't Goude Hooft

Dagelijkse Groenmarkt 13 2513 AL Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant 't Goude Hooft

Van verwarmd terras tot vorstelijke Ridderzaal

Romantisch met je partner bij de open haard of juist gezellig met vrienden op het (verwarmde) terras? Bij ‘t Goude Hooft is het allemaal mogelijk. Hier heeft elke ruimte zijn eigen sfeervolle ambiance en kun je zeven dagen per week terecht voor ontbijt, lunch of uitgebreid diner. Ook voor speciale gelegenheden ben je hier aan het juiste adres. Zo is de High Tea een ware traktatie. Maar ook aan de wijnliefhebber is gedacht; die kan tijdens de High Wine zijn hart ophalen met een goed glas en heerlijke hartige lekkernijen.

Meer informatie over restaurant 't Goude Hooft

• Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Van alles mogelijk!
Heerlijk gegeten.
Lunch. Twaalf uurtje.
5 Sterren kwaliteit voor een betaalbare prijs.
Jolentha Z.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Fijne sfeer, slechte service en het eten was prima maar niet bijzonder. De bediening was erg ongeïnteresseerd en totaal niet met de klant bezig.
Anneloes M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ik had een High Tea gereserveerd voor twee personen. Ik had geen bevestiging gekregen dat dat goed doorgekomen was, wat jammer was, maar het bleek goed gekomen te zijn.
Het eten was heerlijk, we zaten aan een mooi gedekte tafel met losse glitters (die vervolgens op neuzen en voorhoofden zijn beland) heel mooi aan het raam en hebben 2,5 uur lang heerlijk rustig zitten snoepen en de theepot werd steeds snel aangevuld. (Tuit was beschadigd). We kregen het helaas niet op maar het was heerlijk.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Even shoppen in Den Haag. Trek, dus ook maar even lunchen. Een broodje in het Goude Hooft, dachten wij. Zeer verbaasd en verblijd waren wij met de zéér royale keuze uit lunchgerechten; dat zie je niet vaak! En vervolgens beiden bezweken voor de sateh van ossenhaas. De bediening was attent en snel, zeker gezien de drukte.
De sateh was heerijk, de toebehoren zeer smakelijk. Enig minpuntje is dat men géén kraanwater serveert . Dat kan toch ècht niet meer in 2017 !!
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Reservering van Iens stond er niet in. Heerlijk vlees, grote porties.
Obers waren jong en ongeïnteresseerd, maar de sfeer in het mooie pand was heel gezellig. Heel blij dat we deze keuze hebben gemaakt
Gaby M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De Ravioli is 'heerlijk' maar wel weinig voor een hoofdgerecht; ben vrouw en normale eter
Ginny S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gezellige eetgelegenheid met ambiance, hartje centrum. De zitplaatsen zijn ruim en bieden voldoende privacy om gesprekken te kunnen voeren. Bediening is niet geschoold en dat is duidelijk te merken aan de manier van handelen. Desalniettemin doen ze hun best om attent te reageren.
Het eten is niet van hoogstaand niveau maar gezien de gemiddelde prijsklasse hoef je dat ook niet te verwachten. Huiswijn is slurpniveau, niets mis mee als je je verwachtingen niet te hoog legt.
Al met al een prima spot voor een gezellige snelle hap of een drankje als pitstop.
Naomi V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
2 keer hier wezen eten. Toen ik voor het eerst kwam wou ik oesters voor af die waren niet in huis, Prima kan gebeuren ober handelende het goed af want ja hij kon er ook niks aan doen. Uiteindelijk geen voorgerecht genomen. Hoofdgerecht was lekker portie was voldoende werd geserveerd met extra patat etc. Daarna wou ik een dessert om het af t sluiten. Dat was ook niet in huis best jammer aangezien het voorgerecht wat ik wou ook al niet in huis was. Mij 2 de ervaring bij 't goude hoofd was voor mij de reden om hier niet meer terug te komen. Wij kwamen voor een drankje. Bediening zag ons pas na 10 min zitten en kwam een drankje opnemen. Daarna wouden wij een grand dessert bestellen moesten weer de aandacht van de bediening trekken. Dessert was gelukkig naar wens. Helaas werd dit ook niet gevraagd tussen door. Want het legen dessert bord heeft vanaf het moment dat het gebracht werd tot dat wij weg gingen op onze tafel gestaan! In de tussen tijd geen aandacht van de onvriendelijke bediening gekregen moesten telkens onze hand op steken om drank t bestellen. Het lijkt als of het allemaal maar moet in dit restaurant en die bediening heeft er totaal geen zin in. Jammer want het is een hele mooie locatie.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Kerst weekend, 3 ontbijten, 2 diners en een glaasje en snack op het terras. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die ook al is het druk, toch tijd hebben voor een praatje. Prijs misschien wat aan de hoge kant. En toch wel een beetje jammer dat tijdens de Kerstdagen het terras, ook voor hotelgasten, al vroeg sloot. Ik begrijp de reden, maar toch jammer. Een klein beetje meer licht op de tafels mag mi ook wel. Maar heerlijk gegeten.
