't Groene Pandje

Gedempte Gracht 77 1506 CC Zaandam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Groene Pandje

SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op 23/06/16 hier geluncht. We hebben genoten van een lekker lunch. Zelf koos ik voor het broodje Carpaccio dinges. Dit broodje was erg lekker. Mijn tafel partner koos voor het broodje Italiaans duet. Ook dit broodje viel in de smaak. De bediening was vriendelijk en snel.
PienPost .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Zaterdag jl. geluncht bij het Groene Pandje. De toast met kipragout was heerlijk! We hadden beiden een Latte Macciato die bij het serveren heel lauw/bijna koud was. De twee Latte Macciato's heb ik naar de balie gebracht met de mededeling dat deze te koud waren. Vervolgens pakte de dame de twee koffie's en zette de melkopschuimer erin. Dezelfde koffie's werden weer aan ons geserveerd. Ditmaal zo kokend heet dat het niet meer naar koffie smaakte en wij de koffie hebben laten staan. Bij het afrekenen hebben wij hiervan melding gedaan. Gezegd dat we de lauwe/koude koffie terug hadden gegeven, dat de dame als enige zei: "Oh". Geen excuus of iets dergelijks en zij maakte de koffie vervolgens zo heet dat het niet meer te drinken was. In plaats van op z'n minst excuus aan te bieden voor het niet heet genoeg maken van de op te gieten melk en gewoon een geheel nieuwe Latte Macciato voor ons te maken. De dame aan de kassa bood wel haar excuus aan en deed er verder niets mee. Jammer voor de slechte ervaring. We hebben al veel vaker prima geluncht hier.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Lunch op dinsdagmiddag. Heel druk in restaurant op dat moment. Toch wordt snel onze bestelling geserveerd. Minder is dat de tafels zo dicht op elkaar zijn geplaats. Eten is goed verzorgd en de bediening is vriendelijk.
Margot H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Heerlijk geluncht vandaag bij het groene pandje. Ik had de Carpacio dinges, met verse jus. En mijn vriendin had een lekkere banananmilkshake en een pannenkoek spek-appel. Heerlijk gegeten, en goede vriendelijke bediening. (Zoals altijd)
TheoTV .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Vandaag geluncht in 't groene pandje'. Goede ontvangst, nette inrichting. Porties zijn voldoende. Prijzen tussen 6 en 12 euro. Je krijgt hier waar voor je geld, maar geen culinaire hoogstandjes. Ik had een toast met roerei en gerookte zalm voor €11,95. Ik kreeg dit ook letterlijk; 3 geroosterde boterhammen, met daarbij een roerei en daarbovenop wat zalmsnippers gestrooid. Ik had vor dit bedrag iets meer verwacht; hier staat een chef met weinig aspiraties. Mijn disgenoten hadden een club sandwich kip en een club sandwich tonijn. Ruim belegd, smakelijk, maar ook niet bijzonder. Gezien de prijs €8,95, wel een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
Mijntje79 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
't Groene Pandje is zo'n restaurantje wat al heel lang in de winkelstraat in Zaandam zit, maar waar ik meestal aan voorbij loop. Zonde blijkt nu.

Het interieur is sinds mijn laatste bezoek een aantal jaren geleden ontzettend leuk "gepimpt". Het oude Zaanse pandje, de oude houten balken gecombineerd met ultra moderne lampen, geweldig wijnrek, leuke stoeltjes en tafeltjes, sfeervol! Het idee dat het maar een "broodjestent" zou zijn, werd al snel weggenomen door eigenaar Rene. Je merkt direct bij hem de passie voor het vak en dat hij meer kan en meer wil dan broodjes serveren. Hij heeft ons zeer aangenaam verrast met wijnsuggesties, zijn kennis, zijn aandacht voor ons, het feit dat we onze gerechten wilden delen was geen enkel probleem en ipv een extra bord te geven, werd het gewoon keurig verdeeld over 2 borden en zo geseveerd. De keuken heeft ons verrast met het eten (zeer goede prijs/kwaliteit!) en een dessert werd ter plekke verzonnen en bereid!

