't Hooghe Water

Groenedijk 48 2904 LB Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Over het restaurant 't Hooghe Water

Restaurant 't Hooghe Water bevindt zich direct aan de oever van de IJssel, zo'n 5 minuten verwijderd van het centrum van Capelle aan den IJssel. De ligging en het grote terras aan het water zijn echte trekkers! De sfeer is heerlijk informeel; je voelt je er gelijk thuis.

’t Hooghe Water is hèt adres voor een heerlijke lunch, diner, bruiloft, borrel of feest op een unieke locatie. Het restaurant ligt aan de fietsroute langs de IJssel en is erkend ANWB Gastvrijpunt. Het restaurant, terras en toilet zijn toegankelijk voor rolstoelen.

De chef werkt met de beste seizoensproducten en tovert deze om in smaakvolle gerechten uit de Frans-Hollandse keuken. De menukaart biedt zowel voor de vis- als vleesliefhebber een goede variëteit. De wijnkaart biedt keuze uit een groot aantal internationale wijnen.

Wil je een arrangement, zoals een high tea of high wine reserveren? Laat het weten in het opmerkingenveld tijdens het maken van je online reservering bij 't Hooghe Water in Capelle aan de IJssel.

Meer informatie over restaurant 't Hooghe Water

ca. 10 min lopen Metro Capelle Centrum of De Terp
  • Kom je met de auto?
    Voor mensen die moeilijk ter been zijn of voor het bruidspaar hebben we ca. 15 parkeerplaatsen op de dijk nabij de ingang.
  • : Gratis parkeren op eigen Parkeerplaats

dinsdag t/m zondag 11.30 - 21.30 uur

Groepen, gezelschappen mogelijk ook buiten reguliere openingstijden. Mail ons via mail@hooghewater.nl

7,2
7,1

Jouw recensie over het restaurant 't Hooghe Water

Cees D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Mooie ligging bij lekker weer!
E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Gezien de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid en gezelligheid waren we alleen erg verbaasd dat het restaurant absoluut niet vol zat op zaterdag avond. Het eten was echt klasse.
Simone Sramota .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
2 april 2018, 2e paasdag brunch met familie Buffet: koud, warm, zoet, hartig, vis, vlees (de beenham met jus was een topper) , vega, salades, seizoensgroenten, fruit, desserts in overvloed en zeer smakelijk! Door enkele laatkomers/afzeggers was het 'gat" tussen het aan tafel geserveerde soepje en opening van het buffet iets te lang. Ontvangst, service, bediening allemaal meer dan prima, het was een volle bak, dus gezellig druk. De nieuwe huiswijn verdient een eervolle vermelding, heerlijke Chardonnay! Volgend jaar weer.
Jane P.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Verrassend lekker!
Vanmiddag eerst genoten van Blues aan de IJssel en vervolgens van een heerlijk menu.
De vis haalde een dikke 10 .... zeer smakelijk
Simone Sramota .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
2e paasdag brunch met familie, Buffet koud, warm, zoet, hartig, vis, vlees, salades, vega met seizoensgroenten, fruit, desserts in overvloed en zeer smakelijk, volle bak, ontvangst, service, bediening prima, door enkele laatkomers was "gat" tussen het aan tafel geserveerde soepje en opening van buffet helaas te lang. Volgend jaar weer!
B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Wij waren aanwezig bij de Grazy Bingo. Wat een aanrader. Nog nooit zoiets meegemaakt, vreselijk gelachen. We waren echt een avondje uit.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
We hebben hier met 14 paren een Bridgecompetitie gespeeld. Prettige en snelle bediening. Goed licht. Prettige ambiance. Alles goed geregeld.
Selina V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijke ontspannen sfeer en super lekker gegeten

Echt een aanrader

Goede uitleg van de gerechten en nemen de tijd voor vragen
Chava L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
We hebben een superleuk kerstdiner gehouden met JA1 en MA1 van Leonidas. Gezellig aangeklede zaal, leuke muziek en lekker eten. Helemaal top!!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Aangetrokken door het mooie weer gekozen voor het terras van 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel. Vanaf dat moment hadden we naar ons onderbuikgevoel moeten luisteren. Vanaf dat moment duurde alles héél lang: het opnemen van het 1e drankje, het uitserveren hiervan, het opnemen van het 2e drankje met een snackje. We besloten om te blijven voor een drie-gangen menu. Een mooie tafel aan het raam met uitzicht op de IJssel, maar wat duurde alles lang.

Het plezier van de mooie avond werd een ergernis. Ondanks onze vragen, werd het niet echt beter. Wat er aan de hand was, werd niet verteld. Het was zeker niet druk met gasten of groepen. Wel werd ons een kopje koffie 'van de zaak' aan het einde aangeboden. Deze hebben we niet genomen, toen ook het wachten op het dessert zo'n half uur duurde. De gerechten waren overigens goed van smaak. De prijs hiervan was ons hiervan bekend, dus dat was geen verrassing. Wel die van een karafje wijn: € 13 voor 'een' Merlot. Pittig, zeker omdat we een tweede karafje hadden besteld, omdat het lange wachten enigszins te overbruggen.

