't Goude Hooft

Dagelijkse Groenmarkt 13 2513 AL Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant 't Goude Hooft

Van verwarmd terras tot vorstelijke Ridderzaal

Romantisch met je partner bij de open haard of juist gezellig met vrienden op het (verwarmde) terras? Bij ‘t Goude Hooft is het allemaal mogelijk. Hier heeft elke ruimte zijn eigen sfeervolle ambiance en kun je zeven dagen per week terecht voor ontbijt, lunch of uitgebreid diner. Ook voor speciale gelegenheden ben je hier aan het juiste adres. Zo is de High Tea een ware traktatie. Maar ook aan de wijnliefhebber is gedacht; die kan tijdens de High Wine zijn hart ophalen met een goed glas en heerlijke hartige lekkernijen.

Meer informatie over restaurant 't Goude Hooft

E. B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ondanks dat mijn reservering via Iens niet goed was doorgekomen, kregen we snel een tafel aangeboden. Prima maaltijdsalades gegeten en vlotte bediening.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier wederom een geweldige avond gehad. Dit is de derde keer dat wij hier eten en elke keer is het ons zeer bevallen. We werden aan de deur vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Waar wij snel opgemerkt werden door de bedienende ober die dan ook snel onze drankjes kwam opnemen. Kort hierna bestelde wij het eten, wat ook snel wee geserveerd. Vooraf hadden wij de Peking duck en de beef tataki. Als hoofdgerecht de steak avocado en de tarbot. Alles smaakte heel goed helaas hadden wij geen ruimte meer voor een dessert. Samengevat dus weer een hele geslaagde avond. Welke zeker een vervolg krijgt
Ginageerman196 G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Toen ik aan kwam, werd heel vriendelijk begroet en naar het reserveerde plaats gebracht. Wat een shitty plaats was dat, zowat op de bar en de doorgang naar de keuken. IK heb toen voor een andere plaats gevraagd en eerst was het van `dat kan niet`, ik zei toen dan te vertrekken, toen hebben ze een snel een andere plaats geregeld, Ik vond het geen goede gang van zaken, maar later was alles goed verlopen en het was allemaal wel lekker en voldoende voor ons. Bij het afrekenen zou de High Tea van mijn kleinzoon afgehaald worden van de rekening, omdat hij niet mee at. Maar dat is niet gebeurd, dus ik heb betaald voor 6x High Tea, terwijl we er 5x hebben gehad. Pas gemerkt thuis. Ik vond prijs-verhouding -kwaliteit-lekker niet zo! Ook de anderen in mijn gezelschap hadden dezelfde mening. Ik geef het een magere 6. En er komt geen herhaling!!
J C D V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Had ruim van te voren via IENS/Seatme gereserveerd en als akkoord bevestigd.
Kom op de afgesproken tijd. Alle "betere tafels" waren rond 18.30 uur bezet. Wordt niet gekeken naar de reservering en je word als "nobody" gedirigeerd naar de "slechtste tafel".
De bediening -1 persoon - was stuitend. Luistert niet en negeert elke vraag. De overige "staf" was beduidend vriendelijker. De kwaliteit van het eten was acceptabel. Moesten wel 30 minuten wachten tussen het voor- en hoofdgerecht, ondanks de wetenschap dat wij op tijd, 90 minten later weg moesten. De eindafrekening was minimaal 25% te hoog. Vraag om glas water en krijg een "open Spa fles van 0,5 liter" voor €5,50. Jammer. Geen aanrader meer.
Michelle L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanavond gaan eten met familie (5 pers.). We hebben zó lang moeten wachten op ons eten. Er werd nooit gevraagd of we nog wat wilde drinken, dat moest altijd zelf worden besteld. En dan ging het nog meerdere keren mis. Het drankje kwam laat of helemaal niet. Lang moeten wachten op het voorgerecht en toen meer dan een uur op het hoofdgerecht. Voor de goede orde, wij waren om 19:00 uur aanwezig en hadden om 20:30 uur nog steeds geen hoofdgerecht gehad. Twee keer naar moeten vragen en toen het eindelijk na lang wachten kwam was het koud. Niet lauw, maar koud. Alles ging mis, kan gebeuren, maar de afhandeling was schandalig. We hebben de volle prijs moeten betalen voor alle drankjes en voorgerechten, geen excuses gehad en werden niet serieus genomen door de bediening die zei niks voor ons te kunnen doen. Ik verwacht op zijn minst een excuses en een kleine tegemoetkoming. Ten slotte is iedereen om 21:00 uur naar huis gegaan zonder avondeten omdat wij in verband met een treinreis geen tijd hadden om een nieuw hoofdgerecht af te wachten.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We waren met een groep van 11 om te ontbijten. Het ontbijt kost €8,50 en is erg uitgebreid en daarom besloten we om 7 ontbijtjes te nemen. Op de vraag of we extra bestek konden krijgen kregen we als antwoord terug dat het ontbijt voor 6 personen was en dat het zo voordelig was, dus nee, we kregen geen extra bestek.
Uiteindelijk niet alles op kunnen eten van het ontbijt met 11p omdat het zo uitgebreid was (ondanks tekort aan bestek, maar brood kan je gelukkig met je handen eten). Uiteindelijk besloten om weinig fooi te geven en werd daar ook nog een opmerking over gemaakt. Schandalig!
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdag jl. hebben we met vrienden gegeten bij het Gouden Hooft in Den Haag. Met het reserveren had ik een tafel bij het raam gevraagd, en bij aankomst had men ons bedacht met een prachtige ronde tafel in de serre , met zicht op de Markt. Het was heerlijk weer en gezellig druk op straat.

