't Gesprek

Grintweg 247 6704 AN Wageningen Nederland Kaart

Over restaurant 't Gesprek

Inspiratie uit het seizoen

Een plek om samen te komen met vrienden voor een culinaire verwenavond. De chef laat zich leiden door de seizoenen en werkt met de mooiste verse producten. De borden worden schitterend opgemaakt en alles is prachtig van smaak. Hier werken mensen met passie voor het vak. De attente bediening legt je helemaal in de watten, het enige dat jij hoeft te doen is ontspannen.

Meer informatie over restaurant 't Gesprek

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We komen een paar keer per jaar bij dit restaurant en zijn er helemaal weg van. De gastvrouw is erg vriendelijk en bezorgd ons altijd een prachtige avond. Daarnaast zijn de gerechten vaak echte schilderijtjes en de smaken fantastisch. De prijs/kwaliteit verhouding is echt in orde! Voor relatief weinig geld, kun je een mooie avond beleven.
Wij blijven zeker terug komen!
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Goed restaurant, uitstekende keuken, vriendelijke bediening.

Alleen bleek dat zij helemaal niet mee doen met de AH'actie. Dat was eigenlijk de reden om er eens te gaan eten.
Niet getreurd, toch ontzettend goed en gezellig gegeten, alleen wat duurder uit.
Lilian.eekhout .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het was prima eten en leuke bediening. Voor een gezellig etentje is dit een aanrader. Behalve lekker eten kan je er ook parkeren.
PeterRijtema .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Hartelijke en vriendelijke ontvangst.
Een beetje onduidelijke menulijst. Bijv. niet vermeld dat amuse diner alleen kan als alle tafelgenoten dit bestellen. Ook onduidelijk dat gerechten zonder bijgerechten worden geserveerd en dat je deze los moet bijbestellen. Wordt bij bestelling opname ook niet naar gevraagd!. Nabestelling wordt wel snel gemaakt en gebracht.
Eten was heerlijk. Oester goed los en gekoeld, vlees prachtig rosé en wijn suggestie prima.
Als echte Nederlander maakte ik me wat zorgen over het totale prijskaartje. Voor het gebodene zeer reëel maar aan de bovenkant van hetgeen ik voor lekker eten wil betalen.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De amuse van een mousse van gerookte forel was goed op smaak. Als voorgerecht van het driegangenmenu € 34,50, eenden en ganzenlever, heerlijk, een vrolijk bord. De kalfsribeye was zalig, de dorade gewoon lekker, de 2 halve kreeften met asperges, meerprijs € 22,50, alles goed op smaak.
Als de dessert de tarte tatin van peer en hazelnootijs met chocolade taartje, het ijs voortreffelijk , het choco taartje had wat meer smaak mogen hebben.
Goede huis wijnen werden geserveerd met gewoon kraanwater.
Wat voor ons nieuw was dat het brood tegenwoordig in rekening gebracht wordt, het was van mindere kwaliteit en het was koud (diepvries), € 2,50 p.p.
