't Golfje

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:30

Duur
Juliette B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Afgelopen week heb ik hier in mijn eentje gegeten en het was een feestje. Wat een verademing vergeleken met de rest van de restaurants op Terschelling. Knus, zeer smaakvol en een warm onthaal. Niet goedkoop maar echt de moeite waard!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Op een mooie vrijdagavond streken we neer op het terras van dit restaurant, met uitzicht op de Terschellinger polder en daarachter de duinen.
Eerst kregen we twee amuses en daarbij werd het menu uitgelegd: zo’n 10 gerechten (plus nog wat vegetarische varianten) waaruit we zelf een twee- tot achtgangenmaaltijd mochten samenstellen. Een paar gerechten waren alleen beschikbaar als voorgerecht. Verder werd de grootte van de porties aangepast aan het aantal gangen. En bij ieder gerecht werd een specifieke wijn geadviseerd. We kozen voor elk een driegangenmenu plus wijnarrangement.
Allereerst Zeebaars & Scheermes (met vinho verde) en Coquille & Zeekraal (met een rias baixas).
Als hoofdgerecht Rode Poon & Risotto (met een witte wijn waarvan de naam me ontschoten is) en Lam & aubergine (met een rode Zuid-Afrikaan).
Voor het toetje gingen we toch maar naar binnen, want het werd frisser. We namen Franse Kazen (met een oude tawny port) en Sinaasappel & walnoot (met een Beerenauslese).
En daarna nog koffie met friandises, welja.
Het eten was allemaal weer goed klaargemaakt en goed gepresenteerd. De bediening was zeer voorkomend. De zaak stijlvol.
Dat het al met al niet erg goedkoop was (€ 172) laat zich raden. Maar dat ook wel eens een keer.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Restaurant 't golfje in Midsland op Terschelling, een bekend restaurant maar dit was ons eerste bezoekje aan dit charmante restaurant. Geleid door eigenaresse en chef Helga Stobbe is het een knus maar gezellig restaurant met zeer smakelijke gerechten. We begonnen buiten met uitzicht over de weides met paarden van een nabij gelegen manege. Prachtig om zo de zon onder te zien gaan, een echte sfeermaker. Er werd water geserveerd met limoen, komkommer en munt, lekker verfrissend. Een amuse volgde een zelfgemaakte bitterbal met een bloemkool truffel soep, heerlijk. Daarna kozen wij ervoor een 5 gangen diner te nemen en konden wij zelf onze gerechten kiezen, zowel van de reguliere kaart als de vegetarische kaart. We vonden het leuk om te zien hoe daar rekening mee gehouden werd, ondanks dat wij beide geen vegetariërs zijn. Ik begon met een salade prosciutto, met krokantjes van parmezaanse kaas, gelei van parmezaanse kaas en gegrilde watermeloen. M'n tafelgenoot had een prachtig opgemaakt gerecht, tartaar van zeebaars met een scheermes en verschillende bereidingen van komkommer, zoals sorbet en schuim. Daarna voor hem de bucatini, holle spaghettislierten, met vongole, saus van Pernod en room. Voor mij een vegetarisch gerecht, aardappel en gember genaamd. Dit bestond uit een soort van bitterbal met aardappel en gember maar dan met meel van kikkererwten en rijstebloem. Daarbij geserveerd tomaten-relish. Daaropvolgend voor mij een tweede vegetarisch gerechtje, risotto van spelt met noten, parmezaanse kaas met geroosterde groenten. Mijn tafelgenoot kreeg Bavette van rund op een warme salade met verschillende peulvruchten en 4-peper mayonaise. De hoofdgerechten; buikspek langzaam gegaard met bbq saus en rettich. Rode poon met saffraan risotto met bovenop tempura van zeekraal. Tot slot voor mij een zoet dessert, driemaal chocolade, een puur chocolade taartje daarboven op witte chocolademousse en melkchocolade ijs. Dit geheel overgoten met chocoladesaus, en aangezien ik een vrouw ben en dit gerecht volledig uit chocolade bestond was het uiteraard fantastisch. Mijn man, geen zoetekauw ging voor het assortiment van Franse kaasjes met notenbrood, tapenade en pruimenchutney. De sfeer was de gehele avond erg ontspannen en de zeer bekwame gastvrouwen hebben ons goed in de watten gelegd. Een heerlijk diner op een prachtig eiland. Afsluitend wil ik de chef een compliment maken voor haar werk in de niet al te grote keuken, chapeau.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Absoluut de TOP zaak van Terschelling!
