't Hemeltje

Bloemendaalseweg 102 2061 CN Bloemendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Hemeltje

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

• Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Prima prijs kwaliteit verhouding, drie gangen menu voor € 24,50, vooraf 1/2 portie gerookte zalm met toast en garnituur, kalfslever met spek en appel, malse entrecôte met goed friet en salade, als dessert dame blanche en appeltaart met vanille ijs. Bediening vriendelijk en vlot.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met z'n drieën zeer slecht gegeten. Ik had vis and chips. Frieten waren rauw vis was vet en doorgebakken korst en van binnen grijs en niet lekker. Mijn partner had een cordon bleu wat leek op een dunne doorgebakken schoenzool zo taai , smakeloze vieze olie waar t was in gefrituurd en de frieten ook rauw. Onze vriend had een smakeloze vegetarische stoofschotel met rijst. Het schaaltje rijst was volledig uitgedroogd met bovenop een dikke klont. Vooraf een uiensoep zonder smaak en 2x doorgeslagen gerookte zalm. we hebben keurig geklaagd tegen het meisje wat bediende. Wat jammer zei ze. We vroegen de rekening en moesten t volle pond betalen. Alles stond op de rekening. Geen excuses , geen gratis kopje koffie helemaal niks. Toen we daar ook wat van zeiden ,zei het meisje: .. Had u dan verwacht dat er wat van de rekening af was gehaald? Ja zeiden we. Ze had t tegen de kok gezegd en verder was t jammer. We hebben er nu 3 keer slecht gegeten en dit was de allerlaatste keer. Slecht gegeten voor 98 euro en slecht opgelost.

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Na lange tijd weer eens bij het Hemeltje neergestreken en dat viel zeker niet mee. Wat een teleurstelling. We waren met 10 personen, waarvan 4 kinderen. Er was maar heel weinig aandacht voor onze tafel. We moesten overal om vragen en soms wel meerdere keren. Gevraagd of de kinderen gelijk met ons voorgerecht konden eten, maar dat was waarschijnlijk niet door gekomen. De kinderen hebben ruim 1 uur en 40 minuten op hun eten moeten wachten. Gevraagd om een bakje ketchup bij het eten voor de kinderen en ook dat duurde 10 minuten voor het er was. Erg tevreden over het eten zelf waren we eigenlijk ook niet. Bij de mix grill champignonsaus besteld en niet gekregen. Er 3 uur gezeten en dan 2 x vragen of er nog iets te drinken moet zijn is wel heel karig. Erg jammer en ook niet gewend bij het Hemeltje.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Na een rondje uitwaaien met dochter en hond op strand Bloemendaal even neergestreken voor een lekker hapje, in ons geval pannenkoek en saté met toebehoren. Prima eetcafé en als ik in de buurt ben (helaas is dat niet al te vaak) een goed adres. Nu nog gewoon kraanwater zonder soesa en het is helemaal oké daar bij 't Hemeltje!
Catharina17 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij zijn geen moeilijke gasten, maar soms stuit iets je erg tegen de borst en wil je dat delen. Vandaag lunch bij het Hemeltje. De gastvrouw vraagt of ze iets kan inschenken. Ze is rap, maar onpersoonlijk. Graag zouden wij eerst de kaart ontvangen, melden we. Hier de kaart, wilt u dan nu wat te drinken bestellen. Is luisteren zo moeilijk, wij willen eerst de kaart even zien? Wij kiezen 2 munt thee en 1x 2 boerenboterhammen (met rosbief en tonijn). Wij vragen of we het gerecht kunnen delen. Zelden is dat een probleem. Ook hier niet. Tot we de rekening krijgen. Er wordt 2x 1 boerenboterham berekend, dat in totaal € 3.- duurder is. Als we de bon nakijken en wij hier iets over zeggen, gaat de gastvrouw onmiddellijk in de verdediging. Zij heeft bedacht dat het beter is om de boterhammen gelijk op een bordje te serveren, voor extra bord en bestek wordt extra gerekend. Wij sputteren, hebben het toch gevraagd van tevoren, maar ja het geld is al betaald. Heel vervelend die arrogante houding, dat is zelfs in Bloemendaal geen goed visitekaartje voor een zaak. €3.- teveel op een rekening van € 16,50. 't Hemeltje op plaats 5 van Nederland, wat betreft het eten prima! Wat betreft de bediening, daar word je niet blij van!
Wij zouden graag met twee punten reageren op uw recensie. Wat betreft uw bestelling en de wijze waarop deze uitgevoerd is, willen wij u wijzen op het feit dat dit lunchgerecht op de kaart staat als 1x Boerenlandbrood met beleg óf 2x Boerenlandbrood met beleg. Uiteraard is het bij ons mogelijk dat gasten gerechten delen. Wanneer deze te delen gerechten echter ook in kleinere porties op de kaart staan, is het bij Café ’t Hemeltje de bedoeling dat de kleinere gerechten per persoon besteld worden en niet dat het grotere gerecht op 2 borden geserveerd wordt.