Jan E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteren genoten van het Menu de Chef. Een 5-gangen menu. We openden met Kalfstartaar/Crab, bestaand uit een op hoog smaak gebrachte Kalfstartaar met Crabmayonaise, Kwarteleitje en Truffelchips. Een heerlijke start. Het bord mooi opgemaakt (het oog wil ook wat). De samenstelling van het gerecht klopte. Vervolgens een paprika/aubergine soepje met bieslookroom. Een heerlijk smaakvol soepje; een perfect "tussendoortje". Het derde gerecht: Ribfinger. Spareribs zonder bot van het Iberico varken, ketjaplak, koolsalade en crunch van pinda en cocos. Een smaakvolle ietwat Indische combi. Het hoofdgerecht: Kabeljauwrugfilet, spinazie, aardappelmousseline, safraanjus en truffelolie. Een heerlijke op de huid gebakken moot; gelukkig niet doorgeslagen, oftewel heerlijk sappig; ook de ingrediënten klopten feilloos bij de vis. Tot slot het nagerecht; Meloen als hoofdbestanddeel: Crémeux van meloen, meloenbolletjes, meloenijs, hangop van honing en kletskop. Een zalige frisse afsluiting. Dit alles gecombineerd met voldoende brood en een heerlijke amuse (aspergesoepje) en fijne begeleidende wijnen, maakte dat we een perfecte avond hadden. Tot slot nog een woord voor de bediening: erg attent en vriendelijk. Dank crew van het Gesprek voor deze culinaire avond.
MariekeMJ .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij 't Gesprek! Hele gastvrije en vriendelijke bediening, leuke kaart met voor elk wat wils, prachtig opgemaakte borden. Qua smaak geen fratsen, geen gekke combinaties, gewoon heel goed. Sashimi aan zalm en tonijn, lam met asperges, ossenhaas en als toetje cheesecake en chocoladetaartje, allemaal lekker. Het restaurant en terras doen wat oubollig aan, maar laat je hier niet door weerhouden, het eten en de service zorgen ervoor dat je daar helemaal niet meer op let!
Pieterdevries0 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Eten was heerlijk. Alleen duurde het lang voordat we de kaart kregen. Prettige ambiance voor een goed, zakelijk, gesprek.
Bjorn D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vandaag in de huiskamer gegeten met 8 volwassenen en 6 kinderen varierend van 1 tot 9 jaar. Het eten was heerlijk en vooral de service om een menu op maat voor de kinderen te maken incl afstemming qua tempo maakte dat we een fantastische avond hebben gehad.
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hier met een groepje gegeten. Kwaliteit van de gerechten was prima en alles kwam keurig tegelijk op tafel. Prijs/kwaliteitverhouding is hier ook redelijk tot prima. Geen gezeur over water op tafel. Bediening is vriendelijk en snel doch een beetje op de automatische piloot. Het interieur is enigszins gedateerd en een beetje rommelig hier en daar.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Afgelopen woensdag 20 april met 4 personen gegeten bij Het Gesprek. Wat fout kon gaan ging fout. De wachttijden tussen de gerechten waren te lang, maar dat was nog niet het ergste.
De serveersters konden geen van beiden de naam van de wijnen zodanig uitspreken dat wij wisten wat er werd bedoeld. Bij het serveren van het voorgerecht stootte de serveerster een glas rode wijn om. Dat ging gelukkig niet over de kleding van onze gast, maar wel over het eten en het tafelkleed. Het bord werd weggehaald en opnieuw uitgeserveerd. Aan het tafelkleed werd niets gedaan, de rode wijn werd niet opnieuw gebracht. Later bij het dessert werd niet opgelet wat er werkelijk besteld werd, dus moest een bestelling alsnog worden gemaakt en geserveerd.
Rishma D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Gezellig huiskamer restaurant in wageningen. Makkelijk te bereiken om af te spreken.
Lekker eten en vriendelijk personeel.

