't Hegske

Heggenstraat 3A 6211 GW Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant 't Hegske

Waan je in de Gouden Eeuw

In een beeldschoon pandje, achter een lieflijke voorgevel, ligt restaurant ‘t Hegske verscholen. De inrichting van het restaurant is tijdloos en straalt een warm karakter uit. Niet zo moeilijk dus om je hier direct thuis te voelen. Maastricht barst natuurlijk van de gezellige barretjes, culinaire straatjes en rijke wijnkaarten, maar bij ‘t Hegske heb je het allemaal in één! Sluit een dagje of weekend in de bourgondische hoofdstad van Nederland in stijl af en geniet van een heerlijke avond.

Meer informatie over restaurant 't Hegske

• : Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zeer vriendelijke bediening, relaxte sfeer!!!
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke, ontspannen bediening. Prima keuken.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij zijn gisteren met onze kinderen en aanhang gaan eten. Eten is enorm tegengevallen.Hoeveelheid en de smaak. Vlakke smaken en geen verse groente.1 aardappeltje. Jammer,Voor ons nooit meer voor herhaling vatbaar. Ontvangst en bediening was prima.
Roel U.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, kabeljauw filet was een tikje te lang gebakken, maar nog niet "droog". Heerlijk ontspannen avond, in goede sfeer.

Gastvrouw was zeer vriendelijk, goede service.

Aanradertje.
J.R. H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Tegenvaller.
Het begon zo goed: een lekkere amuse en een aardig voorgerecht in een gezellige pseudo-chique entourage.
Voor het hoofdgerecht van ganzenlever, werd €8,50 extra gerekend. Op zich niet onredelijk voor zo'n mooi product. het waren twee dunne plakjes in een enorme plas veel te krachtige saus. Ganzenlever verdient het om de koning van het gerecht te zijn, maar werd hier volledig overstemd.
Nadat mijn vrouw per ongeluk een verbrand stukje had opgegeten, toonde zij twee andere verbrande stukjes aan de gastvrouw, die antwoordde: "Ach mevrouw, dat zijn maar kleine stukjes, dat valt toch wel mee!" Zo ontken je een gast toch niet! Bovendien...wat zeg je dan eigenlijk over je eigen kookkunst: het had nog erger gekund?
Bij het kaasplankje een herhaling van zetten. Wij vonden de (te) rijpe Chaume niet lekker en aten het ook niet op. Het commentaar was, dat gastheer en gastvrouw beiden hadden geproefd en dat er niets mis was met de kaas. Nou kan dat waar zijn, maar laat een gast dan wel in zijn waarde.
Nooit meer terug naar dit zichzelf overschattende huiskamerrestaurantje.
Joan G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Zeer gastvrie ontvangstj, uitstekende gerechten een prettige sfeer. We hebben genoten.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We komen regelmatig in Maastricht en dan moeten we toch altijd weer even langs het Hegske, ok we hebben nog een favoriet in Maastricht maar het Hegske is toch de top. Ontvangst is altijd bijzonder vriendelijk de bediening is altijd top. En wat met iedere keer uit het kleine keukentje weet te toveren is wat ons betreft de top. We gaan veel uiteten maar er zijn bijzonder weinig restaurants die hieraan kunnen tippen. De inrichting is bijzonder en de tafels zijn in stijl gedekt. Kortom een echte aanrader als je goed wil uiteten (met goede wijnen)
Fiolet .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vol verwachting bij het Hegske gereserveerd. Jaren geleden hadden we daar uitstekend gegeten. Maar dat is natuurlijk nu geen garantie. Een menu kan je zelf samenstellen. Er zijn drie prijzen. Wil je iets "bijzonders"eten, moet je bijbetalen. Dat kan bv 10 euro zijn voor een tournedos. Ik koos voor een garnalencoctail. Niet de grijze hollandse zoals de kaart vermeldde, maar een tiental kleine roze, met verder veel groen en een sausje Verder de verse vis van de dag. Dat bleek kabeljauw te zijn.Helaas, eigenlijk was het niet te eten..Van het dessert heb ik maar afgezien. Mijn echtgenote trof het iets beter met o.a. een entrecote(cijfer6). Voor drie coquilles wel 3.50 euro bijbetalen.De koffie daarna was ook niet geweldig. Al met al een teleurstelling. Wij betaalde incl die glazen wijn en water 83.50 en vonden het zonde van het geld.We hebben de serveerster erop aangesproken.Haar commentaar: Goed dat u dat meldt. Op die manier kunnen we er ons voordeel mee doen.
Nee, we kunnen onze vrienden dit restaurantje niet aanraden.
Igor.vermeulen1961 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Eten was wel lekker maar niet bijzonder. Aardigecmensen maar je moet om aandacht vragen en heb je 1 drankje
De inrichting is oud en de muziek ook oubollig
HrmRoux .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Na een heerlijk dagje shoppen in Valkenburg en Maastricht besloten wij om lekker de avond af te sluiten met een etentje bij 't Hegske. Wij werden hartelijk ontvangen bij binnenkomst. Er was een nieuwe kaart waar genoeg keuze op was. De porties waren precies goed en alles smaakte ook verrukkelijk. We zaten aan de achterkant van het restaurant, hebben een gezellige belevenis gehad. De sfeer was uitmuntend! De regen tikte op het dakraam, de open haard stond prachtig te smeulen in de hoek en de muziek paste er fantastisch bij. Het was kort samengevat een avond zoals wij die in lange tijd niet meer gehad hebben! Wij komen hier definitief nog een aantal keren terug!