Echter, het is duidelijk dat de communicatie tussen onze bediening en u als gast niet zoals gewenst is verlopen. Het is van de kant van Café ’t Hemeltje zeker niet de bedoeling ‘de gast op de huid te zitten’. Bij de bestelling had door onze medewerkster beter gecommuniceerd moeten worden dat de bestelling zou bestaan uit 2 maal 1x Boerenlandbrood. Wij betreuren deze gang van zaken en hiervoor biedt de leiding van Café ’t Hemeltje haar oprechte excuses aan.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Een tiroler Schnitzel met een saus van champignons en uit. De schnitzel was, naar Duits gebruikt, bordvullend. Wellicht ietsjes te droog, maar best lekker. De patatjes wat de lang gebakken, de salade fris en lekker. Voor de setting en de kwaliteit is de prijs m.i. wat aan de hoge kant.
Verwendnest R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Gezellige plek, als je tenminste van bruine kroegen houdt. Dat klinkt cynischer dan ik het bedoel, want je kan daar soms precies zin in hebben. En het eten? Ach, precies wat je van een bruine kroeg kan verwachten. In z'n soort wel oké, maar niet bijzonder.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
In een van de oudste pandjes van Bloemendaal hebben wij met z’n vieren heerlijk gegeten. Hoewel al medio september konden we de vrijdagavond toch nog buiten zitten.
De sliptong smaakte heerlijk (3 stuks voor onder de twintig euro), de runder- en varkenshaassaté waren eveneens van uitstekende kwaliteit en het witbiertje uit de tap (eigen merk?) was heel verfrissend. Nagerecht en koffie heerlijk.
De kaart van dit bruine eetcafé is redelijk uitgebreid en vermeldt zeer betaalbare prijzen.
De medewerkers zijn stuk voor stuk vriendelijk.
Reserveren is wel gewenst want het was tamelijk druk.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Hemelse asperges staat er op het bord, dus uit proberen. Vooraf een heerlijke, goed gevulde asperge soep, € 6,50, en 2 halve porties, € 5.50, gerookte zalm en paling, prima. De asperges waren wat aan de dunne kant, ruime portie ham en aardappelen met gesmolten boter, € 17,50, traditioneel zoals het hoort. Een calorie rijke chocolade taart met heerlijk vanille ijs als dessert.
Bediening vlot, jong en met oogcontact voor de gasten.
Alleen als het Hemeltje vol zit dan is de akoestiek erbarmelijk en het zat voor een woensdagavond bomvol.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Op een superzonnige woensdag samen met vriendin voor de lunch hier neergestreken op dit gezellige terras in hartje Bloemendaal. Na een strandwandeling was dit echt een prima plek! Vrolijke bediening, lekker eten (prima ruime kaart met volop keuze). Glas rosé erbij en 't was helemaal top! Als je dan bedenkt dat we slechts 25 km hebben gereden (Diemen/Amstelveen) om hier te komen, is een lunch bij 't Hemeltje zo gek nog niet. Weer eens iets anders dan in je eigen omgeving te blijven…
Ik zou wel eens wat meer recensies willen lezen van tevreden klanten, want dat die er moeten zijn is mij wel duidelijk. Kom op mensen…schrijf eens wat. 't Hemeltje verdient het!
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Heerlijk gezellig etablissement. Vaak een biertje gedronken, maar nu ook eens gegeten. Prima, simpel en eerlijk eten. Vooraf garnalenkroketten met toast. Prima. Als hoofdgerecht de schnitzel Tirol met uien, champignons en spek. Heerlijk! En meer dan genoeg. Patat als bijgerecht. Een schaaltje gemengde sla had het compleet gemaakt. Enige minpunt wat ik kan bedenken. Mijn vrouw had de ossehaas, ook prima in orde.
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Gezellig eetcafe met een snelle, vrolijke bediening.
De lekkerste sate gegeten sinds tijden! Attente bediening, leuke sfeer en eerlijk, lekker eten. Een echte aanrader!
Blavatski .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Geweldig café, goed eten, attente bediening. Verse ingredienten en royale porties.
Altijd een ontspannen sfeer en gezellig druk.
Tijdloos goed!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Vanwege een concert in Theater Caprera hier gegeten. Vooraf de garnalenkroketten en het vispalet was lekker. De kroketten zijn huisgemaakt en smaakten goed. Als hoofdgerecht de sliptong en scholfilet. Met een fles Chablis maakte deze gerechten helemaal af. Gewoon lekker gegeten en de bediening was ook vriendelijk. Enig minpuntje was de lange tijd die er zat tussen voorgerecht en hoofdgerecht, maar het was er ook erg druk. Reserveren is dus noodzaak.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Een café met eten, eten is ondertussen een belangrijk onderdeel, de kaart is uitgebreider, alle tafeltjes zijn in een mum van tijd bezet. Zelfgemaakte garnalen kroketjes, 4 kleintjes goed van smaak met salade, cocktail saus en toast. Dampend en geurend pannetje mosselen, gewoon lekker, van die grote!
Rib eye met pepersaus, mals vlees met friet, zelfde salade als voorgerecht. Chocolade taart met fudge met vanille ijs, goed.
Eerlijke en frisse huiswijnen. Akoestiek is matig.
Met een rolstoel kom je binnen, wel met de hulp van de bediening en cafegangers.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.