Toiletten waren echter niet schoon ( vanwege oudere dames die naar het toilet moisten) maar er was ook aar 1 dames toilet beschikbaar, dus soms in een rij staan.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten, elk gerecht was een waar kunstwerk, dus niet alleen fantastisch van smaak. Bediening was uitzonderlijk gastvrij, vriendelijk en attent. Wij gaan zeer zeker terugkomen!!
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gezellig dineren in een huiselijke omgeving. Wij hebben genoten van het 5 gangen menu van de chef. Het wijnarrangement stond nog niet vast en de aanbevolen wijnen pasten prima bij het menu. Onze tafel was schaars verlicht, opgelost met wat extra kaarsen, verder een prima optie om een keer te gaan eten.
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Een tijd geleden waren we hier geweest. Toen was het heerlijk en nu nog steeds. Een 5-gangen menu voor 33,50. Niet te grote porties, geweldige kwaliteit en leuke bediening. We kregen eerst een amuse: knolselderij-paddenstoelensoepje met truffelroom. Heel smakelijk, echt een oppepper. Voorgerecht was gemarineerde zalm met koriandervinaigrette, taugé, gepofte rijst en rode peper crème. Erg lekker. Tussendoor een soepje van doperwten met gerookte paling en bieslookroom. Daarna een klein lamskoteletje met geroosterde groenten. Het hoofdgerecht bestond uit Veluwse eendenborst met een jus van sjalotten en geroosterde pompoen. Aangezien we niet zo van zoet houden, kozen we voor een kaasplankje i.p.v. de witte chocolademousse. Een bijpassend wijnarrangement en onze avond kon niet meer stuk.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Elk gerecht is van hoge kwaliteit. Van soep tot desert. Bediening is meer dan prima, maar het duurt wel te lang voordat het eerste gerecht op tafel staat---was ruim een uur en dat moet de helft zijn.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We werden ontvangen en aan een prachtig gedekte tafel gezet. De bediening was erg aardig en attent; we kregen het gevoel dat we de enige gasten van de avond waren! We hadden een uur voor het diner ivm een voorstelling en daar werd goed rekening mee gehouden, zowel in advies over menukeuze als in het serveren.
Na de smakelijke amuse (truffel-bospaddestoelensoepje) werd het voorgerecht opgediend (Pompoensoep met rivierkreeft). De soep werd ingeschonken aan het bord: zo'n feestelijke ervaring! De pompoensoep had de bekende zachte smaak en ook een lekkere 'bite' dankzij de rivierkreeftjes en kruiden. Het hoofdgerecht (Kalfs-ribeye | Dorade met spinazie en risotto) werd goed warm opgediend. Dorade was goed gebakken en botermals, de spinazie en de risotto brachten kleur, structuur en smaak.
Decor heb ik een 8 gegeven omdat de tafel prima was verzorgd (damast, servetten, servies, bestek) maar, door de verlichting en een pilaar in het midden, de ruimte niet de weidsheid had die bij het eten van dit prima restaurant past.
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We werden een beetje stuntelig ontvangen, er waren weinig mensen, dus misschien wat onervaren personeel.
De amuse was smakelijk, de ossestaartsoep met garnalen heel apart, beetje vreemde combi, niet slecht. De Bavette was mals klaargemaakt, maar de zwezerik(mijn reden dit gerecht te kiezen!) was erg droog,er was wat veel garnituur bij. Ikwas al blij geweest met alleen de pastinaak. De Hertebiefstuk met garnituur werd zeer gewaardeerd. Toetjes waren matig.
Het decor is wat oubollig.
Conny C.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op 25 december 2015 hadden we met de familie (17 personen) voor een kerstlunch bij 't Gesprek afgesproken. Het kerstmenu bestond uit 4 gangen en wij hadden ook gekozen voor een bijpassend wijnarrangement. De gerechtjes met o.a. hert, kwartel, griet, kalfs sucade waren voortreffelijk. De keuze van ingredienten was goed en de gerechten werden mooi geserveerd. Het wijnarrangement viel voor mij, als vinoloog, toch flink tegen. De wijnen waren op zich wel goed, maar de uitleg over de wijnen was summier en het beloofde navragen gebeurde niet. De wijnen werden ook heel zuinig geschonken, max 1 dl per gang en geen enkele keer werd er bijgeschonken, iets wat toch meestal in goede restaurants wel gedaan wordt. Ik heb er expres niet om gevraagd om de stemming niet te bederven. Een ander minpuntje van de service was dat we telefonisch hadden afgesproken om eerst staande nog een aperitief te drinken. Bij binnenkomst bleek het de bedoeling te zijn dat we direct aan tafel gingen zitten. Jammer dat er zo'n groot verschil zit in de kwaliteit van de kok en het serviceniveau van het bedienend personeel.
DesireeJ .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op 5 dec weer eens met mijn moeder gegeten bij het Gesprek. Altijd lekker eten maar nu zeker de moeite waard om een recensie te schrijven. Mijn moeder is slechthorend en qua akoestiek is het Gesprek een gelegenheid waar zij, ook als het druk is, mij goed kan blijven verstaan. De bediening is correct en attent. smaakpapillen werden culinair verwend met de mooiste smaaksensaties. Een keuken die je probeert te verwennen en dat proef je! Buiten het menu om nog een amuse en bij de koffie een heerlijke traktatie. Stukje tiramisu cake. Omdat het Sinterklaas was extra pepernoten met chocolade. Vind ik normaal niet lekker maar van deze wil ik graag het recept. Heerlijk! We komen snel weer terug.