Al jaren heerlijke gerechten, deze keer twee heerlijke amuses; vooral het soepje van waterkers was smullen. Voorgerechten waren écht heerlijk, de combinaties van smaken is een een hemels avontuur. Zeer attente bediening, geweldige wijnen en verstand van zaken. Alles klopt in 't Golfje!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De familie Schlemmer was weer eens op Terschelling en bezocht voor het eerst 't Golfje. Een mooi restaurant, met wat onhandig zware stoelen, maar die zaten wel erg lekker. De formule hier is dat je kunt kiezen van twee kaarten (vegetarisch en niet-vegetarisch) en een nagerechtenkaart (zoet en kaas) en zo je twee- tot achtgangenmenu invult. Bij alle opties is ook een wijnarragement mogelijk. We kozen met ons vieren voor vier gangen, waarvan de laatste een zoet toetje was.
Samen kwam dat tot wel twaalf verschillende gerechten, omdat er wat gerechten waren die we hetzelfde kozen. De gerechten, variërend van tartaar van zeebaars met scheermes, via lamsnek met handgerolde couscous en zeekraal met tempura van zeekraal, tot sinaasappel-cheesecake, waren voortreffelijk. Mooi opgemaakt, de juiste gaarheid van de kabeljauw (ik kan dan haast flauwvallen van genot), goede smaakcombinaties. Het wijnarragement kon gelukkig ook in een halve versie geschonken worden, zodat ik veilig naar West terug kon fietsen.
Water werd aangevuld, brood op verzoek ook. Ik heb het zelf niet geproefd, maar de verse-muntthee was erg goed. De koffie overigens ook.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Na lange tijd weer eens bij 't Golfje gegeten. Niet omdat het niet bevallen was, maar simpelweg omdat we er niet aan toekwamen.
We weten nog dat ze daar begonnen, ruim 20 jaar geleden. Toen een leuk restaurantje dat een " eetcafe-plus" genoemd kon worden.
Inmiddels heeft kok Helga er een potentiele sterrenzaak van gemaakt!
We lieten ons verrassen door Helga: het verrassingsmenu in 4 gangen. Maar dat begon pas na de twee zalige amuses. Eerst een vismouse met zalmeitjes en daarna een heerlijk kopje " zee-soep". Een bisque-achtig soepje gevuld met vis, schaal en schelpdieren; verrukkelijk!
Als eerste gang voor mij een mooi gerechtje van een tartaar van vesre zeebaars met schermessen, gemarineerde komkommer en komkommer-ijs. Voor mijn partner een heerlijke salade met krokante Italiaanse ham. Vervolgens een mooie moot op de huid gebakken
kabeljauw op zeekraal met een zeekraalmayonaise. Perfect gegaarde kabeljauw die mooi in lamellen uiteenviel. Als hoofdgerecht een zeer langzaam gegaarde lamsnek op moghrabia en gegrilde groenten. Voor het nagerecht konden we kiezen uit zoet of een kaasplankje. We kozen voor het laatste en kregen een heerlijke selectie kaasjes van het eiland en uit Frankrijk.
Het wijnarrangement dat we erbij namen was perfect afgestemd op de gerechten. Er werd bepaald niet zuinig gedaan met de wijnen.
Stel je voor: dit heerlijke eten, deze verrukkelijke wijnen op een fijn terras met uitzicht op de ondergaande zon met een zeer attente en terzake deskundige bediening.
Wij hadden een heerlijke avond.
Als hier geen sterren gaan vallen....
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Door wat ik gelezen had over het Golfje had ik er meer van verwacht. Ik had niet het verassingseffect waar ik eigenlijk misschien op gerekend had, het was goed maar niet overtreffend. Een beetje vlak. Het eten vond ik erg zout(gerecht met zeekraal). Ik heb dit ook aangegeven en dit werd ook doorgegeven aan de chef en de reactie was dat het aan de zeekraal lag. Ik heb al vaker zeekraal gegeten, maar zo zout als daar heb ik het nog nooit gegeten. Het zat vol en was erg druk. De bediening deed erg haar best, maar diverse keren werd de wijn al ingeschonken ruim voor het gerecht kwam. Op het moment dat het gerecht kwam was de wijn al op kamertemperatuur, wat ik jammer vond. Ik had dit aan willen geven na mijn opmerking over de zeekraal en kreeg toen de gelegenheid niet meer nog meer aan te geven. Het lijkt nu allemaal erg negatief en dat is het echt niet, we hebben goed gegeten, maar ik had er meer van verwacht en de prijs/kwaliteit-verhouding vond ik niet in balans. Ik denk niet dat wij hier terug komen.
