't Gras van de Buren

Zaterdag en Zondag 11:30 - 22:00

7,1
Gerrit M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Tja,als je je studerende kinderen bezoekt, dan hoort daar een etentje bij in een studentikoos restaurant. Er loopt een kat rond, je zoekt een plekje. Een gezellig restaurant waar je voor weinig geld lekker kan eten. Met plezier gezeten, en zeker een aanrader voor de volgende keer.
We hadden ook een kleintje mee van 3 jaar, en hij kon gewoon wat rondlopen, geen probleem.
Op zich zou ik voor alles een 7 gegeven hebben, maar voor deze studentikoze opzet, en deze prijs, vind ik een 8 welverdiend.
Vinkjes .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
We hebben hier met een groepje vriendinnen gegeten en het was erg lekker. We hadden gekozen voor het driegangenkeuze menu en het was echt ontzettend goede kwaliteit en een enorme hoeveelheid vlees. Ook de voor- en nagerechten waren heerlijk. De service was top. Ik heb zelf een notenallergie en daar hebben ze alle moeite voor gedaan om (in mijn geval het nagerecht) aan te passen. Super top!
Bregje B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Leuke deals voor studenten: zoals bijvoorbeeld een 5 euro lunch en 15 euro 3-gangen diner. Decor is verassend en leuk. Het eten is prima en de service is heel vriendelijk. We komen hier graag nog een keer!
Pamm16 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Inmiddels twee keer bij 't Gras van de Buren gegeten waarbij we besloten voor het studentenmenu te gaan: voor 15 euro, voor- hoofd en nagerecht. En de kwaliteit heeft mijn verwachtingen overtroffen voor zo'n lage prijs! De Franse uiensoep is ontzettend lekker en de saté van kippendijen smaakt top. Wat ik opvallend vind is dat je voor zo'n lage prijs ook nog eens veel krijgt. Dus niet alleen de kwaliteit is goed, ook de hoeveelheid. De bediening vind ik ietwat chaotisch en onpersoonlijk, maar dit kan ook aan de drukte gelegen hebben. Verder hangt er een gezellige drukke sfeer!
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
In dit gezellige café/restaurant kun je voor 15euro een 3-gangenmenu krijgen. Menukaart bestaat uit niet al teveel keuzes van (simpele) gerechten. Kwaliteit is echter matig voor wat je krijgt. Wij hadden pompoenmuffin/carpaccio vooraf (allebei van mindere kwaliteit qua smaak), en vega-curry/Turkse kofte als hoofdgerecht. Hoofdgerechten waren ok qua smaak en kwaliteit. Als 'nagerecht' hadden we thee waar natuurlijk weinig mis mee kan gaan. Vergeleken met wat je krijgt, vonden we 15euro nog aan de hoge kant: we kennen restaurants waar je kwalitatief beter eten krijgt voor hetzelfde of zelfs minder geld.
Bediening is vriendelijk, maar ook ronduit traag: we moesten erg lang op zowel hoofd- als nagerecht wachten.
Krijgsvrouw .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
15 euro voor een 3-gangen diner... ik had verwacht dat ik vrij weinig op mijn bord kreeg, maar wat ik kreeg voorgeschoteld vond ik zeker goed te doen! Had de carpaccio, Turkse köfte en Ben&Jerry's. Natuurlijk is het vergeleken met andere restaurants vrij simpele gerechten (heb betere carpaccio gegeten), maar het was smakelijk. Decor oogt ook simpel, de toiletten mogen wel vaker schoongemaakt worden (het stonk naar rioollucht). 't Gras van de Buren heeft denk ik als doelgroep studenten, zeker met de prijs voor lunch&diner. De sfeer in het café/restaurant is heel gezellig, personeel is ondanks hun slordigheid (bestellingen vergeten af te geven, beetje traag) wel heel vriendelijk. Voor de prijs zou ik wel vaker langskomen. Ik zou het niet aanraden voor stelletjes, maar zeker wel met een groepje vrienden!
Sjaanus .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
't Gras van de buren bied 3 gangen aan voor 15 of 18 euro. Hiervoor in ruil krijg je een maaltijd waar je ten eerste zeker vol van zit, daarnaast is het eten goed bereid en eigenlijk niks op aan te merken. Als je even een hap wilt eten met vrienden/familie is dit de uitgekozen stek. Het is vlot bereid en de bediening is vriendelijk en attent.
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gisteravond hier gedineerd met een gezelschap van 4 mensen. Gekozen voor het drie gangen menu voor €15,-. De prijs kwaliteit verhouding is goed. De gerechten zijn basic maar goed en zoals je ze kan verwachten voor het bedrag: Carpaccio met wat sla olie en kaas, nog een beetje koud maar prima. Daarna gekozen voor de Kofte, eigenlijk gekruid gehakt op brood met friet en gekozen voor de kippendijen sate met friet en slaatje. Grote porties maar wel op smaak.
Daarbij hadden we een fles rode huiswijn, deze was prima.
De gerechten worden erg snel achter elkaar geserveerd, de bediening is niet erg alert en traag.
Als je hier gaat eten zit je wel in een soort kroeg, maar zeker wel sfeervol.
Jannes-Dewulf .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Gisteren met 5 vrienden bij 't gras van de buren gegeten. Als voorgerecht genoten van een rundercarpaccio zoals deze hoort en als hoofdgerecht van een hachee. Alles kwam in mooie grote porties en was supergoed bereid. Een vriendin van mij had de kaasfondue besteld en het hapje dat ik mee heb mogen genieten heeft voor mij bepaald dat ik dit de volgende keer ga eten als ik weer hier heen ga. Daarna nog een toetje van slagroomsoesjes of een brownie, voor mij met een dubbele espresso wat een jammer einde was want die smaakte nergens naar. Verder een hele gezellige sfeer, een goede service en ik ga hier zeker nog een keer eten.
Martina V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Mijn man en ik hebben hier vanavond gedineerd. Wij hadden als voorgerecht de pompoen muffin en brood met dip. De muffin was lekker maar smaakte niet naar pompoen, meer naar boter en kaas. Het brood was geroosterd en goed van smaak, evenals de dip (kruidenboter en aioli). Als hoofdgerecht hadden wij de biefstuk en de warme geitenkaas salade met gekarameliseerde peer. Beiden heerlijk gegeten, zeer grote porties. Goed vlees en lekkere kaas, we zijn zeer te spreken over de kwaliteit hiervan. Als toetje namen wij koffie en brownie. Prima, maar de koffie wordt geserveerd zonder melk. Verder moesten wij lang wachten op het hoofdgerecht en het nagerecht. In totaal twee en een half uur gedaan over drie gangen, voornamelijk door wachten. We raden dit restaurant aan, maar neem de tijd hiervoor. Ga niet naar het toilet, want deze is wel zeer studentikoos (smerig, geen toiletpapier).
Prijs kwaliteit verhouding is wel erg goed! Kortom een aanrader, maar met enkele aandachtspunten!