De kaart werd gelijk gebracht, maar daar waren we (net geïnstalleerd) nog even niet aan toe. We startten met een biertje voor de heren en de dames genoten een glaasje bubbels.
Eindelijk waren we dan zover om de kaart te bestuderen. Best moeilijk om een keuze te maken uit zoveel gerechten!

Ik speurde de kaart af naar oesters. Helaas.. Er waren wel oesters te krijgen maar alleen in combinatie met andere schaal- en schelpdieren (Fruit de Mer). Dan maar iets anders. ..
De gastvrouw maakte me er wel op attent, dat ze ( naast de kaart) als hoofdgerecht ook mosselen op het menu had staan. Dat was een welkome verrassing voor mij en een van onze vrienden.
Mijn voorgerecht (tonijn met sesamzaad, avocado en wasabi mayonaise) was echt lekker. De tonijn was mals en goed gesneden. Ook waren er goede geluiden over de carpaccio en de beef tataki met citrus-soja saus.
Tijdens het wachten op het hoofdgerecht bestelde ik een Chardonnay, die ik weer retour zond omdat het meer naar een Savignon Blanc smaakte. Er werd me gelijk een ander glas gebracht.
Na enige tijd werden de mosselen geserveerd in twee wel hele grote pannen; ( *tip: een kleiner mossel pannetje neemt niet zoveel ruimte in beslag.) de andere twee disgenoten hadden een mixed grille besteld. E.e.a. werd geserveerd met friet, een salade, en gebakken aardappelpartjes, waarbij werd opgemerkt, dat we deze kosteloos konden bijbestellen.
De mosselen vonden wij erg klein, maar de smaak was okay. Ook de anderen van het gezelschap toonden tevreden gezichten en lieten zich het vlees goed smaken. De frieten waren prima gebakken! Mooi goudgeel en een heel klein beetje knapperig. De salade was niet bijzonder.
De bediening was vlot en hield ons goed in de gaten zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn. Men is vriendelijk en attent.

Na verloop van tijd werd gevraagd of we de dessertkaart in wilden zien. Jammer genoeg had men geen kaasplankje op het menu, maar een lekker kopje koffie en een glas verse munt thee waren ook een prima afsluiting.

Het Gouden Hooft is een gezellige ambiance waar je doorgaans lekker en ongedwongen kunt eten.