Ak1962 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Altijd als we op het eiland zijn gaan we steevast minimaal 1x, liefst meerdere keren, eten bij 't Golfje. Het terras aan de achterzijde van het restaurant met uitzicht op de kruidentuin is een lust voor het oog en heel prettig om te zitten bij mooi weer.
Wij hebben gedineerd en voor het eerst geluncht bij chef Helga Stobbe. Bij de lunch hebben we ons laten verrassen door Helga en in het kader van het Newfysic dieet wat we volgen, heeft ze daar geweldig op ingespeeld. Vooraf coquilles op een bedje van zeekraal met tempura van zeekraal. Fantastisch gerecht door al z'n eenvoud en smaken. Tweede gerecht een op de huid gebakken zeebaarsfilet op een bedje van roergebakken groente met een Oosterse twist. Ook een heerlijk gerecht. Wat je ook besteld de kwaliteit en smaak is altijd geweldig. Vergeet daarbij niet de fijne bediening en goede zorgen onder leiding van Babs. De volgende reservering is alweer geboekt :-)
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Een lust voor het oog, maar vooral ook een lust voor de tong. Prachtige gerechten, eenvoudig op het bord gepresenteerd. Een genoegen om uit de evenwichtige lijst te kiezen: voorgerechten, tussengerechten en hoofdgerecht, vlees, vis en vega, elk vergezeld van een passende wijn. Mijn disgenoot genoot van dit alles. Voor mij is alcohol uit den boze, maar op mijn vraag naar thee bij het voorgercht en hoofdgerecht had de gastvrouw een prachtig antwoord. En ook ik heb hiervan genoten. Tip: gekruide Chai thee bij lamskoteletjes: smaakt bijzonder. Dank voor deze uitstekend verzorgde avond!
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een fantastische avond in het Golfje gehad. Hartelijk ontvangst. Klein restaurant met grote allure. Vooraf een heerlijke amuse, gekozen voor een vier gangen diner met bijpassend wijnarrangement. Perfecte combinatie van gerechten en wijn. Absoluut een topper op Terschelling.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ook deze keer weer fantastisch gegeten bij het Golfje. Heerlijke gerechten, geweldige bediening. Genot om hier te zijn. Ook voor onze zoon van 8. Nieuwe terras aan de achterzijde is een aanwinst, was helaas nog niet open.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Weer geweldig gegeten, dit keer met z'n 5en waarvan 2 vegetarisch. Babs was weer op dreef met de uitleg van de wijnen bij de verschillende gangen. De amuse, bisque van garnalen en krabben was heerlijk. Mijn bommetje van gans en pata-negra was een toppertje met een Madeira erbij, de kabeljauw met saus van sinaasappel had als heerlijke tegenhanger een krokant uitgebakken Lardo di Collonato. Lof over de superzachte zeeduivel en coquille. De risotto van spelt was bij de vegetariërs de topper. De sojajus was voor sommigen iets te overheersend. Ikzelf hou wat minder van de als sushi bereidde tonijntartaar als sushi met zeewier, overigens prima klaargemaakt. De diversiteit van de vegetarische gerechten is super, mijn tafelgenoten genoten. De eendenborst heerlijk zacht en het dessert van buiten de kaart met o.a. wortel/sinaasappel/kardamonijs witte chocolademousse en gekarameliseerde hazelnoten was een geweldige afsluiter. We hebben weer genoten van Helga's kookkunst, de huiselijke sfeer en de perfecte service.