Groeten,
Martina en Evert-Jan
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Prijs-kwaliteit is echt heel erg prima! Voorin kun je lekker lounchen en achterin is er gelegenheid om aan een tafel te eten.
KeesvdL .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Restaurant lijkt meer op een bruin café. Opvallend is de lange bar met daar tegenover een rij comfortabele bioscoopstoelen, waar ik heb genoten van een heerlijk, voor mij onbekend, witbiertje (Vedett).
Daarna een wiebelig tafeltje verruild voor een wat stabielere plek, wat geen probleem was voor de bediening, die bekwaam en vriendelijk was.
Gekozen voor een 15 euro menu: Brood en dip: 4 geroosterde boterhammen met schaaltje kruidenboter en een met dipsaus: niet echt geweldig maar wel eetbaar.
Als hoofdgerecht een lasagna vega: Heerlijk (warme geitenkaas met spinazie) in een warm schaaltje. Prima kopje koffie als afsluiting.
Ruben F.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Hier laatst gegeten met mensen van mijn studie.
Prima plek om even tussendoor voor een leuke prijs 3-gangetjes te eten.
Bediening amicaal en ontspannen.
in de linker achterhoek een tikkie donker.
Anne Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Prijs/kwaliteitverhouding vind ik erg goed te doen. Als student zijnde kun je hier budgetproof terecht voor een hapje eten of om te borrelen. Muziek is tof! Jammer dat de wc's erg nasty zijn en het personeel niet altijd even scherp is. Mijn propvolle broodje (pluspunten) moest ik dus met mijn handen eten (onmogelijk).
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We kwamen met negen mensen aan, best wel laat maar dat was geen probleem. We hadden een eigen tafel, beetje klein maar wel gezellig. Het personeel was erg vriendelijk, ze hadden allerlei bieren op de tap en op fles en daar kregen we advies over.

Een menu van drie gangen naar keuze kost slechts 15 euro, maar dat is niet aan het eten af te zien. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk. Lekker op IKEA-borden, simpel maar doeltreffend. Door een foutje in het menu was voor drie van ons het verkeerde hoofdgerecht gemaakt, daar kregen we excuses voor en toen wij de verkeerde hoofdgerechten accepteerden (ook lekker) kregen we zelfs een rondje van het huis.

Ook konden we achteraf apart betalen, uitstekende service.
Baukeb .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Simpel maar lekker eten en voor een hele goedkope prijs voor ons studenten. Het zit op een leuke locatie, is groot en mooi ingericht. De bediening laat af en toe alleen wat lang op zich wachten en mag naar mijn mening wel iets vriendelijker. Dat houd mij echter niet tegen om hier vaker een hapje te gaan eten.
K. D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Voor een mooie prijs heerlijk kunnen eten. Genoeg variatie in gerechten, voor ieder wat wills. Vaak erg druk maar altijd een leuke sfeer. Zowel lunch als diner, top!!
-T- .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Weinig toe te voegen aan de positieve recensies die al eerder gegeven zijn. Prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding is erg goed. De carpaccio en caesarsalade met gerookte kip waren smaakvol.
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Heerlijk studenten restaurant, je kunt voor weinig geld lekker eten!
Je kunt hier voor prima prijs lunchen of avondeten voor 15 euro.

De sfeer is ook erg huiselijk en voel me er altijd op me gemak.
De bediening is wisselend ene keer zijn ze heel alert en er snel bij en vriendelijk.
Andere keer zijn ze meer bezig met anderen dingen.
Het eten daar in tegen vind ik persoonlijk altijd top, goeie porties en gevarieerde keuze.
Ook vind ik het erg leuk dat de menu kaart eens in de zoveel tijd veranderd :)
Jasr1985 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Leuk studentencafe waar je voor €15 een behoorlijk 3-gangenmenu krijgt. Sommige gerechten zijn wat saai en zouden wat meer kruiden kunnen gebruiken zoals de bospaddestoelensoep en de aardappelpuree die geserveerd werd bij het stoofpotje. Het stoofpotje zelf was erg lekker, net als het wokgerecht. Toetjes waren prima, wafel met kersen was lekker en het ijs werd leuk geserveerd in een hoorntje. Akoestiek laat wel wat te wensen over, het is erg lawaaierig. Maar al met al prima gelegenheid om met een groepje mensen voor weinig te gaan eten.