Ietie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vegetarische pasta is super. Bediening snel en altijd heel vriendelijk. Iedereen wordt met veel egards behandeld. Alleen de WiFi hapert nu en dan. 4g bereik is er voorts om de een of andere reden slecht.
Katharina1976 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Prettige bediening in een ongedwongen sfeer. Heel mooie buitenplaatsen, ook binnen hoekjes met open haard. Pasta/kip/ pesto was echt goed, betaalbaar en veel. Tot snel!
Misharotterdam75 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Net lekker wezen lunchen alvorens we gaan shoppen. Lekkere lunchgerechten en mooi gepresenteerd. leuke bediening alleen lang moeten wachten voordat we mochten afrekenen. Fraaie entourage en met oog voor detail ingericht! mooie zaak, lekker centraal en goed betaalbaar!
Maris N.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 6 personen. Chateau Briand was heerlijk! Leuke sfeer. Bij het bestellen van de drank ging het wel even mis. Best lang wachten maar door de vriendelijkheid weer snel vergeten.
Nien1975 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
een van de betere ontbijtplekken in den haag. Altijd vriendelijk personeel en vers ontbijt op tafel. Snel iemand aan tafel die je bestelling opneemt en voor je het weet staat het complete ontbijtje op je tafel. Verse croissants, toast en donkere broodjes. Genoeg vleeswaren van rosbief tot aan verse ham en kaas en brie. Lekker gebakken eitje met uitgebakken spekjes erbij en dit allemaal aangevuld met een koffie en jus voor maar 8,50. Niet voor niks dat het hier in de vroege ochtend vaak al erg druk is.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Afgelopen vrijdag ingecheckt bij 't Goude Hooft. Het was heerlijk weer en de terrassen waren dan ook gezellig vol. Zijn gaan eten bij Zio Zero, een Italiaans restaurant op loopafstand van 't Goude Hooft. We hadden een geweldige kamer, De Hofvijver! Absolute aanrader als je een avondje wil eten en drinken in Den Haag. Het ontbijt 's ochtends werd op de kamer geserveerd en was zeer uitgebreid en erg lekker! Zeker een adres waar we graag nog eens een keer terugkomen!
Dinet N.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Geweldig leuk restaurant en vriendelijk personeel!! Vooraf broodjes met ailoie en kruidenboter en hoofdgerecht voor mijn dochters kipsate en ik had woknoedels met ossenhaaspuntjes, allemaal heerlijk!!
De dames hadden als nagerecht de brownie en cheesecake en ook dit was weer dikke prima!!
Ook de verhouding prijs/kwaliteit is prima en ook ligt het restaurant op een mooie plek.
Helaas was het weer wat minder want er buiten zitten is ook altijd leuk.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ik lunch hier altijd met m'n vriendinnetje! Altijd vriendelijke en snelle bediening! Ik neem vaak een broodje kroket of een broodje carpaccio en die zijn heerlijk. De zaak is prachtig!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We waren met een groep van 28. Alles was al van te voren doorgegeven, wie vlees en wie vis wilde. Toch waren er fouten borden en was er meer vis dan vlees. De varkenshaas was erg droog ,echt zonde. De vis was redelijk goed. Het nagerecht was alleen een dame blanche, jammer dat er niet een keuze was van 2 nagerechten. Om 22.00 u ging het licht heel irritant knipperen. De verklaring was dat de brandweer op afstand aan t testen was. Dit is zeker 3 x achter elkaar een min of 5 gebeurd. De airco stond ook erg hard en we hebben diversen keren moeten vragen of deze lager kon. Zonde ,want gezien de locatie zou het een top tent voor grote groepen kunnen zijn.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
We werden keurig ontvangen, tafel was reeds gedekt, sfeer was gezellig, het eten was goed en zeker voor de kwaliteit prijsverhouding. Bediening was heel vriendelijk. Kortom, bij een volgende rondleiding reserveer ik weer voor de hele groep.
L.h.g.bergenhenegouwen .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijke lunch op een mooie lokatie. Den Haag komt aan je voorbij. Met wat fantasie waan je je eeuwen terug in de oude herberg nabij het landgoed van de adel. Inclusief een vorstelijke bediening!
Paulavanderspek .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Woknoedels met ossehaaspuntjes en groente. Heerlijke oosterse smaak. Knapperige groente en heerlijke gewokte ossehaas puntjes. Echt genieten.