukt , gemixte recensie, maar toch geprobeerd we hadden gewoon zin in lekker eten zonder veel franje.
Wij met kinderen , wachttijden a la De Zwethheul, vind ik daar niet erg maar voor deze setting totaal ongepast.
Eten spareribs volledig droog , vis niet gaar in het midden ,vlees prima.
De garnering bestond( geteld!) 1 sugarsnap en 3 en halve sperzieboon die waren geblancheerd, zeg maar gewoon rouw en voor de rest klein beetje sla en een grote bak friet
Prijs stelling : een carpaccio die van de groothandel leek te komen met wat rukkola er op zonder het geheel op smaak te brengen, en de hoofdprijs rekenen, is gewoon niet netjes
Echter sfeer en aankleding alsmede locatie is ruim voldoende, dus drankje en bitterbal op terras en genieten van het water voor de deur !
Arlet L. Meesterproever (53 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Helaas op veel vlakken zeer teleurstellend. We zijn gaan eten met de "uit eten actie" van de Jumbo. Daarin stond vermeld dat je gewoon a la carte kon eten. Niets was minder waar. Bij binnenkomst werden wij erop geattendeerd dat het een speciale dinerweek was waarin je alleen keuze kon maken uit een zeer beperkt keuzemenu. Na 2 glazen witte huiswijn kregen we een mandje brood op tafel gegooid en wat er bij zat aan olie of kruiden werd niet toegelicht. Verder werd er niet naar geïnformeerd of we misschien een karafje water op tafel wilde hebben. We begonnen beiden met de geitenkaas met honing. Dat ging wel, maar zeker niet bijzonder en weinig smaak, had warmer gemogen. Daarna heeft mijn tafelgenoot gekozen voor de ossenhaas en ik voor de paling (anders was het vegetarisch geworden en daar zijn wij niet van). De ossenhaas was niet warm, anders dan de borden waarvoor we erg op moesten passen, we werden hiervoor gewaarschuwd; waarom was het vlees dan niet warm? Te rauw; er is niet gevraagd of het medium of well-done gebakken moest worden en het was niet op smaak. Dan had ik de paling in een onbeduidende saus. Het bord: "pas op hoor het is erg warm" zag er niet uit. En de smaak was ook niet thuis te brengen. De graat zat er nog in het leek meer op soep. Nou, ja dan kregen we nog een bakje frieten; wat helemaal op is gegaan, want daar kan niet veel fout mee gaan. En als we salade wilden moesten we dit specifiek aangeven. Als dessert een kaneel bavaroise, die heb ik niet meer opgegeten. wij zijn erg teleurgesteld in het Hooghe Water. Het was een van onze slechtste restaurantervaringen.
Ariekeeskanarie . Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Het tweegangen-menu was héél lekker. Als voorgerecht, Noorse zalm met salade. Als hoofdgerecht heek-filet. De service was super snel. binnen 20 minuten kregen we eten opgediend door vriendelijke bediening. Het decor is en was mooi. Een mooi versierde zaal met luxe banken en versierde tafeltjes.
Dwarrel . Proever (1 recensie) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Op herhaaldelijk aandringen vanuit de kant van het restaurant zal ik dan mijn recensie geven.

Korte gezegd was het allemaal net niet. Ik heb gelezen dat je hier heerlijk aan de rosé kan gaan en een terrasje kunt pakken.
Wat betreft om hier te eten is het hier een regelrechte ramp.
Achter het restaurant lagen een aantal tennisbanen. Dit verklaarde de sportieve sportschoenen bij de bediening. Verklaarde mede dat deze ballenjongen erg weinig ervaring uitte in de bediening en omgang hiermee.
Mede door de kleine keuze voor ons hebben wij het gehouden op het hoofdgerecht. De voorgerechten viel erg tegen. Het decor was het ook allemaal net niet. Rommelig niet logisch ingericht gedateerd. Zicht op de bovenverdieping waar een oude tv stond en wat rommel. In de ruimte stond ook een onlogische opstaande en alleenstaande wand waardoor de ruimtelijkheid verdween en over de sfeer maar te zwijgen. En dat voor een locatie met erg veel potentie !!
Het hoofdgerecht was voor ons veelzeggend dat ze een vacature hadden openstaan voor een chefkok. Dit is de eerste keer dat ik zo slecht heb gegeten. Aan het gerecht zat werkelijk geen smaak. Ik heb er geregeld de afgelopen tijd over nagedacht van wat het gerecht nu eenmaal had moeten voorstellen. Ons hoofdgerecht bestond uit een schnitzel met brie, wat frites en gewokte groente onder de schnitzel. Het hoeft niet moeilijk te zijn om wat lekkers te maken. Maar hier zat werkelijk geen smaak aan, geen zout en peper en geen enkel ander zuurtje of wat dan ook. Werkelijk inspiratieloos en zonder liefde bereid.
Het beste was nog wel de frites.
Wij hebben om nog meer teleurstellingen voorkomen ons geld in onze zakken gehouden en het nagerecht laten zitten. En dat terwijl ik op weg wel erg veel zin had om lekker te eten en een wijn arrangement te nemen. Gemiste kans !