Zonneschijn33 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Lang hadden we hierop gewacht uiteten bij t golfje, het feest begon al bij de amuse een vissoep met een gamba in tempura heerlijk ! een heerlijke binnenkomer we keken elkaar aan met een straal op ons gezicht het begint goed zeiden we tegen de gastvrouw die zich erg thuis voelde in de zaak en de gasten leuk behandelde je voelt je er gelijk op je gemak ! ook ziet het restaurant er geweldig uit gezellig, klein en gastvrij. Na de vissoep kregen we een ceviche die ook heerlijk gesmaakt heeft een erg bijzonder gerecht die wij nog nooit zo lekker hebben gehad (complimenten!!) na de ceviche kregen we de gans die goed van smaak was en ooo wat was die zacht hij smolt weg op mijn tong ! (aanrader) bij t'golfje eten is een feestje ! als je op terschelling bent en lekker uit eten wilt dan is een etentje bij t'golfje zeker een must ! tot wederziens!
Zjaquez F.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Voor de derde keer naar 't Golfje en weer was het een genoegen. We namen het viergangenmenu en mijn tafelgenote liet zich verrassen in de vegetarische variant met een uitstapje naar vis.

Zelf koos ik een stevig begin: (relatief) diervriendelijke gans met pata negra en een glaasje madeira. De marsepein kwam erna. De zeeduivel met coquille in een marinade van limoen met gember en koriander daarna was erg subtiel en gaf na smaaksensatie). De eend (en hoe heeerlijk kan pastinaak toch zijn) was voortreffelijk net als het dessert (parfait van green chai, kokos risotto, gepofte wilde rijst en stroop van quarante tres). Het halve glaasjes arrangement paste prima en ik voelde me nergens tekort gedaan.

De vegetarische kant van de tafel was iets minder euforisch. De bietencouscous met schapenkaas en de speltrisotto waren zeer smakelijk maar zagen er van bovenaf hetzelfde uit en waren beiden voorzien van een pluk sla. Beetje overbodig en jammer voor de rest van het bord. De kabeljauw was voortreffelijk en voor de kazen maakt mijn disgenote wel weer de reis.

De bediening en wijnintroducties door Babs zijn inmiddels vertrouwd. We komen vast nog weer terug voor een vierde keer. Wat zeer positief is: er staat water op tafel en het wordt ook automatisch aangevuld. Dat zie je zelden. We drinken er echt geen glas wijn minder om. Als dat gulle beleid ook bij brood wordt toegepast hebben nog maar weinig suggesties.
Plijnaar .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijk, wat een verrassing op culinair gebied. Wat een smaaksensaties! Genieten van eten zoals het bedoeld is. Met liefde klaargemaakt en opgediend met kennis van zaken. Bedankt.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
de vakantie afgesloten in 't Golfje, want het beste bewaren we altijd voor het laatst.
Een prettig eigenzinnige kookstijl, met exotische invloeden, en zeer goede wijn-spijs combinaties.
We hebben weer genoten, maar dat wisten we eigenlijk vooraf al.
Perry H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Ben als verrassing meegenomen naar 't golfje (omdat ik hier altijd al eens wilde eten). De service, het eten, de sfeer, alles klopt! Alles staat in het teken om gasten daar een geweldige avond te laten hebben en dat is zeker gelukt, we hadden een verrassingsmenu. Hoop snel weer eens daar een avond te kunnen genieten.
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Heerlijke ontspannen eiland sfeer.
Attente service met uitstekende wijnkennis.
Gerecht van rode poon en paling is super met prachtige harmonische smaken. Ceviche iets te kruidig gegaard in de zuren. Combinatie van rib en kreeft wat ver gezocht.

Golfje is een aanrader voor een mooie gastronomische avond
Moniqueee .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Van binnenkomst tot aan het vertrek genoten van de persoonlijke service van Babs en het heerlijke eten van Helga. Bij binnenkomst ontvangen met een glaasje champagne of lekker wijntje. Een voorgerecht van coquille met zeeduivel n een heerlijk vresse marinade. Daarna een hoofdgerecht van risotto van spelt en noten. Alles vergezeld van een bijpassende wijn. Als dessert een geweldige sorbet van diverse vruchtensmaken. Stond niet op de kaart maar werd als suggestie aangeboden i.v.m. mijn intolerantie voor Room. Ook hier weer een heerlijke dessertwijn. Nog een lekker kopje koffie ter afsluiting met heerlijke friandises en daarna superhappy naar de B&B. Wat een geweldige avond. Voelde me super speciaal.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Pareltje op de Wadden, wat een keuken en wat een service. Gezellig buiten genieten op het terras of in het kleine sfeervolle restaurant. Menu en wijnarrangement vormen een perfecte match