Over restaurant 't Havenmantsje

Monumental genieten in Harlingen

Tussen Waddenzee en Waddenstad Harlingen ligt restaurant ‘t Havenmantsje. Waar vroeger de kotters aanmeerden om hun vangst te lossen is nu dit heerlijke restaurant gevestigd. In deze monumentale Friese veste verwelkomt het team van 't Havenmantsje jou graag en gastvrij. In de keuken wordt uitsluitend gewerkt met verse producten, waardoor je hier elke dag iets anders eet. Ook de mensen die ‘s ochtends wakker worden en de minuten aftellen tot de lunch zijn hier aan het juiste adres. De lunchkaart biedt namelijk minstens zulke culinaire hoogstandjes als die je ‘s avonds voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Havenmantsje

op steenworp afstand van bus en treinstation
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Martha E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben bij het havenmantsje een heel gezellige middag gehad en het was echt genieten van de heerlijke gerechten! We komen zeker weer een keer terug.
Loki D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Weer goed ontvangen door de dames van 't Havenmantsje. Alles was lekker, met voor ons allebei op nr. 1 de Waddenzee met 'octopoes'. Lekkah. De componenten apart zijn heerlijk, maar juist als je alles bij-elkaar eet is de smaakbeleving compleet. Volgende AH-actie zitten wij er weer! ;)
Margriet S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben met z'n vieren met de AH-restaurantactie in dit rstaurant gegeten. De gerechten waren stuk voor stuk van zeer hoge kwaliteit en uitzonderlijk lekker.
Elk gerecht was heel speciaal zoals we nog nooit ergens hadden gegeten.
Het geheel werd mooi geserveerd.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Jetske D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een avondje smaak sensatie complimenten voor de kok.
Jkrozendaal .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Fantastisch gegeten, elke gang was een feestje!!!!Mooi opgemaakte borden, schaaltjes en kommen.
Ook de wijnen waren heerlijk , en vooral de rode.
Martus .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Er zaten smaakexplosies bij. In veel opzichten meer gekregen dan gedacht / verwacht. Kanttekening: inclusief de vier amuses eet je zeven gerechten waarvan er slechts één warm is. Warm, niet heet. Het was op 16 november weliswaar geen koude dag, maar in het najaar heb ik behoefte aan warm eten. Een enkele amuse had dan ook wel warm mogen zijn en het hoofdgerecht heet (i.p.v. warm). Niettemin was het al met al het geld waard. Aanbevelenswaardig hoor!
Glenn R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De maaltijden waren boven verwachting goed. Ervaring over de hele wereld met dineren in restaurants en moet concluderen dat deze gelegenheid niet onder doet voor de restaurants waar we geweest zijn. Zeer ongedwongen sfeer. De bediening van Max, in mijn ogen een top ober was echt perfect. De man was er wel, maar je merkte niet dat hij er was. Fantastisch. Geknipt voor het vak. De rest van het personeel was ook uitermate vriendelijk. Echt wel een aanrader deze eetgelegenheid.
Jhscholte1 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Fantastisch gegeten in het Havenmantsje. We kregen nog een extra herinnering voor onze reservering, zeer attent. Door de dames werden wij gastvrij ontvangen. We kozen voor het lunchmenu van € 42,50 met bijzondere amuses. De gastvrouw had een uitstekende wijnkennis, de geadviseerde wijn paste heel goed bij de gerechten en was voor € 5,00 per glas heel redelijk geprijsd. De amuses waren goed aangepast aan de hoofdgerechten en een lust voor het oog. Dit restaurant behoort tot de top drie beste restauranten in Friesland. De bediening was perfect en vriendelijk Voor de fijnproever kunnen wij het Havenmantsje van harte aanbevelen. Ons advies: als je friet of aardappelen met een biefstuk wilt en bijv. 4 bolletjes ijs met slagroom toe dan moet je hier zeker niet naar toe gaan. Wij zullen zeker weer terugkomen, ook zonder de speciale Iens - Albert Hein actie.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Was geweldig! Wij hebben genoten van de gastvrijheid en het heerlijke culinaire eten. Zo met zorg bereid en opgemaakt. Gaan hier zeker nog eens naar toe!