therese V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Prima eten, niet heel bijzonder. Maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. De medewerker die onze tafel bediende deed alleen te joviaal, hij probeerde zich steeds te bemoeien met de gesprekken aan tafel, iets waar wij geen behoefte aan hadden. Gelukkig had hij dit na 30 minuten door en vervolgens zijn we netjes bediend.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Toplocatie op een super plek in Den Haag. Direct naast Noordeinde. Vriendelijke bediening, aardige prijzen en goede kwaliteit. Van harte aanbevolen!
e. B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Met een vriendin een glaasje witte wijn op het verwarmde terras gedronken. Lijkt me niet zo duurzaam, maar het is wel lekker om warm te zitten en te kijken naar de gezellige drukte op straat. Daarna een prima Caesarsalade gegeten. Vriendelijke bediening!
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ondanks dat mijn reservering via Iens niet goed was doorgekomen, kregen we snel een tafel aangeboden. Prima maaltijdsalades gegeten en vlotte bediening.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier wederom een geweldige avond gehad. Dit is de derde keer dat wij hier eten en elke keer is het ons zeer bevallen. We werden aan de deur vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Waar wij snel opgemerkt werden door de bedienende ober die dan ook snel onze drankjes kwam opnemen. Kort hierna bestelde wij het eten, wat ook snel wee geserveerd. Vooraf hadden wij de Peking duck en de beef tataki. Als hoofdgerecht de steak avocado en de tarbot. Alles smaakte heel goed helaas hadden wij geen ruimte meer voor een dessert. Samengevat dus weer een hele geslaagde avond. Welke zeker een vervolg krijgt
Ginageerman196 G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Toen ik aan kwam, werd heel vriendelijk begroet en naar het reserveerde plaats gebracht. Wat een shitty plaats was dat, zowat op de bar en de doorgang naar de keuken. IK heb toen voor een andere plaats gevraagd en eerst was het van `dat kan niet`, ik zei toen dan te vertrekken, toen hebben ze een snel een andere plaats geregeld, Ik vond het geen goede gang van zaken, maar later was alles goed verlopen en het was allemaal wel lekker en voldoende voor ons. Bij het afrekenen zou de High Tea van mijn kleinzoon afgehaald worden van de rekening, omdat hij niet mee at. Maar dat is niet gebeurd, dus ik heb betaald voor 6x High Tea, terwijl we er 5x hebben gehad. Pas gemerkt thuis. Ik vond prijs-verhouding -kwaliteit-lekker niet zo! Ook de anderen in mijn gezelschap hadden dezelfde mening. Ik geef het een magere 6. En er komt geen herhaling!!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Had ruim van te voren via IENS/Seatme gereserveerd en als akkoord bevestigd.
Kom op de afgesproken tijd. Alle "betere tafels" waren rond 18.30 uur bezet. Wordt niet gekeken naar de reservering en je word als "nobody" gedirigeerd naar de "slechtste tafel".
De bediening -1 persoon - was stuitend. Luistert niet en negeert elke vraag. De overige "staf" was beduidend vriendelijker. De kwaliteit van het eten was acceptabel. Moesten wel 30 minuten wachten tussen het voor- en hoofdgerecht, ondanks de wetenschap dat wij op tijd, 90 minten later weg moesten. De eindafrekening was minimaal 25% te hoog. Vraag om glas water en krijg een "open Spa fles van 0,5 liter" voor €5,50. Jammer. Geen aanrader meer.
Michelle L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanavond gaan eten met familie (5 pers.). We hebben zó lang moeten wachten op ons eten. Er werd nooit gevraagd of we nog wat wilde drinken, dat moest altijd zelf worden besteld. En dan ging het nog meerdere keren mis. Het drankje kwam laat of helemaal niet. Lang moeten wachten op het voorgerecht en toen meer dan een uur op het hoofdgerecht. Voor de goede orde, wij waren om 19:00 uur aanwezig en hadden om 20:30 uur nog steeds geen hoofdgerecht gehad. Twee keer naar moeten vragen en toen het eindelijk na lang wachten kwam was het koud. Niet lauw, maar koud. Alles ging mis, kan gebeuren, maar de afhandeling was schandalig. We hebben de volle prijs moeten betalen voor alle drankjes en voorgerechten, geen excuses gehad en werden niet serieus genomen door de bediening die zei niks voor ons te kunnen doen. Ik verwacht op zijn minst een excuses en een kleine tegemoetkoming. Ten slotte is iedereen om 21:00 uur naar huis gegaan zonder avondeten omdat wij in verband met een treinreis geen tijd hadden om een nieuw hoofdgerecht af te wachten.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We waren met een groep van 11 om te ontbijten. Het ontbijt kost €8,50 en is erg uitgebreid en daarom besloten we om 7 ontbijtjes te nemen. Op de vraag of we extra bestek konden krijgen kregen we als antwoord terug dat het ontbijt voor 6 personen was en dat het zo voordelig was, dus nee, we kregen geen extra bestek.
Uiteindelijk niet alles op kunnen eten van het ontbijt met 11p omdat het zo uitgebreid was (ondanks tekort aan bestek, maar brood kan je gelukkig met je handen eten). Uiteindelijk besloten om weinig fooi te geven en werd daar ook nog een opmerking over gemaakt. Schandalig!
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdag jl. hebben we met vrienden gegeten bij het Gouden Hooft in Den Haag. Met het reserveren had ik een tafel bij het raam gevraagd, en bij aankomst had men ons bedacht met een prachtige ronde tafel in de serre , met zicht op de Markt. Het was heerlijk weer en gezellig druk op straat.