Kortom, een volgende keer stoppen we ipv altijd zomaar langs te lopen en zou een ieder aanraden hetzelfde te doen!
Zeer aangenaam verrast!
Injo .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Even voor de film bij "t Groene Pandje gezeten. Het glaasje verse jus d'orange voor 3,25 was zo klein dat je het binnen 3 slokken op hebt. De appeltaart werd met slagroom geserveerd zonder te vragen of we dat erbij wilde hebben. Het was 2e paasdag dus er was alleen appeltaart te bestellen. Deze was niet te eten, droog en volgens ons al redelijk oud. Voortaan niet meer bij "t Groene Pandje, jammer.
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Een dagje in Zaandam, en gebruik gemaakt van iens.nl om een leuke lunchroom te zoeken. Zo kwam ik terecht bij 't Groene Pandje. Wat een leuk ingedeeld pand! Er is genoeg keus op de kaart, ik kon op een gegeven moment gewoon niet kiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een tosti met kaas/ossenworst en een specialiteit van 't Groene Pandje: Kippig stokje. Het kippig stokje was heerlijk. Een ciabatta belegd met gerookte kipfilet, bacon, perzik en perzikmayonaise. Samen met de verse jus d'orange maakte dit een heerlijke lunch. Wij waren overigens net op tijd, rond half 1 begon het echt druk te worden in de zaak. Dat zegt wel iets over hoe 'in trek' deze zaak is.
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Enige tijd geleden heb ik hier samen met mijn partner geluncht. Nu wederom een lunch genoten. Inderdaad genoten. Ik nam ditmaal een pistolet warm vlees met saté saus. Mijn partner nam net als vorige keer de hamvraag. Dat smaakte hem wederom zeer goed. Rijk belegd en netjes geserveerd. Het warme vlees was lekker, nog lekkerder was de satesaus. Heerlijk van smaak. Niet duur ook. De bediening is daar netjes en beleefd. Je hoeft ook niet lang te wachten op je broodje. Het is er altijd druk. Toch blijft het personeel keurig beleefd. Top!
Soof1982 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
22 september heerlijk gedineerd bij het groene pandje. Wat is dat een mooi karakteristiek, sfeervol restaurant! Ik had vooraf de vitello tonato en vriendin salade met gebakken gamba's. Daarna vervolgd met de griet en diamanthaas. Alles vers en mals. Een echte aanrader om lekker te dineren voor een hele mooie prijs! Ook genoten we van een lekkere zuidafrikaanse sauvignon blanc. Ze hebben overal goed aan gedacht. De bediening was heel vriendelijk, en constant een lach op hun gezicht, ze straalden plezier uit. Ik kom zeker nog is terug!
Irmarij .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Na een stevige wandeling wil de maag wel wat... maar helaas liet dat veel te lang op zich wachten. Vrijwel meteen na binnenkomst werd de bestelling voor het drinken opgenomen en redelijk snel gebracht. Het eten (we bestelden toch echt geen ingewikkelde dingen, twee heel gangbare broodjes) liet echter veel te lang op zich wachten. Het restaurant is onlangs uitgebreid met een riant terras, dat er erg leuk uitziet. Het lijkt er echter sterk op dat de keuken niet óók is uitgebreid en de grotere toeloop van klanten niet aankan.
Overigens is het restaurant na de recente verbouwing nog even vol en krap als voorheen; de tafeltjes staan wel heel erg dicht op elkaar.
De bediening was op zich vriendelijk; voor het afrekenen bij de kassa werden we echter eerst genegeerd, en toen we zelf aangaven te willen betalen, werd ons gemeld 'ik kom bij u' , zonder enig oogcontact te maken.
Het Groene Pandje ziet ons voorlopig niet terug.
Marieke09 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Wat een deceptie! We dachten even gezellig een pannenkoek om 17.15 uur te gaan eten met ons zoontje van 1 1/2 en zelf een drankje te drinken. De eigenaar was ronduit onaardig en onbeschoft en liet in alles blijken dat hij geen kinderen in zijn restaurant wilt (dan moet je geen KINDER-pannenkoek, een kinderstoel, aankleedkussen en magnetron voor kindervoeding aanbieden!). Echt een teleurstelling en de €10,- die we aan de drankjes en de pannenkoek hebben uitgegeven hadden we nog liever bij Mc.Donald's besteed. De bediening probeerde trouwens wel aardig te doen, maar in alles voelde je dat ze door de eigenaar in de gaten werden gehouden. GEEN aanrader dus!
Drambuie .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Zeer regelmatig ga ik naar 't Groene Pandje voor een overheerlijke lunch. Er is een ruime keus uit soep, salades, tosti's, pannenkoeken, eiergerechten en zowel simpele als luxe broodjes, die ruim belegd worden en eerlijk geprijsd zijn. Hoewel het er rond lunchtijd altijd druk is, wordt er altijd snel bediend en is het personeel over het algemeen erg hartelijk.
Babs S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Op een redelijk drukke winkeldag in de vakantie, hebben we hier geluncht. We zaten op het terras( een boot). Het was een heerlijke lunch, vooral het broodje pastrami was erg lekker en zag er smakelijk uit! We komen zeker terug.
Bouwien .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Deze vakantie hebben we voor de provincie Noord-Holland gekozen. Na een gezellige dag zijn we geëindigd in Zaandam. We liepen in het gezellige centrum. Midden in de winkelstraat staat een ontzettend leuk Zaans huisje. Vanwege het mooie weer zijn we buiten gaan zitten op de terrasboot. We hebben echt heerlijk gegeten, en ruim voldoende. Toch ook nog even binnen gekeken toilet keurig schoon en de inrichting is zeer smaakvol. Al met al een goed restaurant!
Odessa22 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Op doorreis ook in Zaandam geweest. Wat een adembenemende centrum.
Zo liepen we langs restaurant 't Groene Pandje. Mooie pand en zeker een eyecatcher is 't Skip ( terrasboot ) in de gracht. Bij aankomst was het aardig druk op 't Skip. Hier eerst een kopje koffie genuttigd en later een broodje. Al snel werden we geholpen. Personeel is vriendelijk en verzorgd. Alleen jammer dat ik bij m'n kopje koffie niet de gevraagde extra suiker kreeg ( niet iedereen gebruikt 1 suikerstick voor zijn/ haar kopje thee of koffie ).
't Skip zag er netjes uit en genoeg ruimte om heerlijk te zitten.