HRM Roux
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Super gezellig restaurant met een prima bediening.
Je moet wel de tijd hebben en nemen want dat is de moeite waard.
De Coquilles waren werkelijk voortreffelijk!
Louis124 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten in een aangename en warme sfeer. Ontvangst door gastvrouw Barbara vriendelijk. Lekkers amuse, heerlijk voorgerecht een zeetong nog nooit zo lekker gehad.
De biijpassende wijnen waren voortreffelijk. Kortom, een heerlijke avond! Een echte aan raser en wij komen zeker terug.
Nellekemourik .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Na een langere periode weer gegeten bij 't Hegske. Ziet er geweldig uit! Ook de bediening erg vriendelijk. Kan ook niet anders met Babs erbij. Het eten was eveneens
prima. Kortom het 't Hegske kan ik bij iedereen aanbevelen en zal ik ook zeker doen!!
Compliment!!!!
Helmivdh .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Geboekt via tripadvisor.
Tafel gekregen achter in de zaak.
Hier zit je niet gezellig erg eenvoudig en karig ingericht. Het rook er muf naar stilstaand water alsof er een lekkage was. Vlgs ons mogen de vaste gasten voor zitten waar de entourage vele malen beter is dus zeker naar vragen bij je boeking. Eten is top.
Irenetaconis .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben een heerlijke avond gehad in een sfeervolle ambiance en zeer smaakvol eten. De gastvrouw was zeer gastvrij en vriendelijk. Wij komen graag nog een keer terug!
Vanbruggenp .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Dit is al sinds enige tijd een van onze favoriete restaurants in maastricht.Vanavond was het afgeladen vol bezet en ondanks dat was het eten prima.
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wat een leuke ontdekking in hartje Maastricht! Een prachtig ingericht restaurant, mooi gedekte tafels en heerlijke stoelen. Hier kun je echt rustig dineren. De gastvrouw was zeer vriendelijk en attent. We kozen voor het 4 gangen menu en ontvingen daarna een amuse. We hebben genoten van de coquilles, Pata negra, trio van ganzenlever, en de vis van de dag, Tarbot. Tot slot een zoet dessert en een heerlijk kopje koffie. Een aanrader in Maastricht!
Rjg_coninx .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
In elk opzicht een feest om daar met een oud collega bij te praten onder genot van heerlijk eten en een lekker glaasje wijn!
Wpalsem .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een prima formule om je menu zelf te laten samenstellen. Wel bij veel gerechten bijbetalen, niet zo handig, maak dan de prijs van een menu wat hoger!
Je voelt je zeer welkom bij de gastvrouw!
Het eten was prima, de scampi's waren verrukkelijk , ossenhaas en kreeft was bijzonder, de Spaanse chardonnay was een verrassing.
Odile D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met mijn moeder en zus hier gegeten op een zaterdagavond nav alle goede recensies op Iens. Dit was een hele goede keuze: een fijne sfeer, zeer goede bediening en heerlijk eten! Het voelde als een heel bijzonder avondje uit, maar dan voor een hele beschaafde prijs (de rekening was iets meer dan 50 euro pp voor een aperitiefje, fles goede wijn, 2 gangen en 2 koffie). Zeker een plek waar ik terug zal komen als ik nog eens in Maastricht ben, en anderen van harte kan aanbevelen.