De kaart werd gelijk gebracht, maar daar waren we (net geïnstalleerd) nog even niet aan toe. We startten met een biertje voor de heren en de dames genoten een glaasje bubbels.
Eindelijk waren we dan zover om de kaart te bestuderen. Best moeilijk om een keuze te maken uit zoveel gerechten!

Ik speurde de kaart af naar oesters. Helaas.. Er waren wel oesters te krijgen maar alleen in combinatie met andere schaal- en schelpdieren (Fruit de Mer). Dan maar iets anders. ..
De gastvrouw maakte me er wel op attent, dat ze ( naast de kaart) als hoofdgerecht ook mosselen op het menu had staan. Dat was een welkome verrassing voor mij en een van onze vrienden.
Mijn voorgerecht (tonijn met sesamzaad, avocado en wasabi mayonaise) was echt lekker. De tonijn was mals en goed gesneden. Ook waren er goede geluiden over de carpaccio en de beef tataki met citrus-soja saus.
Tijdens het wachten op het hoofdgerecht bestelde ik een Chardonnay, die ik weer retour zond omdat het meer naar een Savignon Blanc smaakte. Er werd me gelijk een ander glas gebracht.
Na enige tijd werden de mosselen geserveerd in twee wel hele grote pannen; ( *tip: een kleiner mossel pannetje neemt niet zoveel ruimte in beslag.) de andere twee disgenoten hadden een mixed grille besteld. E.e.a. werd geserveerd met friet, een salade, en gebakken aardappelpartjes, waarbij werd opgemerkt, dat we deze kosteloos konden bijbestellen.
De mosselen vonden wij erg klein, maar de smaak was okay. Ook de anderen van het gezelschap toonden tevreden gezichten en lieten zich het vlees goed smaken. De frieten waren prima gebakken! Mooi goudgeel en een heel klein beetje knapperig. De salade was niet bijzonder.
De bediening was vlot en hield ons goed in de gaten zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn. Men is vriendelijk en attent.

Na verloop van tijd werd gevraagd of we de dessertkaart in wilden zien. Jammer genoeg had men geen kaasplankje op het menu, maar een lekker kopje koffie en een glas verse munt thee waren ook een prima afsluiting.

Het Gouden Hooft is een gezellige ambiance waar je doorgaans lekker en ongedwongen kunt eten.