De broodjes gezond waren lekker en redelijk qua prijs.
Ook ander gasten die o.a. Roerei, De hamvraag en tosti's hadden besteld waren erg te spreken over hun lunch.

Na een hele dag tijdens de rondtoer Amsterdam, Beverwijk centrum en Zaandam op verschillende plaatsen gegeten te hebben kon ik niets meer op en liet ik in mijn beoordelingen ook de mening van andere gasten meetellen.

Ook de wc bezocht die er schoon uitzag.
De algemene indruk is goed en zeker nogmaals bezoeken waard.

Kan iedereen die toch in of in de buurt van Zaandam is aanraden even op 't Skip te genieten van een hapje en/ of drankje.

't Groene pandje krijgt dan ook een gemiddelde van en 7.
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn partner een lunch. Aangekomen in het groene pandje hebben wij plaats genomen op de binnenplaats. Een ruimte tussen de panden in met een overkapping die wegens het mooie weer open stond. Toch buiten en toch beschut zeg maar. De bediening was vlot en netjes. Ik nam een Italiaanse bol carpaccio welke goed belegd was met pijnboompitten, sla, sausje en flink wat geraspte kaas. Mijn partner nam de Hamvraag. Die zag er ook goed uit met o.a. mais, sla en dressing. Volgens mijn partner waren een paar jaar geleden de broodjes nog beter belegd. Ik kan daar niet over oordelen. Ik heb er heerlijk gezeten en gegeten. Ik kom er zeker nog terug. Het is niet goedkoop, voor bovenstaande broodjes leg je snel 9 euro neer. De zaak zag er keurig netjes uit.
Lottie V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Choquerend slecht. Je komt om 12.15 uur binnen, om 12.45 uur is er nog steeds niemand langsgeweest of ben je uberhaupt aangekeken. Eindelijk krijg je grip op iemand die aan je vraagt: "Had u wat willen drinken?" Meteen ook gelijk de eetbestelling doorgegeven. Van de 3 personen krijgt 1 na 10 min haar cola, de andere 2 moeten nog een extra 5 minuten wachten. Hetzelfde met het eten. Eerst krijgen er 2 hun gerecht, de 3e moet nog een extra 5 minuten wachten.
Er loopt te weinig personeel rond die de duidelijke boodschap uitstraalt geen zin hebben om te werken. Wanneer je met je bonnetje naar de kassa loopt, wordt er gevraagd of alles naar wens was. Je geeft je eerlijke mening dat je het wel eens beter hebt gevonden. Oeps. Dat was blijkbaar niet de bedoeling. We krijgen de opmerking dat we even om ons heen moeten kijken hoe druk het is en dat we daar maar gewoon rekening mee moeten houden. Totaal verdwaasd verlaten we 't Groene Pandje. Om maar nooit meer terug te komen.
Malignfiesta .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Een dikke voldoende voor dit monumentale lunchcafé. Buitenkant krijgt een dikke 10 (ik heb een zwak voor mooie pandjes), maar de binnenkant mag wat mij betreft íets moderner. Leuke binnenplaats, waarvan het dak open kan wanneer het mooi weer is. De menukaart verbaast mij elke keer weer, wat een keuze! Ik heb nog lang niet alles geprobeerd, maar heb wel al wat favorieten: de appeltaart en de club sandwich, de absolute winnaar. Vriendelijk personeel, en veelzijdig publiek. Een regelrechte aanrader!