Denk niet dat we snel weer komen eten bij 'T Hooghe Water. Misschien een drankje op het terras?
Dirk O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Lekker gegeten, prima frisse zaak, maar niets spectaculairs. iets nee pit gevraagd door ons. maar zal t hoge water zeker niet afraden. ondek het en vorm uw eigen mening
Ronnella S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor een lunch op Koningsdag geweest. Een beetje teleurgesteld de verwachting was hoog maar viel tegen. We hadden gereserveerd maar bij aankomst was de deur nog gesloten. Toch maar even de tel. gebruiken deur vergeten van slot te halen. Eenmaal binnen dachten we in een schuur belandt te zijn. Heel kaal en leeg. Drankje besteld en we kregen de kaart. Voor 4 personen besteld na zo 20 minuten komt de serveerster vertellen dat een gedeelte wat we besteld hadden niet kon dat was van het diner. Nee het is voor ons niet iets wat we de volgende keer weer zullen gaan doen met vrienden die over zijn vanuit België.
M H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
lunch met 4 personen,genuttigd dankzij volop zon op het terras ,
bediening correct,juiste timing,goede wijn.
dit alles tegen een zeer correcte prijs in verhouding met!
tevens zijn we voorzien van het eerste 2016 kleurtje.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Oma Miep werd 85, met z'n allen naar het Hooghe Water. We hebben genoten van een lekker, maar eenvoudig driegangenmenu met als sluitstuk een enorme Omelet Siberienne met een hoop vuurwerk erin, compleet met lang zal ze leven voor oma.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Leuk restaurant aan de IJssel, in de zomer ga ik er wel eens een drankje drinken vanwege het iuitzicht op de IJssel. We zijn met ons gezien op eerste paasdag wezen eten en we hebben genoten van elk gerecht. goed Sauvignn Blanc genomen. Er was een paasmenu hier hebben we geen gebruik van gemaakt, maar we hebben a la carte gegeten de rechten waren goed smaak.
Er was een minpuntje te bespeuren en dat was de hamburger met friet voor onze kleinzoon. Dit was overduidelijk een fabrieksburger en er zat niet veel smaak aan. Heb hier wel iets over gezegd, als je zulke goede gerechten serveert moet je een derglijke hamburger maar niet serveren ondanks mijn commentaar werd de burger niet van de rekening gehaald. Voor de service een compliment.
steranijs .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Het is goed toeven in de zomer op het no-nonsense terras aan de IJssel bij 't Hooghe Water'. De sfeer is prettig, de bediening vriendelijk en de keuken is goed. Er wordt met liefde gekookt. Voor een lunch bestelden we heerlijk klaargemaakte mosselen in pannetje met goede frites en sausjes. Kroketten op lekker vers bruin brood en een huisgemaakt soepje van geroosterde paprika, geserveerd met stukjes brood. Prijs/kwaliteit staat in verhouding. Aanrader.
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Als voorgerecht de paprikasoep, was goed maar niet heel bijzonder, zou iets aan de soepkommen doen, niet echt spannend. Daarna de slibtongetjes en die smaakten goed. Al met al een gezellige avond gehad.
Leon 2.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Met Pinksteren geluncht op het fijne terras aan het water. Vriendelijke bediening, eten snel op tafel. Geen culinaire keuze gemaakt, brood met kroketten, ambachtelijke tosti en Panini's, maar prima. Lekker bruin brood.
tristan N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Gisteren genoten bij dit restaurant. Tijdens onze fietstocht zijn we eerst op het terras neergeploft, genoten van heerlijk weer, heerlijke wijnen en een fantastisch uitzicht en bediening. Omdat we zo lekker zaten hebben we besloten het diner ook maar hier te nuttigen. Wel binnen, want het koelde flink af. Mijn man nam de gevulde kiprollade vooraf en ik de venkelsalade. Wat een heerlijk begin! De dame die ons bediende deed alles precies goed: qua snelheid maar ook relaxed, erg vriendelijk en ze vulde onze glazen tijdig etc. Als hoofdgerecht nam mijn man de runderhaas met portsaus en ik de oosterschelde paling. Precies goede porties op de borden, het zag er ook gezellig uit en was wederom heerlijk bereid. Na een kop koffie zijn we weer voldaan op de fiets gestapt! We gaan dit zeker vaker doen!
gasten010 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Prima voor terras als je toevallig in de buurt bent, maar laat het eten maar achterwegen.

Via iens van het web geplukt , gemixte recensie, maar toch geprobeerd we hadden gewoon zin in lekker eten zonder veel franje.
Wij met kinderen , wachttijden a la De Zwethheul, vind ik daar niet erg maar voor deze setting totaal ongepast.
Eten spareribs volledig droog , vis niet gaar in het midden ,vlees prima.
De garnering bestond( geteld!) 1 sugarsnap en 3 en halve sperzieboon die waren geblancheerd, zeg maar gewoon rouw en voor de rest klein beetje sla en een grote bak friet
Prijs stelling : een carpaccio die van de groothandel leek te komen met wat rukkola er op zonder het geheel op smaak te brengen, en de hoofdprijs rekenen, is gewoon niet netjes
Echter sfeer en aankleding alsmede locatie is ruim voldoende, dus drankje en bitterbal op terras en genieten van het water voor de deur !