Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-50% op de Rekening

-50% op de Rekening

Over het restaurant 't Havenmantsje

Genieten aan 't Wad "Serre" Restaurant 't Havenmantsje staat voor stijlvol, lekker en toegankelijk. Een uniek concept op een bijzondere locatie. Aan de haven van Harlingen eet en drink je op topniveau voor een aantrekkelijke prijs. Uitstekende service, een smaakvol interieur en internationale uitstraling vormen samen met heerlijke gerechten en dranken de ingrediënten voor een perfecte middag of avond. 't Havenmantsje bruist de hele dag: je kunt er terecht voor je (zakelijke) afspraak, voor lunch, diner en voor een perfecte koffie, cocktail of een mooi glas wijn. Daarnaast beschikken we over een kookstudio en een proeflokaal waar we kooklessen en (wijn)proeverijen organiseren. 't Havenmantsje serveert verrassingsmenu's oplopend van 3 t/m 8 gangen. Daarnaast zijn er de Specials, de Bites en de Tapas die los te bestellen zijn. Uiteraard wordt er rekening gehouden met voedselallergieen. Er kunnen bij alle gerechten passende wijnen geschonken worden. Met gastvrije groet, SVH Meesterkok Marco Poldervaart en Gastvrouw Inez Poldervaart en het team van restaurant 't Havenmantsje.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Havenmantsje

op steenworp afstand van bus en treinstation
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

9,1

Jouw recensie over het restaurant 't Havenmantsje

Silko V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Heerlijk genoten van het 6 gangen menu met voor mij het wijnarrangement erbij. Heerlijke combinaties en een culinaire verwennerij. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt team 't Havenmantsje voor deze mooie avond.
David V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Prima gegeten, goede sfeer en snelle vriendelijke service
Julija B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Super eten, service en sfeer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
In de serre en aan de table d'hôtes is de sfeer geanimeerd, maar wij belanden in een ouderwetse kamer waar de hele avond Dave Brubeck-achtige jazz uit de luidsprekers komt. Het was, achteraf bezien, beter geweest als er ook een televisietoestel met Netflix had gestaan, want we moeten ruim vier uren wachten tot de vier gangen van het verrassingsmenu zijn opgediend. Als we er bij het hoofdgerecht (dus na drie uur wachten) een opmerking over maken, is het antwoord: "Nou, maar nu kunt het het in elk geval lekker opeten."
Het heerlijke brood krijgen we vrij snel, maar de bijbehorende boter en de olijfolie komen pas als we na twee uren vragen waar dat mesje bij het brood eigenlijk voor dient.
De amuses en het voorgerecht zijn prima, maar de tarbot bij het tussengerecht is veel te zout (een foutje, geeft de keuken later toe). Bij het hoofdgerecht wordt de bijzonder smakelijk gebakken reebout opgediend met een schaaltje stoofvlees. Geen gelukkige combinatie, vinden we. Iets met groenten, of met frisse smaken was beter geweest.
Ook in het dessert ontbreekt de balans. Naast mierzoet ijs van chocolademousse ligt een bolletje nog zoeter zuurtjesijs. Zoet in de overtreffende trap, gruwelijk. De wijnen uit het wijnarrangement zijn goed.
Laten we het er maar op houden dat ze bij 't Havenmantsje hun avond niet hadden en dat wij het slecht hebben getroffen. Jammer.
Samantha L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Super geslaagde avond
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Weer zeer lekker gegeten met verassende amuse tussendoor.we hebben ons laten verassen met een 6 gangen menu en het was een feest !!
RIen P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Fantastisch! Heerlijke gerechten gecombineerd met bijzondere wijnen, Een echte aanrader!
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Per toeval terecht gekomen zonder reservering. De eigenaar gaf aan dat er nog plek was, ondanks het verzoek dat we naast elkaar wilden zitten en niet tegenover elkaar. Heerlijk gegeten. Verrassende smaak combinaties met goed passende wijnen. De sfeer is gemoedelijk en fijn. Romantisch dineren een aanrader.
Gryt L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende smaakcombinaties, prima bediening en gezellige sfeer. Aanrader!!
Hylkje T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Qua eten denk ik niet ons ding..voorgerecht was prima.amuses klonk bijzonder maar viel tegen.hoofdgerecht (vis )viel me ook een beetje tegen,en Groente mag voor mij wel iets doorgekookt/zacht.patat kwam pas toen ik de vis al op had.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
t Havenmantsje is gesitueerd in een monumentaal pand met een prachtige serre aan de haven van Harlingen. Na een warm welkom werden wij naar onze tafel begeleidt. Allereerst een lekker aperitief waarna wij werden gewezen op het verrassingsmenu waarbij het aantal gangen zelf bepaald kan worden. Natuurlijk werd er ge vraagt naar speciale wensen. Wij kozen voor vijf gangen. Allereerst werd ons een drietal amuses aangeboden. Daarmee werd de toon gezet. Verrassende combinaties van structuren en smaakcombinaties. Het voorgerecht en de tussengerechten waren voortreffelijk. De ceviche van witvis met appelijs maar daarnaast ook een pitje, de gamba in een verrassende curry. De kalfswang was om te zuigen zo mals. De bijpassende wijnen waren fantastisch. Topper was de rode wijn die geserveerd werd bij de overheerlijke, malse hertenrug. Hierna een zoete amuse, gevolgd door het dessert met voor de jarige in ons midden een geschreven gelukwens op het bord. Ik kan werkelijk niets negatiefs melden over dit restaurant.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, aardige bediening, mooie ambiance op een mooie plek in Harlingen. Hoofdgerechten waren een 9: lamsnek en varkenswangen beiden botermals, mooie smaken, mooi bord. tussengerecht carpaccio van oktopus zoals hij moet zijn, mooi zacht. Enige puntje van kritiek: we waren het meest benieuwd naar ons voorgerecht: de eendelever met oester. Wat zou de chef hiervan gemaakt hebben? tja, dat was hele lekkere eendelever met een oester. Geen combinatie dus.En dan klopt de geadviseerde wijn: rose, ook niet.
Maar fijne avond gehad, dank
Sipke L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
Inrichting van de serre vonden we heel mooi.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Fantastisch eten. Allemaal bijzondere smaken. Meestal heel subtiel. Geweldige ervaring. Dit was ons derde bezoek. Ook heerlijk om dit zo op een zondagmiddag te doen.
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Verrassendesmaakcombinaties.erg lekker heerlijk Avondje uit gehad.vriendelijke bediening.komen sekar terug.gerechten worden leuk opgediend.
sietiesmit .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een lekkere ambiance. Bediening was erg vriendelijk met een duidelijke uitleg van het verrassingsgerecht wat we kregen.
Lian H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
prima 3 -gangenmenu. Smaken goed op elkaar afgestemd. Korte wachttijd tussen de gangen. Amuses van het huis waren eveneens voortreffelijk.
We komen zeker terug.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Mijn dochter en ik zouden eerst met elkaar lunchen.omdat mijn schoonzusje met haar man toevallig in Harlingen waren kwamen ze samen met mijn echtgenoot ook. Voor het restaurant geen probleem! Heerlijk gegeten in een smaakvolle omgeving. Voor herhaling vatbaar.
Silvia Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk gegeten!! Fijne avond gehad in jullie mooie restaurant
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten van de zeer smaakvolle en verrassende gerechten. Iedere gang en elke amuse was steeds een verrassing en beleving op zich.
Zeker voor herhaling vatbaar!