Mijn tip aan de eigenaar: Nodig jezelf eens uit en kijk nog eens goed wat er nu werkelijk gebeurd in je restaurant. En hoe het eruit ziet. Ga voor het restaurant of maak er een tenniskantine van. Erg veel spijt dat ik hier heb gegeten.
Viscap . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Neergestreken op het "gezelligste terras van Capelle" het is dinsdag rond 13.00 uur en de keuken opent om 11.30 u, toch wordt er nee verkocht op de bestelling van de seizoens-soep (mosselsoep) omdat volgens de sterk jij en jouw gerichte serveerster (ca 40 jaar leeftijdverschil) de zaak op maandag gesloten is (?) en er dus nog geen verse mosselsoep voorradig is, op het terras krijgen andere gasten verse mosselen in het pannetje. De (witte) huiswijn welke toch het visitekaartje van je zaak moet zijn is een vreugdeloze alcoholische vruchtensap geserveerd in een treurig standaard horeca glas, de alternatieve eetkeuze is dik in orde; het uitzicht dito alleen de aanpak he daar schort het 'm aan zo zou ik zou d.d. 5 aug de aanbevelingen welke nog zichtbaar zijn over de kreeften dagen 30,31 juli en 1 augustus maar eens weghalen.
Keesko . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Mooie omgeving en met een lekker zonnetje een erg leuk terras. Onze reservering was om 19.30 uur. Het voorgerecht werd rond 20.45 geserveerd (waarbij men een deel vergat...) en het hoofdgerecht rond 22.00 uur. Dit duurde zoooo lang dat we het niet aandurfden een dessert te bestellen. Tussendoor werden we niet van enige vertraging op de hoogte gesteld. Het eten zelf was prima te noemen.
Proefmetsmaak . Meesterproever (19 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Wat een fantastische plek om op een zomerse zwoele namiddag neer te strijken.
Prachtig uitzicht op de IJssel en skyline van Rotterdam.
Een super lekkere droge roze prosecco in de koeler maakt het feest compleet.
De gebakken zalm met bieslook-mosterdsaus was perfect gebakken.
De slibtongetjes in boter waren precies zoals ze moesten zijn, lekker zacht en zeer smakelijk.
De gebakken groentemix smaakte er prima bij.
De gekookte mosselen waren van prima kwaliteit net als de biefstuk van de grill.
De huisgemaakte frites met speciale mayonaise maken het plaatje compleet.
De verschillende dessert waren stuk voor stuk lekker.
De bediening was zeer vriendelijk.
Ik kan alleen maar zeggen, ga zo door.

R&M. . Meesterproever (24 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Speciaal zomer menu. Hoofdgerecht vis was zeker een 8 waard. Helaas was het voorgerecht. fruits de mer. wel heel sober zowel wat betreft inhoud als opmaak. Een ander toetje dan in het menu stond werd zonder problemen verstrekt.
Elmo . Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Op een mooie plek gelegen. Vriendelijk personeel. Eten niet heel bijzonder. Menu genomen. De hoevelheid van het hoofdgerecht was wel wat aan de karige kant. Ze hebben niet een heel erg uitgebreide menukaart?
Loeswetzel . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Heb onlangs mijn 50e verjaardag gevierd in 't Hooghe Water en het was in een woord top. We hadden een Indonesisch buffet besteld, gemaakt door een Indonesische kok van het restaurant, het was verrukkelijk. Voor het personeel alleen maar lof, hebben keurig alles geregeld en de bediening was zeer goed. Voor mijn volgende feest zal ik zeker weer 't Hooghe Water uitkiezen, wat een top lokatie en service!! Loes
J D. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Gekookte mosselen gegeten op het terras. Ze waren uit de kunst bereid. Lekker sappig, allemaal ongeveer even groot en met een heerlijke smaak van provencaalse kruiden. Ook het garnituur was voortreffelijk: lekkere dipsausjes en verfrissende salade van selderij en appel. Tel daar bij op de attente bediening en de geweldige locatie en je hebt een zeer geslaagde avond.
Daan007 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Prachtige avond op het zonovergoten terras met zicht op de rivier. Zeer vriendelijke en hartelijke bediening. Sliptongetjes waren goed gebakken en smaakvol. Prima Cardonnay. Al met al een prachtige avond op een vol terreas waarbij je met een tevreden gevoel huiswaarts gaat.