Ligtje .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben hier een verrassingslunch gedaan met 3 gangen. De bediening was zeer gastvrij en hoffelijk. Het eten was verrassend en lekker. We kregen allemaal amuses waardoor de beleving veel meer was dan een standaard 3-gangen menu. Ook zat er genoeg tijd tussen de gangen wat fijn was voor ons. Al met al zijn we zeer tevreden over dit mooie restaurant in Harlingen.
Tjr.de.wit .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Top smaken in een top locatie met een top service en vriendelijke bediening. Heel gezellig en bovenal verrukkelijk eten, fantastisch gepresenteerd.
Ina123 V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Dit was een ongelooflijke ervaring! Nog n o o i t heb ik zo lekker gegeten. Werkelijk ALLE gerechten verrassend en uitzonderlijk lekker. In het 3 gangenmenu veel verrukkelijke amuses. Kunstenaars, deze koks, en de bedenker van de gerechten. Je hebt kunst uit galeries: prachtig. Maar dit was het Rijksmuseum!
Martial Isis .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Iets teveel amuses naar mijn smaak, 4 of 5 stuks bij een 3 gangen lunch menu. 3e gang dus niet genomen omdat het teveel was. De gangen en amuses waren weinig verrassend, veel ijs, en niet bijzonder op smaak. Misschien wel teveel smaken door elkaar. De zeebaars was lekker maar helaas heel erg zout. Al met al vond ik de prijs kwaliteit hierdoor niet in verhouding.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Absolute aanrader. Qua kwaliteit, creativiteit, bediening, locatie zit dit restaurant op het niveau van een sterrenrestaurant. En fantastisch dat zij dat niet willen :-).
Als ik al een aandachtspunt zou willen noemen is het in rekening brengen van water bij een uitgebreid diner.
Ariënne N.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag via de AH lunch/diner actie bij 't Havenmantsje terecht gekomen omdat we ook een bezoekje aan Harlingen haven wilde brengen.
We kregen een verrassingslunch voorgeschoteld.
Nou een verrassing was het zeker. Wat hebben we genoten van al deze culinaire hoogstandjes. We keken onze ogen uit en onze smaakpapillen werden goed gestimuleerd. We hebben gerechten gegeten, die we alleen kenden van bv Masterchef. We kregen tijdens enkele gangen diverse soorten ijs/sorbet voorgeschoteld; mosterd-, zeewier-, bieten- en limoensorbet, Open ravioli met o.a. varkenswangen van een Ibérico varkentje. Een schotel met allerlei soorten vis, o.a. octopus, mosselen, garnalen met venkel en viooltjes. Combinaties waarvan je niet zou weten of die ook nog zou smaken. Na iedere (mini)gang konden we alleen maar zeggen dat we weer verrast waren.
Een lunch om nooit te vergeten. Onze dank aan de kok(s) en de bediening was ook super. De dame in kwestie wist zeker waar zij het over had.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Opnieuw een hele mooie avond gehad bij 't Havenmanusje met de AH restaurantactie. Ook dit tweede bezoek verliep geheel naar wens wat ons betreft.
Een goed uitgebalanceerd menu van uitstekende smaak, voorafgegaan door amuses. Mooie bijpassende wijnen met mogelijkheid voor "bob-glaasjes".
Gastvrije ontvangst en persoonlijke aandacht.
Kortom een aanrader....
Marit W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hebben een prima avond gehad. De gerechten waren verrassend en smakelijk en met zorg opgediend. Ook de wijnen waren verrassend en goed. De service was uitstekend. Mooie plek.
Sjouke A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
De uitgebreide lunch van misschien wel 7 gangen met lekkernijen die we genoten samen met onze vrienden was een succes. De lunch werd opgediend in een tijdsbestek van ongeveer 3 uren, wat prima aansloot bij de tijd die we nodig hadden om bij te praten met onze vrienden.
Theo L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Dit restaurant is van top niveau,de amuses alleen al zijn een belevenis. Alles is super vers en de smaken zijn in goede harmonie. De Oostenrijkse rosé was door de gastvrouw aanbevolen en die smaakte er uitstekend bij.
We hebben een heerlijke,ontspannen avond gehad. Hier voel je je echt gast.
Joop F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Prachtige locatie, erg vriendelijke bediening en prima keuken!