Over het restaurant 't Havenmantsje

Monumental genieten in Harlingen

Tussen Waddenzee en Waddenstad Harlingen ligt restaurant ‘t Havenmantsje. Waar vroeger de kotters aanmeerden om hun vangst te lossen is nu dit heerlijke restaurant gevestigd. In deze monumentale Friese veste verwelkomt het team van 't Havenmantsje jou graag en gastvrij. In de keuken wordt uitsluitend gewerkt met verse producten, waardoor je hier elke dag iets anders eet. Ook de mensen die ‘s ochtends wakker worden en de minuten aftellen tot de lunch zijn hier aan het juiste adres. De lunchkaart biedt namelijk minstens zulke culinaire hoogstandjes als die je ‘s avonds voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Havenmantsje

op steenworp afstand van bus en treinstation
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Uitmuntend
Piet J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
martyslager .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
heerlijk gegeten..........................................................................................................................................................................................................................
Frietje F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijke avond gehad. Ook nog veel amuses er bij. Lekker, mooi, gezond en er rekening mee gehouden dat ik geen vlees eet. Tot ziens!
elise67 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wederom genoten bij it Havenmantsje. Heerlijk gegeten, lekker gedronken, gastvrij en vriendelijk.
Het blijft leuk dat de bediening uitgebreid vertelt wat er op je prachtige bordje ligt met een goed wijnadvies.
Een aanrader als je jezelf culinair wilt verwennen.
ritaspee .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Zoals altijd hebben we er weer heerlijk gegeten. De prettige en deskundige bediening, de nieuwe aanbouw, zeer sfeervol ingericht wat echt een aanwinst is, hebben erg bijgedragen aan een heerlijk culinair avondje uit!
Mannus S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten met fantasievol samengestelde en gearrangeerde gerechten. Restaurant smaakvol geupgraded en zaten gezellig in de nieuwe serre
Ingeltsje1976 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten, we werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. het eten was top.

Het enige puntje was dat we vier euro voor een fles water moesten afrekenen. Jammer.
jitty B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Jammer genoeg kan ik er nog niks over zeggen. Vanwege het slechte weer( ijzel) zijn we niet geweest. De AH actie is nu afgelopen dus ......maar mischien een andere keer.
martin Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Inmiddels 2 keer wezen lunchen met AH bonnen, eerste keer was zeer goed, tweede keer was het goed.
Bediening is erg jong en het ontbreekt aan kennis, tweede keer zat men volop in de verbouwing en was het enigszins behelpen volgens mij, wellicht dat de gerechten daarom wat tegen vielen.
De verwachting was ook erg hoog na de eerste lunch die uitstekend was.
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hadden wat te vieren, dus al een tijdje geleden gerserveerd.
We hebben heerlijk gegeten, al die verschillende gerechtjes met al die mooie smaken en dan die presentatie.
Kortom een topavond gehad!
Hillie V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Super lekker gegeten !! Leuke bediening en de prijs voor de drankjes was normaal, wat nogal eens wil tegenvallen in restaurants. Het enige minpunt was de enorme bas dreun uit de boxen. Zeer storend als je elkaar wilde verstaan.
leeroy25 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Het was een goede ambiance. Lekkere maaltijd. We waren met de AH actie maar namen er wel 2 gangen bij. Vooral een extra gang van eend was geweldig lekker. Maar ook alle andere gangen waren zeer smaakvol.
Jantsje S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Wat een heerlijke gerechten! Een complete smaakbeleving, fijne ontvangst en lieve bediening, het kan niet beter!
We hebben met de kinderen genoten van ieder gerecht, prachtig opgemaakte borden, exclusief!
Loes T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
hier eten is niet uit eten, maar een avondje uit. fantastisch
de amuses en de gerechten werden allemaal schitterend gepresenteerd. ook de uitleg bij de verschillende gerechten hebben we enorm gewaardeerd. we komen zeker terug!
Tjisse T.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Tegen overelkaar zitten met voor de een uitzicht op muur,beetje kantine gevoel ,was voor ons een tegenvaller .Het eten was een zeer aparte smaak beleving waardoor je met een tevreden gevoel huiswaarts keer.Echte aanrader!!!
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Hey Havenmantsje is een prima gelegenheid om in alle rust en sfeer te genieten van verschillende gerechten waar je in de 1e instantie niet zelf voor zou kiezen. De bediening was er vriendelijk. We komen zeker nog een keer terug. Helemaal nu er een prachtige serre bij wordt gebouwd
ldeb1 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Jaarlijks in december komen we eten bij het Havenmantsje. Ook deze keer is het ons goed bevallen. Goed eten,verrassende smaakcombinaties. Het enige minpuntje vonden wij dat er geen friandises waren bij de koffie. Dit is toch een fijne aanvulling op een mooi diner en we zijn dit eerlijk gezegd ook gewend bij soortgelijke restaurants. Veel succes metde opening van de serre en tot ziens!
sangeleerdeletter .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
zoals altijd super gegeten bij marco x inez , ieder gerecht is een waar plaatje ! super smaak explosies ! hier komen wij graag voor terug,!